Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sigarayı nasıl bırakabiliriz?

Sigarayı bıraktınız, tekrar başlamayı düşünüyormusunuz?

  • Evet

    Katılım: 20 13,5%
  • Hayır

    Katılım: 128 86,5%

  • Toplam katılım
    148
@naillian

Nail abi sende heralde şimdi de paket koklama alışkanlık haline geldi.Geçmiş olsun diyelim inşallah o da kalmaz...
 
  • Beğen
Tepkiler: Nail USANMAZ
Scudo
@naillian

Herşeye rağmen onca yıl sigara kullanıp,şimdi ikram edildiğinde "Ben kullanmıyorum." demek bence çok güzel.

O huyunuzdan vazgeçin bence.Koklayıp rahatlıyorsanız hala seviyorsunuz demektir.Ama artık imkansız bir aşk bu
 
  • Beğen
Tepkiler: Nail USANMAZ
@matrixod


:D :D güzel tespit.
Aslında alışkanlık da demeyelim. Son çırpınışlar bunlar. Bitti bitecek.
Hoşçakal.
 
@naillian
Aynı alışkanlık bende de var. Dediğiniz gibi gerçekten rahatlatıyor ama son zamanlarda yapmamaya gayret gösteriyorum. Alkol aldığım bi gün o koklama neredeyse içmeye dönecekti, son anda arkadaşlar engelledi, yoksa 8 aylık emek boşa gidecekti.
Yakınımda sigarayı bırakanlara soruyorum canınız hala sigara istiyor mu diye, hepsi ortak şekilde arada istediklerini söylüyor. Bu dediklerim sigarayı bırakalı en az 5 yıl olmuş insanlar. Yani sigarayı unutmak mümkün değil, canımız ara ara elbet isteyecek. Bırakırken bunu göz önüne almak lazım yoksa işin sonunda hayal kırıklığına uğramak kaçınılmaz.
 
@kkazim

Bunu öğrendiğim iyimi oldu desem kötü mü oldu desem.Bırakmayı (hazır Ramazan ayındayken) tekrar düşünüyorum ama yıllar sonra bile o isteğin kalacağını duyunca gözüm korktu açıkçası.
Allah'ım sabır ver...
 
@matrixod

Öyle devamlı bir istek değil benim kastettiğim, misal sigara içen birini görünce arada sırada akla gelmesi, ki zaten insan buna alışıyor zamanla.
Yazmamdaki amaç göz korkutmak değildi, sadece insanları neyin beklediğini söylemek için yazdım, yanlış motive olup da sonradan beklentileri karşılanmayınca pes etmelerini engellemek için. Neyle karşılaşacağımızı bilelim ki gardımızı ona göre alalım..
 
@kkazim

Önceki sözlerin gerçekten açıklanmalıydı,iyi olmuş.Allen Carr'ın kitabını e-book olarak okumaya başladım,tavsiye ediyorum.Sigarayı bırakma aşamasındaki insanların okuması gerekli diye düşünüyorum.Düşüncelerinz,duygularınız çok değişecek.Bu kaçıncı kez tavsiye edişim biliyorum ama okuyun inat etmeyin...
 
Arkadaşlar 2-3günde bir rüyamda sigara görüyorum.Ama normal yaşantımda istek yok.

Dünkü rüyamda arkadaşlar ikram ediyordu,içiyordum ama öksüre öksüre.Sonra pakedin içindeki tüm sigaraları kırdım,sigarayı içtiğime pişman olmuştum.

Uyanınca "oh be!" rüyaymış diyorum:)
 
Bir Kobayın güncesinden...
Bu gün 10. günüm...sanırım gittikce azalıyor istekler.. bol bol spor yapmak gerekiyor. bu kadar başarılı olabileceğimi bilseydim daha önce de bırakmayı denerdim. Daha zor , hatta imkansız oldugunu düşünüyordum. Baya güçlü bir iradem varmış. Yaşın getirdigi olgunlukla da ilgisi olabilir...
 
58. güne kadar sigara içmemeyi başaranlar tamamen kurtuuyormuş ingilterede yapılan bir istatistik ha gayret
 
Ben de zaten henüz kurtuldum demiyorum, hep beraber bakalim neler olacak.
"Bir Kobay'ìn Güncesi'ni" takip edin...... Sigarayi birakmaya calisan bir bisikletcinin an be an durumu burada... ibret-i-alem olsun icenlere..
 
Kriz durumları hiç belli olmuyor. Tam atlattım diyorsun gene geliyor. Bu gün tam uçurumdan döndüm. Az daha büfeye gidip sigara alıyordum, son anda vazgectim. Umarım yakın zamanda şeytana uymam. O an yanımda sigara olsaydı kesin yakardım. :ci: içmemeliyim... direnmeliyim....
 
  • Beğen
Tepkiler: murty
Sigara Peygarberimiz in zamaninda icat olsaydi eminim ki oda haram kilinirdi :(
 
Sigaranin durumu dinimizde şudur : Bilindigi üzere helal ve haram kavramları vardır. Ancak sigara "mekruh" olarak nitelendirilmektedir. Yani faydası, helal bir tarafı yok, ancak zararı da yok. İçeilmese daha iyi olur anlamında yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: murty
@gokdaltercume

Abi sigara konusunda halen tam bir sey soylenmis degil ,bu ilmihallerde baktim ama bulamadim...:ci: abi sigaranin zarari var
 
Sİgaranın zararları bu kadar iyi bilinmiyordu ve mekruh diye fetva verilmişti.Artık bu kadar zararının olduğu biliniyor ve haram diye fetva verildiğini bilmek lazım.
En önemlisi şöyle düşünün;
-Vücudumuz bize emanet mi?
-Emanet
-PEki sigara içerek kendimize zarar veriyormuyuz?
-Kesinlikle evet.
-Emanete zarar vermek,emanete hıyanet etmek çok günahtır.
 
  • Beğen
Tepkiler: murty
@matrixod

Fetva verilebilmesi icin fizik,kimya,biyoloji yani konuyla ilgili uzman zumrelerin toplanmasi ( tabi toplanan kisilerin dini ilimlerdede had safhada olmasi lazim ) ve karsilikli goruslerle "hükme sebep olan illet tespit edilmeli, âlimlerin görüşleri, birbirlerine verdikleri cevaplar değerlendirilmeli" esasi gerekli ,tabi once kendimize sormaliyiz bu alanda kac tane yetismiz insanimiz var ,sigarayi diyorsaniz eger ben artik pes diyorum ,bu kadar zarari bilnimesine karsin (kendi babam dahil ! ) nasil tuketiliyor aklim almiyor !:boese157:
 
@murty

Ben kendim kullandığım halde aklım almıyor da...
 
@murty


Bu bilgi faydalı olabilir arkadaşlar.
Diyanet İşleri Başkanlığının internet sitesinden alıntıdır.


İLMİHAL

Konusu : Haramlar ve Helâller
İçeriği : BAĞIMLILIKLAR
Başlığı : Sigara

Bağımlılıkların en yaygını ve belki de üzerinde en çok konuşulanı sigara bağımlılığıdır. Batı’da yaklaşık on asırlık bir geçmişi bulunan tütün ve sigara, XV. yüz-yıldan itibaren yeni dünyadan İslâm dünyasına da sirayet etmiş, sigara alışkanlığının toplumda yayılmaya başlama-sıyla birlikte sigara içmenin dinî hükmü, dinen sakınca-lı olup olmadığı da tartışılır olmuştur.
Tıp ve pozitif bilimlerdeki son gelişmeler artık si-garanın zararını şüphe ve tereddütlü bir konu olmaktan çıkarmıştır. Sigaranın yol açtığı hastalıklar, zararlar ve kirlenme konusunu ele alan birçok araştırma sonuçları yayımlanmış, bu konuda müstakil eserler kaleme alınmış-tır. Bu araştırmalarda belirtildiğine göre sigara, insan vücudunda bağımlılık (tiryakilik) meydana getirmekte, kurtulunması giderek güçleşen bir alışkanlık halini al-maktadır. Ağız, boğaz ve üst solunum yollarında tahriba-ta, mide ve kalp hastalıklarına, damarlarda, sinirlerde fonksiyonel bozukluklara yol açmakta olan sigaranın kan-serle de yakın bağlantısının olduğu iddiası giderek kuv-vet kazanmaktadır. Sigara içmenin meydana getirdiği a-ğız, beden ve çevre kirliliği, diğer şahıslara verdiği eziyet de çok ciddi boyuttadır. Örnek kabilinden sayılabilecek bu zararlar, haliyle sigara içmenin dinî hükmünü araştırmayı da gerekli kılmaktadır.

Sigara, on dört asırlık fıkıh tarihi içinde nisbeten yeni bir mesele olduğundan ilk devir müctehidlerinin konuyla alâkalı görüşünün bulunmayacağı açıktır. Çağdaş sayılabilecek son dönem İslâm bilginleri de sigaranın dinî hükmü konusunda üç gruba ayrılmışlardır.

1. Sigaranın zararlarını bilmeyen veya önemsemeyen bir grup bilgin, tütün kullanma (pipo, nargile vb. de dahil), sigara içme hakkında dinde açık bir hüküm bulun-madığını, şâri‘ tarafından açık bir yasak gelmediğini ileri sürerek sigara içmenin mubah olduğu görüşünü ileri sürmüştür.

2. Diğer bir grup İslâm bilgini ise, sigara içmeyi doğru bulmamakla birlikte, “haram” da diyemedikleri için “mekruh” olarak nitelendirmişlerdir.

3. Üçüncü bir grup ise, sigara içmeyi, özellikle tir-yakilik derecesinde sigara alışkanlığını sağlık açısın-dan zarara ve ekonomik yönden israfa yol açtığı, nafaka yükümlülüğünü ihlâl ettiği gerekçesiyle “haram” saymış-lardır.

Günümüz İslâm bilginlerinin genel eğilimini yansıtan bir değerlendirme yapmak gerekirse şunlar söylenebilir: Her şeyden önce, sigara içme hakkında dinî bir hükmün ve şâriin yasağının bulunmadığını söylemek doğru olmaz. Şer‘î hükümler belli ilkelere dayalıdır ve birtakım ga-yelere yöneliktir. Naslar her mesele hakkında ayrıntılı ve münferit hüküm vermek yerine genel kurallar ve ölçü-ler koymuş olup, müslümanlar önlerine çıkan meseleleri nasların koyduğu bu ilke ve ölçülere, gözettiği gayelere göre anlamak ve değerlendirmek zorundadırlar. Bu itibar-la sigara hakkında muhtemel fıkhî hükmü, belli açılardan ele alıp tartışmak ve çıkan sonuca paralel bir değerlendirmeye gitmek gerekmektedir.

a) Zarar. Sigaranın zararsız olduğunu söylemek, artık bugün ilmen ve tıbben imkânsız olduğuna göre, konunun dinî yasaklar çerçevesinin tamamen dışında düşünülemeye-ceği şüphesizdir. Bilim adamları sigaranın ihtiva ettiği nikotinin ve sigara dumanının bünyede kanserden, sinir sistemlerinde bozukluğa kadar bir dizi zarar ve hastalı-ğa yol açtığından söz etmektedir. Kur’an’da, “Kendinizi elinizle tehlikeye atmayın...” (el-Bakara 2/195) buyurulmuş, Hz. Peygamber de, “Ne doğrudan zarar verme ne de zarara zararla karşılık verme vardır” (İbn Mâce, “Ahkâm”, 17; el-Muvatta’, “Akzıye”, 31) diyerek bir kimsenin ken-dine ve başkalarına zarar vermemesinin temel bir dinî ilke olduğunu vurgulamıştır. Sigaranın hem içene hem de çevresinde bulunan kimselere zarar verdiği göz önüne alınınca hem Allah hakkının hem de kul hakkının birlikte ihlâl edildiği söylenebilir.

b) İsraf. İsraf malı boş yere harcamaktır. Kur’an’da, “Yiyiniz, içiniz, fakat israf etmeyiniz” (el-A‘râf 7/31) buyurulmuş, Resûl-i Ekrem de daima mutedil, ölçülü dav-ranmayı emretmiş, malın boşa harcanmasını yasaklamıştır. Sigara için yapılan harcamanın, sigara bağımlısı şahsın bu bağımlılığı göz önünde bulundurulursa israf olmayaca-ğı, hatta önemli bir bünyesel ihtiyacının karşılanması sayılabileceği görüşü -harcama boşa olmanın ötesinde zararlı da olduğu için- tutarlı değildir. Harcama yapan kişinin zengin olması da bu harcamanın israf olmasını önlemez.

c) Nafaka Yükümlülüğü. Aile reisi erkekler eşinin, çocuklarının ve aile fertlerinin, muhtaç yakınlarına bakan erkekler de onların nafakalarını karşılamakla yü-kümlüdür. Böyle bir malî yükümlülük altında bulunan kimselerin nafaka yükümlülüğünü aksatacak şekilde sigaraya para vermesi de dinî olduğu kadar insanî ve ahlâkî açı-dan da kabul edilemez bir durumdur.

Sigara içmenin fıkhî hükmü başta zarar, israf ve na-faka yükümlülüğü olmak üzere çeşitli açılardan ele alı-nabilir. Böyle olunca sigara içmenin hükmü hakkında ke-sin ve genel bir hüküm vererek “haram” demek yerine, bu konuda bu açılardan bazı ayırımlar yaparak farklı durum-larda farklı hükümler vermek, her bir durumu kendi şart-ları içerisinde değerlendirmek daha doğru görünmektedir.

Hem içene hem de o ortamda bulunan şahıslara ve çev-reye verdiği zararlar, israf ve hakların ihlâline yol açabileceğinin kuvvetle muhtemel olması dikkate alına-rak, sigara içmenin kural olarak dinen “harama yakın mekruh” sayılması gerekir. Ancak bedene verdiği zarar ilmen ve tıbben açıklık ve kesinlik kazanmışsa, açık bir israfa ve kişinin nafaka yükümlülüğünü etkileyip aile fertlerinin ve bakmakla yükümlü bulunduğu kimselerin nafakasını kısmasına yol açıyorsa, zorunlu harcamalardan ve aslî ihtiyaçlarından bile fedakârlık yapmaya zorluyorsa, o takdirde sigara içmenin dinen de “haram” olduğu söylenebilir.

Nargile ve enfiye gibi alışkanlıklar da bu çerçevede değerlendirilebilir.
 
Geri