Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

@Spartiat
Daha önce t11 ve t11 x2 almaya karar vermişken sportive 327 VE 328 den bahsettiniz.
1-Karşılaştırdığımızda hangisi ön plana çıkar? ...
2-bütçeyi biraz daha yukselttiğimizde başka bir öneriniz olurmu ?
3-Yol şehir spor (düz gidonlu) beraber düşündügümüzde nokta atışı model varmıdır ?...
(Simdi herşeyi olupta küçükken hiç bisikleti olmayanlar klubu üyesiyim :) ..)
Şimdiden teşekkürler


T11 ve 328 attırıcı serileri hariç birbirine denk, onlar da işlevsel olarak denk, birinde eski Deore, diğerinde yeni Alivio var. Deore'nin adının karizması var, yeni serilerin de önceki üst serilere denk kalitesi.
T11x2 önde 2'li olması nedeniyle farklı, 327 de en yüksek donanımlı V frenli model olması nedeniyle farklı. Onu benim gibi "illa V fren olsun" diyenler için yapmışlar.
Bütçe biraz daha yükseldiğinde eklenen model yok, epey yükseldiğinde Carraro Sportive 330, 350 ve X var. 330 bundan 2 ay önceki gibi 9500-10000 civarında olsaydı ona çıkılabilirdi ama şu andaki fiyat farkı biraz fazla.
Nokta atışı belli bir model yok, en azından bir an düşününce aklıma gelmiyor. Kişiye göre bütçe, beklentiler ve bulunabilirlik nokta atışını engelliyor.
 
Scudo
Tura uygunluk öncelikliyse; CR T World için 15K çok iyi fiyat. Özellik olarak 330 ile kıyaslamak lazım. 330'u tura uygun hale getirmek için o farktan çok daha fazlasını ödemek lazım, sonuç da hazır CR-T World gibi olmaz.

Bence S (46) 176/80 için normal. Yine de denemek en doğrusu.



Bunlar da 327'nin ölçüleri, karşılaştırmak için:


Günlük kullanım öncelikliyse CR-T grubunu komple görmezden gelmek lazım.

Tekrar cok tesekkurler. 327 aramaya devam edip, bulamazsam bunun tura cikmam icin ilahi bir mesaj oldugunu kabul ederek CR T'yi alacagim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Carraro Sportive 227, Kron TX500, Bisan TRX 8600 Deore, Bianchi TOURING 713 ve Mosso Legarda 2230 MSM H birbirinin muadili sayılabilecek bisikletler mi sizce? Ve aynı fiyatta olsalardı hangisini tercih ederdiniz?
 
Carraro Sportive 227, Kron TX500, Bisan TRX 8600 Deore, Bianchi TOURING 713 ve Mosso Legarda 2230 MSM H birbirinin muadili sayılabilecek bisikletler mi sizce? Ve aynı fiyatta olsalardı hangisini tercih ederdiniz?
bisan 8100 için gittim bayiye yoktu kron tx100 aldım
carraroda suntour maşa varken kronda zoom var hangisi iyi bilgim yok model numaralarına aşina değilim.
kron da aktarıcılar deore daha iyi ruble aynakol bilgim yok. göbekler ve jant hakkında da pek fikrim yok ancak ikisi de üst kalite değil. fiyatları aynı olsa sanırım bu ikisi arasından kron seçerdim ben. bisanın kadrosu çok albenili duruyor ama kron yine deore olduğu için önde bana göre.
bianchi tourney set neden bu kadar pahalı anlamadım kadrosu mu çok iyi
mosso aynakol ruble kollar dahil deore set orta göbek de deore ön ve arka hakkında bilgi yok. diğer markalar genelde kendi adında jant kullanırken mosso starrims kullanmış. bu firmayı ilk defa duydum o yüzden yorum yapamayacağım. sadece vites seti üzerinden 1 mosso 2 kron gibi duruyor fiyat farkları çok yoksa.
 
  • Beğen
Tepkiler: thirdwheel
bisan 8100 için gittim bayiye yoktu kron tx100 aldım
carraroda suntour maşa varken kronda zoom var hangisi iyi bilgim yok model numaralarına aşina değilim.
kron da aktarıcılar deore daha iyi ruble aynakol bilgim yok. göbekler ve jant hakkında da pek fikrim yok ancak ikisi de üst kalite değil. fiyatları aynı olsa sanırım bu ikisi arasından kron seçerdim ben. bisanın kadrosu çok albenili duruyor ama kron yine deore olduğu için önde bana göre.
bianchi tourney set neden bu kadar pahalı anlamadım kadrosu mu çok iyi
mosso aynakol ruble kollar dahil deore set orta göbek de deore ön ve arka hakkında bilgi yok. diğer markalar genelde kendi adında jant kullanırken mosso starrims kullanmış. bu firmayı ilk defa duydum o yüzden yorum yapamayacağım. sadece vites seti üzerinden 1 mosso 2 kron gibi duruyor fiyat farkları çok yoksa.

Kron (link)'de Deore olamaz. (link) ya da (link) olmasın o?
 
  • Beğen
Tepkiler: thirdwheel
değerli bisiklet severler.yurtdışından trek fx 1 alacağım .sizce eylül ayını bekleyip fx3 mü almalıyım yoksa fx1 al ,aralarında parası dışında bir fark göremezsin mi dersiniz ? karar veremedim.
 
fx 3 ün gördüğüm üstün yanları
kadro içi kablo
karbon maşa
üst seviye jant seti
üst seviye vites ekipmanları ( deore)
1.2kg daha hafif
fiyat farkı önemli değil diyorsanız fx3 bariz üstün bana göre. mesele elinizde bisiklet yoksa eylüle kadar sürmeden siz bekler misiniz?
 
1434 megarange rubleyi taktım yokuşlar daha rahat oldu şimdi. sofor bisikletten söktüğüm tz500 14 28 rubleyi satmayı düşünüyorum.
 
İşin kötü yanı Carraro Sportive 328'in sitesindeki özellikleri yanlış, ön vites için 22 vitesli bir bisikletin özelliklerini yazmışlar. Hatalı özellikleri süspansiyonlu kardeşiyle aynı varsayıp ondan bakarsak:
Arka attırıcı, lastik ve selede Carraro iyi; aynakol, ön attırıcı, referans fiyat ve jant teli sayısında (ağırlık dayanımı için) Mosso iyi ama Mosso tarafındakilerin farkı çok az. İkisi arasında kalsam 328'e daha yakın olur ama hangisini bulabildiğime ve bulduğum fiyatına göre karar verirdim.

Merhabalar,
Uzun bekleyis ve arayış sonrasında Sportive Carraro 327 denk geldi ikinci elde 2 senelik az kullanılmış 4bin lira fiyat istiyor. Gayet uygun değil mi ? İkinci el bisiklet alırken nelere dikkat etmem gerekiyor. Bugün bakıp hafta içi ödemesini yapıp almayı düşünüyorum.
 
değerli bisiklet severler.yurtdışından trek fx 1 alacağım .sizce eylül ayını bekleyip fx3 mü almalıyım yoksa fx1 al ,aralarında parası dışında bir fark göremezsin mi dersiniz ? karar veremedim.

Zaten kararı FX yönünde vermişsiniz o yüzden seçime bir şey demeyeceğim. DS de FX de hibrit. Şehirde fitness olarak da kullanabileceğiniz bunun yanında tur da yapılabilecek bisikletler. Keyifle kullanırsınız. FX1 ile 3’ün farkı grupset çoğunlukla. Daha iyi komponentler var üzerinde. Param yetiyorsa 3 alırdım ben. Bir de hatta Disc equipped versiyonu alırdım. Çamurluğu, bagajı, farları üstünde ve orijinal Trek gelirdi. Hidrolik disk freni yaklaşık 7-8 aydır kullanıyorum, gayet memnunum. Bakımına elbette bir şey diyemem, ben de kendim yapamam ancak bir sorun çıkarırsa bakım yaptırılır zaten. Sorun çıkarma ve ayar bozulma riski v frene göre çok daha düşük. Aynı şey hidrolik v frende de var. Normal v frenli bisikletimi genelde kontra fren yaptığım halde ayda bir de olsa ayarlamam gerekirken hidrolik disk ya da hidrolik v’yi daha hiç ayarlamadım. Baştaki ayarı neyse o şekilde gidiyor. Bu açıdan fazlasıyla memnunum.
 
Merhabalar,
Uzun bekleyis ve arayış sonrasında Sportive Carraro 327 denk geldi ikinci elde 2 senelik az kullanılmış 4bin lira fiyat istiyor. Gayet uygun değil mi ? İkinci el bisiklet alırken nelere dikkat etmem gerekiyor. Bugün bakıp hafta içi ödemesini yapıp almayı düşünüyorum.

Fiyat gayet iyi ama gerçekten sorunsuz olduğundan emin olmak lazım. Satan kişide faturası varsa ya da evrak düzenlemeye (alıcı ve satıcının kimlik bilgileri, bisikletin seri numarası, fiyat, zaman ve yer bilgileri içeren) yanaşıyorsa, kadroda müdahale izi, kaynak, sonradan yapılmış boya, şüpheli sticker yoksa sorun olmaz. Bunun dışında teknik sorun olup olmadığını kontrol etmek (vitesler, frenler düzgün çalışıyor mu, göbekler sıkıntısız mı v.b.), giderilebilecek sorunları da pazarlık konusu yapmak faydalı olur.
 
Arkadaşlar merhabalar, herkesin maşallahı var gerçekten, profesyonel bisikletler havada uçuşuyor. benim soruma yardımcı olursanız çok sevinirim.
Letgodan bir bisiklet aldım, Bisan marka. Sanırım eski bir bisiklet ancak bununla kuzenimle birlikte 1 haftada toplam 30 km yaptık. Sorum şu, ben bu bisikletle 250-500 km arası yol yapabilir miyim? Kadrosu klasik şu demir dediğim şekilde, 18 vites ve 26 jant. frenler pabuçlu vs... İnternette bir yazı okumuştum, 26 jant ve üzeri bisiklet ne olursa olsun yol bisikleti olabilirmiş. Bisikleti geçen bakıma götürdüm, fren sistemi eski en fazla bu kadar tutar dedi ancak ben janttaki boyalardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Tinerli bez ile silsem sorun çözülür mü? Fotoğrafları eke koyuyorum, lütfen yardımcı olunuz :) Kask ve gözlük de aldım, yavaştan profesyonelleşmek istiyorum.
 
Arkadaşlar merhabalar, herkesin maşallahı var gerçekten, profesyonel bisikletler havada uçuşuyor. benim soruma yardımcı olursanız çok sevinirim.
Letgodan bir bisiklet aldım, Bisan marka. Sanırım eski bir bisiklet ancak bununla kuzenimle birlikte 1 haftada toplam 30 km yaptık. Sorum şu, ben bu bisikletle 250-500 km arası yol yapabilir miyim? Kadrosu klasik şu demir dediğim şekilde, 18 vites ve 26 jant. frenler pabuçlu vs... İnternette bir yazı okumuştum, 26 jant ve üzeri bisiklet ne olursa olsun yol bisikleti olabilirmiş. Bisikleti geçen bakıma götürdüm, fren sistemi eski en fazla bu kadar tutar dedi ancak ben janttaki boyalardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Tinerli bez ile silsem sorun çözülür mü? Fotoğrafları eke koyuyorum, lütfen yardımcı olunuz :) Kask ve gözlük de aldım, yavaştan profesyonelleşmek istiyorum.

Her türlü her hangi bisiklet ile 250-300km yapabilirsiniz fakat ne kadar rahat olur orası tartışılır.26 jant ile uzun yol gitmek biraz can sıkıcı olabilir eğer bisikletin kadrosu çelik ise bu uzun yolda sizi negatif olarak etkileyebilir.
 
Arkadaşlar merhabalar, herkesin maşallahı var gerçekten, profesyonel bisikletler havada uçuşuyor. benim soruma yardımcı olursanız çok sevinirim.
Letgodan bir bisiklet aldım, Bisan marka. Sanırım eski bir bisiklet ancak bununla kuzenimle birlikte 1 haftada toplam 30 km yaptık. Sorum şu, ben bu bisikletle 250-500 km arası yol yapabilir miyim? Kadrosu klasik şu demir dediğim şekilde, 18 vites ve 26 jant. frenler pabuçlu vs... İnternette bir yazı okumuştum, 26 jant ve üzeri bisiklet ne olursa olsun yol bisikleti olabilirmiş. Bisikleti geçen bakıma götürdüm, fren sistemi eski en fazla bu kadar tutar dedi ancak ben janttaki boyalardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Tinerli bez ile silsem sorun çözülür mü? Fotoğrafları eke koyuyorum, lütfen yardımcı olunuz :) Kask ve gözlük de aldım, yavaştan profesyonelleşmek istiyorum.

Şurada birkaç yorum yaptım: Tur için fren sistemi (yardım), hatta derli toplu olması adına onu da buraya ekleyeyim:
"Her bisikletle uzun tura çıkılabilir ama bakımlı, güvenli ve yolda ihtiyaç duyulabilecek malzemeleri taşıyabilecek özellikte olması gerekiyor.
Bu fotoğraflarla bisikletin durumunu anlamak zor ama kabaca genel bakım, turda taşınacak yük ihtiyacı için çözüm bulmak (örneğin bagaj bağlantı yuvaları olmadığı için (link) ve düzgün bir bagaj, heybe v.s.), fren tellerinin değişmesi ama daha iyisi cantilever frenlerden kurtulup düzgün bir V frene geçmek gibi bazı işlemlerden sonra tura çıkılabilir. "

Ek olarak;
- Forumdaki herkes her türde ve kalitede bisiklet kullanıyor. Bende bileşenleri bakımından sizinkine benzer ama hiç sorunsuz ve severek kullandığım bir bisiklet de var. Kullanım amacına uygun olduğu ve kadro boyu sorunu olmadığı sürece her bisiklet iyi bakılarak ve bazı küçük değişikliklerle sorunsuz kullanılabilir.
- Kadro demir değil, çelik.
- Frenlerin pabuçlu olması değil, eski bir cantilever set olması sorun. Bisikletçiler fren ayarı gibi konularda bisikletin kullanıcısı kadar özenmiyor. Fren ayarını kendiniz yaparsanız daha iyi sonuca ulaşırsınız.
- Janttaki boyalar fotoğraflardan anlaşılmıyor, onların fotoğrafı varsa yorum yapmak kolay olur. Cantilever setin daha çok çekme gücü gerektirmesi, genel bakımsızlık, kötü teller, durumu belli olmayan pabuçlar v.b. birçok etken fren performansını etkiler.
- "26 jant ve üzeri bisiklet ne olursa olsun yol bisikleti olabilirmiş" sözünü anlamadım. Sanki "yol bisikleti" kavramıyla "tur bisikleti" kavramı birbirine karışmış. Yol bisikleti yol bisikletidir, hiçbir başka tür yapılacak değişikliklerle yol bisikletine çevrilemez, andıran bir bisiklete benzetilebilir. Ancak farklı türlerdeki bisikletler yapılacak ek ve değişikliklerle uzun tura uygun bisiklet haline getirilebilir.
Her türlü her hangi bisiklet ile 250-300km yapabilirsiniz fakat ne kadar rahat olur orası tartışılır.26 jant ile uzun yol gitmek biraz can sıkıcı olabilir eğer bisikletin kadrosu çelik ise bu uzun yolda sizi negatif olarak etkileyebilir.

Diğerleri doğru ama tur için bilerek çelik kadro ve yine bilerek 26 jant tercih eden çok fazla uzun turcu var. Hatta bu forumda ara ara aktif olan, çok uzak ülkelerde çok uzun yolları 26" çelik bisikletle turlamış olan forumdaşlarımız var, arada paylaşımlarına denk geliyorum.
 
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgilerden ötürü. Sadece sürmesini bildiğimi söylemem gerekir, bisiklete pek hakim değilim. Vites kullanımını bile daha 1 ay önce öğrendim :) Çocukken "bak benimki 18 fites", "benim bianki 21 fites", "amösörleri var vay" diye havalar atardık. Şu anki bisikletim, kondisyon için. Daha sonrasında yine buraya uğrayıp tavsiye isteyeceğim yol bisikleti için :)
 
Zaten kararı FX yönünde vermişsiniz o yüzden seçime bir şey demeyeceğim. DS de FX de hibrit. Şehirde fitness olarak da kullanabileceğiniz bunun yanında tur da yapılabilecek bisikletler. Keyifle kullanırsınız. FX1 ile 3’ün farkı grupset çoğunlukla. Daha iyi komponentler var üzerinde. Param yetiyorsa 3 alırdım ben. Bir de hatta Disc equipped versiyonu alırdım. Çamurluğu, bagajı, farları üstünde ve orijinal Trek gelirdi. Hidrolik disk freni yaklaşık 7-8 aydır kullanıyorum, gayet memnunum. Bakımına elbette bir şey diyemem, ben de kendim yapamam ancak bir sorun çıkarırsa bakım yaptırılır zaten. Sorun çıkarma ve ayar bozulma riski v frene göre çok daha düşük. Aynı şey hidrolik v frende de var. Normal v frenli bisikletimi genelde kontra fren yaptığım halde ayda bir de olsa ayarlamam gerekirken hidrolik disk ya da hidrolik v’yi daha hiç ayarlamadım. Baştaki ayarı neyse o şekilde gidiyor. Bu açıdan fazlasıyla memnunum.

Çok teşekkür ederim yorumlarınız için.Eğer stoklarda olsaydı gözümü kırpmadan fx3 disc alırdım ama aralık ayına gün veriyorlar maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
Bu basligi daha fazla mesgul etmeyecegim demistim ama son bir soru sormam gerekiyor.

sahibinden. com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-ece-bisiklet-ten-sifir-carraro-sportive-327-10-taksitli-1035288270/detay

Bu bisikleti almayi dusunuyorum hemen onumuzdeki hafta, tabii almak icin gidis donus 400 km yol yapmam gerekecek o yuzden ufak bir tereddutum oldu o da su:

Carraro'nun sitesinde ekipman listesinde arka vites icin Alivio M3100 diyor, halbuki bu "sifir" bisikletin uzerinde Deore M592 var. Ote yandan firma gercekten Carraro bayisi ve Deore Alivio'dan daha iyi bir parca. Suphelenmemi gerektirecek bir durum var midir acaba?
 
Bu basligi daha fazla mesgul etmeyecegim demistim ama son bir soru sormam gerekiyor.

sahibinden. com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-ece-bisiklet-ten-sifir-carraro-sportive-327-10-taksitli-1035288270/detay

Bu bisikleti almayi dusunuyorum hemen onumuzdeki hafta, tabii almak icin gidis donus 400 km yol yapmam gerekecek o yuzden ufak bir tereddutum oldu o da su:

Carraro'nun sitesinde ekipman listesinde arka vites icin Alivio M3100 diyor, halbuki bu "sifir" bisikletin uzerinde Deore M592 var. Ote yandan firma gercekten Carraro bayisi ve Deore Alivio'dan daha iyi bir parca. Suphelenmemi gerektirecek bir durum var midir acaba?

Deore RD-M592 yakın zamana kadar 9'lu sistemlerin zirvesindeki üründü. Artık üretilmiyor (Shimano'nun "(link)" sayfasında RD-M592'yi aratın), yedek parça olarak tek tük bulunabiliyor. Geçenlerde aradık ve Türkiye'de sadece 1 yerde bulabildik. 9'lu sistemlerdeki güncel muadili Alivio (link).
İki ürünün işlevleri aynı ama Deore'nin adı var. Çoğunluk hangi seri olduğuna bakmadan adına önem veriyor. Ben aynı dişli sayısındaki eski serileri bir yere kadar hala geçerli kabul ediyorum, güncel seriye kıyasla bir dişlisi eksik eski serilerden uzak durmayı öneriyorum ama burada hedef 3x9 olduğu için sorun yok. Kabaca MTB grubundaki Tourney serileri dışında ürün kodu 3 basamaklı ürünler eski seriler, 4 basamaklı olanlar yeni seriler. Ancak vites sisteminde müşteri kitlesine göre derecelendirme yapıldığından ve eski seri parçalar hala kolaylıkla bulunabildiğinden yeni bisikletlerde eski seri ürünler hala kullanılıyor.
Vites sistemi dışında göbek gibi diğer aksamlarda da aynı konu geçerli. Mesela (link)'in (link)'dan eksiği yok. Deore > Alivio > Acera > Altus > Tourney sıralamasını sadece güncel serileri ya da aynı dönemin serileri arasında yapmak lazım.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ssonmez
Çıkarmayabilir. Zaten üretici kullanmaya karar verdiğinde denemiştir. En azından o denemede ya da kısa süreli testte sorun çıkmamıştır.


FD-TY510'lu bir ürün alıp 3x8 sistemde kullandığınızda sınır viteslerde sürtme olmazsa sorun yok demektir. Çoğu kullanıcı hafif sürtme sesini ya da küçük aksaklıkları da önemsemiyor. Bazı kullanıcılar ise kusursuz çalışan sistem istiyor. Mesela ben, Legarda 1921'i 24 vitese yükseltirken bisikletle gelen FD-TY510'u FD-M310 ile değiştirdim, yeni attırıcıyı 90 liraya alıp eskisini 60 liraya sattım, 30 lira farkla sistemin sorunsuzluğunu garantiledim. 510 ile sorun yaşarsanız siz de aynı değişikliği yapabilirsiniz.


selam hocam ben yeni üyelerden biriyim ve malesef kronda ve peugeotta bu fy510 da 24vde önde sürtme mevcut , işin komik tarafı servisler orta mili suçluyor , kendi bisikletim peugeot fs14 24v ve sürtme var ayarlarmama onlarında ayarlamasına ragmen var , sanırım bi şekilde altus ile upgrade edicem
 
Geri