Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yapım aşamalarıyla "Kendime bir kadro"

Scudo
@mhtozel
Kustom bike denmez buna bilader @Burçak Erbil baskanimin yaptigiiyla zaten kiyaslanmasi sozkonusu degil anca buna biz the Kütük life bike diyebiliriz haha :D konuyu baltalamak amacim yok bu arada herkesten özur dilerim
 
Hepinize değerli yorumlarınız için çok teşekkürler arkadaşlar, beğenmediğiniz noktalar veya neden böyle şeklinde sorularınız olursa onları da yazmaktan çekinmeyin. Yapıcı eleştiriler insanı geliştirir ve işine dikkatle bakıldığını gösterir. Şahsen bu kadroda da benim hoşuma gitmeyen noktalar var.. Nereler olduğunu söylemem ama :kyfmyrn: Siz bulun.. Sonraki kadrolarda hedef onları da yavaş yavaş azaltmak.. Sonuçta halen yeni sayılırım bu işte..

@D.Cengiz
Atölyem Ataşehir'de.

@uguryilmaz144

Merhaba Uğur,
Sen de bu işlerden anlıyorsun ;)
1-Borular Columbus'un üst modellerinden Spirit; Niobium alaşımlı çelik. Bunlar normal çeliklere göre çok daha yüksek mukavemetli ve çok ince duvar kalınlıklarına müsade ediyor. Daha ayrıntılı bilgi için: (link)
2-Kullandığım birleştirme yöntemi "brazing". Türkçe'de sert lehim veya sarı kaynak olarak geçiyor, ancak teknik olarak kaynak değil. Çelik erimeden pirinç veya gümüş alaşımı ile arayı dolduruyorsunuz. İngiltere'de bunun eğitimini aldım. Fillet brazing'in en kendine özel özelliği çok iyi tesviye edilebilmesi ve birleşimlerin tamamen pürüzsüz ve estetik olması. Çeliklerde TIG de kullanılıyor, ancak estetik bir tarafı yok, daha çok fonksiyonel amaçla. Yakın programımda onun da eğitimini almak var.
3-Söylediğiniz sebepten ötürü borulara sıcak şekil verilmez. Ancak soğuk şekil verilebilir, o da sınırlı miktarda olabiliyor. Borular çoğunlukla ısıl işlemsiz gelir, nadir de olsa ısıl işlemli olanlar var ancak yüksek mukavemet ve kırılganlıklarından dolayı onlara şekil vermek fazla mümkün olmuyor.
Bu kadroda sıcak olarak şekil verdiğim tek parça "fork crown" denilen maşanın tepe parçası. O da zaten döküm ve nispeten masif bir parça olduğundan mikroyapısının fazla değişeceğini, mukavemetinin önemli derecede düşeceğini sanmam.

@Hrii3y
Çok teşekkürler. Bu işi bildiğim kadarıyla Türkiye'de en uzun süredir ben yapıyorum; 4-5 sene oldu ama bu sürenin çoğu araştırmakla, öğrenmekle, fuarlara, kurslara, atölyelere gitmekle geçti. Daha yeni yeni düzgün işler çıkarabilmeye başladım, ama gerçekçi olmak gerekirse dünya seviyesinde bakarsak bu işte henüz yeni sayılırım. Evet, sipariş alıyorum, hatta şu anda da biraz sıra var ;)
Kadro fikstürüne "jig" diyorlar kısaca, onu bu işe yeni başlarken yapmıştım, ancak artık çok tetmin etmiyor. Daha hassas töleranslarda kadrolar çıkarabilmek için yenisini yapacağım.

@Gökhan Akkaya Yanlış hatırlamıyorsam en son 1700gr'lardaydı. Daha eklenecek birkaç parça var; büyük ihtimalle 1800'lere yaklaşır. Aslında borular çok hafif; bu borulara göre ağırlık fazla sayılır, ama alın borusu'ndaki ve sele kelepçesindeki bilamine detaylar, iç kablo geçişleri, disk bağlantılı arka dropoutlar bunlar ağırlığı artırıyor. Zaten bu kadroda amacım hafiflik vs'den ziyade işçiliğimi sergileyecek bir ürün ortaya çıkarmaktı. Bu bisikleti topladıktan sonra fuarlar ve organizasyonlarda yer alacak büyük ihtimalle ;) Yani takibi bırakmayın, birebir de görebilirsiniz.

@Anonim

Çok teşekkürler!
 
@Burçak Erbil

Bu kısımla ilgili aklıma takılan birkaç soru var. Ben oksijen kaynağı ile kaynak yaptığınızı düşünmüştüm fakat kaynak yerlerinin farklı renkte oluşundan farklı bir materyal kullandığınızı anlamıştım. Boruları lug'larla birleştirdikten sonra herhangi bir kaynak işlemi olmadan, matris malzeme erimeden sadece brazing ile sert lehim mi yapıyorsunuz? Yoksa brazing'den önce puntalama ve kaynatma işlemi yapıyor musunuz? Kaynak işlemi olmadan tek başına fillet brazing işlemi estetik olarak göze hoş görünse de matris malzemede erime olmadığı için kaynakla birleştirilmiş bağlantılar kadar sağlam olacağını sanmıyorum. Fillet brazing işlemi görsel olarak mükemmel, ancak mukavemet anlamında TIG-MIG bağlantıları kadar dayanıklı olabilir mi? Eğer dayanıklı değilse fillet brazing işleminden önce punta ve kaynak yapılması gerekli değil midir?

Bu arada Colombus'un sitesini inceledim. Keşke mekanik özelliklerin çelik bileşimindeki alaşım elementlerinin yüzdelerini ve uygulanan ısıl işlemleri de öğrenme fırsatım olsaydı.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Foruma ilk kaydolduğum zaman Burçak abinin efsane mtb bisikleti vardı yanlış hatırlamıyorsam titanyumdu:krktm: zamanındaki en hafif mtb'lerdendi. İyiki tekrar döndün.. Bir sorum olacak abicim kadro kulağı kısmını neden normal bisikletler gibi değil? yani kadro ile bitişik? saygılarımla :)
 
@Burçak Erbil bey öncelikle çalışmalarınızdan ötürü sizi kutluyorum. Ciddi bir emek var ortada. @uguryilmaz144 arkadaşıma katılmadan da edemeyeceğim. Columbus borular elbetteki mukavemet açısından iyiler, yaptığız sert lehim ise pirinçten. Böyle çeliğe göre mukavemeti son derece düşük bir malzemeyi kullanmanızı pek onaylamadım. Çünkü kaynak veya lehimde istenen; ana materyalin mekanik özelliklerinin aynısı veya üstünde bir birleşimdir. Ayrıca TIG, MIG veya Plasma Kaynağı ile matris yapısı kesintisiz yekpare bir kadro elde edebilirsiniz. Tabi bu kaynak makinaların ilk yatırımı son derece pahalı. Umarım ikinci el de olsa TIG makinası ve eğitimi alıp yolunuza öyle devam edersiniz.Bu tür kaliteli çalışmayı bizimle paylaştığınız için teşekkürler, işinizde de kolaylıklar dilerim.
 
Tebrik ederim. Devamını bekliyoruz!
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Burçak bey merhabalar,

Çalışmalarınızı yakından takip ediyorum. Gerçekten, atölye ortamında yapılması zor ve uğraştırıcı eserle ortaya çıkarıyorsunuz.

Naçizane size tebrik ederim.

Kolay gelsin,
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Harika görünüyor gerçekten şimdiden ortaya ne çıkacak diye merakta kalıyor insan emeğinize sağlık.Devamını sabırsızlıkla bekleyeceğim :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Hayranlık duyarak fotoğrafları inceledim, sanat eseri bir bisiklet ortaya çıkacağından eminim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Ellerinize sağlık, şiir gibi olmuş.
 
Geri