Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Merhabalar. 15 yıl aradan sonra bisiklet sürmeye karar verdim. Amacım şehiriçinde, spor ve keyif maksatlı bisiklet kullanmak. haftada belki birkaç gün 1'er saat gibi. Ama kendime uygun bir bisiklet bulmakta zorlanıyorum. Bu yüzden öncelikle 4-5 bin lira civarında ikinci el bir şehir bisikleti almaya karar verdim. Ancak hangi modeli almalıyım çok kararsızım. Sorunsuz olması, çok ağır olmaması, ayrıca çocuk bisikleti gibi durmaması tercihim olacaktır :) tavsiyeleriniz varsa dinlemek isterim. şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Merhabalar. 15 yıl aradan sonra bisiklet sürmeye karar verdim. Amacım şehiriçinde, spor ve keyif maksatlı bisiklet kullanmak. haftada belki birkaç gün 1'er saat gibi. Ama kendime uygun bir bisiklet bulmakta zorlanıyorum. Bu yüzden öncelikle 4-5 bin lira civarında ikinci el bir şehir bisikleti almaya karar verdim. Ancak hangi modeli almalıyım çok kararsızım. Sorunsuz olması, çok ağır olmaması, ayrıca çocuk bisikleti gibi durmaması tercihim olacaktır :) tavsiyeleriniz varsa dinlemek isterim. şimdiden teşekkürler.
Kadro boyu sizin boyunuza uygun dağ,yol,şehir herhangi bir model olur. İkinci el gidip deneyerek alabileceğiniz her bisiklet olur. Her şeyden önemlisi kadro boyu size uygun olsun yeter. Bu bütçede parçalara çok takılmayın. Kadro boyuna karar verdikten sonra gidip deneyerek alabileceğiniz modelleri buraya yazarsanız aralarında seçim yapmanıza yardımcı olabiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: erencaner
Merhabalar.
Ara sıra eşimle birlikte sürmek ve bazen de yakın olan işime gitmek için hem kendime hem de eşime şehir bisikleti almak istiyorum. Bütçem iki bisiklet için 20 bin TL. Eşim için 26 kendim için 28 jant düşünüyorum. Önerilerinizi merakla bekliyorum. Teşekkür ederim.
 
Kadro boyu sizin boyunuza uygun dağ,yol,şehir herhangi bir model olur. İkinci el gidip deneyerek alabileceğiniz her bisiklet olur. Her şeyden önemlisi kadro boyu size uygun olsun yeter. Bu bütçede parçalara çok takılmayın. Kadro boyuna karar verdikten sonra gidip deneyerek alabileceğiniz modelleri buraya yazarsanız aralarında seçim yapmanıza yardımcı olabiliriz.
Öncelikle ilginiz için teşekkürler. Şehir bisikletlerinde 51cm civarında olanlar bana uygundur diye düşünüyorum, boyum 186cm. Dağ bisikleti tarzı olanlara ise sanki pek ihtiyacım yok gibi. Biraz araştırdığım modeller ve ikinci el fiyatları şu şekilde:
Sportive 220 5bin lira civarı
Sedona 310 5-6bin lira (piyasada pek yok)
Kron tx100 4-5bin lira
Sportive 225 8bin lira civarı (bütçemi epey zorlar ama diğerlerine göre çok avantajı varsa şansımı denerim)
Bunlar arasında benim en hoşuma giden Sedona 310 oldu. Ama piyasada pek yok, piyasadan çekilmiş heralde. Fiyatı iyi mi kötü mü pek anlayamadım. Sportive 225 de hoşuma gitti ama o fiyata bir bisiklet almaya şimdilik ihtiyacım yok gibi. Bunlar arasında ne tavsiye edersiniz? veya bunlara muadil bir bisiklet tavsiyeniz olur mu?
 
Öncelikle ilginiz için teşekkürler. Şehir bisikletlerinde 51cm civarında olanlar bana uygundur diye düşünüyorum, boyum 186cm. Dağ bisikleti tarzı olanlara ise sanki pek ihtiyacım yok gibi. Biraz araştırdığım modeller ve ikinci el fiyatları şu şekilde:
Sportive 220 5bin lira civarı
Sedona 310 5-6bin lira (piyasada pek yok)
Kron tx100 4-5bin lira
Sportive 225 8bin lira civarı (bütçemi epey zorlar ama diğerlerine göre çok avantajı varsa şansımı denerim)
Bunlar arasında benim en hoşuma giden Sedona 310 oldu. Ama piyasada pek yok, piyasadan çekilmiş heralde. Fiyatı iyi mi kötü mü pek anlayamadım. Sportive 225 de hoşuma gitti ama o fiyata bir bisiklet almaya şimdilik ihtiyacım yok gibi. Bunlar arasında ne tavsiye edersiniz? veya bunlara muadil bir bisiklet tavsiyeniz olur mu?
51 kadro size küçük gelir. 53-54 altına düşmeyin şehir bisikleti için. Maşası amortisözsüz yani DÜZ MAŞA ikinci elde bence daha iyi olur çünkü bu fiyat bandındaki bisikletlerin amortisörü kalitesiz oluyor size extra masraf çıkartabilir. Düz maşa 54 kadro şehir bisikleti varsa minimum tourney set benim tercihim ondan yana olur.

53-56 kadro arası düz maşa hiç bisiklet bulamazsanız bütçenize göre 50-52 kadro da olabilir ama biraz küçük gelir. Daha serii olur öyle severseniz. Şöyle bir kadro seçim tablosu var bir kontrol edin.

(link)
 
51 kadro size küçük gelir. 53-54 altına düşmeyin şehir bisikleti için. Maşası amortisözsüz yani DÜZ MAŞA ikinci elde bence daha iyi olur çünkü bu fiyat bandındaki bisikletlerin amortisörü kalitesiz oluyor size extra masraf çıkartabilir. Düz maşa 54 kadro şehir bisikleti varsa minimum tourney set benim tercihim ondan yana olur.

53-56 kadro arası düz maşa hiç bisiklet bulamazsanız bütçenize göre 50-52 kadro da olabilir ama biraz küçük gelir. Daha serii olur öyle severseniz. Şöyle bir kadro seçim tablosu var bir kontrol edin.
53-56 kadrolar pek ikinci elde yok gibi, il dışından almak da zor olacak gibi. o yüzden genelde 50-52'ler olacak gibi. ama nedense benim karşıma çıkan şehir bisikletlerinin neredeyse hepsi amortisörlü, amortisörsüz pek göremedim, bir carraro active'ler dikkatimi çekti. eğer tavsiyeniz olan bir model varsa memnun olurum. bir haftadır bakınıyorum yavaş yavaş bisikletle alakalı teknik bilgim genişliyor, çocukken şekline bakıp başka bir bilgi sahibi olmadan yıllarca kullandık :) ama işin teknik kısmı epey genişmiş, şimdilik orta ayar ikinci el, beni üzmeyecek bir şey bulabilirsem bu yazı geçirip hevesim bitmezse diğer sene daha iyi bir model almayı planlıyorum
 
53-56 kadrolar pek ikinci elde yok gibi, il dışından almak da zor olacak gibi. o yüzden genelde 50-52'ler olacak gibi. ama nedense benim karşıma çıkan şehir bisikletlerinin neredeyse hepsi amortisörlü, amortisörsüz pek göremedim, bir carraro active'ler dikkatimi çekti. eğer tavsiyeniz olan bir model varsa memnun olurum. bir haftadır bakınıyorum yavaş yavaş bisikletle alakalı teknik bilgim genişliyor, çocukken şekline bakıp başka bir bilgi sahibi olmadan yıllarca kullandık :) ama işin teknik kısmı epey genişmiş, şimdilik orta ayar ikinci el, beni üzmeyecek bir şey bulabilirsem bu yazı geçirip hevesim bitmezse diğer sene daha iyi bir model almayı planlıyorum
Nerede yaşıyorsunuz hocam gidip alabileceğiniz iller nereler?

Peugeot T10 yada t11 bulabilirseniz güzel olur. Mosso'nun Legarda MDM serisi düz maşalı modelleri.

Carraro active seriisi hepsi çelik kadro sanırım. Bütçe artmıyorsa ve ikinci el uygun fiyata bulduysanız alınabilir günlük kullanım için ama bulabilirseniz Aluminyum kadro önceliğiniz olsun.

Benim tavsiyem eğer hevesiniz varsa 1-2 ay para biriktirip sizi gerçekten tatmin edecek bir şey almanız. Sıfır yada 2.el farketmez ama en giriş seviyesiyle başlamazsanız bence daha iyi olabilir. Yani son baharda hatta bazı illerde kışın bile rahatlıkla bisiklet sürülebilir.

Haftada bir kaç kez 1'er saat sürecekseniz orta seviye bir model almanız uzun vadede sizi daha çok masraf ve zarardan kurtarır.
 
Son düzenleme:
Nerede yaşıyorsunuz hocam gidip alabileceğiniz iller nereler?

Peugeot T10 yada t11 bulabilirseniz güzel olur. Mosso'nun Legarda MDM serisi düz maşalı modelleri.

Carraro active seriisi hepsi çelik kadro sanırım. Bütçe artmıyorsa ve ikinci el uygun fiyata bulduysanız alınabilir günlük kullanım için ama bulabilirseniz Aluminyum kadro önceliğiniz olsun.

Benim tavsiyem eğer hevesiniz varsa 1-2 ay para biriktirip sizi gerçekten tatmin edecek bir şey almanız. Sıfır yada 2.el farketmez ama en giriş seviyesiyle başlamazsanız bence daha iyi olabilir. Yani son baharda hatta bazı illerde kışın bile rahatlıkla bisiklet sürülebilir.

Haftada bir kaç kez 1'er saat sürecekseniz orta seviye bir model almanız uzun vadede sizi daha çok masraf ve zarardan kurtarır.
Yalova'da yaşıyorum, aslında Bursa ve özellikle İst Anadolu yakasından alabilirim ama 26-28 jantların küçük araçlara sığamadığıyla alakalı bir şey görmüştüm, aracım clio5. o yüzden kendi ilimde bakmak daha garanti gibi, getirmek sıkıntı olur diye çekiniyorum. hocam peugeot'lara baktım ama piyasası biraz yüksek. Mosso epey ideal gözüküyor ama şimdilik kendi ilimde ilan yok. ama yine de bakmaya devam edeceğim.

aslında baktıklarım orta seviye gibi geldi, carraro sportive serisi, sedona 310 veya mosso legarde şimdilik radarımda. bunlar için orta seviye diyemez miyiz hocam? sedona 310 ile alakalı geçmiş konularda epey olumlu yorum gördüm. ama kilitli amortisöre sahip, benim için amortisör biraz gereksiz gözüküyor. pek yokuş çıkmayacağım, genelde şehiriçi kullanacağım
 
Yalova'da yaşıyorum, aslında Bursa ve özellikle İst Anadolu yakasından alabilirim ama 26-28 jantların küçük araçlara sığamadığıyla alakalı bir şey görmüştüm, aracım clio5. o yüzden kendi ilimde bakmak daha garanti gibi, getirmek sıkıntı olur diye çekiniyorum. hocam peugeot'lara baktım ama piyasası biraz yüksek. Mosso epey ideal gözüküyor ama şimdilik kendi ilimde ilan yok. ama yine de bakmaya devam edeceğim.

aslında baktıklarım orta seviye gibi geldi, carraro sportive serisi, sedona 310 veya mosso legarde şimdilik radarımda. bunlar için orta seviye diyemez miyiz hocam? sedona 310 ile alakalı geçmiş konularda epey olumlu yorum gördüm. ama kilitli amortisöre sahip, benim için amortisör biraz gereksiz gözüküyor. pek yokuş çıkmayacağım, genelde şehiriçi kullanacağım
İki tekeri de sökerseniz arka koltuğa sığdırırsınız arkada başkası seyahat etmeyecekse. Sedona 310 özellikleri güzel ama muhtemelen eski bir model. Kaç yaşında ve bir sorunu var mı bakmak lazım.

2. el bisiklet almanın da kendine göre riskleri var. Bunları görünce anlayabilecek yetkinlikte misiniz onu bi düşünmeniz gerekir. Yani ucuz diye sedona 310 aldık diyelim. Lastikler bitikse kafadan en az 1500 TL masraf çıkar. Göbeklerin bakımı düzenli yapılmadıysa yada bisikletin yürüyeninde değişmesi gereken bir şey varsa aynı şekilde daha fazla masraf çıkabilir. O yüzden 2. elde benim tavsiyem alalı 1-2 seneyi geçmemiş olması. Alırken de iyice gözle görülür sorunu var mı bakılması. Mümkünse yarım saat sürüş yapılması.
Amortisör gereksiz diye bir şey yok. Türkiye yollarında çok rahatlık sağlar. Benim çekincem kolay bozulabilir bir parça olmasından kaynaklı 2.elde dikkat etmek lazım. Sıfır bütçeniz artarsa amortisörlü de alabilirsiniz.

Bir de sportive legarda gibi seriler kendi içinde giriş orta üst diye ayrılıyor. Seriye değil de modele ve üzerindeki parçalara bakmak lazım.
 
İki tekeri de sökerseniz arka koltuğa sığdırırsınız arkada başkası seyahat etmeyecekse. Sedona 310 özellikleri güzel ama muhtemelen eski bir model. Kaç yaşında ve bir sorunu var mı bakmak lazım.

2. el bisiklet almanın da kendine göre riskleri var. Bunları görünce anlayabilecek yetkinlikte misiniz onu bi düşünmeniz gerekir. Yani ucuz diye sedona 310 aldık diyelim. Lastikler bitikse kafadan en az 1500 TL masraf çıkar. Göbeklerin bakımı düzenli yapılmadıysa yada bisikletin yürüyeninde değişmesi gereken bir şey varsa aynı şekilde daha fazla masraf çıkabilir. O yüzden 2. elde benim tavsiyem alalı 1-2 seneyi geçmemiş olması. Alırken de iyice gözle görülür sorunu var mı bakılması. Mümkünse yarım saat sürüş yapılması.
Amortisör gereksiz diye bir şey yok. Türkiye yollarında çok rahatlık sağlar. Benim çekincem kolay bozulabilir bir parça olmasından kaynaklı 2.elde dikkat etmek lazım. Sıfır bütçeniz artarsa amortisörlü de alabilirsiniz.

Bir de sportive legarda gibi seriler kendi içinde giriş orta üst diye ayrılıyor. Seriye değil de modele ve üzerindeki parçalara bakmak lazım.
amortisör gereksizden kastım hani çok ihtiyaç yoksa hem ağırlık olarak hem de bozulabilme potansiyeli olduğu için (ve baktıklarım da ikinci el olduğu için) şart değil diye anladım. şu durumda en azından mosso legarde mdm da tercih edilebilir duruyor. biraz daha araştırayım, gerçekten karar vermek epey zor. teşekkürler ilginiz için
 
Bunlar arasında benim en hoşuma giden Sedona 310 oldu.

Söylediğiniz fiyata bulabilirseniz alınabilir. Sedona bildiğim kadarıyla bir Türk markası, Vona jantlar ve bisiklet parçaları var, aynı marka ama Sedona adı altında markalaşamadı. Sedona 310 olarak aratınca 21 vites ve 24 vites olarak çıkıyor. 24 vites olanında iyi parçalar kullanılmış, temiz olması şartı ile ve 4-5 bin liraya kesinlikle alınır. Schwalbe lastik ve wellgo pedallar dahi kullanılmış. 21 vites olan versiyonu ise sıradan ve şahsen Sportive 220 serisini tercih ederdim.

Amortisör olayına da takılmayın, ben tekrar şehir içi bisiklet alsam amortisörüz alırdım. Varlığı zarar değil ama olmasa da aramazsınız. Benim ki her zaman kilitli duruyor, neredeyse hiç açmıyorum. V fren de aynı şekilde, gayet yeterli. Frenin tutmadığı bir senaryo yaşamazsınız, yağmurda daha az tuttuğu söyleniyor ama ben tecrübe etmedim.

Sedona, Kron, Sportive, fark etmez biraz temiz olsun işinizi görür. 51 kadro da işinizi görür. Komponentler mümkün olduğunca Shimano olsun, Sedona'da kısmen SRAM var bu sıkıntı değil, SRAM da iyi marka. Tercihim 24 vites olurdu ama 21 vites ve 14-34 rubleler ile yokuş rahat çıkılıyor ve iş görüyor.

Binip denemekte yarar var bence. Hor kullanılmış bisiklet kendini belli eder, çocuklar bisikletleri çok çabuk haşat ediyor.

Tahminime göre tekerleri sökerek ve arka koltukları yatırarak bisikleti Clio bagajına sığdırırsınız. C sınıfı hatchback arabalarda sadece ön tekeri sökmek yetiyor. Ben çok taşıdım :)
 
Söylediğiniz fiyata bulabilirseniz alınabilir. Sedona bildiğim kadarıyla bir Türk markası, Vona jantlar ve bisiklet parçaları var, aynı marka ama Sedona adı altında markalaşamadı. Sedona 310 olarak aratınca 21 vites ve 24 vites olarak çıkıyor. 24 vites olanında iyi parçalar kullanılmış, temiz olması şartı ile ve 4-5 bin liraya kesinlikle alınır. Schwalbe lastik ve wellgo pedallar dahi kullanılmış. 21 vites olan versiyonu ise sıradan ve şahsen Sportive 220 serisini tercih ederdim.

Amortisör olayına da takılmayın, ben tekrar şehir içi bisiklet alsam amortisörüz alırdım. Varlığı zarar değil ama olmasa da aramazsınız. Benim ki her zaman kilitli duruyor, neredeyse hiç açmıyorum. V fren de aynı şekilde, gayet yeterli. Frenin tutmadığı bir senaryo yaşamazsınız, yağmurda daha az tuttuğu söyleniyor ama ben tecrübe etmedim.

Sedona, Kron, Sportive, fark etmez biraz temiz olsun işinizi görür. 51 kadro da işinizi görür. Komponentler mümkün olduğunca Shimano olsun, Sedona'da kısmen SRAM var bu sıkıntı değil, SRAM da iyi marka. Tercihim 24 vites olurdu ama 21 vites ve 14-34 rubleler ile yokuş rahat çıkılıyor ve iş görüyor.

Binip denemekte yarar var bence. Hor kullanılmış bisiklet kendini belli eder, çocuklar bisikletleri çok çabuk haşat ediyor.

Tahminime göre tekerleri sökerek ve arka koltukları yatırarak bisikleti Clio bagajına sığdırırsınız. C sınıfı hatchback arabalarda sadece ön tekeri sökmek yetiyor. Ben çok taşıdım :)
çok teşekkürler. bulunduğum ilde bir tane sedona 310 var, onun dışında içime sinen ikinci el pek model olmadı. ona bir bakacağım. bir de birkaç sıfır bakmayı planlıyorum, mosso legarde 2324 veya bisan trx8100 veya trx8400 olabilir, bisiklet mağazası internete göre daha uygun fiyat verip taksit yaparsa o da fena olmaz gibi. muadili bir tavsiyeniz olursa ona da bakmak isterim
 
Arkadaşlar Peugeot T11x2 ile Bianchi T0011x3 arasından hangisini seçerdiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Herkese merhabalar. Şehir içi tur ve evden işe (3 km) gidip gelmek için bisiklet tavsiyesi almak istiyorum. Boyum 1.75, 75 kg. 15-20 k arasında bütçe ayırabilirim. Fren sisteminin hidrolik olmasının dezavantajı var mıdır çok bilgim yok ama v fren olması da yeterli olur diye düşünüyorum. Amortisör olmasına da gerek yok. Forumdaki şehir bisikleti ile ilgili yorumların çoğuna bakmaya çalıştım ama çok fazla değişken olduğu için kararsız kaldım. Bu koşullarda alınabilecek en mantıklı bisiklet hangileri olur yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 
Arkadaşlar Peugeot T11x2 ile Bianchi T0011x3 arasından hangisini seçerdiniz.
Bütçen yetiyorsa tabii ki t11X3
Herkese merhabalar. Şehir içi tur ve evden işe (3 km) gidip gelmek için bisiklet tavsiyesi almak istiyorum. Boyum 1.75, 75 kg. 15-20 k arasında bütçe ayırabilirim. Fren sisteminin hidrolik olmasının dezavantajı var mıdır çok bilgim yok ama v fren olması da yeterli olur diye düşünüyorum. Amortisör olmasına da gerek yok. Forumdaki şehir bisikleti ile ilgili yorumların çoğuna bakmaya çalıştım ama çok fazla değişken olduğu için kararsız kaldım. Bu koşullarda alınabilecek en mantıklı bisiklet hangileri olur yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
20 altında en mantıklı T11x3. 50 kadrosu muhtemelen size olur.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Senol45
Carraro sportive 327 ile bianchi kadrolarını kıyaslarsak hangisi daha iyidir?
 
Merhabalar. Carraro Sportive 222 Kadın Şehir bisikletini yaklaşık bir ay önce eşime aldık. Bisikletler üzerine orta seviye bilgi sahibi olduğum için bisikletçilerin olduğu bir lokasyonda giderek bisikletlere baktık. Genel bir araştırma yapmadım. Daha önce bir inceleme yapılmadığı için merak edenlere yardımcı olmak adına bu gönderiyi yazıyorum.

Carraro'nun kendi sitesinden bisikletin teknik donanımlarına ulaşılabiliyor. Teknik detay yerine genel bir bakış açısı ve tercih nedenimize değineceğim. Eşim için görsel önemliydi bende teknik detaylara bakarak ortak noktada buluşmaya çalıştık. Genellikle parçaların shimano olmasına ve kadro boyuna önem gösterdim. Çünkü bazı satıcılar bu yönde yanlış yönlendirebiliyorlar.

Bu bisiklette sitede de gözüken sadece 41 cm ve 46 cm seat tube beden seçenekleri var. Bu bedenlere denk gelen boy aralığıda yine sitede bulunmuyor. Eşim 1.70 civarında olduğu için 46 cm yi seçtik. aslında 48 cm bakıyordum başta ama 46 da gidon ve sele ayarlamaları ile çözülebilrir diye düşündüm. Yalnız 1 80 boyunda bir kişiye 46 cm düşük kalabilir. Bunu belitmek isterim. Resimde ki selenin çok yüksek olması ben(1.77) kullandığım içindi. :)

Fren kolları plastik. Frenler, ön ve arka göbek, aynakol ve sanırım orta göbek markasız veya markası bilindik olmayan bir marka. O yüzden ne derece sağlam veya iş görür bilemiyorum. Lakin iş göreceğinin düşünüyorum. Planlanan ayda 30 - 40 km bir sürüş ve düz,asfalt yolda kullanım oalacak genelde. Bu da göbekleri çok zorlamıcaktır diye düşünüyorum.

Kilitli maşa kullanılmış. Disk fren bağlantı kısmı mevcut. Ama bu bisiklet için sonradan disk frene geçilir mi pek sanmıyorum.

Benim için yukarıda yazdığım pek güvenemediğim parçalar düşündürücüydü. Ama istediğim şekilde full shimano setli nispeten kaliteli bisikletle arada 5k fiyat farkı olunca aradaki fiyata gerek olmadığını ve iş göreceğini düşündüm. Eşimde zaten bu bisikletin dış görünüşünü ve tarzını daha çok beğendiği için sportive 222 yi satın aldık.

Fiyat 11.000 5 taksit olarak satın alındı.
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-04-26 at 12.30.49 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2024-04-26 at 12.30.49 (1).jpeg
    199,9 KB · Okunma: 47
  • WhatsApp Image 2024-04-26 at 12.30.49 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2024-04-26 at 12.30.49 (2).jpeg
    135,6 KB · Okunma: 47
  • WhatsApp Image 2024-04-26 at 12.30.49.jpeg
    WhatsApp Image 2024-04-26 at 12.30.49.jpeg
    203,5 KB · Okunma: 41
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve by0ne
Merhaba arkadaşlar 2019 model sportive 330 kullanıyorum ön ve arka göbeklerini slx ile güncellemiştim, dt swiss jantlar var 28 inc halen hali hazırda arada günlük 80 100 km mesafeli 3 4 günlük kamplı turlara gidiyorum, biraz keyfe kadar 2. bir bisiklet daha almak istiyorum. 50 - 60 bin tl bütçe ayırdım daha performanslı bir bisiklet tercihi yapacak olsanız ne yapardınız. tavsiyelere açığım
 
Geri