Scudo Sports

THY Bisikletimi getirmedi

Konuyu Şikayetvar.com da aç
THY facebook ve twether sosyal medyada şikayetini ağır dille seslendir.
ve tüketici hakem heyetine başvur.

Senin hasarın kesinlikle karşılanması lazım. limitleri aşan hasar ücretini değil ama limitlerdeki hasar ücretini kesinlikle vermeleri lazım.
Uygunsuz paketleme ve sigortasız olduğu için çok daha pahalı bisiklette olsa limitlerdeki hasar ücretini alırsın.

Dediğim gibi altan alır değil ağır dil kullan ( edep dahilinde ) facebook sayfasında en az 6-7 mesajın altına şikayetini yaz. Özellerine yaz.
İşi sıkı tut ki netice çabuk olsun.

Geçmiş olsun.

( hak istenmez, ALINIR )
 
Scudo
@Asusmune
Kardeş dediklerine sonuna kadar haklısında peşini bırakmam asla, uygunsuz paketleme olsa diğer bisikletimde sıkıntılı gelirdi orda burda süründü bisiklet şimdi bana gelmiş paketleme hatası diyorlar yapmayın allah aşkına
 
evet forumda mağdur arkadaşımıza dürüst davranma konusunda öğütler verilirken thy kendinden beklendiği gibi çamura yatmış durumda. fırsat bulduğunda müşteriyi soyup soğana çeviren kurumlara karşı ne kadar sert mücadele veriyorsanız verin. hakkınızı ne kadar fazlasıyla koparırsanız da helaldir, revadır. kurumlar yapıları gereği sosyopat gibi hareket ederler. kar elde etmek için kendi bünyesindeki personel dahil tüm insanları harcamaya çalışırlar. kendi hatalarında tazminat ödememek için her türlü yolu kovalarlar. tazminat ödemeleri kaçınılmaz olduğunda ise türlü pisliklerle ödemeyi geciktirme, mağduru yıldırma yoluna giderler. adli sistem de her zaman onların çıkarını kollar. hukukçu bir öğretim üyesinin ettiği bir söz vardı bir yerde okumuştum tam hatırlamıyorum ama şöyle bir şeydi "adalet sistemi 5 yıldızlı bir otel gibidir, herkesin kapısından içeri girme hakkı vardır ama herkes aynı güleryüzle karşılanmaz". haftalardır sizi oyalayıp durdular, manevi olarak yıprattılar. şimdi maddi yükümlülüğü üstlenmekten bile kaçınıyorlar.
 
@ozgur908

Bunun ilacı sosyal medyadan geçmektedir.
Klimada hafif bi fan sesine tüm ürünü değişime kadar götürdüm artık müşteri hizmetlerini değil. Müşteri hizmetlerinde müdüre hanımın özel numarasından aranmaya başladım ve bir üst modelle benden kurtuldular ( kurulumdaki aptalca hatalarının ceremesini ben çekmedim. )
Geçende Koçtaşla yaşadığım sıkıntıda koç holding facebook sayfasına kadar kilitleyince hemen müdürler devreye girdi nakit para iadesinden ( hammaliye ) bahsetmeye başladılar. Bende bu sefer başımın, gözümün sadakası olarak hibe ediyorum diyerek yerin dibine soktum.
Bunların adetidir. Önce müşteriyi yoklarlar, 2 güzel cümle ile aldatmaya çalışırlar. Size huzur dolu cümle ile yersen yaparlar ama ben yemiyorum ve 3 gün içinde işlerim çözülüyor.
Ki haksız yere bir şey istemiyorum. Eğer parasını verdiysem paramın karşılığını istiyorum. Hibe edecek kadar ne enayiyim, nede zengin.
 
@Asusmune
Bunlar insanlıktan anlamazlar ben hakkımı talep ettim ama onlar resmen hakkımı gasp etmeye çalışıyolar yanlarına bırakmıycam
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
Twitter yada facebook gibi sosyal ağlardan ulaş şikayetini ağır ama hakaret içermeyen bir şekilde dile getir. Günümüz dünyasında markalaşmış firmalar sosyal aglardan biraz tırsıya
 
Bu hasar bir kaç saatlik uçak yolculuğunda mı meydana gelmiş yoksa sizi günlerce mağdur ederken mi? Bisikletinizi sağlam teslim etmiş olsalardı bile sizin mağduriyetiniz var. Hani şurada THY için söylenecek edepli bir laf bulamadım...

peketlemenizin uygunsuz olduğunu tespit edebilmek için çeşitli eşyalar için hazırlanmış ambalaj/koruma yönetmeliklerinin veya standartlarının olduğunu var sayıyorum. aksi halde mahkeme sonucu gibi karar veren birinin karekterine, keyfine kalmış demektir, olmaz öyle şey. belirledikleri yönetmelik ve şartların size bildirilmiş olması gerekiyor??? bildirilmemiş ise uyarılmış olmanız gerekiyor??? siz ambalajlamayı doğru yapmadıysanız yerine getirmediğiniz sorumlulukların en azından sonuç ile bildirilmesi gerekiyor. her şeyde haklı olsalar bile bu şekilde bildirim yapamazlar. Size bir müşteriye davranılması gibi davranmamışlar.

 
Umarım çözülür thy dünyaya türkiyenin adını duyurabilen nadir kuruluş/ kurum (yada herneyse) lardan biri iken böyle bi saçmalık olmamalı bence
 
@clubber
ambalaj bisikletin kendi kartonunda ve kabarcıklı naylona kadro ve jantlar ayrı olarak sarıp yerleştirdim ama nafile yani bisikletin fabrikadan çıktığından daha güvenli şekilde sarmıştım

@Ulaş Çavuşoğlu
abi işin içinde para ve türk ismi geçiyorsa herşey olur bence.

@Yowamushi
facebook sayfalarına yazdım twitter kullanmadığım için ordan yazmadım ve şikayetvar.com da konu açtım gerekirse tekrar açarım

@İbrahim A.
Bu tür büyük firmaların beyefendi hanımefendi gibi tavırları sadece ödemeyi alana kadar ondan sonra pekte umurlarında olmuyorsunuz açıkcası
 
Konu sahibi arkadaşın durumuna üzüldüm, bizde sikayet var sitesinde "arkadasimizin bisikletine hasar gelmis , turlarimiza katilamiyor" diye baslik acalim bnce , konu sahibi bana gerekli bilgileri iletirse ben baslik acarim kendi uyeligimle !!!!
 
@furkan.zaman
çok teşekkür ederim ne gibi bi bilgi istiyorsunuz söyleyin hepsini verebilirim.
 
Sizin sikayetiniz hangi bilgileri iceriyorsa aynilari yeter sanirim. Ucus numarasi sikayet kodu , bagaj no , isminiz soyisminiz gibi bilgiler . buradan 20-30 kisi ciksa bence dikkate deger bir topluluk olustururuz.

Bastan sona neler oldu kisaca ozet olarak yazarsaniz kopyala yapistir yapip birkac kisi kullanabiliriz. Aralara kendi cumlelerimizi serpistirirz , dilini biraz degistirirz , bunlar yeterli olur.
 
@ogzhn06 Senin için biraz araştırma yaptım, dünyada tüm habayolu firmalarını IATA denetler...Iata nın sayfasından bu tip şikayetleri Türkiye de SHGM ye iletilmesi yazıyor...Şöyle bişey buldum, ayrıntılı oku işine yarayacağını düşünüyorum:

(link)
 
@furkan.zaman
15 Eylül'de 1450 seferinde uçağınızda 2 bisikletimide ücretini ödeyerek Porto'dan teslim ettim ancak indiğimde bisikletlerimden birisinin gelmediğini ordaki yetkili kişi İstanbul'da kaldığını ve ertesi gün adresime gönderileceğini bildirdi ancak 15 gün geçti bisikletim hala bulunmamıştı 16. gün tekrar aradığımda bisikletimin bulunduğunu ve ertesi gün teslim edileceğini söylediler bende ertesi gün evde olmadığım için o gece saat 1 gibi teslim aldım ve bisikletimdeki hasarları görünce tutanak tuturdum bunun üzerine benden istenen belgeleri hasarlı resim bisikletçiden hasar raporu garanti belgesi faturası pasaport ve kimlik kopyası uçuş bilgileri gibi evrakları tamamladım ve mail yoluyla ulaştırdım ve dün dönüş yapıldı açıklama aynen şu şekilde:
İLGİ:
a) Tazminat Talebiniz
b) 15/09/2015 TK1450 OPO-IST, 15/09/2015 TK2190 IST-ESB
Yukarıda belirtilen sefer ile gerçekleştirdiğiniz seyahatiniz sonunda meydana geldiğini
bildirdiğiniz bagaj aksaklığıyla ilgili talebiniz Müdürlüğümüz l e ulaşmıştır.
Uygunsuz paketleme sonucu meydana gelen hasar talebinizin değerlendirmeye alınmadığını bilgilerinize rica ederiz.

eğer hata benim olmuş olsaydı götürmüş olduğum diğer bisikletim de hasarlı gelirdi bisikletim 16 gün boyunca nerelere gitti ne yapıldı üstüne ne tür bavul v.s atıldı bilinmiyor ve bunun sonucunu benim uygunsuz paketleme yaptığım iddia ediliyor.

Oğuzhan KARAOĞLU
Uçuş Bilgileri:
15/09/2015 15:20 TK1450 Porto/İstanbul
15/09/2015 23:50 TK2190 İstanbul/Ankara
Bagaj No:
TK992230
Kayıp Bagaj Bilgileri:
Kayıp bagaj referans numarası ESBTK64703
Hasarlı bagaj dosya takip numarası 201519094

@Anonim
Abi teşekkür ederim ilgileniyorum şuan
 
Geçmiş olsun, THY gibi uluslararası bir firmamızda bunu yapıyorsa diğer firmalar neler yapmaz.
Hakkınız olanı umarım en kısa zamanda alırsınız.
 
@Reahax
Peşini kolay kolay bırakmıyacağım aslında hiç bırakmıycam ne olursa olsun hakkımı alıcam ki başka birinin başına gelirse örnek olay teşkil edilsin ve böyle uğraştıramasınlar pazartesi günü tüketici hakem heyetine başvuruda bulunucam zaten bundan sonrasını onlar düşünsün :)

@Anonim
Şimdi araştırırken şikayet formu buldum o sitede ancak benim işeme yaramıyo maalesef


1) “SHY-YOLCU" kapsamında yanlış bilgi ve belge ile yapılan şikayetlerin tespiti halinde şikayetler dikkate alınmayacak ve şikayet sahibi yolcular hakkında 2920 sayılı Kanun ve yürürlükteki mevzuat kapsamında SHGM tarafından gerekli idari ve cezai işlemler yapılacaktır.
2) Bagaj ile ilgili şikayetler, Genel Müdürlüğümüz faaliyet alanı dışındadır. Tüketici Merkezleri veya doğrudan ilgili havayolu şirketi ile irtibata geçiniz.
3) Vergi ve ücret iadeleri : Genel Müdürlüğümüz faaliyet alanı dışındadır. İlgili havayolu şirketi ile irtibata geçiniz.
4) Online Check-in zorlukları : Genel Müdürlüğümüz faaliyet alanı dışındadır. İlgili havayolu şirketi ile irtibata geçiniz.
5) 36738619-622/674 sayı ve 23/05/2014 tarihli Yolcu Hakları Değerlendirme ve Uygulama Esasları Genelgesi – 2014 kapsamında bagaj, vergi ve ücret iadeleri, işlem zorlukları, bilet işlemleri, promosyon bilet gibi Yönetmelik kapsamı dışındaki şikâyetlerde; yolcular, yasal yollara müracaat hakkı saklı kalmak kaydıyla doğrudan konunun muhatabı işletmeler ile irtibata geçecektir.
 
@ogzhn06 Selamlar, geçmiş olsun öncelikle...

THY gibi kurumsal firmalar, en ufak bir boşlukta olayı kendilerine yontmak için ellerinden geleni ardına koymazlar. Bundan sonrası için naçizane önerim, maddi durum ve sinirleriniz elveriyorsa bu tür davalar konusunda uzman bir avukat ile yasal yollara bakmak.

Tüketici hakem heyetine gidince genelde netice sizin lehinize oluyor fakat THY'nin yapacağı ilk iş tüketici mahkemesi sonucuna itiraz edip olayı ticaret mahkemesine çekmek oluyor ki burada genelde kazanıyorlar. Hukuki işlemler çok fazla karmaşık, %100 haklı bile olsanız formatı bozuk bir dilekçe gibi saçma bir neden bile davayı kaybetmenize neden olabiliyor. O yüzden doğru başlamakta fayda var, şayet devam edecekseniz...
 
Oğuzhan Bey,

Son durum ne oldu merak ettim,geri dönüş oldu mu THY'den.
 
Geri