Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Specialized Sirrus & Sirrus Sport

oseka

Üye
Kayıt
28 Şubat 2017
Mesaj
37
Tepki
31
Yaş
44
Şehir
Aydın
İsim
Ferhat
Merhaba arkadaşlar..

Forumda benzeri konular var, lakin serbest piyasa ekonomisi-döviz hareketleri, değişen fiyatlar, farklı markaların farklı oranlardaki indirim politikaları, sürekli değişen zamanın içersinde, yine sürekli değişen etkenler v.s. 'den aldığım cesaret ile benzer bir konu açarak görüş-öneri-tavsiye ve dahi yardımlarınızı bekliyorum. :)

Konu başlığından da malum olduğu üzere gözümüze ve gönlümüze hoş gelen marka Specialized, model seçimi ise daha çok duygusal sebeplerden ötürü, malum şeyin fazlaca ve kolayca edinilememesi :)

''Şu ana kadar kullandığım tek ve en hafif bisikletim çift amortisörlü bir mtb, ciddi bir ağırlığı var.'' diye bir dip not düştükten sonra, özellikle belirtmek isterim ki;

Gönül başlıkta belirttiğim modellerin aksine, sessiz sessiz bir yol bisikleti arzu ediyor sanki, bunu ise; kendimi defaatle yol bisikleti fotograflarına bakmaktan alıkoyamadığımı fark ettiğim zamanlar hissediyorum.

Ama en verimli kullanımı yol bisikletinden alırım sorusuna tam cevabı veremediğimden korkuyorum..
Evden işe bir yolculuk ile ve haftanın tüm günlerinde yolu biraz uzattığımda toplamda günlük 20-25 km'lik ve eve gireceğim 100 metrelik yolu saymaz isek tamamı düzgün bir asfalt yol kullanımı olacak aslında..

Hafta sonu v.s, dağa taşa elbette çıkmayacağım ama, fotoğraflardan bakınca sanki şehir bisikletinden daha narinmiş gibi bir algıya kapıldığımdan cesaret edemiyorum galiba.


Daha fazla uzatmadan, hem konuyu da çok dağıtmadan;

İlk olarak;
İki model arasında tercih yapılmak zorunda kalınsa hangisi tercih edilmelidir sizce.. (Specialized Sirrus & Sirrus Sport)

Sonrasında;
Bütçe 2500 TL civarında kabul edildiği takdirde Specialized için .. '' Marka parası ödemeye gerek yoktur bunu alsan daha makul bir seçim olur.'' gibi bir cümle kurulabilir mi acaba, şu anki fiyatlar ve piyasa koşulları göz önüne alındığında.

Ve dahi;
Marka'dan ziyade ana bayi nezdinde olumsuz bir algı oluşmuş sanki, halen böylemidir ? Yoksa benden kaynaklı yanlış bir algılamamı oluşmuştur? Nedir an itibari ile bayi durumu sizce, satış sonrası gibi konular özellikle..
İnternet üzerinden alınacak olan bu markanın garanti koşulları (varsa mecburi bakım v.s.) - satış sonrası süreç hakkında söylemek istedikleriniz neler olabilir acaba?

Hatta;
Olur ki bir gün sessiz sedasız baktığımız yol bisikleti resimlerinden etkilenip, bu anlamda bir düzenleme yapılabilir modellermidir bu bahsi geçenler, değilse bu YOL'a dönüşüm sonunda en efektif sonucu elde etmiş olmak için, sizce hangi model-marka seçilmelidir ?

Konu ile ilgilenen arkadaşlara peşinen teşekkürü bir borç bilirim, tavsiye ve önerileriniz şu aşamada fazlası ile makbule geçecektir. Uzun oldu galiba :)
Saygılar..

İlaveten;
başlık ve konu girişi her ne kadar specialized özelinde bir konu gibi görünse de, sonrasında aslında daha geniş bir alanda, eğer takılmamak gerekiyorsa markaya takılmadan da seçimler yapabileceğimi belirttiğimi altını çizerek hatırlatmak istedim (Başlıktan dolayı markaya takılma durumu olursa diye ) :)

Bu arada Merida Speeder 200 v ;
sanki bütçe sınırları içinde oluşu ile üzerinde düşünülmesi gerekenlerden biride bu galiba..
 
Scudo
Eğer hoşunuza gittiyse, içinize siniyorsa gayet mantıklı bir seçim Specialized.
 
  • Beğen
Tepkiler: oseka
Hem Sirrus Sport hem de yol bisikleti sahibi olarak tavsiyem eğer gönlünüzden yol bisikleti geçiyorsa direkt olarak yol bisikleti almanızı tavsiye ederim. Fakat uzun turlar da yapacağım, kamplara da giderim derseniz Sirrus Sport modelini şiddetle tavsiye ederim. Gerçekten çok akıcı bir bisiklet Sirrus Sport. Sirrus Sport ve Sirrus arasındaki farklar ilk olarak Sport 27 vitesken, Sirrus 24 vites. İkinci olarak Sport modelinde maşa alüminyum malzemeden imal edilmişken, Sirrus modeli çelik maşa kullanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: oseka
Cevaplar için teşekkür ederim.
Şimdilik Specialized ilk sırada halen yerini korurken, sirrus sport olarak biraz daha belirgin bir hal aldı sanki.

Ama diğer etkenler, hayaller v.s.
Bütün gün çalışıp, o yorgunluk ile yol bisikletinden alacağımı umduğum keyif hiçte öyle hayal ettiğim gibi olmayabilirmi acaba diye kaygılar var kafamda..
Ama evet bir yanım ağırlıklı olarak hep yol bisikletine bakıyor :)

Yani tam olarak diyemediğim-bilemediğim bir gerekçe ile yol bisikleti almayı istememe rağmen sanki almamam için kendimi zorluyormuşum-bir bahane arıyormuşum gibi bir durum var sanki.
En güzeli denemek lazım herhalde, ufak da olsa bir tecrübe edinmek, gözlemlemek v.s.

Peki fiyatları-modellerin donanımları v.s. dikkate alınarak, bu markanın dışına çıkmaya gerek varmıdır. uzun yıllar kahrımızı çekecek bir şeyler olsun istiyorum.. Vakti geldiğinde upgrade edebileceğimiz v.s.



-------------

edit:
Bu arada doğum yılını yanlış işaretlemişim düzeltemedim. yaş 40'a girmek üzere, bi süre sonra ihtiyarlamaktan mütevellit nerden almışım bu bisikleti demeyeyim sonra :)
diye kaygılanıyorum herhalde ..
 
@oseka Yol bisikleti olarak aklınızdan ne geçiyor peki?
Cube Sl Road da düşünülebilir belki.
Giant fastroad da şahane duruyor (özellikle jantları) lakin fiyatı biraz daha kabarık bütçenize göre.
Giant seek serisine de bakabilirsiniz.
 
@oseka yol bisikleti benim şahsi fikrim bu biraz daha kondisyon isteyen bir bisiklet. Şöyle ki yol bisikletiyle 100 kilometrelik bir sürüş sonrasında yorgunluk hissederken, Sirrus Sport ile aynı yolu gittiğimde daha az yoruluyorum. Tabi bu yorgunluk durumunun böyle farklı olmasında yol bisikletinde çok daha yüksek ortalama hızlarda olmanın etkisi büyük. İkincisi oturuş pozisyonu yol bisikletinde biraz daha yorucu oluyor haliyle. Sirrus Sportla ilgili benim incelemem mevcut sitede bakabilirsiniz, bolca yükseltme yapılmış halde :) Başka model bakacak olursanız Giant Escape 1, Giant Fastroad SLR 2 ve Sirrus Elite modellerine de biraz bütçe arttırarak bakmanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: oseka ve Dethagorf
@Dethagorf

Şimdi tecrübeleriniz doğrultusunda verdiğiniz öneriyi dikkate alarak YOL durumunu daha sağlıklı düşünme fırsatı yakaladım.
Öyle ki; bütçe malum ve sırf yol bisikleti olsun diye alınmış olacak sanki.. öyleki maksat performans iken, düşük bütçeler ile düşük donanı ile sadece model-görüntü alınmış olacak sanki..

Ertelenmeli-vazgeçilmeli gibi düşünmeye başladım (yol bisikleti konusunu)
 
@oseka Btwin triban 520 var sanırım o bütçede alınabilecek 0 olarak.
 
@ÖnerERKUT

Sirrus sportta yakınlaşmaya başladım..

Özellikle markanın kalitesi elbette önemli ancak, bu marka da bana sıcak gelen, bisikleti daha çok sevdiren bişey var sanki.. Tuhaf bir marka :srnsml:

@Dethagorf

Bi kaç gündür incelediklerim arasında, sepete ekleyip ekleyip çıkarttığım ..
İlk zamanlardaki çok fazla incelemedn kaynaklı kafa karışıklığı yaşıyorum galiba.

Ama hani specialized de almazsam sanki hep içimde ukde kalacakmış gibi..
Bu sirrus sport'un kadro böylesi bir dönüşüme uygun olurmu peki ilerleyen dönemler için düşünürsek.
 
@oseka Tabii ki uygun olur. Çift amortisörlü bir mtbden sonra bu tür bir bisiklet size kuş gibi hafif gelecek, bahsettiğiniz renk ve fiyatı nedir zira internette farklı fiyatlarda?
Bisiklet seçimi baş ağrısı yaşatıyor insana, aynı durumu ben dahil forumdaki bir çok arkadaş yaşamıştır sanıyorum.
Demesi kolay ama bazen en güzeli belki de içinize sinen bisikleti alıp yola koyulmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: oseka
Öyleyse daha da netleşmeye başlıyor sanki olay..
170 boya M ölçü uygun gelir sanırım. kömür-siyah hoş duruyor sanki.

Ve evet, fiyatlar sanki kadro ölçülerine göre bile değişiyor gibi hissettim, belkide model yıllarından ötürü farklılıklar olabilir yanılıyorumdur.

Lakin, sirrus sport için şöyle bir açıklama var;
Ön Amortisör: A1 Premium Aluminum, Cr-Mo steerer, fender/rack eyelets

Bu ön amartisörden kasıt acaba yanlış çeviridenmi kaynaklanıyor, maşamı kast ediliyor acaba?
 
@oseka düz maşa fakat İngilizceden çeviriden dolayı öyle yazmışlar :) Bu arada Sirrus Sport safkan bir fitness değil yol bisikletinde çevirmeye çalışınca daha çok Fuji Touring'e benziyor, bizzat tecrübe ettiğim bir durum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Dethagorf
@oseka Ben de yaklaşık 1100 km salça cs30 kullanımım ardından sirrus elit'e geçtim. Kişisel olarak satın almaktan ziyade sahip olduklarımı hakkını vererek kullanınca çok daha fazla mutlu olan ben, tecrübeli arkadaşlarımın ısrarlı tavsiyeleri sonucu, yaptığımız günlük 100 - 150 km'lik turlar için bu kararı verdim. Mutlu mesut kullandığım 15 kglik cs30 dan sonra sirrusun akışı ve pedala verdiğim gücün tekerleklere iletimi arasında asla kıyas kabul etmeyecek, dağlar kadar fark olduğunu gördüm. Belki ağırlık farkının da bunda payı var. (Sirrus elite 10.5 kg)
Ben de 37 yaşındayım ve aynı sizin gibi içim giderek yol bisikleti fotoğraflarına uzun uzun baksam da öncelikli olarak kilomdan ötürü gidon pozisyonunun rahatsızlığı ve bol rampalarda dolaştığımız için 3lü aynakoldan vazgeçmemek için bu bisikleti aldım. Ancak içimdeki yol sevdasının ateşi hâlâ çok canlı ve ne kadar direnirim bilemiyorum.
Turlarımızda yol bisikletlerinin rüzgarlarına girerek tempolarına uymakta çok zorlanmasamda ara sıra değişerek kullandığım yol bisikletlerinin yerini asla tutmadığını gördüm. (Kadro geometrisinin ivmelenmeye etkisi sanırım).
Sirrusa dropbar yapma fikri bende de vardı ancak tecrübeli arkadaşlarımın bunun için yapacağım masrafının değmeyeceğini söylemesi ile tamamen vazgeçtim.
Sonuç olarak yol sevdasına bir kez düşünce bir daha akıldan çıkmıyor. Kullanacağınız yol şartları ve kadro yapısı size uyuyorsa yol bisikleti alın derim. Diğer halde sirrus, trek fx gibi modellerde işinizi yeterince görecektir.
 
Peki hiç marka vermeden, yani sizler anlarsınız yinede ama markaya hiç dikkat edilmeden şu özellikler ile kıyas yapınca daha objektif yorumlanabilirmi, ve nihayetinde nasıl bir tercihte bulunursunuz..

1. Bisiklet
Kadro: A1 Premium Aluminum, fully-manipulated butted tubing, integrated lower bearing, fender/rack eyelets
Furş Takımı: 1-1/8" FSA integrated cartridge lower, external sealed upper bearings
Gidon Boğazı: Alloy, 4-bolt, 20-degree rise, 25.4mm clamp
Gidon: flat bar, alloy, 6-degree backsweep, 25.4mm
Elcik: Body Geometry Targa, lock-on
Ön Fren: Die-cast, alloy V-brake, 60mm 1pc. pad, linear pull
Arka Fren: Die-cast, alloy V-brake, 60mm 1pc. pad, linear pull
Fren Kolları: Alloy V-brake, two-finger, linear pull
Ön Vites: Shimano Acera
Arka Vites: Shimano Acera, 9-speed
Vites Kolları: Shimano Acera, EZ Fire
Ruble: Shimano, 9-speed, 11-32
Zincir: KMC X9
Maşa: A1 Premium Aluminum, Cr-Mo steerer, fender/rack eyelets
Aynakol: SR Suntour XCR, 9-speed
Aynakol Dişlisi: 48/36/26
Orta Göbek: Cartridge bearings, square spindle, capless bolts
Pedal: Sirrus, 1.5mm Varus angle, nylon body, symmetric alloy cage, low profile bearing system, toe clip capable

Jant Çemberleri: Alloy double-wall, CNC sidewalls, 32h
Ön Göbek: Double-sealed, ground race, dual-lock nuts w/ 17mm contact side, 5mm QR
Arka Göbek: Double-sealed, loose ball, dual-lock nuts
Arka Lastik: Specialized Nimbus, 26TPI, wire bead, Flak Jacket protection, 700x28c
İç Lastik: Standard presta valve
Sele: Body Geometry Targa Sport, steel rails, 155mm
Sele Borusu: Alloy, 2-bolt, 12.5mm offset, 27.2mm
Sele Kelepçesi: Alloy, 31.8mm

________________________________________

2. BİSİKLET
KADRO: 6061 T6 alüminyum malzemelidir, entegre furç yatağı bulunur. Kısa geometri.
Sağlam ve çok işlevli kadro : Ön ve arka kısımlara port-bagaj ve çamurluk monte edilebilir.
MAŞA / AMORTİSÖR: Sport karbon maşa ve 1"1/8 Ahead-set alüminyum pivotlu furç kapağı.
Ön portbagaj yerleştirilebilir. Hem sağlam, hem hafif ve hem de hassas.
VİTES SİSTEMİ: SHIMANO Sora vites kolu : (link) ve hassas.
SHIMANO SORA 3'lü ön aktarıcı.
SHIMANO SORA 9 vites arka aktarıcı.

AYNAKOL/RUBLE

FRENSUNRACE 9v 12x25 Ruble (12/13/14/15/17/19/21/23/25)
Prowheel Ounce Aynakol 50X39X30


JANTLAR: 32 jant teli. Aero 32 jant göbeği.
LASTİKLER: Vittoria Randonneur 700 X 28 lastikler

 
@oseka triban 520 fiyatına göre oldukça başarılı bir bisiklet. Hem Yol bisikleti isteğinizi karşılar hem de 3'lü aynakolla yokuşlarda çok zorlanmazsınız. Ayrıca Triban 520 hem arkada hem de önde portbagaj deliklerine sahip olduğundan ilerde uzun turlara da çıkabilirsiniz. Tabi kadro marka algısı açısından Specialized'ın biraz gerisinde kalır, o da tercih meselesi :)
 
@ÖnerERKUT Sirrus Sport yerine Cube SL Road daha uygun olmaz mı acaba? Btwin Triban 520 ile Cube Sl arasında kalmak daha mantıklı geldi. Parçalar sora çünkü.
 
@Dethagorf kullanan birisini ya da incelemesini gördüğüm bir model değil ama kağıt üzerindeki özelliklere bakarsak Bence sirrus sport daha iyi bir tercih. Claris set ve 2768 Türk Lİrası bence biraz fazla. Ama dediğim gibi Sirrus Sport şahsi kullanımım boyunca inanılmaz memnun olduğum bir model olduğu için daha sempatiyle baktığım da bir gerçek :). Diğer yandan Sirrus Sport yerine Triban 520 bile alınabilir şu aşamada artan parayla güzel bir jant seti de alınabilir üstelik
 
  • Beğen
Tepkiler: oseka
@ÖnerERKUT Pro modeliyle karıştırmışım haklısınız Specialized daha iyi bir tercih Cube'a göre. Konu sahibinin aklı yol bisikletindeyse, Specialized ve ya başka bir fitness bisikleti almış olsa yine acaba yol bisikleti mi alsaydım diye düşüneceğine en mantıklısı Triban 520 + güzel bir jant seti dediğiniz gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: oseka
@Dethagorf

Aslında Triban yoktu hesapta, lakin ''cube'' bütçenin 2 katına çıktığından maalesef baştan elemek zorunda kaldım..

@ÖnerERKUT

Ama her ikinizinde bahsettiği donanımlardan ötürü marka algısını bir kenara bırakırsak Triban fonksiyonel bir şekilde kullanılabilir sanki, Öner kardeşimin de hatırlattığı gibi arta kalan para ile lazım görülürse gerekli iyileştirmeler yapılabilir sanki.

Specialized ise aklımın bir köşesinde hep durur böylece :bsmagryr:
Az bi mola vereyim bu düşüncelere, her şey yerine otursun, önümüzdeki günlerde bakalım nasıl bir çılgınlık yapacağım artık.. Şimdilik tavsiye ve önerileriniz için çok teşekkür ediyorum.

Yine tavsiye ve önerilerinize sunarım.. yada kapatıp gözümü geçerim artık kartı :)

Çok teşekkürler ilginiz için.
 
@oseka Benim size vermiş olduğum link pro modeline aitmiş benim dikkatsizliğim oldu. Hakkınızda hayırlısı olsun, alınca bizimle paylaşırsanız seviniriz.
 
Geri