Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Spd avantaj ve dezavantajları

...Fakat bildiğim kadarıyla GCN kanalı direk youtube'un kendi kanalı. Adamların maaşını Google ödüyor. Önemli bir ayrıntı bence. Yanlış biliyorsam düzeltiniz. ...

(link), (link)'ün kanallarından biri;
Play Sports Network, (link)'un parçası;
Play Sports Group, (link)'in yan kuruluşu.
 
  • Beğen
Tepkiler: HexfeT
Scudo
Sırtım yorulduğu zaman biraz dik duruş ile dinlenmek için ellelerimi serbest bıraktığımda eğer SPD ayakkabım varsa çok daha tempolu ve güvende hissederek sürebiliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: gunerokn
Yokuş aşağı tırmanırken fark ediyor mu peki? :p :p :p
Gerçek yaşam konusunda sezon dışı yorum yapmam. Fakat; Zwift aleminde öyle kabileler ile sürüşe çıkıyorsun ki, adamlar inişte bile pedal kesmeden minimum 200Watt abanıyor.
 
Ortada böylesi bilimseller wattlar metreler varken ben elendim flata dönüyorum, siz devam edin. :hihi:
 
GCN tıklanma derdinde bir kanal sonuçta. Kilitli pedal yol bisikletçileri arasında o kadar tartışılmaz bir konu ki araya sansasyon olsun diye bir video koymuş. :)
 
Ülkemizde yol bisikleti kullananlarin %99 unda kilitli pedal hiç bir fark yaratmaz. Kendini iyi hissedersin birde güzel görünür. Çünkü bizde pro seviyede ve üst düzey bisikletçi bir elin parmaklari kadar ancak vardir belkide yoktur.. Şimdi bakiyorsun adamin altinda 250 bin tl lik specialized yada benzeri bisiklet var ama 100 km lik turda ulasabildigi ortalama hiz 35 km yi bulamiyor.Kilitli pedal taksa ne farkedecek.Ama bunlar yetişkinler ve parasi olanlar için güzel oyuncaklar.. Benimde olsa keşke bende isterim 🙂
 
Üzengi

Vikipedi, özgür ansiklopedi

Başlığın diğer anlamları için (link) sayfasına bakınız.
(link)
Üzengi, (link) iki yanına asılı ayağa destek sağlayan (link) malzemesi. Üzengi sayesinde binici (link) çok daha kolayca idare edebilir, daha hızlı sürebilir, (link), (link)-(link), (link) gibi silahları çok daha başarılı bir şekilde kullanabilir. Medeniyetin gelişip yayılmasında (link) veya (link) kadar önemli bir rol oynadığını düşünenler vardır.

Beygirlerde bu sorun çözülmüş, ama biz bu kilitli işini biraz daha tartışacağız gibi gözüküyor :hhhhhh: :ssrtcbya::ssrtcbya:
 
Ülkemizde yol bisikleti kullananlarin %99 unda kilitli pedal hiç bir fark yaratmaz. Kendini iyi hissedersin birde güzel görünür. Çünkü bizde pro seviyede ve üst düzey bisikletçi bir elin parmaklari kadar ancak vardir belkide yoktur.. Şimdi bakiyorsun adamin altinda 250 bin tl lik specialized yada benzeri bisiklet var ama 100 km lik turda ulasabildigi ortalama hiz 35 km yi bulamiyor.Kilitli pedal taksa ne farkedecek.Ama bunlar yetişkinler ve parasi olanlar için güzel oyuncaklar.. Benimde olsa keşke bende isterim 🙂
Sence bir amatör için 100 km de 35 yada altı ortalama az birşey mi? Adam 250 bin liralık bisikete biniyor diye pro performansı beklemekte ilginç doğrusu. 😀
 
Sence bir amatör için 100 km de 35 yada altı ortalama az birşey mi? Adam 250 bin liralık bisikete biniyor diye pro performansı beklemekte ilginç doğrusu. 😀
Bende ayni şeyi diyorum zaten. Az bir şey değil benim için bir amatör olarak. Pro seviyede degilseniz üst düzey bisikletler ve donanimlar gözle gorülür bir fark yaratmaz. Yoksa kimseye süper bisikletin var hadi giro yu kazan demiyorum..
 
Beygirlerde bu sorun çözülmüş, ama biz bu kilitli işini biraz daha tartışacağız gibi gözüküyor :hhhhhh: :ssrtcbya::ssrtcbya:
Performans yapanlar faydalı diyor, keyif sürüşleri yapanlar gereksiz. Herkes kendi çerçevesinden bakarak yorum yapıyor. En iyisi kim hangisi ile mutlu ise onu kullansın zira faydasıda, zararıda kullanan kişiye ait 😀
 
Kilitli pedalın daha çok mtb kullanırken işe yaradığını düşünüyorum. Çünkü dağ bisikleti antrenmanı yada yarışında ayağınızı kilitlemeden normal bir şekilde kullanıdığınızda atlama ,hoplama vs gibi durumlarda hele ki yağmur , çamurda varsa o pedal üstünde ayağınızı tutmak çok zor oluyor. Ben yarışın birinde çok zaman kaybetmiştim bu yüzden. Sonra kilitli pedala dönünce dedim ki oh bee dünya varmış. Hem daha iyi tutuyor , hem tüm gücümü daha rahat aktarabiliyorum. Yol bisikletinde sadece tırmanışta , inişte ayağımı daha stabil tutmak , belli bir rutinde çıkmak yada inmek için sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Sprint atarken de ilk hazırlık evresi ve verdiği güven ile pedala asılabiliyorsunuz. Onun dışında bana bir katkısı yok.
 
Performans yapanlar faydalı diyor, keyif sürüşleri yapanlar gereksiz. Herkes kendi çerçevesinden bakarak yorum yapıyor. En iyisi kim hangisi ile mutlu ise onu kullansın zira faydasıda, zararıda kullanan kişiye ait 😀
Yazın çok sıcak oluyor ondan kaynaklı sanırım bu genele yayılmış sanrılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih Cavdar
Bende ayni şeyi diyorum zaten. Az bir şey değil benim için bir amatör olarak. Pro seviyede degilseniz üst düzey bisikletler ve donanimlar gözle gorülür bir fark yaratmaz. Yoksa kimseye süper bisikletin var hadi giro yu kazan demiyorum..

İstanbul trafiğinde ferrari sürenlere ne demeli? 4x4 20 milyonluk jipi asfaltta sürenler? Hepsini esefle kınıyorum.
 
Bence gözden kaçan bir nokta var bu tartışmada. Evet ayağı çekerken güç aktarımı yapmak duruma göre avantaj sağlar, fakat biz sadece güç ileten bir makine parçası değiliz. Enerjiyi üreten, kullanan ve üretilen gücü ileten canlılarız.
Zaten hali hazırda sadece basarak yüksek nabızda sürüş yapılıyorsa sistem maksimum güç çıkısını yapıyor demektir. Kalp, ciğerler, kaslar vb. tüm kullanılan vücut organları zaten maksimum kapasitede çalışıyor. Ayağı çekerken güç üretmek için kaynak yoksa güç iletebilme kapasitesinin bir anlamı kalmaz. Kaslarını çok iyi eğiten ve güçlü vücut organlarına sahip kişilerde kasların dönüşümlü kullanımından dolayı kas yorgunluğunun dezavantajlarını azaltabilir. Ama kalp, ciğerler vb. hala aynı kapasitede.
Sprint, yokuş vb. depolanmış enerjinin anlık kullanıldığı durumlar için çok mantıklı bir seçenek bence de.
Ayağın doğru konumlandırılması ve kayma sorunları konusunda da avantajları olduğu açık.
Düz yolda süren profesyonel olmayan kişilerde toplam fayda düşünüldüğü kadar fazla değil gibi geliyor bana.
Sisteme girenler çıkanlara eşit olmalı. Debinin artması için büyük musluk tek faktör değil. Büyük hacimli bir depo, iyi bir pompa ve sürtünme katsayısı az sistem elemanları da gerekli :D
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
1,5 yıl kadar spd-sl kullandım, şimdi flat pedal ve hibrit bisikletim var. Evet daha kolay biniyorum, daha günlük-spor kıyafetlerle sürüyorum ama hiç bir zaman eskisi kadar motive etmiyor. Yol bisikletiyle tek vücut olup ayakkabı ve pedala asılmak kesinlikle kayda değer fayda sağlıyor bana göre.
Bisiklet yine keyif veriyor ama bir şeyler eksik gibi.
 
Sence bir amatör için 100 km de 35 yada altı ortalama az birşey mi? Adam 250 bin liralık bisikete biniyor diye pro performansı beklemekte ilginç doğrusu. 😀
Ben 35 km ortama ile 100 km sürsem kendmi tur de france şamp zannaderim
 
Geri