Dünyada her yerde yada Türkiye'de en çok satan araba en iyi araba markasıdır ya da en çok oyu alan parti en iyi partidir gibi mantıklar aslında mantıksızlığın özü haline geliyor

. Şimdi herkes shimano kullanıyorsa ya da genel bisikletçiler diyelim sayı olarak, bu shimano yu malesef iyi yapmıyor. Örn zamanında audi Q7 jip euroncap testlerinden 5 üzerinden 4 yıldız almıştı ve Türkiye'de neredeyse herkesin görünce ağzının suyunu akıtan bir arabaydı..O yıllarda 398 bin tl idi.. (2009 lar dan söz ediyorum) Oysa ki chevrolet Cruze diye bir araba girmişti piyasaya, ve en fullü 60 bin tl nin altındaydı audi o fiyatlara giderken...ki cruze 5 yıldız almıştı, hatta sınıfında esp yi standart sunan 10 hava yastıklı bir model olmasına rağmen avrupa pazarından çekildi

hatta bizim millet kore arabası diye aşağılayıp ezikledi... neticede yarışlarda shimano nun sayısal kullanım olarak üstünlüğü olsa da teknik konuda shimano kullananlar dahi sram itirafı yaparlar. Ya da campagnolo yu ilahlaştırırlar.. Bu bisiklet camiasının gerçeğidir. Ancak elbette ki shimano nun orta üst ya da üst vites grupları dandik/tü-kaka gibi bir yorum yapmıyorum.. Türkiye pazarının dıddıredin, bizler bisiklet ya da kompenent olarak satın alma gerçekleştirirken aslında o marka ve versiyonların deneyimini, tecrübesini, firmanın markanın argesini de satın alıyoruz. Aslında mesele sadece 3 ten 2 ye ya da 14 ten 5 e düşme hızı değil çok daha fazlası...