Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Uygun bütçeyle teker örme ve akort ayarı

@kapluj Akord zor değil ilk önce mantığını anlamanız gerekiyor ve bu bazen karışabiliyor ve iyi bi akord yapmak için tecrübe gerekiyor. Birkaç video izleyin
1 Başlamadan önce lastikleri sökün.
2 Ne tarafa gevşiyor sıkılıyor yönü belirleyin
3 Yön belirlerken tel başlarını jant çemberinin dışından tornavidayla sıkıp gevşetirmiş gibi yönünüzü bulabilirsiniz
4 Tel başlarını sıktığınızda jant o tarafa yamulur iki taraf arasındaki dengeyi bulacaksınız.
5 Hizalamayı fren pabucundan alabilirsiniz ama bu sefer de jant dümdüz olsa bile sağa veya sola ağırlık merkezini kaydırabilirsiniz.
6 Sağa sola hizalamak kolay fakat dikey bozulmalar (bombeleşme) en zoru jantı ya iç çemberden hiza alarak daraltacaksınız ya da dış çemberden genişleteceksiniz bu da tel gerginliğinizi değiştirecek.
7 Akord sehbası olsa iş daha kolaylaşır ama amatörce yapacağınız için maşa ve çatallara cırcır/zip tie kullanabilirsin.
7 Kolay gelsin :D
 
  • Beğen
Tepkiler: kapluj
Scudo
Hocam ben 20 tlye yaptırıyorum güncel olarak... daha ucuza yapan bisikletçi var mıdır bulunduğum şehirde bilemiyorum. Çünkü işçiliğini beğeniyorum gittiğim yerin...
 
  • Beğen
Tepkiler: kapluj
@kapluj
Evet sehpa da lazım. En kötü sehpa 200 lira sanırım. Benim için 14 akort bedeli demek. Yani yaklaşık 3 yıllık akortum :D hesabınızı buna göre yapın. Diğer seçenekse sehpayı kendiniz yapmanız.
 
Ahsaptan sehpa modeli vardi bir ara arkadasimizin birisi paylasmisti.
Yani o projeyi yapabilirsek guzel bir akort ayari yapabiliriz.
Ben fabrika cikisi akortla dolasirken akordun bozuk oldugunu gordum..akort anahtari aldim 10 liraya..isaret parmagimla baya baya akordu duzelttim..tel tansiyonlarinda dengesizlik var gibi ama cok fazla fark varda denilmez..simdilik guzel gidiyor.
 
Bisiklet üstünde denemekten çekindiğim tek ayar. Bisikletteki diğer vidaların tek yönlü karşılığı varken akortta 4 farklı sonuç oluşuyor. Sağa sola yalpa yapabilir, aşağı yukarı yalpa yapabilir, merkezlemesi bozulabilir, teller gereğinden az veya fazla sıkılarak kırılabilir. Parktool'un sitesinde ayrıntılı anlatım ve hesap programı var ama yine de cesaret edemedim. İzmit şişman bisiklet iki jantı 30 liraya yapıyor.
 
Ankarada işin ustası diyebilceğimizbi yer varmı? NE biliyim erdoğanlar, delta , güngörler. Fİyatları nekadardır burda yaptırsak
 
  • Beğen
Tepkiler: kapluj
@Ismaildmr

Vardır tel gerginlikleri farklıdır, yanal yada dikey sapma vardır teker merkezde değildir..
İyi bir usta bulup bu işi ona bırakmakta fayda var..


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ismaildmr
@yusuuf.klnc

Atla deve iş değil burada 10 ₺ 15 ₺ Ankara'da da benzerdir fiyatlar..


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuuf.klnc
arkadastan jant parasi istemesinlerde. Benden 85 tl istemisti. Jantin gitmis diyerek baska yerde 20 tl yaptirdim
 
İstemesinler evet...
 
@Msah1n

Bisikletçi bisikleti ters mi koymuş? Sokakta hızlı tamirlerde bile mecbur değilse yapmıyorum. Yok muymuş sele borusundan bağlayacak bir standları? İstanbul'da nasıl bisiklet dükkanı orası, bence bir daha uğramayın. Bisikletinize yazık.

20-30 liraya canınızı hiç sıkmadan güzel akort yapıldığı sürece, il il Anadolu turuna da çıkmayacaksanız (ki oralarda da bulunur aslında, ters de çevirebilirler, ama çay da verirler :harika: ) zaten sehpanız da yoksa, evde yapacağınız akort hem dükkanda yapıldığı kadar iyi olamayacak hem de sinir ve zamanınıza yazık etmiş olacaksınız. Onun yerine bir yıkama yağlama yapın bisikletinize ;)
 
20170909_141948.jpg
 
Arkadaşlar bende ördüm fakat bir iki sıkıntı çıktı . Tel vidası jantın üzerinde kaldı .
r1BRnN.jpg


Nerede yanlışlık yaptım ? Gerisi gayet iyi . Bi ince ayarları kaldı bu sorunu halledersem .

PD4BmN.jpg
 
@MAERKEK Sıkıştırmaya kalksan sıkışmıyor mu,vida sertleşmiş mi? O durumda mecburen vidanın biraz çevresindeki vidaları gevşetip tekrardan sıkman gerekecek..

Bende yeni jant ördüm(daha yeni yeni öğreniyorum) akort olayındayım,daha bisiklet üzerinde akorta geçmedim.Bendeki çift kat jant olduğundan baya zorladı beni.
Merak ettiğim nokta,vidaları daha fazla dönmeyecek kadar sıkıp,sonra mı akort ayarına geçiliyor? Tellerin gerginliğindeki kıstasımız nedir?
Ve birde merkezi biraz daha sağ tarafa almak için solu sağa oranla daha fazla mı sıkmamız gerek?(göbekten ötürü jantın üst kısmı sağdaki fren papuçlarına yaklaşıyor, ortalama,merkezi azıcık sağa çekmeyle halloluyor diyorlarda..)
 
@Raptor8

eğer sağa yakınsa sağdakileri gevşetip soldakılerı sıkın yada soldakileri gevşetmeden de sıkabilirsiniz ama tel gerginliğine bağlı.tel gerginlikleri birbirine ne kadar yakınsa o kadar iyi oluyor akor ve bozulmuyor.

 
@Saburié
Sapmaları hallederim diye düşünüyorumda bu ortalama mevzusu nedir?nasıl yapılıyor?ben direk ördüm,biraz sapmalar var,detaylı olarak akort yapmadım.
 
@mümtaz öztürk bugün o tekrar baştan yaparak o sorunu çözdüm . Vidaları dengeli sıkmak gerekiyormuş.
 
Basliga istinaden şunu söyleyebilirim, uygun bütçe ile bu işleri yaptirdiginizda birkac hafta sonra yine uygun butce ile bu isleri yapabilecek yeni birilerini aramaya baslayacaksiniz.
 
Geri