Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Triban RC500 - Adventure/Gravel bisiklet üzerine bir inceleme

1.82 boyum decathlon sitesindeki veriye göre L beden oluyor, lakin tabloya göre biraz sınırda kalıyorum M de olur gibisinden...Kullancı arkadaşların tavsiyesi ne olur acaba ?
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Scudo
@fensinn

Boyunuz tam sınırda kaldığında ve her iki ölçü de uygun olduğunda genel kural şu : küçük kadro daha atik ve tepkisel, büyük kadro ise daha stabil olur. Gravel disiplininde arazide sürüş için daha kıvrak bir bisiklet daha verimlidir.

Tüm bu bilgilere rağmen aynı boydaki farklı birine göre vücut orantılarınız farklı olabileceği için mutlaka deneyerek almalısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: fensinn ve sccetin
Neye göre rc500 e gravel diyoruz lastikler ince kadro ince set sadece daha yumuşak onun için mi
 
gravel değil zaten adventure başlık sahibinin incelemesi var izlersen daha iyi fikir sahibi olabilirsin.
Anladim yani aslında carraronun veya muadillerinin gravellarıyla.kiýaslanmazda daha çok yol bisikletine yakın tek farki daha az narin okadar
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
çantalı tur için fuji touring almayı düşünüyordum ancak bu bisikletin 0fiyati çok daha uygun ancak kafama takılan soru kaç kg yüklerim bilmiorum arkaya çadır vs yükeyince kadro sorun çıkarırmı bagaj delikleri var sonuçta bu şekilde kullanan birkaç kişi gördüm her zaman tura çıkmayacağım için normal sürüşte yapabilirim yüksüz fuji toruingten daha atik bir şekilde siz ne yapardınız yılda birkaç kere uzun yol yapmak asıl amaç yüke dayanırmı
 
RC500 ile 27 Kasım'da Bolu'da 154 kilometre, 2538m+ ve 7 buçuk saat süren ilk uzun sürüşümü yaptım. En düşük -7, en yüksek 21, ortalama 4 derece sıcaklıkta, güneşli havada yapılan bir sürüş oldu.

1607781140728.png

50 kilometresi sıcak asfalt,
10 kilometresi parke taşı,
40 kilometresi gravel,
54 kilometresi soğuk asfalttı.

File_000.jpeg

Sıcak asfaltta düz yolda, yol bisikleti kadar konforlu. Tırmanışlarda ağırlığından dolayı daha çok ayağa kalkmak gerekebiliyor.

File_001.jpeg

İnişlerde lastiklerden çıkan yol sesi çok hoş ve bisikletin yol bisikletinden ağır olmasından dolayı daha fazla hızlanıyormuş hissi veriyor.

File_008.jpeg

Yedigöller'deki bu parke taşlarına yol bisikletiyle çok az girip hemen dönmüştüm. RC500 ile keyifle indim fakat 70 PSI hava bastığım için müthiş konforlu değildi; önümde daha çok yol olduğu için havasını indirmedim fakat 10-20 PSI indirilerek pamuk gibi geçilebilirdi.

File_009.jpeg

Bu mevsimde göllerde durup fotoğraf çekmeden yapamadım tabii.

File_010.jpeg

İnceleme konusu ya, iyice incelensin diye gönül rahatlığıyla her açıdan paylaşabilirim sanırım :)

File_011.jpeg
File_013.jpeg
File_012.jpeg

Kuru tüm zemin şartlarında bisikleti uzun sürüşte denemiş oldum. 21 ortalamayla bitti; yol bisikleti olsa aşağı yukarı 25 olurdu sanırım. Bu da, bu mesafede 1 saat 25 dakika kadar fark ettiriyor. Bozuk yollarda verdiği keyfe kesinlikle değecek bir süre.

Ertesi gün yine Bolu dağlarında 68km/1500m+ tam anlamıyla 4 saatlik bir gravel sürüş yaptım, bir sonraki gün Bolu'yu terk etmeden sabah kısa bir sürüş ve ertesi hafta Ladik, Samsun'da, Akdağ'ın karlı eteklerinde çamur deryasında sürüşler yaptım. Onlarda edindiğim izlenimleri de sırasıyla kısaca aktarayım :)

File_004.jpeg

Hava sabah çıktığımda yine -7 dereceydi...

File_005.jpeg

Frenlere değinmeden edemeyeceğim. O kadar konforlular ki... V frenli yol bisikletiyle droplardan tutup güç bela ineceğim yerlerde sadece hoodlardan tutarak inebilmek büyük lüks.

File_006.jpeg

Kartalkaya'ya da çıkacaktım fakat aşağıda arkada kar olmadığını görünce yolu oraya uzatmadım; 2 günde görüklerim yetti de arttı. Tadında bırakmak istedim...

File_007.jpeg

Bisikleti oldukça estetik bulduğum için güzel gördüğüm her yere dayayıp, içime oksijen doldurup "iyi ki şunu almışım" diyorum. Hem yol bisikletiyle burundan gelecek yerler hem de MTB çok ağır kaçar diye. Birbirimize iyice alışıyoruz. 750 KM oldu...

File_015.jpeg

Geçen haftasonu olan yasaklarda kaçamak yapmak için Ladik'teki köyümüze gidiyoruz. İlk gün, güneş batmadan 20 kilometrelik bir sürüş yapalım diyoruz fakat 4 gündür güneş olmasına rağmen gölgelerdeki çamur bataklık gibi olmuş. Bisiklet burada ilk ciddi çamurunu yiyor, hatta çamur banyosu yapıyor :)

File_016.jpeg
File_017.jpeg

Yıkama yağlamaya almadan önce çamurda bisikletin kontrolünün, özellikte inişte zor olduğunu ifade etmeliyim. Lastiklerin dişleri çamurdan dolayı işlevsizleşiyor ve MTB lastiğine göre ince olduğu için kontrol gerçekten zorlaşıyor. Çamurda güç uygulayınca arka lastiğin kaymasından mütevellit çapraz çapraz tırmanış yapmak da bisiklet kontrol kabileyetinizi artırıyor.

File_018.jpeg

Sokağa çıkma yasağı biter bitmez Akdağ'a bir rota yapıyorum fakat gölgedeki kırağıdan dolayı oluşan çamurdan ve bu çamur yerlerin çoğunu ormancıların bataklığa çevirmesinden dolayı yine çok efor sarf ediyorum. Önceki gün yaptığım uzun ve tırmanışlı koşudan yorgun kalan bacaklarım daha fazla zorlamamam gerektiğini bildiriyor.

File_022.jpeg

Bisikletin ağzı yüzü yine çamur fakat bana mısın demiyor :)

File_023.jpeg
File_024.jpeg

RC500'ü kuru toz toprak veya çamur içinde görmek yaptığım sürüşlerden daha fazla keyif almamı sağlıyor. Bu kadar berbat çamurla 70 kilometre kadar sürmeme rağmen bir sorun çıkarmadığı için mutluyum...

File_019.jpeg

Bu arada, burada da Youtube'da da kadro boyuyla ilgili sorular var. Şöyle cevap verebilirim: 180 boyundayım ve bisiklet L kadro. Rahatsız etmiyor fakat M kadro daha rahat olurdu diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
@sccetin

Kartpostal olarak basılacak fotoğraflar paylaşmışsınız. Ne kadar imrensem az. :hhhhhh:

Mekanik disk frenin arazi performansı konusunu merak ediyorum doğrusu. Hidrolik fren kadar gücü kontrol edemeyeceği aşikar ancak özellikle dik inişlerde güven veriyor mu bilemedim.

Gidip 7-10K verip GRX setli bir bisiklet almak yerine 4500 gibi daha makul bir rakama mekanik disk tercih etmek konusunda ne düşünürsünüz?
 
sccetin
Gravelin hakkı verilmiş gene:harika: emeğinize sağlık,yok taktım kafaya,geçmişte mtb kullanan biri olarak kesinlikle toprak yolda olmayı özledim,imkanım elverdiği ölçüde bir gravel mutlaka edinmeliyim;)
 
Merhabalar, RC500 sahibi olarak aranıza katıldım. Videodaki gibi rublede bir boşluk mevcut, ama herhangi bir yalpalama yok.
Benim de dikkatimi çeken nokta şu oldu.
İyi olmadığını biliyorum ama zincir çapraza düştüğünde (ön büyük-arka büyük, ön küçük-arka küçük dişli pozisyonu) ön aktarıcıda sürtme oluyor.
Ayarlamaya çalıştım ancak hafifte olsa devam ediyor. Sizde de böyle mi yoksa bir ayar sorunu mu?
Günümüz vites sistemlerinde ön aktarıcının ve vites kolunun büyük ve küçük dişliler arasında bir yerde ara pozisyonu da mevcut (trim function). İstemeden zinciri çaprazladığınızda ön aktarıcının sürtünmesini önleyebilirsiniz. Bu video linki daha iyi anlatıyor;
 
Günümüz vites sistemlerinde ön aktarıcının ve vites kolunun büyük ve küçük dişliler arasında bir yerde ara pozisyonu da mevcut (trim function). İstemeden zinciri çaprazladığınızda ön aktarıcının sürtünmesini önleyebilirsiniz. Bu video linki daha iyi anlatıyor;
Bu bende şöyle oluyor ön vites kolu 3 lü ama 2 ayna kol var yani nekadar düşürürsem o kadar çaprazlamadan yapıyor aynı böyle yani
 
RC500 ile 27 Kasım'da Bolu'da 154 kilometre, 2538m+ ve 7 buçuk saat süren ilk uzun sürüşümü yaptım. En düşük -7, en yüksek 21, ortalama 4 derece sıcaklıkta, güneşli havada yapılan bir sürüş oldu.

250536 dosyayı görüntüle

50 kilometresi sıcak asfalt,
10 kilometresi parke taşı,
40 kilometresi gravel,
54 kilometresi soğuk asfalttı.

250548 dosyayı görüntüle

Sıcak asfaltta düz yolda, yol bisikleti kadar konforlu. Tırmanışlarda ağırlığından dolayı daha çok ayağa kalkmak gerekebiliyor.

250549 dosyayı görüntüle

İnişlerde lastiklerden çıkan yol sesi çok hoş ve bisikletin yol bisikletinden ağır olmasından dolayı daha fazla hızlanıyormuş hissi veriyor.

250554 dosyayı görüntüle

Yedigöller'deki bu parke taşlarına yol bisikletiyle çok az girip hemen dönmüştüm. RC500 ile keyifle indim fakat 70 PSI hava bastığım için müthiş konforlu değildi; önümde daha çok yol olduğu için havasını indirmedim fakat 10-20 PSI indirilerek pamuk gibi geçilebilirdi.

250555 dosyayı görüntüle

Bu mevsimde göllerde durup fotoğraf çekmeden yapamadım tabii.

250556 dosyayı görüntüle

İnceleme konusu ya, iyice incelensin diye gönül rahatlığıyla her açıdan paylaşabilirim sanırım :)

250557 dosyayı görüntüle
250559 dosyayı görüntüle
250558 dosyayı görüntüle

Kuru tüm zemin şartlarında bisikleti uzun sürüşte denemiş oldum. 21 ortalamayla bitti; yol bisikleti olsa aşağı yukarı 25 olurdu sanırım. Bu da, bu mesafede 1 saat 25 dakika kadar fark ettiriyor. Bozuk yollarda verdiği keyfe kesinlikle değecek bir süre.

Ertesi gün yine Bolu dağlarında 68km/1500m+ tam anlamıyla 4 saatlik bir gravel sürüş yaptım, bir sonraki gün Bolu'yu terk etmeden sabah kısa bir sürüş ve ertesi hafta Ladik, Samsun'da, Akdağ'ın karlı eteklerinde çamur deryasında sürüşler yaptım. Onlarda edindiğim izlenimleri de sırasıyla kısaca aktarayım :)

250550 dosyayı görüntüle

Hava sabah çıktığımda yine -7 dereceydi...

250551 dosyayı görüntüle

Frenlere değinmeden edemeyeceğim. O kadar konforlular ki... V frenli yol bisikletiyle droplardan tutup güç bela ineceğim yerlerde sadece hoodlardan tutarak inebilmek büyük lüks.

250552 dosyayı görüntüle

Kartalkaya'ya da çıkacaktım fakat aşağıda arkada kar olmadığını görünce yolu oraya uzatmadım; 2 günde görüklerim yetti de arttı. Tadında bırakmak istedim...

250553 dosyayı görüntüle

Bisikleti oldukça estetik bulduğum için güzel gördüğüm her yere dayayıp, içime oksijen doldurup "iyi ki şunu almışım" diyorum. Hem yol bisikletiyle burundan gelecek yerler hem de MTB çok ağır kaçar diye. Birbirimize iyice alışıyoruz. 750 KM oldu...

250560 dosyayı görüntüle

Geçen haftasonu olan yasaklarda kaçamak yapmak için Ladik'teki köyümüze gidiyoruz. İlk gün, güneş batmadan 20 kilometrelik bir sürüş yapalım diyoruz fakat 4 gündür güneş olmasına rağmen gölgelerdeki çamur bataklık gibi olmuş. Bisiklet burada ilk ciddi çamurunu yiyor, hatta çamur banyosu yapıyor :)

250561 dosyayı görüntüle
250562 dosyayı görüntüle

Yıkama yağlamaya almadan önce çamurda bisikletin kontrolünün, özellikte inişte zor olduğunu ifade etmeliyim. Lastiklerin dişleri çamurdan dolayı işlevsizleşiyor ve MTB lastiğine göre ince olduğu için kontrol gerçekten zorlaşıyor. Çamurda güç uygulayınca arka lastiğin kaymasından mütevellit çapraz çapraz tırmanış yapmak da bisiklet kontrol kabileyetinizi artırıyor.

250563 dosyayı görüntüle

Sokağa çıkma yasağı biter bitmez Akdağ'a bir rota yapıyorum fakat gölgedeki kırağıdan dolayı oluşan çamurdan ve bu çamur yerlerin çoğunu ormancıların bataklığa çevirmesinden dolayı yine çok efor sarf ediyorum. Önceki gün yaptığım uzun ve tırmanışlı koşudan yorgun kalan bacaklarım daha fazla zorlamamam gerektiğini bildiriyor.

250565 dosyayı görüntüle

Bisikletin ağzı yüzü yine çamur fakat bana mısın demiyor :)

250566 dosyayı görüntüle
250567 dosyayı görüntüle

RC500'ü kuru toz toprak veya çamur içinde görmek yaptığım sürüşlerden daha fazla keyif almamı sağlıyor. Bu kadar berbat çamurla 70 kilometre kadar sürmeme rağmen bir sorun çıkarmadığı için mutluyum...

250564 dosyayı görüntüle

Bu arada, burada da Youtube'da da kadro boyuyla ilgili sorular var. Şöyle cevap verebilirim: 180 boyundayım ve bisiklet L kadro. Rahatsız etmiyor fakat M kadro daha rahat olurdu diye düşünüyorum.
Merhabalar, dt swiss jant ve 105 set ile tırmanışlar sizce nasıl olur.
 
@sccetin şahane bir tur yapmışsınız, eskişehir soğuğunda bisiklet sürülmez diye her şeyi kaldırmıştım şimdi ben de heveslendim. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
sccetin
Gravelin hakkı verilmiş gene:harika: emeğinize sağlık,yok taktım kafaya,geçmişte mtb kullanan biri olarak kesinlikle toprak yolda olmayı özledim,imkanım elverdiği ölçüde bir gravel mutlaka edinmeliyim;)

Hocam hislerime tercüman oldunuz .. Yeni yol bisikletinin taksiti bitince bir gravel de ben almayı planlıyorum , MTB lik çok yol yok benim ortamda , Gravel fazlasıyla toz/toprak ihtiyacımı giderir :koptum:
 
Bisikleti alma asamasindayim kullanan kisiler boylarini ve kqdro boylarini yazabilirmi acbaa
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Decathlonun diger ulkelerdeki youmlarina baktim cogu kişi rublenin ve zincirin cok kotu oldugunu diger parcalarla uyumsuz calistigini grup setin bu yuzden bir sure sonra çöp oldugunu yazmis kullanicilarin deneyimleri ne oldu bu konuda göz korkutucu duruyor
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Ayhan41
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Geri