Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Tur Bisikleti Seçimi: VSF xt 400 - Fuji Touring - Surly LHT

Hocam aksesuarlarıda bir o kadar titizlikle seçmeniz gerek diye düşünüyorum. Hele hele 1 yıl uzak kalacaksanız bunlar dahada önem kazanıyor. Yatacağınız yer,kullanacağınız çadır vs. profesyonel malzemelerle yola çıkmak en iyisi. Kaliteli ekipman edinmekte bi' çare değil, sonuçta malzeme ne kadar kaliteli olsada malzemeyi nasıl kullanacagınız ve ne kadar tanımanızlada doğru orantılı riskleri minimum şekilde tutmak.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Scudo
Merhabalar , siz tur bisikletciligine gonul vermis insanlara bir sorum olacak yardimci olursaniz cok makbule gececek cunku bi soru kafami cok karistiriyor
soruya gelirsem bende 2015 ve sonrasi turlarim icin fuji touring almak arzusundauim fakat kadro boyu sikinti boyum 174 bacak boyum 78 cm yani bacak boyum boyuma gore kisa touring de ise 49 cm ve 54 cm kadro boyu var ne yapmaliyim ? Touring de ki acilar farkli sanirim neye gore secmeliyim ya da secmeli miyim ?
Merakla bekliyorum tesekkurler
 
buradan az çok fikir sahibi olabilirsiniz, bu bilgiler Surly kadrolar için. En sağlamı denemeden almamak ama birkaç matematiksel hesapla sizde doğru boyu bulabilirsiniz. Eğer boyunuza göre kadro yoksa da almamanızda yarar var,"yok ben tur bisikleti istiyorum" diye ısrar edip alırsanız kadro boyuda uygun değilse 1 haftaya kalmaz satışa çıkartırsınız. O yüzden iyi araştırıp doğru karar vermek en iyisi.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Burak Bey, kamp malzemeleri konusunda haklısınız. ama tur rotam, yola çıkış mevsimim ve nereden başlayacağım kesinleşmeden çadır, uyku ve kamp seti konularında adım atmak istemiyorum açıkçası. Yani muson sonrası Hindistan'dan başlarsam rotama konaklamayı 5 doların altında çözebileceğim için kamp iyi bir seçenek olmayabilir. Ayrıca fotoğraf işleme, yükleme ve tur günlüğü için internete ve günlük minimal konfora gereksinimim olacak. Şehir dışında kamp yapmak, insanlarla temasımı azaltacak bir unsur. Ayrıca sıcak ve nemli iklim için ne tür bir çadır almam gerekiyor, rotamı Himalaya'lara (Nepal, belki Bhutan) çevirirsem çadırı değiştirmem gerekir mi? gibi bir çok soru var.

Rotamı ve yola çıkış tarihimi kesinleştirdikten sonra odaklanacağım konu kamp politikası ve ihtiyaçlarım olacak...
 
Burak haklısın da, benim ekipmandan kast ettiğim; kaliteli bir jant seti, marathon plus tour lastikler, Tubus Bagaj demiri, Vaude&ortlieb çantaların kullanımı nasıl olacak ki? Bir defaya mahsus "göreceli olarak yüksek para verip" alıyorsun ama bir daha da arkana da bakmıyorsun.. Bu yıl içinde 2 büyük tur yaptık biri Mayıs ayında yaklaşık 2.500-km'lik bir turdu, bir kez lastiğim patladı, onu da iç şambrel ucuz çin mallarından olduğundan kendi kendine delinmiş, yenisi ile hemen değiştirip devam ettim.. Demem o ki; yollarda bulunan olağan sivri cisimler mondial yada plus tour lastikleri kolay kolay delemiyor.. Örnek; dağ yollarında stabilize uzun bir yokuşu yüklü tırmanırken iki de birde lastiğinizin patlamasıdır ve nasıl bir moral çöküntüsü yaşatır kendimden bilirim.. onca eşyayı indir lastiği sök tamir et tekrar geri işlem yap, 200-mt git yeniden patlasın..

Fotoğraf görülen deveçökerten denilen otların tohumları yaz aylarında kuruyup 'çelik çivi' kıvamına geldiği bir coğrafyada tur yapanlar anlar de dediğimi.. Oysa bunlar önceden öngörülüp önlenebilir sorunlardır ve turun kalitesi üzerinde inanılmaz etkileri vardır.. Bi' anda ulan ne işim var bu dağın başında lanet olsun diye söylenip tur hayatınıza nokta koymayı düşünmeye başlarsınız.. Diğer malzemeler de aynı şekildedir misal; yağmur altında yol almak zorunda kalıp tüm malzemelerin ıslandığında kamp atacağın yerde ıslanmış çadır/uyku tulumu, ıslak kıyafetler vs geceyi geçirmek psikolojinizi alt üst eder, muhtemelen bir daha bisiklet turu duymak dahi istemezsiniz..

Bunun yanında seninde vurguladığın gibi, kamp malzemelerimiz de; ocağımızı, çadırımızı, matımızı, uyku tulumu vb emtiaları da elimizden geldiğince "hafif" ve kaliteli ürünlerden seçmek de çok önemlidir, yüklenmiş bisikletin ağırlığında hafif malzeme ile sıradan malzeme arasında hem kullanım açısından hem de ağırlık açısından büyük farklar vardır, arkamda 45kg yük çekmek yerine 30kg yük çekmek, ya da çadırın çift katlı seçilmesi ile market işi tek katlı çadır edinmek ile çadır pollerinin dışarıdan takılıp kuruluyor olması ile çadır kumaşın içinden boydan boya geçirerek kurmak arasında bayağı bir zaman farkı vardır ve yağışlı bir ortamda diğer çadır 2dk ıslanmadan kuruluyorken diğeri daha uzun sürede ıslanarak kurabilirsiniz.. bu tür ufak görülen detaylar uzun turlarda sürekli karşılaşacağın durumlar olduğundan totalde ciddi fark yaratır..

Daha önce de bahsettiğim gibi zaten yollarda acı/tatlı binlerce sürprizle karşılaşacağız, bunların keyfini sürmeye odaklanmak içinde iyi malzemden destek almakta hiç bir sakınca yoktur. Okan bey ayrıca bir sorum olacak; Elektronik cihazlarınızı turdayken şarj etme işini nasıl halletmeyi düşünüyorsunuz?
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Salı günü bu durumu fiilen test ettim. Yağmurda dayanacağına inandığım decathlon' un su geçirmez ama terden öldüren malzemeleri ile Shimano nun sözde su girmesini engellemesi gereken ayakkabı kılıfı sayesinde 2. saatte çorlu yolundan döndüm. Dönüşte 2,5 saat sürünce eve geldiğimde tabir için söylemiyorum, "donuma kadar ıslanmıştım" Özellikle yağmurlu hava ya da kış ortamında ekipmanının test edilmiş ve kaliteli olmasının ne demek olduğunu çok kötü anladım.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
  • Beğen
Tepkiler: Hamit E. ve five
Bana sorulmadı ama fikir olması açısından şöyle bir sistem yapmıştım. Resimde de görüldüğü üzere. Girişi usb şeklinde yapıp tüm usb çıkışlı aygıtlarımı şarj edebiliyordum. Ayrıca şu ürünü kullanıyorum çok memnunum. Bu panel ağırlık yapacağını düşünüyorsanız sadece Anker 15000 Mah'lık pil sizin işinizi görecek. Ben sadece benzin istasyonlarında şarj olmasını beklemek hoşuma gitmediği için ve soketlerini kullanmak istemediğim için yanımda taşıyorum. Daha uygun fiyatlı olanlarda yok değil ama en ekonomik çözüm böyle eğer yolculukta kullanmak üzere tasarlanmış ürünleri satın almak istiyorsanız bilinen markalardan en az 500 TL gözden çıkarmak gerekebilir. Hafif olması açısından tercih edilebilir çünkü hem bu panel hemde bu pil nereden baksanız 5 kg. ın altında değil.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
  • Beğen
Tepkiler: Nomad
Oncelikle tesekkur ederim burak bey
boyum 5'9" inc 78 cm oluyor ve bu 52cm kadro boyuna denk geliyor fakat surlyle fujinin kadroya gore uzunluklar farkli orn ust boru uzunlugu bu konuda yabanci forumlar dahil bir cok yere baktim fakat hala net bir bilgi bulamadim durumumla ilgili
bu bisikleti istiyorum fakat kadro boyundan nasil emin olabilirim ?
 
Rica ederim yardımcı olamadım,bende baktım biraz Fuji'nin kadro boyunun nasıl olması gerektiğiyle ama net bilgi yok maalesef. Deneme-yanılma yöntemiyle ancak.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Halil Bey, geç dönüyorum sorunuza, mazur görün. Şarj konusu turda kronik problem olacak gibi duruyor. Güneş pili çözüm gibi görünse de iklim şartlarının zorlaştığı ortamlarda çok randıman vermeyecektir, ağırlığı bir yana. Bu yüzden konaklamayı hostel ve ucuz otellerde yapmayı düşündüm ama kafamın karışık olduğu konulardan biri elektronik aletlerin şarjı ve internete ulaşım konusu.
 
okan bey şöyle birşey var.

Furş takımına kapak olarak monte edilir. Bütün akıllı telefonlarla uyumlu çalışır. 5V / 500 mA enerjiyi,ortalama 11 km/h (7 mph) hızla giden bir bisikletin dinamosundan usb çıkışı aracılığı ile elektronik cihazınıza aktarır.

Ağırlık:46gr

çok uzun turlar için uygun mu bilemem ama..
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Tam ben de "the plug" diyeecektim lakin ürünün fiyatı bayaa tuzlu.. :rolleyes: Ön Göbek dinamo yaparsam ben de plug gibi bir çözüme yöneleceğim yada; (link) bunun gibi bir ünite ile şarj işini halletmeyi planlıyorum. Şimdilik turlarda mola verdiğimiz köy kahvelerinde yada hafta da bir filan girdiğimiz pansiyon türü yerlerde şarj ediyorum cihazlarımı. Turlarda en sıkıntı duyduğum şey şu şarj işi, bu konuda araştırmlarım oldu solar panel yada plug türevi ama henüz eyleme geçmeye yeterli nakit olmadığından powerbanklar ile idare ediyoruz.. :confused:

Burak, şu linkteki; (link) ürünler hakkında yorumlar iyi ama senin görüşün nedir yada alternatif ürünler hakkında bilgin varsa paylaşır mısın daha? Mesela senin panel ne kadar sürede akıllı cpt tlf dolduruyor? Fotoğrafta yüklerin üzerine bağladığına göre günlük sürüşlerde şarj işini de hallettiğini varsaıyorum ki bisiklet turculuğunda da zaten tüm gün yollarda geçeceğinden yolun durumna göre güneş ışınlarının açısı vs vb gibi durumla etkiliyor mu şarj durumunu?
Kafamda deli sorular... :)

Konu hakkında Urim'imde çözüm geliştirenlerden; (link)
 
Hocam ben telefonu doldurmak için yedek pili kullanıyorum. Paneli yedek pili doldurmak için kullanıyorum. Yedek pili kullandığınızla yok güneş 73 dereceden gelecek yok yağmur yağdı yağacak gibi sorunlarla hiç uğraşmazsınız ve bu bahsettiğim pil gerçekten iyi. Crazyguyonabike.com'da da tavsiye ediliyor .(zaten oradan okuduktan sonra almıştım) Hatta bu ürünü kullanmaya başladıktan sonra Brunton,SolarMonkey vs. kullanmayı bırakmış.

Dinamo,şarj filan bunlar meşaketli geliyor bana ve arıza yaparsa tamiriyle uğraşılmaz. Deltaadam'da bununla ilgili problem yaşamış ve kullanışlı olmadığından bahsediyordu yazılarında dinamo sisteminin.

(link)

(link)

(link)

(link)

Bütçe varsa bu iş için üretilmiş markaların ürünleri daha kullanışlı tabii (hafiflik açısından) . Bütçe yoksa pil ve 10-17 wattlık güneş panelleri iş görür. Zaten kapasite arttıkça bu kullandığım güneş panellerini boyutlarıda artıyor. Günlük turlarda panele gerek yok,pil yeterli geliyor bana.

Günlük tüketiminiz nedir? Soru bu,biraz matematik birazda elektronik bilgiyle işin içinden çıkarsınız.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
  • Beğen
Tepkiler: asirakgul ve Nomad
Bundan 10 sene evvel fotoğraf çekmeye karar verip kıytırık bir Kodak aldım. “Çektiğim fotoğraflar neden istediğim gibi olmuyor?” sorusunun yanıtını tabi ki ekipmanda aradım.

Konu üzerine araştırma yaptım ve ilgili foruma üye olup konu açtım. Henüz binbeşyüz tane olmayan “Canon mu, Nikon mu?” konularından biri. Sonra bu konular milyonu geçmiş olmalı. Oradaki foruma yazan üyelerden biri –ki kendisi benden bir iki ay evvel benzer bir konu açmış meğer- dedi ki o forumda, “Sanki sen kararını vermişsin de karar verecek bilgiden yoksun olduğunu bildiğinden teyit aramak için konu açmışsın…”

Haklıydı.

İçimden baştan beri Canon geçiyordu, mantıklı nedenler vardı Canon tercihi için, ama Nikon için de vardı. Ben ortamdaki bilgilerin bir kısmını bilerek görmezden gelmiştim, kendimi içimden irrasyonel bir tercihe meyletmek için bile isteye kandırmıştım.

Ha, hata mı ettim, bence etmedim. Sonuçta Canon ile çok mutlu yıllar yaşadım.

O foruma yazan Canon veya Nikon önermiş herkesle dost oldum sonrasında. Can ciğer kuzu sarması de, öbürü rakı sofrasında sportif balıkçılık desin… Devamında konu dallandı budaklandı. Onbinlerce mesaj yazılan bir forum yarattık, neler konuşulmadı ki…

“Tekirdağ’da kuzu çevirme nerede yapılır?”dan tut, Berkeley College fizik departmanının sensör mimarisinde Canon vs. Nikon kartezyen karşılaştırma doktora tezine kadar…
Envai çeşit dostluk ve bilgi…
Sonunda nereye geldik? Geldiğimiz nokta baştan beri bildiğimiz şeydi aslında:

Fotoğrafı göz çeker, makine, ekipman hikaye


O paylaşımlarda yer alan dostlarımın bir kısmı bu forumda yer alıyor şu anda, bisikletle kurdukları yaşamları gıptayla izliyorum yıllardır.

Konuyu bağlayayım.

Ben bir tur bisikleti toparlamak için gereken bilgi birikiminden çok, çok uzaktayım. Ama okumayı biliyorum. İnsanların ekseriyetle önerdikleri komponentleri istatistik olarak ayrıştırıp (Cromoly kadro, Rolhoff için bütçe yoksa Deore, ön-arka bagaj imkanı, arka teker için 36 tel vs. vs.) bunlar üzerinden bir seçim yapmaya kalktığımda önümde VSF modeli belirdi. Nedenini bilmiyorum henüz ama bu bisiklete içim ısındı.

Fuji Touring’i gördüm, denedim geçen hafta. Kendime ait hissedemedim ama bu Fuji’den kaynaklanmıyor muhtemelen. İlk başta dediğim gibi aslında bir karara varmışım da bunu bilmezden geliyormuşum gibi olduğumdan belki de.

Neyse işte, Cuma akşamüstü yola çıkıp İstanbul’a gidip VSF TX-400 alıp geldim diyeceğim de bir türlü diyemiyorum :)

Henüz eve girdim, bisikleti benim bıdık c3 e sığdırmak zor oldu. Şimdi kurdum. Yarın birkaç fotoğrafını çekerim umarım ama aslında bir 30+ km yapmak ve görmek istiyorum kendime neyi kader bellediğimi.

Ben karar verince geriye bakmıyorum pek.

Handikapı o noktada nasıl toparlayıp onunla yaşayabilirim gibi alık bir yapım var, total çözüm yerine. Yani öyle ya da böyle bu bisikleti yaşayacağım. Aman sakın mutlu olmadığım düşünülmesin, çok cafcaflı alet… Sanki ehliyetini parayla almış birinin sokağa Ferrari’yle çıkması gibi bir durum benimkisi. Yaşamam lazım. Hız yapmadan, hız bisiklet turu için ıskalamak anlamına geliyor benim açımdan…

Bu başlığa fikir belirten herkese teşekkürü borç bilirim. Öyle ya da böyle beni bir daha düşünmeye sevk ettiniz, kendimi sorgulattınız, hatamın dönüş noktalarını çizdiniz.

Neyi hangi bilgimle test edeceğimi bilmediğimden bisikletimle yaşadığım deneyimi birkaç fotoğrafla bu başlıkta paylaşacağım. Konu bütünlüğü, kendi okumalarımdan, tavsiye arayan kişilere yön verebildiği için tamamlanmalı gibi geliyor çünkü.
 
3-5 sene evvel elde makine kemeraltinda fotograf kovalar gibi yazin foca, seferihisar yollarinda beraber kelebek kovalariz. Cook sevindim. Cok mutlu olacaksin. Ben bile sabirsizlandim seni dusunemiyorum.
 
Hayırlı olsun, tekeriniz hep düz bassın yere.. Keyfli turlar diliyorum, güzel bisiklet aldınız..

Ben de yeni projemi dün tamamladım, 90'lardan kalma bir DAWES markasının Oflimits modelinden.. Reynolds 501 çeliği Handmade.. Safkan İngiliz.. O yıllara ait komponentlerini tamamen soydum, güncel tur amaçlı yeni Komponentleriile dizdim ve artık son halini aldı;
 
Okan bey hayırlı uğurlu olsun beklemedeyiz resimleri.
 
hayırlısı olsun. nasip olursa beraberde turlarız
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan A
konuyu takip eden biri olarak nefesleri tuttuk. Okan bey şimdiden hayırlı olsun. Rafet bey bisikleti gidon değişikliğiyle pozlamış. zaten nette vsf modelleri ile ilgili katalog çekimleri dışında fazla foto yok. umarım siz bisikleti orjinalini bozmadan fotoğraflarsınız. beklemedeyiz.
 
Geri