Burak Meşe
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 19 Ocak 2007
- Mesaj
- 586
- Tepki
- 255
- Şehir
- İdealtepe-İstanbul
Geçen ay satın aldığım bir cep telefonu yüzünden, yaklaşık 20 gündür uğraşmaktayım. Telefonu aldığım gün arızalı olduğunu fark ettim ve ürünü aldığım yere geri götürdüm. Aldığım mağaza ( İsim vermiyorum. Sanırım isim vermek kurallara aykırı olur ) ürünü, kendilerinin para iadesi yada değişim için alamayacağını, yetkili teknik servisine götürmem gerektiğini söyledi. 24.08.2007 günü aldığım cep telefonunu, araya haftasonu girmesi sebebiyle 27.08.2007 pazartesi günü yetkili servisine verdim ve 17.09.2007 günü bana yeni bir cep telefonu verdiler. Telefonu alıp eve gittiğimde fark ettim ki bu telefonda arızalı. Bunun üzerine telefonun üretici firmasını ve Türkiye distiribütörünü arayarak para iadesi talep ettim. İki tarafta bu talebimin gerçekleşmesi için mahkeme kararı gerektiğini, bunun içinde Tüketici Hakları Derneği'ne başvurmam gerektiğini söylediler. Bende dediklerini yaptım ve 18.09.2007 günü telefonu tekrar servisine teslim ederek bana verilen belge ile birlikte Tükoder'e başvurdum. Orada da bir ihtarname hazırlandı ve ürünü satın aldığım mağaza ile distiribütör firmasına 19.09.2007 tarihinde birer kopyası gönderildi. Eğer 20 gün içerisinde para iadesi gerçekleşmezse tekrar kendilerine başvurmamı ve avukatlarının devreye girerek olayı halledeceklerini söylediler.
Yaşadığım olay bu. Daha önce buna benzer bir olay yaşamış olanlarınız veya bu konularda bilgi sahibi olanlarınız var ise birkaç sorum olacak:
Benim burda Tükoder'e başvurmam doğrumudur ? Yani doğru yere mi başvurdum ?
Bu olay söylendiği gibi 20 günde sonuçlanır mı ? Sonuçlanmaz ise ne kadar sürebilir ?
Bu olay ile ilgili işlemlerin hızlanması için başka ne yapabilirim ?
Birde ben telefonu aldığım gün arızalı çıktığından bana hemen para iadesi yapılması yasal bir zorunluluk deil mi ? Yoksa ben mi yanlış biliyorum ?
Lütfen cevap verirken varsayım üzerine konuşmayın. Verilecek olan cevaplar benim için önemli. Buna göre bir yol izleyebilirim. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Firma isimlerini öğrenmek isteyen olursa ve yasak deilse buraya yazabilirim. Eğer yasaksa özelden mesaj atabilirim. Sizlerinde bu gibi olaylar yaşamanızı istemem.
Yaşadığım olay bu. Daha önce buna benzer bir olay yaşamış olanlarınız veya bu konularda bilgi sahibi olanlarınız var ise birkaç sorum olacak:
Benim burda Tükoder'e başvurmam doğrumudur ? Yani doğru yere mi başvurdum ?
Bu olay söylendiği gibi 20 günde sonuçlanır mı ? Sonuçlanmaz ise ne kadar sürebilir ?
Bu olay ile ilgili işlemlerin hızlanması için başka ne yapabilirim ?
Birde ben telefonu aldığım gün arızalı çıktığından bana hemen para iadesi yapılması yasal bir zorunluluk deil mi ? Yoksa ben mi yanlış biliyorum ?
Lütfen cevap verirken varsayım üzerine konuşmayın. Verilecek olan cevaplar benim için önemli. Buna göre bir yol izleyebilirim. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Firma isimlerini öğrenmek isteyen olursa ve yasak deilse buraya yazabilirim. Eğer yasaksa özelden mesaj atabilirim. Sizlerinde bu gibi olaylar yaşamanızı istemem.