İyi dilekleriniz için teşekkürler. Dün foruma yazamadım, malum haftasonu koşuşturmalı oldu, bütün haftasonu işleri pazara yığındı, foruma yazamadım. Sabah uyanır uyanmaz, karne hediyesi bisikletini denemeye çıkan çocuklar gibi kendimi dışarıya attım bende. Bornova'dan Bostanlı'ya, oradan Konak ve Kemeraltı'na geçtim. Kemeraltı'ndan bit pazarına, derken Forum'da market alışverişini tamamlayıp eve döndüm bisikletle.
Sürüşü çok güven veren ve konforlu bir bisiklet olduğunu söylemem lazım. Birkaç ay önce çalınan bisikletimle bu turu yaptığımda çok yoruluyordum. Özellikle dizlerimde sıkıntı oluşuyor, bu yüzden bisikletle çok uzun süreler geçirmeyip, koşu ağırlıklı spor yapıyordum. Bu turumda dizimde herhangi bir ağrı oluşmadı. Bisikletin kendi ölçülerime göre ayarlanmasının önemini görmüş oldum.
Bisikletin gördüğünüz üzere gidonunu değiştirdim. Belki orijinal düz gidon ve elcikle bir süre kullanmam iyi olabilirdi. ama daha fazla tutuş ve aksesuar yeri avantajı sağlayan kelebek gidonla kullanmaya başlayıp öyle bir alışkanlık kazanmak istedim. Gidona Brooks sargı taktım ki seleyle birlikte uyumlu bir görünüm oluştursun. (Malum bu kadar para bayıldık, eşime "Ama çok güzel olmuş değil mi" demek ve maliyeti şirinlikle kamufle etmek lazım)
Brooks sele ile ilişkimiz sert başladı. 40 km pek birşey değil ama bisikletten kalkınca sıkı bir dayak yemiş gibiydim. Sanırım sele önce bana bir şekil verecek, ondan sonra da rahatlığıyla popomun şeklini almış gibi kandıracak beni. 3-5 yüz km. sonrasını beklemek ve "Acı yok Rock" modunda takılmak gerek.
Bisiklette hidrolik fren konusunda çekincelerim sürüyor. ancak yurt içinde yapacağım turlarda bu sistemi denemek ve kullandıktan sonra V frene geçip geçmemeyi tekrar değerlendirmek istedim. Şimdilik Magura frenler güç kullanmadan güven veren performansı ve pratikliğiyle iç rahatlatıcı. yüklüyken daha iyi performans göstereceğini umuyorum.
Bisiklete 1,5 lt'lik su kafesi taktırdım. Su için iyi olur diye düşündüm. 3. kafes konusunu şimdilik es geçtim belki kamp yakıtı için bir suluk daha takarım ileride. O suluk için delik mevcut kadroda. Üzerindeki vidaları da yedek olarak değerlendirmek de mümkün. Halil Bey arka tekerde 36 telli lastik konusunda uyarmıştı beni. Bisiklet 36 telli lastikle kurulu olarak gelince mutlu oldum. Bu ayrıntıyı görememiştim sitedeki teknik bilgilerde. Güzel bir sürpriz oldu.
Vites sistemini bisiklette kurulu olan 10'lu Deore kullanmaya karar verdim. Halil Bey 9'lu sisteme geçmemin iyi olabileceğini söylemişti ama bisiklette kurulu olan sisteme bir şans tanımaya karar verdim. kısa turlarımda bir kullanarak görmek gerekirse de değişikliği o zaman yapmak belki bisiklet konusundaki bilgisizliğimin yaşayarak giderilmesi sonucunu doğurabilir. Şimdilik yedek zincir + baklayla yola devam.
Dün fotoğraf makinemin şarjı olmadığından cep telefonuyla fotoğrafladım bisikleti. Eğer istenirse parça parça fotoğrafları da akşam eve dönünce gönderebilirim. Bisiklet Gezgini'nden de bahsetmek lazım. tur konusunda uzman bir dükkan olmasının artısı büyük. Sorumlu arkadaşların kendileri de yurt dışı turlar yaptığı için kuru bilgiyle değil, yaşanarak öğrenilmiş deneyimle yardımcı oluyorlar. Küçük hediyelerle bisiklet alışverişinize insani sıcaklık katıyor ve heyecanınızı paylaşan bir diyalog kuruyorlar. Umarım tekrar uğrayabilir ve çaylarını içerek sohbet etme şansı bulurum. Çay demişken, dün kemeraltında bisikleti kenara çekip bir çay içimi seyretmiştim. Cahil bir gözle bisikletimin değerlendirmesi şu an için böyle. Umarım merakınızı giderebilmişimdir. Çok şık duruyor Halil Bey, bir efsaneyi ayağa kaldırmışsınız. İmrenilesi bir bisiklet olmuş.