Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trek Kullanıcıları Kulübü

Sonunda Trek Marlin 7 dağ bisikletimiz tamir edilerek gönderildi.Sanki hiç kırılmamış gibi tamir edilmiş.Bizzat ilgi ve alakasını esirgemeyen Sami beye çok teşekkür ediyorum.6 yıl geçmesine rağmen kadronun ömür boyu garantisi süper.Teşekkürler Trek.
ABC54D89-46C4-44B8-AED2-D777042699AA.jpeg
 
Scudo
Merhaba sevgili Trek severler.Ben bir carraro 227 2019 kullanıcısı olarak Trex FX 2 (2021) modeline geçmeyi "düşünüyorum" Boyum 1.85 (bacak boyu 79) sanırım bana L kadro uygundur.Şuan ki carraro 52 kadro (sanrım M oluyor) sanrım bana bir tık küçük geliyor .Yaşadıgım yerde 51 kadroyu bile zor bulmuştum neyse.. Sonuç olarak şu linkte bulunan:

Neden değiştirmeyi istiyorum açıkcası 15 KG bisiklet bana eziyet gibi gelmeye başladı.Daha hafif bir bisiklet arayışına girdim.Maşa da istemiyorum artık (maşalı bisiklet kullancaksam dağ bisikleti haricinde maşa istemiyorum en azından hakkını tam verir hibrit bisiklet olunca herşeyden azar azar yapmaya çalışınca tadı kalmıyor)

Araştırmalarım sonucu ve olmayan bütçemi zorlayarak Trek markasına merak saldım( ayrıca Giant , Cannondale gibi markalarda daha hafif te olabilir henüz onlar ülkemize gelmedi)

istediğim önce hafif olması ve yolda bir yük taşıyormuş gibi hissettirmeyecek dengeli, güvenli yolda akan bir bisiklet istiyorum.

Trek markasında kadrolarının meşhur oldugunu duydum.Rijit kadro imiş vs vs ....

Siz bana tavsiye eder misiniz ? Fx 2 ye geçmeyi ? Pişman olur muyum ? Carraro 227 den Trek FX 2 ye geçince hayatımda ne değişir ? (Ön Aktarıcı Tourney ama bilginiz olsun bir sorun olmaz herhalde)

Trek FX 2 (2021) 12 KG sizce ağır mı bu değer yani bence11KG olmalı en fazla .Sanırım Giant Escape 1 daha hafif olabilir emin değilim neyse..

Görüşlerinizi Bekliyorum sevgiler...
 
  • Beğen
Tepkiler: brave17
@anılbaran trek bence alına bilir
Artıları

Hafif
Bence jant olarakta iyidir
Karbon maşa
Ve iyi bir kadro

Eksiler

Vites sistemi(carraro daki aktarıcıları buraya getirerek bu sorunu çöze bilirsin:harika:)
Fiyat(Trekin fiyatları işte)

Bana pek ağır gelmedi aslında bence ama ağırlık konusu tartışılır
 
@anılbaran trek bence alına bilir
Artıları

Hafif
Bence jant olarakta iyidir
Karbon maşa
Ve iyi bir kadro

Eksiler

Vites sistemi(carraro daki aktarıcıları buraya getirerek bu sorunu çöze bilirsin:harika:)
Fiyat(Trekin fiyatları işte)

Bana pek ağır gelmedi aslında bence ama ağırlık konusu tartışılır
Cevabınız için teşekkürler :)
 
Merhaba herkese. BB90 orta göbekli bir Emonda bisikletim var ve göbeği sökmem gereken bir işlem yapmam gerekiyor. Bunu için iki farklı gereç öneriliyor, resimlerini ekliyorum:

263172 dosyayı görüntüle
263173 dosyayı görüntüle

Böyle bir işlem yapmış olup, bunlardan herhangi birini ya da ikisini birden deneme fırsatı olmuş olan var mıdır? Varsa hangisini tavsiye edersiniz?
 
Bende Emonda Sl 6 Pro ile Trek ailesine katıldım. İlk bisikletim trek olunca fanlık vardı zaten. :) Fotoğrafın büyüklüğü için kusura bakmayın.:krktm:
Edit: İçinizden de olsa Maşallah'ınızı rica edeceğim. Aldığımdan beri aksiliklerle karşılaşıyorum da. :kötü:

229987 dosyayı görüntüle
Konu eski ama merak ettim ne gibi aksilikler; bu modelden memnun değil misiniz ? Kronik bir sorunu mu var...?
 
Konu eski ama merak ettim ne gibi aksilikler; bu modelden memnun değil misiniz ? Kronik bir sorunu mu var...?

Yok hayır, lastik patlaması gibi her bisiklet sürücüsünü rahatsız eden şeyler. Bana pek nasip olmadı düzgün kullanmak.(Satılığa çıkardım.)
 
  • Üzgün
Tepkiler: Tolga Özdemir
Merhabalar,

uzun bir süre sonra bir başlık açayım :) Uzun bir süredir hep şehir/tur bisikleti kullandım, kullanıyorum. 2015 model bir Scott Sub Retro bisikletim var. Göbekten vitesli, alüminyum kadrolu, kontra vitesli bir canavar. Şu ana kadar inanılmaz memnun kaldım kendisinden. Uzun turlarda çok keyifli gerçekten. Tek sıkıntısı ise tabii ki ağırlık ve viteslerin yokuşlarda yetmemesi. Özellikle günübirlik turlarda kullanmak üzere, biraz da artık yola geçmek istememle bisiklet bakmaya başladım. Gravel ya da cyclecross almayı düşündüm zira yaşadığım yerde çok güzel arazi rotaları da var ve oralarda da kullanırım diye düşündüm. Karşıma çok iyi bir fiyatla Trek Crockett 5 Disc modeli çıktı. Bağlamayı düşünüyorum ancak ilk yol/gravel bisiklet deneyimim olacak. Yine ilk kez Sram set kullanmış olacağım alırsam. Bu bisiklet bu arada Türkiye'de satılmıyor. O nedenle tech spec'leri görebilmeniz açısından ingilizce linkini aşağıya bırakıyorum. Sram kullanan, Trek kullanan, Gravel kullananların yorumlarını beklerim. Sizce iyi görünüyor mu?

Bu bisiklette hoşuma giden cidden hafif olması, araziye de girebilecek kadar uygun olması, yapısının sağlam olması, kış ve ıslak koşullarda hem kadronun hem lastiklerin daha uygun olması (yaşadığım yer itibariyle önemli bir kriter benim için), turlarda da endurance kadar olmasa da nispeten konforlu olması. Viteslerin 11 vites olması ve kasetin küçük olması ise tek handikapı. Bu arazi için böyle tercih edilmiş elbette ancak ikili olsa ortadaki ve daha büyük olsa yol bisikletleri gibi yokuşlarda özellikle çok daha rahat ederdim. Ancak kondisyonum göbekten vites sağolsun iyi, bana tüy gibi gelir diye düşünüyorum :)

(link)

Bu arada linke üşenenler için ise bazı özellikler şu şekilde:

  • Shifter: SRAM Rival, 11-speed
  • Rear derailleur: SRAM Rival 1, medium cage, 36T max cog
  • Cassette: SRAM PG-1130, 11-32, 11-speed
  • Brake: SRAM Rival hydraulic disc
  • Ağırlık: 9.02kg
  • Ağırlık Limiti: 125kg
 
Son düzenleme:
Bisikleti aldım, ön ve arkaya Bontrager ION Elite (önde 1000lümen) far ve tine Bontrager yol bilgisayarı taktırdım. Ve bugün ilk kez bir 25km kısa tur yaptım. Çok keyif aldım diyebilirim. Öncelikle hızlanmaları ve yokuş çıkması çok keyifli geldi. Umuyorum bu şekilde devam eder.
 
Herkese merhaba. Trek dual sport 3 2021 modelini edinmiş bulunmaktayım. 1 ay olmadı daha. Daha önce carraro force 720 kullanıyordum. Bisiklet kalitesini konforunu hissettiriyor. Fakat carraro ile ulaştığım hızlara bir türlü ulaşamadım. Sanki bisiklet potansiyelini tam olarak veremiyor gibi. Carraro da yokuş aşağı saldığımda aldığım performansı alamıyorum. Bu da beni üzüyor. Evet yormuyor. Evet konforlu. Evet kaliteli. Evet bir sorunu görünmüyor. Fakat yağ gibi de akmıyor. Bisikletin kapasitesi bu mu? Yoksa bir sorun mu var? Vitesleri doğru kullanıyorum. Sele ayarı iyi. Kadro boyuma göre. Cevap vereceklere teşekkürler. DA01F2B3-546B-4C08-AF89-55BFC71694F8.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Herkese merhaba. Trek dual sport 3 2021 modelini edinmiş bulunmaktayım. 1 ay olmadı daha. Daha önce carraro force 720 kullanıyordum. Bisiklet kalitesini konforunu hissettiriyor. Fakat carraro ile ulaştığım hızlara bir türlü ulaşamadım. Sanki bisiklet potansiyelini tam olarak veremiyor gibi. Carraro da yokuş aşağı saldığımda aldığım performansı alamıyorum. Bu da beni üzüyor. Evet yormuyor. Evet konforlu. Evet kaliteli. Evet bir sorunu görünmüyor. Fakat yağ gibi de akmıyor. Bisikletin kapasitesi bu mu? Yoksa bir sorun mu var? Vitesleri doğru kullanıyorum. Sele ayarı iyi. Kadro boyuma göre. Cevap vereceklere teşekkürler. 277583 dosyayı görüntüle
Hafif bir cisimle ağır bir cismin bayırdan yuvarlanması gibi düşünebilirsiniz olayı. Sanırım carraro daha ağır olduğu için daha çok ivme kazanıyordu.İki bisiklet arasında 2 kg gibi bir fark yokuş aşağı etkili olur kanaatindeyim.
Lastik, jant ve kullanılan göbek dahil hızlanmasın da etkili faktörler. Kadro yapısı dahi bu faktörlerden.
Yormuyor ve üzmüyor dediğinize göre trek daha akıcı olmalı. :harika:
Tek sorununuz bu olsun. Bisikletinizin fren ve fren telini de kontrol edin. Yeni bisiklet kurulumdan kaynaklı ve akıcılığını etkileyecek sorunlarda olabilir. Çok kafaya takılıp dert edilecek bir şey değil. Hayırlı uğurlu olsun. İyi günlerde pedallayasın kardeşim.:)
 
Bu Trek ler iyi hoş güzel ama bir çok modelinde giriş seviyesi aktarıcı ve kollar mevcut. Sanırım fiyatı kısmak için yapılmış. Trek diyoruz para veriyoruz. Sonuç Acera, Altus...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Bu Trek ler iyi hoş güzel ama bir çok modelinde giriş seviyesi aktarıcı ve kollar mevcut. Sanırım fiyatı kısmak için yapılmış. Trek diyoruz para veriyoruz. Sonuç Acera, Altus...
Muhtemelen fiyatı düşürmek için zira üst seviye komponent koysa kaç kişi alabilecek maddi imkana sahip Turkiye'de ? Bkz: Trek Madone SLR 9 210 bin TL fiyatı.
 
Hafif bir cisimle ağır bir cismin bayırdan yuvarlanması gibi düşünebilirsiniz olayı. Sanırım carraro daha ağır olduğu için daha çok ivme kazanıyordu.İki bisiklet arasında 2 kg gibi bir fark yokuş aşağı etkili olur kanaatindeyim.
Lastik, jant ve kullanılan göbek dahil hızlanmasın da etkili faktörler. Kadro yapısı dahi bu faktörlerden.
Yormuyor ve üzmüyor dediğinize göre trek daha akıcı olmalı. :harika:
Tek sorununuz bu olsun. Bisikletinizin fren ve fren telini de kontrol edin. Yeni bisiklet kurulumdan kaynaklı ve akıcılığını etkileyecek sorunlarda olabilir. Çok kafaya takılıp dert edilecek bir şey değil. Hayırlı uğurlu olsun. İyi günlerde pedallayasın kardeşim.:)
Çok teşekkür ederim. Yorumunuz çok mantıklı geldi. Evet daha az yük taşıyorum sürerken. Kafaya takılacak birşey değil. Dediğiniz kontrolleri de yapacağım. İlginize tekrar teşekkürler.
 
Herkese merhaba. Trek dual sport 3 2021 modelini edinmiş bulunmaktayım. 1 ay olmadı daha. Daha önce carraro force 720 kullanıyordum. Bisiklet kalitesini konforunu hissettiriyor. Fakat carraro ile ulaştığım hızlara bir türlü ulaşamadım. Sanki bisiklet potansiyelini tam olarak veremiyor gibi. Carraro da yokuş aşağı saldığımda aldığım performansı alamıyorum. Bu da beni üzüyor. Evet yormuyor. Evet konforlu. Evet kaliteli. Evet bir sorunu görünmüyor. Fakat yağ gibi de akmıyor. Bisikletin kapasitesi bu mu? Yoksa bir sorun mu var? Vitesleri doğru kullanıyorum. Sele ayarı iyi. Kadro boyuma göre. Cevap vereceklere teşekkürler. 277583 dosyayı görüntüle
selamlar. aklımda kaldığı kadarıyla ş.urfa (ş.urfa'da yaşadığınızı varsayarak) çok inişli çıkışlı bir kent değil. bu yüzden sabit karbon bir maşaya geçerseniz hem bisikletiniz biraz hafifler hem de pedala uyguladığınız kuvvet kayba uğramaz. muhtemelen amortisör kilitlidir ama karbon maşaya göre yine de ağırdır. lastik boyutunda da küçülmeye giderseniz bir nebze sürtünmeden tasarruf edebilirsiniz. son olarak ayaklığı da sökebilirsiniz ağırlıktan mütevellit. kolay gelsin .
 
Muhtemelen fiyatı düşürmek için zira üst seviye komponent koysa kaç kişi alabilecek maddi imkana sahip Turkiye'de ? Bkz: Trek Madone SLR 9 210 bin TL fiyatı.
Paylaşılan fotoğraflardaki Trek ler ucuz mu?
 
Herkese merhaba. Trek dual sport 3 2021 modelini edinmiş bulunmaktayım. 1 ay olmadı daha. Daha önce carraro force 720 kullanıyordum. Bisiklet kalitesini konforunu hissettiriyor. Fakat carraro ile ulaştığım hızlara bir türlü ulaşamadım. Sanki bisiklet potansiyelini tam olarak veremiyor gibi. Carraro da yokuş aşağı saldığımda aldığım performansı alamıyorum. Bu da beni üzüyor. Evet yormuyor. Evet konforlu. Evet kaliteli. Evet bir sorunu görünmüyor. Fakat yağ gibi de akmıyor. Bisikletin kapasitesi bu mu? Yoksa bir sorun mu var? Vitesleri doğru kullanıyorum. Sele ayarı iyi. Kadro boyuma göre. Cevap vereceklere teşekkürler. 277583 dosyayı görüntüle

Diğer yorumlara ek olarak lastik basınçlarına dikkat edin. Bu bisikleti 40mm lastikle önceki bisikletinizden alışık olduğunuzdan 2.1" lastikten epey daha yüksek basınçla kullanmalısınız.
 
Bu Trek ler iyi hoş güzel ama bir çok modelinde giriş seviyesi aktarıcı ve kollar mevcut. Sanırım fiyatı kısmak için yapılmış. Trek diyoruz para veriyoruz. Sonuç Acera, Altus...
bir de öbür yönden düşünelim. bizim beğenmediğimiz burun kıvırdığımız görünce arkamızı döndüğümüz o giriş seviyesi altus acera sora tourney setleri bütün büyük üreticiler kullanıyor. trek giant scott cube. hepsinde var. demek ki sorun o setlerde değil. bizde mi acaba?
 
Geri