Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Spd avantaj ve dezavantajları

Scudo
Hem şehir içinde sürüyorum, hem uzun yol yapıyorum, hem de sağlam yokuş antrenmanları yapıyorum. SPD pedal bir kez olsun işimi zorlaştırmadı. Şu saatten sonra da SPD'den şaşmam.
 
Bu arkadaşların nasıl tepe tırmandıklarını bilseniz düz pedalla eşit olmaları mucize. Geçen tepe tırmanışı şampiyonuyla sunucularını, bir de amatörü yarıştırdılar. Lisanslı yarış geçmişi olan sunucu 1 dakika geri kaldı, amatör ise 8 dakika... Yani, burada sadece saniyelik farklar arada oynuyorsa, bilin ki fark yoktur.
Çok ciddi fark var deniliyordu, şaşırdım. Forumda da ciddi anlamda övülüyordu kilitli pedallar, birkaç saniyelik fark için gene kişisel görüşe kalıyor galiba seçim.
 
Kıymetli kardeşim; 20 dakika boyunca kesintisiz üretebildiğin watt değerinin üzerine bırak +40 +50'yi, +20/25 watt fazladan güç üretmeyi denersen aradaki farkın ne anlama geldiğini çok açık ve net anlayacaksın. Gelip şahsi fikir ve deneyimleri üzerinden açıklama yapan insanlara karşı, ticari gelir üretmek için çalışan ve bu yönde kaygıları olan bir Youtube kanalını referans alarak tabiri caizse işkembeden salladığını düşünüyorum. Ha tabi buradaki nabız değerleri arasındaki farklara falan hiç girmiyorum bile.
 
Kilitli pedala alışma süresi ortalama olarak kaç gün denilebilir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Anlık. En azından benim için.

Bırakma süresini bilmiyorum. SPD kullanmaya başladığımdan bu yana bazen normal pedallı bisiklete binince bocalıyorum.
Çekme kuvveti dediğimiz şeyin kayda değer bir farkı var mı? Düz pedalları oldukça seviyorum da sağ pedalın hafif yan tarafına basıyorum gibi duruyor. Bu da bazen sağ ayağımın dışında ağrılara neden oluyor.

Ayrıca sürüş kalitesini artırıyor mu? Kilitli pedal işin sadece performans kısmına hitap ediyorsa gerçekten benim için bir anlamı yok, eğer ucu sürüş konforuna ve kalitesine de dokunuyorsa yukarıda vazgeçtiğim kilitli pedalı gözden geçirme fikrini tekrar değerlendirebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Performans için bisiklete biniyorsanız, yarışıyorsanız, özellikle uzun sürüşlerde kesinlikle fark ettiriyor. Bisikletle bütünleşmenizi de sağlıyor böylece performans yaparken keyfi de arttırıyor bence. Ama keyif için biniyorsanız, amaç gezmekse veya ulaşımsa kesinlikle gereksiz bi ayrıntı. Giy, çıkar, yürüyeme, ayakkabısı pedalı masrafı vs vs. Gezerken, turlarken özgürlüğü kısıtlıyor.
 
Çekme kuvveti dediğimiz şeyin kayda değer bir farkı var mı? Düz pedalları oldukça seviyorum da sağ pedalın hafif yan tarafına basıyorum gibi duruyor. Bu da bazen sağ ayağımın dışında ağrılara neden oluyor.

Ayrıca sürüş kalitesini artırıyor mu? Kilitli pedal işin sadece performans kısmına hitap ediyorsa gerçekten benim için bir anlamı yok, eğer ucu sürüş konforuna ve kalitesine de dokunuyorsa yukarıda vazgeçtiğim kilitli pedalı gözden geçirme fikrini tekrar değerlendirebilirim.
Yokuş yukarı ayakta tırmanırken çekme çok fark ettiriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Çekme kuvveti dediğimiz şeyin kayda değer bir farkı var mı? Düz pedalları oldukça seviyorum da sağ pedalın hafif yan tarafına basıyorum gibi duruyor. Bu da bazen sağ ayağımın dışında ağrılara neden oluyor.

Ayrıca sürüş kalitesini artırıyor mu? Kilitli pedal işin sadece performans kısmına hitap ediyorsa gerçekten benim için bir anlamı yok, eğer ucu sürüş konforuna ve kalitesine de dokunuyorsa yukarıda vazgeçtiğim kilitli pedalı gözden geçirme fikrini tekrar değerlendirebilirim.
Öncelikle sizin gibi düşünüyor ama hiçbir şekilde tecrübem olmayan bir şeye "tü, kaka" demiyordum. Öncelikle yol bisikletime SPD aldım. Farkı görünce dağ bisikletime de aldım.
Gerçi şu an dağ bisikletim yok ama olsa yine SPD alırım.
Kimisine göre gereksiz bir şey ama kimsenin kafasına SPD, SPD-SL kullansın diye silah dayanmıyor.
 
Yokuş yukarı ayakta tırmanırken çekme çok fark ettiriyor.
Geçen aylarda elimde crank brothers kilitli pedallar vardı. Düşmekten korktuğum için satıp düz pedal almıştım, keşke satmasa idim.
Öncelikle sizin gibi düşünüyor ama hiçbir şekilde tecrübem olmayan bir şeye "tü, kaka" demiyordum. Öncelikle yol bisikletime SPD aldım. Farkı görünce dağ bisikletime de aldım.
Gerçi şu an dağ bisikletim yok ama olsa yine SPD alırım.
Kimisine göre gereksiz bir şey ama kimsenin kafasına SPD, SPD-SL kullansın diye silah dayanmıyor.
Kilitli pedala kötü demedim ki, bu tarz şeyler duymamak için cümlelerime genellikle kişisel görüş ya da olabilir gibi sözcükler ekliyorum.

Fark var yani, ani düşme tehlikelerinde kal hemen ayakkabıdan çıkabiliyor mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Kilitli pedal kullanımda tekniği oturtmanın ve bunu kesintisiz halde kullanmanın baya zor olduğu kanısındayım. Basmadan ziyade işin içine çekme olayını gerek oturur gerek ayakta sürüş pozisyonunda eklemek zaman alan bir konu. Ama dediğim gibi en zor kısmı bunu kesintisiz halde kullanabilmek. En nihayetinde beyin tarafında çocukluktan şimdiye gelen pedala sadece basarak güç uygulama mantığını silip farklı ve daha zor bir tekniği yeniden alışkanlık haline getirmek ve bunu maksimize ederek kusursuzlaştırmak baya bir zaman alıyor. Kullanıcıların genel olarak fark yaratacak o noktaya gelemedikleri için kilitli pedal konusunda bu şekilde önyargılı bir kafa yapısına sahip olduklarını düşünüyorum.
 
aradaki nabız farkını neden kimse görmüyor? o rakamlar için bile değer bence
10 dk lık sürüşlere bakıp tamam işte budur moduna girmeyin. 2-3 saat inişli çıkışlı eforlu sürünce basmayla çevirme arasındaki fark bariz ortaya çıkıyor.
 
ani düşme tehlikelerinde kal hemen ayakkabıdan çıkabiliyor mu?
Bu sorunuza kesin yanıt verebilirim çünkü ben Dünya ile çok kucaklaşan biriyim.
Evet, genelde düştüğünüz an kal ayrılıyor. Bu tabi pedalda ki ayarla doğrudan alakalıdır.
 
Konu yine alevlendi. Ben otuz senedir kilitli kullanıyorum. En büyük faydasını pedala güvenli ve düz basişta gördüm. Diğer avantajları da var ama faydası yok demek biraz kilitliye haksızlık olur...
 
Bir hafta once kilitli ayakkabi geldi. Pedal gelince tatile ciktigim icin tam yorum yapamam ama ayakkabinin alti sert oldugu icin cok rahatlatti pedal olmadan.
Kisin bisiklet surerken ayaklarimin kaymasindan kurtulursam verdigim paraya degecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ride Alone
Anlık. En azından benim için.

Bırakma süresini bilmiyorum. SPD kullanmaya başladığımdan bu yana bazen normal pedallı bisiklete binince bocalıyorum.
Konu dışı olacak ama söylemeden geçemeyeceğim, abi kendinden alıntı yapan gördüm ama aynı mesajın içinde kendinden alıntı yapan ilk defa görüyorum :)
 
Konu dışı olacak ama söylemeden geçemeyeceğim, abi kendinden alıntı yapan gördüm ama aynı mesajın içinde kendinden alıntı yapan ilk defa görüyorum :)
KIsa aralıkla arka arkaya atılan mesajları sistem otomatik birleştirince, normalde mümkün olmayan şey olmuş :)
 
Kilitli pedal kullanımda tekniği oturtmanın ve bunu kesintisiz halde kullanmanın baya zor olduğu kanısındayım. Basmadan ziyade işin içine çekme olayını gerek oturur gerek ayakta sürüş pozisyonunda eklemek zaman alan bir konu. Ama dediğim gibi en zor kısmı bunu kesintisiz halde kullanabilmek. En nihayetinde beyin tarafında çocukluktan şimdiye gelen pedala sadece basarak güç uygulama mantığını silip farklı ve daha zor bir tekniği yeniden alışkanlık haline getirmek ve bunu maksimize ederek kusursuzlaştırmak baya bir zaman alıyor. Kullanıcıların genel olarak fark yaratacak o noktaya gelemedikleri için kilitli pedal konusunda bu şekilde önyargılı bir kafa yapısına sahip olduklarını düşünüyorum.
Kesinlikle bu konuda haklısınız. 2. Kal setimi eskittim ama hala çekmeye tam alışamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Nabız farkına dikkat çekenler olmuş. Tablo yerleşimi kafa karıştırmış olabilir. Yokuşta flat pedal ile nabız 5 bpm yüksek çıkarken, düzlükte tam tersine spd ile 5 bpm yüksek çıkmış. Yani nabız için bu testten spd lehine bir çıkarım yapılamaz. Zaten birebir aynı donanımla sürüş yapılsa bile insanın bir saati diğerini tutmaz. Önce hangi, sonra hangi testin yapıldığı bile bence etki edecektir.

Bu testte fizyolojik durumdan bağımsız ve belirleyici olan ortalama güç, eğim ve mesafe.

"Güç farkını görmüyor musun?" denilebilir. Güç farkının sadece ayakta sprint atarken ortaya çıktığını, sadece sınırlarınızı zorladığınız o 20 saniye içinde ortalama %19 civarı getirdiğini görmezden gelmeyiniz. Yani güç farkından bahsederken sanki her koşulda varmış gibi davranmayınız. Diyorum ki; sıradan biri olarak bu beni ilgilendirmiyor. Sizin bu farka ihtiyacınız olabilir, avantajı değerlendirirsiniz.

Testin SPD kullanan birinin yapacağı kaçınılmaz subjektif yorumlara göre çok daha bilimsel olduğu açıkça ortada.

Testi yayınlayan kanalın işi çarpıttığı iddia ediliyor, edilebilir tabi. Fakat bildiğim kadarıyla GCN kanalı direk youtube'un kendi kanalı. Adamların maaşını Google ödüyor. Önemli bir ayrıntı bence. Yanlış biliyorsam düzeltiniz. Ayrıca iddiayı onaylayan bir yığın video ve çalışma varken aksini gösterene ben hiç denk gelmedim.

Yanlış anlaşılmasın. Burada SPD kötülemeye çalışmıyorum. Meseleye kendi açımdan yaklaştığımın altını çizeyim.

SPD kullanmaya alışmış birinin çıkarıp flat pedal takması beklenemez. Bunu yaptığı için kimsenin memnun kalacağını sanmıyorum. Yarın SPD takıp altı ay kullanmaya devam etsem, sonrasında ben de geri döneceğimi sanmıyorum.

İnsan psikolojisine de dikkat çekmek lazım. Yeri geliyor donanım değişikliği ile bisiklet 200g hafiflese insan farkı net hissettiğini düşünebiliyor. Buna bende dahilim açıkçası. Halbuki yok öyle bir dünya. Bu SPD konusundaki tartışmaya benzer durumlar ağırlık, jant, profil gibi konularda da var. İnsanlar farkları aşırı abartmaya meyilli. Mesela 2 kiloluk 300-350 dolar değerinde bir jantı çıkarıp 1.5 kiloluk 40-50mm profil, 1500 dolarlık karbon jantı takınca uçtuğunu düşünebiliyorsun. Ama fark ne kadar diye bir test yapılıp rakamlara bakılsa iş hiçte öyle "vayy be!" dedirtecek fark çıkmıyor.

Sizi mutlu edecek bir upgrade yaptığınızda sürüşe çıkıp geçtiğiniz segmentlerde PR almanız muhtemeldir. Farkı yaratan değişen donanım mı acaba?:)

8.5 kiloluk 1000 küsür dolar değerinde bir bisiklet ile iki kilo daha hafif, 12 kat daha pahalı, işin nirvanasındaki bisikleti yokuşlu bir parkurda test ediyorlar, fark %2 küsür çıkıyor. Profesyonel yarışçı için büyük fakat sıradan biri için yok sayılabilecek bir fark.

Nihai olarak benim SPD kullanana bir sözüm yok. Fakat yıllardır "SPD takıyorsun, direk %20-30 fark ediyor" cu ciddi bir kitle var. Forum geçmişine bakmadım ama bakılsa burada da bolca yazılıp çizilmiştir, aynen bu rakamlarla tavsiye edilmiştir. Devir değişti. Rakam verilecekse artık işkembenin değil wattmetre'lerin, eğim-mesafe ölçerlerin borusu ötüyor.
 
Son düzenleme:
Geri