Hepinize değerli yorumlarınız için çok teşekkürler arkadaşlar, beğenmediğiniz noktalar veya neden böyle şeklinde sorularınız olursa onları da yazmaktan çekinmeyin. Yapıcı eleştiriler insanı geliştirir ve işine dikkatle bakıldığını gösterir. Şahsen bu kadroda da benim hoşuma gitmeyen noktalar var.. Nereler olduğunu söylemem ama
Siz bulun.. Sonraki kadrolarda hedef onları da yavaş yavaş azaltmak.. Sonuçta halen yeni sayılırım bu işte..
@D.Cengiz
Atölyem Ataşehir'de.
@uguryilmaz144
Merhaba Uğur,
Sen de bu işlerden anlıyorsun
1-Borular Columbus'un üst modellerinden Spirit; Niobium alaşımlı çelik. Bunlar normal çeliklere göre çok daha yüksek mukavemetli ve çok ince duvar kalınlıklarına müsade ediyor. Daha ayrıntılı bilgi için: (link)
2-Kullandığım birleştirme yöntemi "brazing". Türkçe'de sert lehim veya sarı kaynak olarak geçiyor, ancak teknik olarak kaynak değil. Çelik erimeden pirinç veya gümüş alaşımı ile arayı dolduruyorsunuz. İngiltere'de bunun eğitimini aldım. Fillet brazing'in en kendine özel özelliği çok iyi tesviye edilebilmesi ve birleşimlerin tamamen pürüzsüz ve estetik olması. Çeliklerde TIG de kullanılıyor, ancak estetik bir tarafı yok, daha çok fonksiyonel amaçla. Yakın programımda onun da eğitimini almak var.
3-Söylediğiniz sebepten ötürü borulara sıcak şekil verilmez. Ancak soğuk şekil verilebilir, o da sınırlı miktarda olabiliyor. Borular çoğunlukla ısıl işlemsiz gelir, nadir de olsa ısıl işlemli olanlar var ancak yüksek mukavemet ve kırılganlıklarından dolayı onlara şekil vermek fazla mümkün olmuyor.
Bu kadroda sıcak olarak şekil verdiğim tek parça "fork crown" denilen maşanın tepe parçası. O da zaten döküm ve nispeten masif bir parça olduğundan mikroyapısının fazla değişeceğini, mukavemetinin önemli derecede düşeceğini sanmam.
@Hrii3y
Çok teşekkürler. Bu işi bildiğim kadarıyla Türkiye'de en uzun süredir ben yapıyorum; 4-5 sene oldu ama bu sürenin çoğu araştırmakla, öğrenmekle, fuarlara, kurslara, atölyelere gitmekle geçti. Daha yeni yeni düzgün işler çıkarabilmeye başladım, ama gerçekçi olmak gerekirse dünya seviyesinde bakarsak bu işte henüz yeni sayılırım. Evet, sipariş alıyorum, hatta şu anda da biraz sıra var
Kadro fikstürüne "jig" diyorlar kısaca, onu bu işe yeni başlarken yapmıştım, ancak artık çok tetmin etmiyor. Daha hassas töleranslarda kadrolar çıkarabilmek için yenisini yapacağım.
@Gökhan Akkaya Yanlış hatırlamıyorsam en son 1700gr'lardaydı. Daha eklenecek birkaç parça var; büyük ihtimalle 1800'lere yaklaşır. Aslında borular çok hafif; bu borulara göre ağırlık fazla sayılır, ama alın borusu'ndaki ve sele kelepçesindeki bilamine detaylar, iç kablo geçişleri, disk bağlantılı arka dropoutlar bunlar ağırlığı artırıyor. Zaten bu kadroda amacım hafiflik vs'den ziyade işçiliğimi sergileyecek bir ürün ortaya çıkarmaktı. Bu bisikleti topladıktan sonra fuarlar ve organizasyonlarda yer alacak büyük ihtimalle
Yani takibi bırakmayın, birebir de görebilirsiniz.
@Anonim
Çok teşekkürler!