Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tüketici hakları hakkında yardım

Burak Meşe

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Ocak 2007
Mesaj
586
Tepki
255
Şehir
İdealtepe-İstanbul
Geçen ay satın aldığım bir cep telefonu yüzünden, yaklaşık 20 gündür uğraşmaktayım. Telefonu aldığım gün arızalı olduğunu fark ettim ve ürünü aldığım yere geri götürdüm. Aldığım mağaza ( İsim vermiyorum. Sanırım isim vermek kurallara aykırı olur ) ürünü, kendilerinin para iadesi yada değişim için alamayacağını, yetkili teknik servisine götürmem gerektiğini söyledi. 24.08.2007 günü aldığım cep telefonunu, araya haftasonu girmesi sebebiyle 27.08.2007 pazartesi günü yetkili servisine verdim ve 17.09.2007 günü bana yeni bir cep telefonu verdiler. Telefonu alıp eve gittiğimde fark ettim ki bu telefonda arızalı. Bunun üzerine telefonun üretici firmasını ve Türkiye distiribütörünü arayarak para iadesi talep ettim. İki tarafta bu talebimin gerçekleşmesi için mahkeme kararı gerektiğini, bunun içinde Tüketici Hakları Derneği'ne başvurmam gerektiğini söylediler. Bende dediklerini yaptım ve 18.09.2007 günü telefonu tekrar servisine teslim ederek bana verilen belge ile birlikte Tükoder'e başvurdum. Orada da bir ihtarname hazırlandı ve ürünü satın aldığım mağaza ile distiribütör firmasına 19.09.2007 tarihinde birer kopyası gönderildi. Eğer 20 gün içerisinde para iadesi gerçekleşmezse tekrar kendilerine başvurmamı ve avukatlarının devreye girerek olayı halledeceklerini söylediler.

Yaşadığım olay bu. Daha önce buna benzer bir olay yaşamış olanlarınız veya bu konularda bilgi sahibi olanlarınız var ise birkaç sorum olacak:

Benim burda Tükoder'e başvurmam doğrumudur ? Yani doğru yere mi başvurdum ?

Bu olay söylendiği gibi 20 günde sonuçlanır mı ? Sonuçlanmaz ise ne kadar sürebilir ?

Bu olay ile ilgili işlemlerin hızlanması için başka ne yapabilirim ?

Birde ben telefonu aldığım gün arızalı çıktığından bana hemen para iadesi yapılması yasal bir zorunluluk deil mi ? Yoksa ben mi yanlış biliyorum ?

Lütfen cevap verirken varsayım üzerine konuşmayın. Verilecek olan cevaplar benim için önemli. Buna göre bir yol izleyebilirim. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Firma isimlerini öğrenmek isteyen olursa ve yasak deilse buraya yazabilirim. Eğer yasaksa özelden mesaj atabilirim. Sizlerinde bu gibi olaylar yaşamanızı istemem.
 
Scudo
Geçmiş olsun. Ben de çok sorun yaşadım; ama hiç sinirlenmene gerek yok. Buraya gidiyorsun; sana bir kağıt verecekler. Onunla gideceksin kendisini firma sanan yere. Efendim kem küm pozisyonu alacaklar. Aldığım ayakkabıda da yaşadımdı; bu şekilde halletim. Eksen'den anakartımda yine benzer bir yola başvurcaktım; adamlar birden hallediverdi 3 haftadır yapamadıklarını 2 saatte yaptılardı. Kavga-dövüşe, üzülmeye-sinirlenmeye hiç gerek yok. Bu ülkede kimse hukuğu birinci dereceden karşısına almaya yüreği yetmez; tırsarız millet olarak. Daha mı çözülmedi tüketici mahkemesine şikayet edersin; tek celsede karar çıkar. Onu da kuzenimin aldığı telefondan biliyorum. Ekstra tazminat bile taleb edebilirsin. Ayrıca o posta ücretlerini de iste. Gerekirse onlar için de şikayetçi ol. Kolay gelsin; sana aşağıda irtibat adresi ve telefonlarını bıraktım. Ok.
TÜKETİCİYİ KORUMA DERNEĞİ GENEL MERKEZİ
Telefon: 0216 349 85 10 PBX
Faks : 0216 414 80 68
Adresimiz: Yoğurtçu Şükrü Sokak No:53/2 Kadıköy-İstanbul
Kadıköy Nüfus Müdürlüğü’nün en üst katındayız. Kadıköy İskelesinden derneğimize gelişiniz 5 dakikadır.
E-Posta Adresleri: merkez@tukoder.org.tr
tukoder@tukoder.org.tr
ankara@tukoder.org.tr
izmir@tukoder.org.tr
besiktas@tukoder.org.tr
Çalışma Saatlerimiz: Haftaiçi 10.00 ile 16.00 arası ve Cumartesi günü saat:10.00 ile 12.00 arasındadır.
 
İlgilendiğin için saol Selim. Bende bahsettiğin yerin Kartal şubesine başvurdum ve oradan yolladılar ihtarnameyi. Firmayı arayıp konuştuğumda ihtarname geldiğinde avukatlarına ileteceklerini ve ilgilenileceğini söylediler. Ben yanlış bir yol izlemediğimden emin olmak istiyorum. Cevabın için tekrar teşekkürler.
 
Yok ya ne demek; önemli değil :) Telefonla olayı savsaklayabilirler; ne kadar bu işte ciddi kurumlar olsalar da geriye atabilirler; bu yüzden hocam sen oraya gidip şikayetçi ol birinci elden ve kağıt verecek onlar sana. Sonra adresin alakalı firma ;)
 
Ben gidip orada hallettim zaten :) Evraklarıda kendim verdim postaya. Kağıtların bir nüshası bende duruyor.
 
Doğru yoldasın ben de tüketiciyi korumaya başvurup bir firmadan paramı geri almıştım ama 20 gün olayı ne kadar doğrudur bilemem malum Türkiye'de bu tür işler biraz yavaş yürüyor. Bu tür firmalar (çok büyük firmalar bile bunu yapıyor) genelde kazıklayabildiğini kazıklamaya çalışır ama karşılarında biraz dişli bir müşteri gördüklerinde ise hemen yelkenlerini suya indirirler. Biraz uğraşacaksın ama peşini bırakmazsan paranı geri alırsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Meşe
Sorduğun o sorulara en iyi cevabı,gittiğin o dernek verecektir; onlara sorsaydın daha tatmin edici cevaplar alabilirdin....
 
@andac

Sizin ne kadar sürmüştü ve ne gibi zorluklarla karşılaştınız ?
 
cok yararlı bi konu malesef bu konularda coğu kimse üzerine gitmeyip arızalı bişekilde aldığı ürünü kullanmaya devam edio yada başkalarına satmaya çalışıyo tebrikler hakkınızı aramanıza sevindim
 
Böyle bir durumda gerçek bir işletmeci SATTIĞI ÜRÜNÜN arakasında olmak zorunda.Sattığı ürünü inceliyip gerçekten üretim hatası olduğunu anladığı anda aynı model ürününün bir başkasını alıp size vermek zorunda.Eğer ondada aynı problem olursa paranızı vermek zorunda.

Bozuk olan üründe distirbütör firmaya yollayarak fabrikasyon hatası onarılırsa geri yollanır onarılmaz ise aynı ürünün bir başkası ile değiştirilir.Yani giren çıkan Distirbitör firmaya olur :) Sonrasında distirbitör firma bozuk olan malları artık hangi ülkedeyse merkezi oraya iletir.Onlardan masraflarını karşılar.Olay kapanır kimseye birşey olmaz.

Burda terbiyesizlik yapan satış galerisi.Uğraşmak istememiş.Halbuki müşteriyi kollasa daha çok müşteri kazanacak haberi yok.

Ama cep telefonu pazarı ne yazık ki kalite olarak çok düşük bir pazar.
Hertürlü alavere dalaverinin kol gezdiği bir pazar.

Arkadaşım bundan 2-3 yıl önce bir cep telefonu almışdı.KVK garantili , şöyle böyle diye satmışlar.Sonra telefon "0" olmadığı anlaşıldı çok kısa süre içerisinde de çalıntı olduğu ortaya çıkdı.

Telefonu oradan aldığını kanıtlayamadı.Çünkü o telefonu satan dükkan sahibi hayır "ben seni tanımıyorum,öylede bir telefon yakın zamanda satmadım" demiş..Zor durumda kalan arkadaşım paçayı zor kurtarmış telefonundan da olmuşdu.
 
Anladığım kadarıyla arkadaşın faturasız bir ürün almış. Fatura aldığın taktirde bu tip sorunlarla karşışlaşmazsın. Bir problem olduğunda elinde bir belge olması gerekiyor. Faturada bu gibi durumlardaki en yeterli belge.
 
Valla çok uzun zaman oldu. Zor olan yanı beklemek. Aldığınız mal ile ilgili şikayetinizi tüketiciyi korumaya bildiriyorsunuz o mal bilir kişi tarafından inceleniyor ve bilir kişi raporuna göre haklı veya haksız çıkıyorsunuz. Haklı çıkarsanız aldığınız ürünü bilir kişi raporuyla birlikte firmaya götürüyorsunuz ve firma da size tıpış tıpış paranızı iade ediyor. Benim sorunum ayakkabıydı ve bundan dolayı bilir kişi raporu alınmış olabilir çünkü ayakkabıdaki bir üretim hatası görecelidir ve bundan dolayı da iade etmek daha zor. Raporun çıkması 3 ay civarında sürmüştü yanlış hatırlamıyorsam. Ama sanırım sizin böyle bir rapora ihtiyacınız yok sonuçta telefon bozuk. Bundan dolayı sizin işiniz daha kısa sürede bitebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Meşe
Şimdi teknik servisin web sitesinden telefonun son durumuna baktım ve gördüğüm sonuç karşısında şoktayım. Kontrollerde bahsedilen arızaya rastlanamamış, telefonu tarafıma iade ediyorlarmış. Böyle bir saçmalığı ilk defa görüyorum. Sanki ben arızayı kafamdan uyduruyorum. Böyle ciddiyetsiz bir şirket olamaz.
 
Bana telefonun arızası yok deniliyor ama telefonda güncelleme yapılmış. Bu durumda beklemeye devam mı etmeliyim yoksa başka yerlere mi başvurmalıyım ? Gözgöre göre 0 aldığım bozuk telefonu onarıp bana vermeye çalışıyorlar. 20 günde bu olayların takibi ve onca insanla görüşme yüzünden inanılmaz sinirlerim gerildi ve yıprandım.:( Tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Merhabalar,

Telefonun markası nedir acaba bana özelden atabilir misiniz?

Telefonunuzu testlerden geçirmişlerdir büyük ihtimalle ve belirtilen arızaya rastlanmamıştır. Oysaki arıza kullanıldığı zaman daha açık olarak algılanabiliyordur. Serviste kolay kolay telefonları kullanmazlar testlere göre hareket ederler. Bir arızaya rastlamazlar ise yazılım güncellemesi yapar ve telefonu müşteriye teslim ederler. Telefonunuzdaki arıza giderilmiş ise Tüketici derneğide bir şey yapamayacaktır.

Bilginize sunarım.

Sevgiler...
 
Ben arızanın giderilmesini istemiyorum ama. İnsan yeni aldığı bir ürünün bozuk olmasını ve onarılıp geri verilmesini kabullenemiyor. Ya da ben kabullenemiyorum.
 
Arkadaşım yanlış anlamada Aç oku tüketici haklarını (4077 sayılı Tüketici haklarını koruma kanunu) Okuduğun zaman senin istediğin sorulara cevap vericek zaten. Zaman kaybedersin burada sorularına cevap ararsan.

Hiç bişey yapamıyorsan aç davanı korkma yeterki hakkını ara.
 
Madde 4. -

Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

Hala üründe hata varsa yazılı bir şekilde hatayı bildir ve aç davayı
 
Yeni gelen ürün hatalı. Bunu ihtarname ile distiribütöre ve satan mağazaya bildirdim. Bana para iadesi yapmak için yasal süreleri 20 gün. Yukarıda yazmış olduğunuz yükümlülükte ihtarnamede detaylı şekilde yer alıyor. Ama daha öncede dediğim gibi para iadesi yapmamak için ürünün arızası olmadığını iddia ediyorlar. Sanırım bu olay içinde bilirkişi incelemesi yapılıyormuş. Ama yine 20 günlük süreyi beklemek gerekecek. İnsanları mağdur etmek için ellerinden ne geliyorsa yapıyorlar. İşin peşini kesinlikle bırakmayacağım.
 
Güncelleştirilme yapılmışsa merak ettiğim konu arıza mekanik mi yoksa yazılımsal mı?

Demekki işletim sistemi olan bir telefon (Finlandiyalı olan :) )
Bazı Finlandayalı telefonların işletim sistemleri hatalı kurulmuş olabiliyor ve bunu güncelleştirme yaparak hallediyorlar.Öyle bir parti finlandayalı telefon geri toplanmış ve işletim sistemlerinde güncellenme yapılmışdı..Bunuda eski çalıştığım yerdeki Bilgi işlemci arkadaşım söylemişdi.
 
Geri