Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trafikte Güvenlik

bu yazı foruma üye olan herkese zorunlu okutulmalı ve ''okudum anladım'' işaretlenmeden üye yapılmamalı ( zaman sayacı da koymak lazım hızlıca geçmesin diye )

çok değerli bir yazı çok değerli bir paylaşım
 
Scudo
Arkadaşlar konuyu hortlattım ancak yaşadığım bir olayı anlatmak istiyorum.3 sene Elektrikli bisiklet kullandım ve 8 ay önce yaşadığım bir kazadan sonra binmemeyi tercih ettim.işten eve giderken sürekli geçiş yaptığım anayolun kenarına bir vatandaş satılık evlere bakmak icin yolun kenarinda arabısıyladuruyor ve bende sağ şeritten seyir halinde giderken tam arabanin yanından geçtiğim anda şoför tarafındaki kapı açılıyor frenleyemeden aracın kapısına vuruyorum bisikletimin üzerinden anayolun sağ şeridine 4 metre kadar uçuyorum ve kafamı asfalta vuruyorum.Arkadaşlar ben aslında şimdi yaşamiyor olacaktım beni kurtaran yüz üstü düserken iki elime başımı muhafaza edip dirseklerimi yer ile temas ettirmemdi.Başımı yola vurdum ancak dirseklerim o sertliği azalttı.İki dirseğimde yara izi var.Kask takın lütfen.Bisiklete bindiğiniz anda sevdikleriniz aklınıza gelsin.Benim verilmiş sadakam varmış.Lütfen kask takın.Kazasız belasız pedallamalar.
 
https://www.bisikletforum.com/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fbp0.blogger.com%2F_rh7vM2gNR5E%2FSFP_g8MAwjI%2FAAAAAAAAAic%2FccEPLwrQprU%2Fs400%2Fcrosswalk-slam.gif&hash=23e8932b79f92d260a9a299982476b90 Bu durum bu gün bir arkadaşımla başımıza geldi yaya geçidine kısa bir mesafe olmasına rağmen yol boş olduğundan geçemye karar verdik ama kendini ralli pistinde sanan bir sürücü bir anda çıkınca az kalsın ezilip gidiyorduk.
 
sehir içinde kullanmak için bisiklet almayı dusunuyorum cok faydalı bır konu oldu emegınıze saglık yalnız en cok merak ettıgım sey yolda kendımızı araba gıbı gormemız sorun yaratabilecek birsey mıdır?istanbul trafiğinde bir seridi araba gibi kapatsak arkadan gelır vururlar gıbı gelıyor.
 
benimde başıma çok geldi bazı tarafik canavarları var melesef
 
Bu ülkede yolda bisiklet kullanmak büyük risk. Dikkatlice sağ şeritten usul usul gitsen bile bir dolmuş yanına yanaşıp önüne kırıp yolcu indirebiliyor.
Ayrıca yoldayım diye sürat denemesi yapmak daha büyük risk. Yoldaki sayısız çukura bisikletinin nasıl tepki vereceğini, çukurdan kaçarken çevrendeki alanın ne kadar müsait olduğunu saptamak güç.
Ne zaman nerden hangi arabanın yanlayacağını kestirmek de çok zor. Zavallı insanlar bir show uğruna çevresindeki canlıların canlarını riske atıyor. Bu tip show meraklıları için herhangi bir insani duygu besleyemez oldum.
Bkz. Bağdat Caddesi.

Dolayısı ile ne kadar yurt dışı metinleri alıntı yapıp çalışıp kendimizce önlem alsak da, bu ülkede güvenle pedal çevirmek çoğu noktada üzerinde kumdan kale yapılacak hale gelmiş Caddebostan bisiklet yolunda bile hayal artık.
 
Ben kaç sefer dik mazgallara girmekten kurtuldum baska yer bakiyor olsam o an ince tekerim icine girip takla attiracak... avrupada dik mazgal yok sanirim..
 
Konuyu okudum çok bilgilendirici. Ama benim en çok korktuğum aniden önüme çıkan telefona bakan yayalar.
 
özgür nevres ile pedallama şerefine nail oldum ,kendisi son derece sıkı bir performans sürücüsü idi,verdiği bilgiler altın değerinde, ilk mesajı okumakta fayda var 2008 tarihli...
 
Son derece faydalı bir paylaşım olmuş, eemeğinize sağlık.
Teşekkürler
 
Hep diyorum ve genelde karşı cıkılıyor. Burayada not düşeyim yolun sagindan fakat ortasina yakin kismindan gidin . sizi sollayacak tasıt siz orada oldugunuz icin ya beklemek zorunda kalsin yada serit degistirmek zorunda kalsin . guvenli surusun ozeti bu .
 
Emeğinize sağlık, çok faydalı bir çalışma olmuş...
 
Ara ara okunup buradaki onerilerden hangilerine sürüşümüz sırasında dikkat edip etmediğimizi düşünmemizi gerektiren bir çalışma olmuş. Bu değerli paylaşım için teşekkürler.
 
Çok eski bir konu ama pazar günü başıma gelen bir kaza hakkında bilgi bulmaya çalışıyorum ama net birşey bulamadim. Kaza şöyle gerçekleşti tek şeritli bir yolda normal bir hızla ilerliyordum sağ taraftan bu yola bağlanan başka bir yol var ve yine bu yolu 2 ye ayıran yanı sağ tarafa giden başka bir yol var ben mecburen tam ortadan gidiyordum hem sağımdan gelen araçlar hemde solumdan gelen araçlar beni görsün diye her iki tarafında sürekli kontrol etmeme rağmen sol tarafımdan ve yaklaşık aramızda 2 araç boyu mesefede 1 araç vardı sinyan filan vermemisti tam kavşağı geçmeme 1 araç boyu kalmışken birden önüme kırdı ve sol tarafımdan bana carpti 1 2 metre yerde suruklendim ufak sıyrıklarla atlattım kazayı çok şükür. Şimdi sormak istediğim böyle bir kazada ne yapmalı yada böyle bir kavşakta ne yapılmalı?

PicsArt_04-19-02.01.11.jpg.jpg
 
25 senedir bisiklet kullaniyorum. kavşaklarda kesinlikle durur konrol eder oyle geçerim. arka solumdan gelen araçlara dikkat ederım. sıkışık trafikte daha dikktli olmamız lazım. unutmayalım insana saygı trafiğe saygı. hepimize kazasız pedellamalar diliyorum.....:):)
 
Kavşak kuralı aslında Y kuralı dır.

Geçişlerde mutlaka sağ yanınızı kontrol edin ve yola girerken kenardan değil ortadan araç ile giriyormuş gibi gidin ve ayrıma öyle girin.

Çünkü siz yolun kenarına kayarsanız arkadan gelen sizden büyük araç kendinde geçme hakkı ve üstünlüğü görecek. Bu iki tekerli tüm araçlar için geçerli. Sizde bu yüzden arada sıkışmış olarak kalacaksınız ve kaza kaçınılmaz.

Kavşaklar
Viraj dönüşü girişi ve çıkışı dahil
Dar yollar
Tali yol birleşimi
Keskin virajlar da yolu mutlaka ortalamak müsait oldukça da ortadan ayrılmamak gerekli yani şeridi tam olarak kullanmakdan bahsediyorum.

Y Kuralı ;
TIR > Kamyon > Otobüs > Kamyonet > Minibüs > araç (binek) > traktör > 2 tekerli motorlu taşıt > bisiklet :(

Gücü yeten yetene

O yüzden kavşak kuralı K=Y kuralıdır (K; Kavşağın K'sı) Kavşağın K sı yerine Y gelmesine denir.
 
teşekkürler, gerçekten çok faydalı her türlü kaza ihtimalini göz önünde bulundurmuşsunuz.
ben etkilendim...
 
Geri