Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Selamlar,
Eşimle beraber bisiklet almaya karar verdik. Sehir bisikleti olmasını istiyoruz ve hd fren tercihimiz. Ağırlık önemli dolasıyla düz maşa olması daha hoş olabilir ama kilitli olması durumunda kesinlikle süspansiyon olmasından diyemem. Tabiki gönül ister ki uzun vade kullanalım ve satıp upgrade edeceğimiz zaman tercih edilebilsin. Kadın bisikleti olması şart değil ancak kadrodaki orta borunun eğimli olmasını tercih ediyor ki inip binmesi rahat olsun. (bir tabiri var ise bilemiyorum) 30 lu yaşlardayız dolayısıyla hem cardio hem de ulaşım için kullanacağız. Fiyat aralığımız 5000-6500/7000. Bütün markaların sitelerini inceledim ama o kadar çok model var ki, bir üst modelin teknik ve materyal olarak farkını tam bilemediğim için ,ya aradaki fark değer mi yoksa buna bu parayı vereceğime 2 üst modele bakayım deyip kalıyorum. 2 bisiklet olunca da fiyat epey artıyor. 1 aydır kararsız şekilde zaman geçti.
Zaman ayırıp yardımcı olduğunuz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Scudo
Selamlar,
Eşimle beraber bisiklet almaya karar verdik. Sehir bisikleti olmasını istiyoruz ve hd fren tercihimiz. Ağırlık önemli dolasıyla düz maşa olması daha hoş olabilir ama kilitli olması durumunda kesinlikle süspansiyon olmasından diyemem. Tabiki gönül ister ki uzun vade kullanalım ve satıp upgrade edeceğimiz zaman tercih edilebilsin. Kadın bisikleti olması şart değil ancak kadrodaki orta borunun eğimli olmasını tercih ediyor ki inip binmesi rahat olsun. (bir tabiri var ise bilemiyorum) 30 lu yaşlardayız dolayısıyla hem cardio hem de ulaşım için kullanacağız. Fiyat aralığımız 5000-6500/7000. Bütün markaların sitelerini inceledim ama o kadar çok model var ki, bir üst modelin teknik ve materyal olarak farkını tam bilemediğim için ,ya aradaki fark değer mi yoksa buna bu parayı vereceğime 2 üst modele bakayım deyip kalıyorum. 2 bisiklet olunca da fiyat epey artıyor. 1 aydır kararsız şekilde zaman geçti.
Zaman ayırıp yardımcı olduğunuz için şimdiden teşekkür ederim.

Bütçe aralığınıza popüler markaların HD frenli 24 ve 27 vitesli yaygın modelleri ve Peugeot'taki 16, 20, 22 vitesli bazı modelleri uyuyor ya da az üstünde kalıyor. Tasarruf etmek adına 21 vitesli modelleri öneremiyorum, çünkü neredeyse tüm markalar 21 vitesli bisikletlerinde standart altı bileşenleri (vidalı ruble, Çin ya da Doğu Avrupa markalı ön-arka-orta göbekler, bazılarında markasız aynakol, düşük kalite frenler, bazılarında düşük kalite/Shimano dışı fren/vites kolları, bazılarında seri dışı attırıcılar v.b.) topladıkları için bütçe yettiği sürece bu grubu geçip bir üst konfigürasyondan itibaren değerlendirilmesini öneriyorum. Carraro Sportive 321, 322, 220, 222, Mosso Legarda xx21'ler ve diğer markalardaki 21 vitesli modellerin neredeyse hepsi bu grupta.

Küçük kadrolu Mosso Legarda ve Peugeot'ların üst borusu arkaya doğru eğik. Burada eşinize uygun kadro boyu önemli. 41 kadroda epey eğik ama hiçbirinde dağ bisikletlerindeki kadar eğik değil.
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

Doğrudan "kadın modeli" denilen low-step kadrolara bakabilirsiniz:
(link)
(link)
(link)
(link) (bunun fiyatı sitesinde bütçe üzeri ama piyasada daha ucuza bulunabilir)

Size uygun modeller daha fazla ya da kadro yapısına uyum sağlayabilirse eşinize de uyabilecek en üstteki grubun dışındaki diğer modeller:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(Peugeot'ların fiyatı sitesinde bütçe üzeri ama piyasada daha ucuza bulunabilir)
Aslında bu grupta en baştaki Mosso grubundaki modellerin Carraro'daki denkleri de vardı, 1 ay önce fiyatları yaklaşık aynıydı ama son zamlardan sonra bütçe aralığının epey üstüne çıktılar.

Farklı markaların modellerinin aynı vites sayısı ve fren tipindeki modellerinin özellikleri yaklaşık olarak birbirine denk.

Bu aşamada fiyat farklarına da bakarak süspansiyon, kadro, vites sayısı gibi seçeneklere göre bazı modelleri eleyebilirseniz az sayıdaki modeli tek tek özellik bazında karşılaştırabiliriz.
 
Gerçekten çok çok teşekkür ederim. Çokça aydınlatıcı oldu.
Sanırım şimdi component lerin kalite sıralamasını bulmam gerek ki birinde xxx vs xxx ürünü karşılaştırabileyim. Örneğin tourney vs altus hangisi daha üstün bilemiyorum.
Sonrası görsel sanırım. Mosso'ların görünümleri gözüme hoş gelmiyor nedense ama yine de benim için overall da kalite önde geliyor.
Sizin bu listede tercihiniz 1. ve 2. olarak düşünürsek, hangisi olurdu? : )
 
Gerçekten çok çok teşekkür ederim. Çokça aydınlatıcı oldu.
Sanırım şimdi component lerin kalite sıralamasını bulmam gerek ki birinde xxx vs xxx ürünü karşılaştırabileyim. Örneğin tourney vs altus hangisi daha üstün bilemiyorum.
Sonrası görsel sanırım. Mosso'ların görünümleri gözüme hoş gelmiyor nedense ama yine de benim için overall da kalite önde geliyor.
Sizin bu listede tercihiniz 1. ve 2. olarak düşünürsek, hangisi olurdu? : )

Genellersek Deore > Alivio > Acera > Altus > Tourney ama nesil farkları ve alt seriler de var. Mesela Altus 310 > Tourney TX-800 değil. Eski Acera > Yeni Altus değil. Güncel trekking bisikletlerinde Tourney ailesinin farklı üyeleri, Altus ailesinin farklı nesilleri v.b. kullanılıyor.
Yine genellersek en azından Mosso ve Carraro'da aynı vites sayılı bisikletlerin vites aileleri aynı ya da benzer.

Önce düz maşa mı süspansiyonlu mu istediğinize karar verirseniz seçenekler yarı yarıya azalır. Sonra 27 vitese çıkmaya gerek var mı, bütçenin ortalarında kalınsa daha mı iyi sorularının cevabıyla 24 ya da 27 vitesli modeller gider, seçenekler iyice azalır. Peugeot'lardaki 2x sistemleri ayrıca tartışmak lazım tabii.

Mosso'ların özellikle eski renk seçimleri daha iyiydi ama şu andaki renkeri canlı gördüğünüzde gözünüze daha hoş görünebilir. Mosso'nun Carraro'lara kıyasla önemli bir farkı da denk modellerde Mosso'ların daha hafif olması. Peugeot'lar da benzer şekilde Carraro'lardan hafif.

Tabii bu listenin dışında Bisan, Kron ve Corelli'ler de var tabii ama Bisan modellerinin bulunabilirliği bu aralar sıkıntılı, Kron ve özellikle de Corelli'de bazı düşük kalite bileşenler ve sitelerinde de belirttikleri gibi listelenenden farklı bileşenle gelme olasılığı var. Bisan TRX (link), (link), (link)modellerinin 24-27 vitesli olanlarına, Kron (link), (link), (link), (link) ve (link)'e de bakılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Merhabalar Mosso Legarda almayı düşünüyorum fakat boyum 1.70 bacak boyu yaklaşık 70 cm civarı. Kadro boyu olarak 41-46 arası kalıyor. 46 Kadro büyük mü olur? Benzer ölçülerde kullanan varsa yada bilgi verebilecek biri memnun olurum. İyi günler dilerim
 
@eskibisikletçi Ben 1.69 olarak çelik bisikletlerde 50-51 kadro boyu, 54-55 üst boruda rahat ediyorum. Gövden 170 biri için uzun. Önemli olan efektif üst boru uzunluğu. Mosso'ların ölçü tablosu varsa ordan bakıp yaklaşık bişey tavsiye edebilirim. KAdro seçerken daha çok hangi pozisyonda zaman geçiriyorsun, gövdeni yatık mı tutuyorsun dik mi o da büyük rol oynuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: eskibisikletçi
Merhabalar Mosso Legarda almayı düşünüyorum fakat boyum 1.70 bacak boyu yaklaşık 70 cm civarı. Kadro boyu olarak 41-46 arası kalıyor. 46 Kadro büyük mü olur? Benzer ölçülerde kullanan varsa yada bilgi verebilecek biri memnun olurum. İyi günler dilerim

1.73/80 ile 46 kadro kullanıyorum.

...Mosso'ların ölçü tablosu varsa ordan bakıp yaklaşık bişey tavsiye edebilirim...

unknown.png

( (link) )
 
  • Beğen
Tepkiler: eskibisikletçi
@eskibisikletçi Ben 1.69 olarak çelik bisikletlerde 50-51 kadro boyu, 54-55 üst boruda rahat ediyorum. Gövden 170 biri için uzun. Önemli olan efektif üst boru uzunluğu. Mosso'ların ölçü tablosu varsa ordan bakıp yaklaşık bişey tavsiye edebilirim. KAdro seçerken daha çok hangi pozisyonda zaman geçiriyorsun, gövdeni yatık mı tutuyorsun dik mi o da büyük rol oynuyor.

Cevabınız için teşekkür ederim. Çok yatmasamda öne doğru eğilerek kullanıyorum. Orta kadro kısmı seleye doğru geldiğinde daha aşağı doğru eğimli olduğu için acaba 46 kadro kurtarır mı beni diye düşünmekteyim.
1.73/80 ile 46 kadro kullanıyorum.



unknown.png

( (link) )

Teşekkür ederim üstad ama burada yer alan uzunluklar tam olarak ne ifade ediyor hangisini baz alarak bakmam gerek bilmiyorum. Can bey soruyordu belki bakıp bir değerlendirmede bulunabilir.
 
@Spartiat Bisiklet firması kadro geometrisinin temel ölçülerini bilmiyor :(

Efektif üst boru ölçüsüne bakmam gerekiyor. 2️⃣ tam karşılamıyor istediğimi, ancak tahmin edebiliyorum 2 vasıtası ile. Bu sayılara bakılırsa, ölçümlerin doğru olduğunu da sanmıyorum. Veya da, 2️⃣ olarak gösterilen mesafeyi değil de benim istediğim efektif üst boru mesafesini söylüyor bu değerler.

@eskibisikletçi Kafam allak bullak oldu, her şey muğlak. Vebal almak istemem, deneyerek al bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: eskibisikletçi
@Spartiat Bisiklet firması kadro geometrisinin temel ölçülerini bilmiyor :(

Efektif üst boru ölçüsüne bakmam gerekiyor. 2️⃣ tam karşılamıyor istediğimi, ancak tahmin edebiliyorum 2 vasıtası ile. Bu sayılara bakılırsa, ölçümlerin doğru olduğunu da sanmıyorum. Veya da, 2️⃣ olarak gösterilen mesafeyi değil de benim istediğim efektif üst boru mesafesini söylüyor bu değerler.

@eskibisikletçi Kafam allak bullak oldu, her şey muğlak. Vebal almak istemem, deneyerek al bence.

😀 eyvallah mecbur deneyeceğiz yoksa acaba diğerini mi alsaydım diye sonradan aklıma takılır durur.
 
@Spartiat Bisiklet firması kadro geometrisinin temel ölçülerini bilmiyor :(

Efektif üst boru ölçüsüne bakmam gerekiyor. 2️⃣ tam karşılamıyor istediğimi, ancak tahmin edebiliyorum 2 vasıtası ile. Bu sayılara bakılırsa, ölçümlerin doğru olduğunu da sanmıyorum. Veya da, 2️⃣ olarak gösterilen mesafeyi değil de benim istediğim efektif üst boru mesafesini söylüyor bu değerler.

@eskibisikletçi Kafam allak bullak oldu, her şey muğlak. Vebal almak istemem, deneyerek al bence.

Aslında Legarda'da verilen ölçülerin hepsi boşuna. Kadro boyuna göre sadece sele borusu (1) uzuyor, o uzadığı için 2'nin sol ucundaki inme sol üste gidiyor, mecburen de 2 uzamış oluyor.
En kısa kullanıcı için olan kadroyla en uzun kullanıcı için olan kadro arasında sadece sele borusu yüksekliği, o arkaya açılı yükseldiği için de mecburen selenin gidona uzaklığı artıyor. Açılarla, wheelbase ile, hiçbir şeyle oynamamışlar. Sadece bu noktanın ve bağlı boruların yukarı-aşağı hareket ettiği bir tane kadro yaptmışlar, herkes onu kullansın diyorlar:
unknown.png
 
Kadro boyuna göre sadece sele borusu (1) uzuyor, o uzadığı için 2'nin sol ucundaki inme sol üste gidiyor, mecburen de 2 uzamış oluyor.
Bu sonuca nasıl vardın? Ancak elinde tüm bedenler olan bir Mosso bayisi esnaftan alınacak bir bilgi gibi duruyor. Tablodaki sayıları yorumlarsak saçmasapan bir sonuç çıkıyor. Tablodaki 1 ve 2 nin, görseldeki 1 ve 2 nin ölçüsü olduğunu kabul edersek, saçma ama, en kısa sele borusuna rağmen en uzun 2 ölçüsüne sahip olduğu için, en uzun E.Ü.B 41'de, sonra 46'da, ve 51 ve 56 birbirine çok yakın gibi gözüküyor. Sanırım tablodaki değerler tamamen sallamasyon.
 
Bu sonuca nasıl vardın? Ancak elinde tüm bedenler olan bir Mosso bayisi esnaftan alınacak bir bilgi gibi duruyor. Tablodaki sayıları yorumlarsak saçmasapan bir sonuç çıkıyor. Tablodaki 1 ve 2 nin, görseldeki 1 ve 2 nin ölçüsü olduğunu kabul edersek, saçma ama, en kısa sele borusuna rağmen en uzun 2 ölçüsüne sahip olduğu için, en uzun E.Ü.B 41'de, sonra 46'da, ve 51 ve 56 birbirine çok yakın gibi gözüküyor. Sanırım tablodaki değerler tamamen sallamasyon.

unknown.png


Tablodaki 1'den 8'e resimdeki 1'den 8'e işaretlerin değerleri.
1 ve 2'den başka ne değişmiş, sadece bu ikisinin değişmesinin nedeni yazdıklarımdan başka nasıl açıklanabilir?
3, 4, 5, 6, 7, 8 hiç değişmiyor, sadece 1 uzuyor. 1 uzadığında üst noktası 2'nin uzamasına yol açar, çünkü sele borusu arkaya açıyla yükselir ama alın borusunun üstünün ölçüsü hiç değişmezse (2'nin sağ ucu) 2 uzar. Bu durumda Legarda'da sadece 1'in uzamasıyla mecburen 2 uzar, tablodaki gibi 1 ve 2 değişir.

Aşağıdaki kırmızı noktanın ve bağlı boruların yükseldiği sonucuna nasıl vardığımı soruyorsan; bende 46 var, zemin katta 51 var, haftada birkaç kez gördüğüm arkadaşlarımda 41 ve 56 da var; 46'yı alırken baktığım yerde (Karşıyaka Sundu) tüm kadrolar vardı; bende de göz var, izan var.
unknown.png


...saçma ama, en kısa sele borusuna rağmen en uzun 2 ölçüsüne sahip olduğu için, en uzun E.Ü.B 41'de, sonra 46'da, ve 51 ve 56 birbirine çok yakın gibi gözüküyor. ...

en kısa sele borusunda 2 en uzun olmaz. 2 işaretlediğim kırmızı noktadan alın borusunun üstüne olan mesafe değil (yani üst boru uzunluğu değil), kırmızı noktadan çıkan dikmenin alın borusuna yere paralel mesafesi. Kırmızı nokta kadro boyundan dolayı yükseldikçe resimde sol arkaya doğru yükselir, dikmenin alt ucu sola kayar, bu yüzden 2 uzar. Yani kadro boyu büyüdükçe 2 uzar.

unknown.png


41:
1500x1500_thumb_st02518-8394.jpg


46:
10506069377074.jpg


51:
mosso-legarda-2121-mdm-hd-28-jant-21-vites-sehir-bisikleti_457423841.jpg


56:
img_20220305_102312-jpg.283702


Bunların tablodaki 3, 4, 5, 6, 7, 8 ölçüleri aynı.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: eskibisikletçi
@Spartiat Kadroların E.Ü.B.'lerinin aynı olduğunu kabul edelim. O zaman kadro boyu arttıkça, 2️⃣ değerinin de artması gerekiyor. Ama tabloda 41 46 ve 51 de bırak artmayı, azalıyor. Eğer bu değerler görseldeki 1 ve 2 yi doğru olarak veriyorsa, en azından 41 46 ve 51 in farklı E.Ü.B.'ye, dolayısıyla birbirinden farklı dingil aralığına sahip olduğunu söyleyebiliriz. E.Ü.B dediğim ölçü bu :
bike-geometry-jpg.282748


ekleme :
2 işaretlediğim kırmızı noktadan alın borusunun üstüne olan mesafe değil (yani üst boru uzunluğu değil), kırmızı noktadan çıkan dikmenin alın borusuna yere paralel mesafesi.
Demek istediğini anladım, ben de 2️⃣ ile onu kastediyorum zaten hep.

en kısa sele borusunda 2 en uzun olmaz.
Ama tablo öyle demiyor. En büyük 2️⃣ değeri, 41 cm kadroda. 578.5 cm.
 
Son düzenleme:
@Spartiat Kadroların E.Ü.B.'lerinin aynı olduğunu kabul edelim. O zaman kadro boyu arttıkça, 2️⃣ değerinin de artması gerekiyor. Ama tabloda 41 46 ve 51 de bırak artmayı, azalıyor. Eğer bu değerler görseldeki 1 ve 2 yi doğru olarak veriyorsa, en azından 41 46 ve 51 in farklı E.Ü.B.'ye, dolayısıyla birbirinden farklı dingil aralığına sahip olduğunu söyleyebiliriz. E.Ü.B dediğim ölçü bu :
bike-geometry-jpg.282748

Evet, 2'de hata var. Bisikletlere ve çizime gözümle, tablodaki 2'lere başka yerimle yarım yamalak bakınca görmemişim. Diğerleri sabitken sadece 1 artınca resimdeki 2'nin uzaması gerekiyor. Ben resimdeki 2'ye bakarak yazdım ama tablodaki 2 mantıksız şekilde önce azalıp sonra artmış. Böyle olduğunda kadro büyüdükçe 51'e kadar bisikletin kısalması lazım. Tablodaki 2'leri Carraro'nun sitesindeki hala düzeltmedikleri tablolardaki gibi sırayı karışık yazmış olabilirler, diğer değerleri çizimde doğru yerlerde işaretlemişken sadece 2'yi yanlış işaretlememişlerdir herhalde ama belki de PDF'i hazırlayan yanlış işaretlemiştir. Sitede de grafik varken her şey yerli yerindeydi, rahat rahat yorumluyorduk. Diğer değerler sabitken dingil aralığının değişmesi için önle arkayı bağlayan tek ölçü 2 olunca iş karıştı. Doğrudan wheelbase ve/veya üst boru uzunluğunu verseler çok kolaylaşırdı. Bazı modellerde bazı değerlerde sırayı şaşırmış olsalar da Carraro'nun tabloları daha iyi, geometri problemi çözmek gerekmiyor.
 
Son düzenleme:
@Spartiat, 5.500 civarına LEGARDA 2221 MSM H aldım. Nasıl bisiklettir?
 
@Spartiat, 5.500 civarına LEGARDA 2221 MSM H aldım. Nasıl bisiklettir?

Aslında nasıl bir bisiklet olduğunu almadan önce sormak daha iyi. Alındıktan sonra söylenebilecek en iyi şey "hayırlı olsun".

Sık sık belirttiğim aşağıdaki kapsama giren bir bisiklettir (bu modele uyanları kalınlaştırdım):
"Tasarruf etmek adına 21 vitesli modelleri öneremiyorum, çünkü neredeyse tüm markalar 21 vitesli bisikletlerinde standart altı bileşenleri (vidalı ruble, Çin ya da Doğu Avrupa markalı ön-arka-orta göbekler, bazılarında markasız aynakol, düşük kalite frenler, bazılarında düşük kalite/Shimano dışı fren/vites kolları, bazılarında seri dışı attırıcılar v.b.) topladıkları için bütçe yettiği sürece bu grubu geçip bir üst konfigürasyondan itibaren değerlendirilmesini öneriyorum. Carraro Sportive 321, 322, 220, 222, Mosso Legarda xx21'ler ve diğer markalardaki 21 vitesli modellerin neredeyse hepsi bu grupta. "
Bunlara ek olarak tüm benzerlerinde Shimano BR-MT200 disk fren kullanılırken xx21'lerde DT M500 disk frenler kullanması da bir dezavantaj.

Olumlu yönleri ise Mosso kalitesi, benzer 21 viteslilere kıyasla daha iyi arka attırıcı ve vites kolları. Daha pahalı rakibi Carraro Sportive 223'ten üstün yönleri de var, kötü yönleri de var.

Genel olarak fiyatına göre makul bir model. Özellikleri yeterli geldiği sürece sorunsuz kullanılır, vites sisteminde bir geliştirme ihtiyacı duyulduğunda yükseltmek kaset rubleli modellere kıyasla biraz daha sıkıntıya sokar ama o ihtiyaç hiçbir zaman duyulmayabilir.
 
Merhabalar.Küçük bir şehirde yaşıyorum evimden şehir merkezi gidiş dönüş 11 km.Şöyle her gün çıkıp bisikletle bir kaç saat yavaş-orta tempoda gezmek istiyorum dolayısıyla pedalları hafif bir şehir bisikleti arıyorum.Kesinlikle toprak ve bozuk yerlere girme niyetim yok dolayısıyla dağ bisikleti almam saçma olur diye düşündüm.Şuanda elimde salcano hector 24 inç çift amortisörlü dağ bisikleti var ve o kadar ağır geliyor ki bir zaman sonra pedalları... Arkadaşımın rastgele markasız ve 700 tl gibi bir fiyata bimden aldığı amortisörsüz bisikletini kullandığımda resmen aradaki farkı görüyorum hafiflik farkı ve onun 1.vitesindeki max hıza benim bisiklette 4-5.viteste zor ulaşıyorum.Her neyse uzatmama gerek yok isteğim şu şekilde;

Güvenilir olduğu bilinen herhangi bir siteden;
Maksimum 2800 TL'ye şehir içinde düz/yokuş yolda ulaşım sağlamak ve gezmek için bir bisiklet önerebilirmisiniz ? Bütçemin düşük olduğunun farkındayım fakat zaten bisiklette profesyonelleşmeyi şimdilik düşünmüyorum sadece biraz daha rahat ulaşım sağlayabilmek için istiyorum çünkü şimdi ki bisikletimden ciddi derecede rahatsızım.Hani çok yüksek istekleri olan birisi değilim işte orası çelik değil veya şurası güzel görünmüyor falan umrumda değil sadece performans istiyorum ve bir işte çalışmadığım için bütçem çok kısıtlı.Açıkçası 2-3 sene idare etse yeterli bana.Önerilerinizi bekliyorum

Boy:1.71
Kilo:70
Yaş:19
 
Merhabalar.Küçük bir şehirde yaşıyorum evimden şehir merkezi gidiş dönüş 11 km.Şöyle her gün çıkıp bisikletle bir kaç saat yavaş-orta tempoda gezmek istiyorum dolayısıyla pedalları hafif bir şehir bisikleti arıyorum.Kesinlikle toprak ve bozuk yerlere girme niyetim yok dolayısıyla dağ bisikleti almam saçma olur diye düşündüm.Şuanda elimde salcano hector 24 inç çift amortisörlü dağ bisikleti var ve o kadar ağır geliyor ki bir zaman sonra pedalları... Arkadaşımın rastgele markasız ve 700 tl gibi bir fiyata bimden aldığı amortisörsüz bisikletini kullandığımda resmen aradaki farkı görüyorum hafiflik farkı ve onun 1.vitesindeki max hıza benim bisiklette 4-5.viteste zor ulaşıyorum.Her neyse uzatmama gerek yok isteğim şu şekilde;

Güvenilir olduğu bilinen herhangi bir siteden;
Maksimum 2800 TL'ye şehir içinde düz/yokuş yolda ulaşım sağlamak ve gezmek için bir bisiklet önerebilirmisiniz ? Bütçemin düşük olduğunun farkındayım fakat zaten bisiklette profesyonelleşmeyi şimdilik düşünmüyorum sadece biraz daha rahat ulaşım sağlayabilmek için istiyorum çünkü şimdi ki bisikletimden ciddi derecede rahatsızım.Hani çok yüksek istekleri olan birisi değilim işte orası çelik değil veya şurası güzel görünmüyor falan umrumda değil sadece performans istiyorum ve bir işte çalışmadığım için bütçem çok kısıtlı.Açıkçası 2-3 sene idare etse yeterli bana.Önerilerinizi bekliyorum

Boy:1.71
Kilo:70
Yaş:19

Bisikletin "pedalları hafif" olması için birkaç gereksinim var:
- Bakımlı olması
- Mümkün olduğunca hafif olması
- Doğru lastik seçimi
- Doğru lastik basıncı
- Kullanım şartlarına uygun dişli oranları

Şehir bisikletlerinin neredeyse hepsinde "doğru lastik" olduğunu ve "kullanım şartlarına uygun dişli oranları" olduğunu varsayabiliriz. Çoğunluğunda 35-42 mm arası şehir kullanımına uygun lastikler var, bu bütçe aralığında, hatta neredeyse iki katı fiyata çıkıncaya kadar arkada en küçüğü 14, en büyüğü 28 dişli 7 hızlı ruble, önde 48-38-28 üçlü aynakol var. Yokuşta yetersiz kalırsa bu fiyat aralığında çoğu modelde arka attırıcı olarak (link) kullanıldığı ve 34 dişe kadar desteklediği için ruble başka hiçbir parçayı değiştirmek gerekmeden (link) ile değiştirilebilir. Tercih edilecek modelde başka bir arka attırıcı kullanıldıysa ayrıca kontrol etmek lazım.

"Mümkün olduğunca hafif olması" konusu bu bütçede çok kolay değil ama çelik kadrolu trekking bisikletler, alüminyum kadrolulara göre çok çok ağır da değil. 1-2 kg civarında dezavantaj olabilir. Tabii 18-21 kiloluk Decathlon ya da diğer markaların ağır Hollanda tipi şehir bisikletlerinden bahsetmiyorum.

"Bakımlı olması" ve "doğru lastik basıncı" ise tamamen size bağlı. Bisikleti bakımlı tutarsanız, lastik basıncını lastik üzerinde yazan minimum değerin altında düşürmeden, yaklaşık min ile max'ın arasında tutarsanız gayet akıcı bir kullanım elde edersiniz.

Aşağıdaki iki modelin resmi fiyatları bütçenizin biraz üstünde ama indirim kollayarak ya da kupon bulunursa uygun fiyata alınabilir ki platformlarda 2800'ün altında fiyat gördüm, kadro boyu uygunsa alınabilir:
(link) ((link), (link)) - bu süspansiyonlu, biraz daha ağır
(link) ((link)) - bu düz maşalı

İkinci elde ise daha üst donanımlı ve/veya alüminyum kadrolu çok farklı modeller bulunabilir. Bunun için bulunduğunuz/gidebileceğiniz/başka birisinin sizin için bakabileceği yerlere göre filtrelenmiş bir sahibinden.com araması genel bir fikir verecektir.
 
Geri