Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yarış gündemi

Scudo
Ve geldik ilkbaharda başlayan sezonun sonbahara gene anıtsal bir klasik ile kapanışına...

profile-illombardia2023-651db09a0be5e.png

Bu yıl rotanın değişikliğinin yarışı daha da zorlaştıracağını ön görüyoruz.
240k.uzunluğu ve 4600m. toplam irtifa kazanımı ile çetin bir mücadele bizi bekliyor.
lombardia-zambiaalta-651db099f35f9.jpg

lombardia-ganda-651db099ea65d.jpg

lombardia-bergamo-651db099f348a.jpg

IL LOMBARDİA yayın aralığı 11.00-18.00..
 
Geçtiğimiz aylarda Türkiye'deki turu izlerken, Türkiye'ye gelen dünya takımlarının ve önde lokomotif görevi gören sporcularının bisikletlerine göz attım.. Babadağ etabında bile aynı takımda bazı sporcuların ama bu nispeten daha az bir oranda (örn: 6 kişilik takımda 1 tanesi, 7 kişilik takımda 2 tanesi gibi) aero ve jant profilleri bir tık daha büyük bisikletleri kullandıklarını farkettim. Elbette sprinter için son taşıyıcı, takımı son yokuşa getirici, su ve gıda taşıyıcı gibi görevleri olduğunu biliyordum ama bisikletlerinde bariz farklar olması geçrekten de aero kadronun bile farkını ortaya koyuyor ve takımların neden world tour takımları olduklarını..Adam gerektiğinde en arkaya gelip takım aracının girmediği yerlere varıp arkadaşlarına katık getirirken, bazen de mekanik sorunları olan takım arkadaşı için kendi sorunsuz bisikletini tereddütsüz takas eden ve adı anca böyle anlarda zikredilen 10 larca sporcu...
 
Geçtiğimiz aylarda Türkiye'deki turu izlerken, Türkiye'ye gelen dünya takımlarının ve önde lokomotif görevi gören sporcularının bisikletlerine göz attım.. Babadağ etabında bile aynı takımda bazı sporcuların ama bu nispeten daha az bir oranda (örn: 6 kişilik takımda 1 tanesi, 7 kişilik takımda 2 tanesi gibi) aero ve jant profilleri bir tık daha büyük bisikletleri kullandıklarını farkettim. Elbette sprinter için son taşıyıcı, takımı son yokuşa getirici, su ve gıda taşıyıcı gibi görevleri olduğunu biliyordum ama bisikletlerinde bariz farklar olması geçrekten de aero kadronun bile farkını ortaya koyuyor ve takımların neden world tour takımları olduklarını..Adam gerektiğinde en arkaya gelip takım aracının girmediği yerlere varıp arkadaşlarına katık getirirken, bazen de mekanik sorunları olan takım arkadaşı için kendi sorunsuz bisikletini tereddütsüz takas eden ve adı anca böyle anlarda zikredilen 10 larca sporcu...
Profesyonel yarış stratejileri hakkında pek bi bilgim yok ama bu şekilde farklı özelliklerin ne tip farklı çıktılar sağladığını tespit etmek için de yapılan bi uygulama olabilir mi? Bizim turumuz tarzındaki turlar bu tip denemeler için faydalı olabilir belki.
 
Geçtiğimiz aylarda Türkiye'deki turu izlerken, Türkiye'ye gelen dünya takımlarının ve önde lokomotif görevi gören sporcularının bisikletlerine göz attım.. Babadağ etabında bile aynı takımda bazı sporcuların ama bu nispeten daha az bir oranda (örn: 6 kişilik takımda 1 tanesi, 7 kişilik takımda 2 tanesi gibi) aero ve jant profilleri bir tık daha büyük bisikletleri kullandıklarını farkettim. Elbette sprinter için son taşıyıcı, takımı son yokuşa getirici, su ve gıda taşıyıcı gibi görevleri olduğunu biliyordum ama bisikletlerinde bariz farklar olması geçrekten de aero kadronun bile farkını ortaya koyuyor ve takımların neden world tour takımları olduklarını..Adam gerektiğinde en arkaya gelip takım aracının girmediği yerlere varıp arkadaşlarına katık getirirken, bazen de mekanik sorunları olan takım arkadaşı için kendi sorunsuz bisikletini tereddütsüz takas eden ve adı anca böyle anlarda zikredilen 10 larca sporcu...
Kullanılan ekipman seçimi birazda sporcunun kişisel tercihidir. Mesela eski WT sporcusu Adam Hansen kendi tasarladığı ayakkabıyı kullanırdı, gidon boğazı pro sporcular arasında en aşağı seviyede olurdu, 180mm krank kullanırdı. Bikefite göre 44cm gidon kullanması gerekirken o 38cm gidon kullanırdı, selesini en öne kadar çekerdi vs vs birçok aykırı seçimleri vardı yani. Eski bir bisikletinden görüntü

Screenshot 2023-11-18 at 10-27-16 Adam Hansen's Ridley Helium SLX Pro Bike.png
 
Yazılanlardan hareketle, "iş bacakta bitiyor" mevzusu az da olsa fazla geleneksel bir düşünce gibi kalıyor diyebiliriz.. Bu bakış açısı, yoğurdun kaymağı gibi bir şey aslında... Benim daha çok dikkatimi çeken , bu tip mekanik farklar ve getirilerinin gerçekten de irdeleniyor oluşu.. Başarının ya da başarısızlığın büyük pay sahibi artık adele diyemiyoruz.. Yarış öncesi ve sonrası otobüste neler konuşuluyordur bu tarz tekniklerle ilgili acaba kim bilir 😌
 
Continental takımların çoğu ultegra setler ile yarışıyordu.
 
Bir noktadan sonra performans plato yaptığında iş artık pastanın üstündeki çileğe kalıyor. O seviyeye gelmek pro sporcular için arkasındaki sağlam destekle 8-10 yıl alıyor, o seviyeye gelmeden marjinal kazanımların (aero çorap, ultegra-duraace farkı, karbon jant, özel zincirler-yağlar, özel kumaşlardan formalar vs.) katkısı ihmal edilir. Neden ihmal edilir, aşağıda parantez içinde saydıklarım %20'ye kadar performans artışı sağlayacakken, onlarca ufak faktörün toplamı anca %1 eder. Ülkemizdeki sporculardan henüz o seviyeye gelmiş olan yok, zira arkalarında çok eksik var (çağdaş bilgiye sahip olup bunu sahada kullanan antrenör, güncel teknolojiyi kullanma, doğru kuvvet antrenman-dinlenme-beslenme, finansal destek, farmakolog, spor hekimi, fizyoterapist, kondisyoner, masör, beslenme uzmanı..........................................................).
 
Hocam zaten bu dediklerinizden belki de fazlasını yapan takımlar, sırf bu işlere baksın diye kadro kuruyor, yarışan ve mekanikçiler dışında ... Sonucu sky , ineos ve visma gördük zaten.. harika bir sezon geçirip , doğru teker arkasında konum bulamayan ve bu yüzden 2.,3.,7. Olan elit sporcular varken, diğer elitlerin toplu halde (ihtimal ya) kazaya karışmasından kendisini bir anda Fransa turu etap galibi bulan kıtasal takımın bisikletçileri de var.. Kısacası; çok fonksiyonlu, türlü türlü sürprizlere gebe , ve takımların büyük-küçük,iç-dış her türlü tehtidi en aza indirmek ya da kaldırmak istediği bir süreci takip eden takımlar genelde adından söz ettiriyor.. onun dışındakiler bizim ülke liyakati ve torpilleriyle açıklanabilir bir sisteme hapsolmuş oluyor..
 
Hocam zaten bu dediklerinizden belki de fazlasını yapan takımlar, sırf bu işlere baksın diye kadro kuruyor, yarışan ve mekanikçiler dışında ... Sonucu sky , ineos ve visma gördük zaten.. harika bir sezon geçirip , doğru teker arkasında konum bulamayan ve bu yüzden 2.,3.,7. Olan elit sporcular varken, diğer elitlerin toplu halde (ihtimal ya) kazaya karışmasından kendisini bir anda Fransa turu etap galibi bulan kıtasal takımın bisikletçileri de var.. Kısacası; çok fonksiyonlu, türlü türlü sürprizlere gebe , ve takımların büyük-küçük,iç-dış her türlü tehtidi en aza indirmek ya da kaldırmak istediği bir süreci takip eden takımlar genelde adından söz ettiriyor.. onun dışındakiler bizim ülke liyakati ve torpilleriyle açıklanabilir bir sisteme hapsolmuş oluyor..
Kıtasal takım dediğimiz continental takımlar oluyor ve onlar tour de france a katılamıyor. Eski pro continental şimdi pro team diyoruz,onlar katılabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Kıtasal takım dediğimiz continental takımlar oluyor ve onlar tour de france a katılamıyor. Eski pro continental şimdi pro team diyoruz,onlar katılabiliyor.
Pro takımlarında sadece en iyi 2 tanesi direk katılma hakkına sahip 2 takımda organizasyonun wildcard vermesi ile katılabilir. Yani her pro takımda katılamıyor.
 
WorldTour ve UCI ProTour (2 en iyi + 2 joker) takımları katılabiliyor 3 büyüklere
 
Aynen öyle , aslında söylemek istediğim anlaşıldı ... Her anlamda tam profesyonel takımlar dışında, en alt kontenjanlardan giren sporcular bile bazen büyük turlarda derece yapabiliyor ve bunu salt ve öz Adele gücü ile değil, çok boyutlu süreçlerle başarıyor olabilir. Bu sürekli hale getirildiğinde bireysel ve takımsal başarılardan bahsedebiliyoruz.. O zaman da ırfan hocamızın dizdiği pek çok detay ve protekoller devreye giriyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
Tadej Pogacar 2024 yarış takvimi:) Klasikler, Giro ve Fransa bisiklet turu. Güzel bir sezonun habercisi.

✅ Strade Bianche
✅ Milano-Sanremo
✅ Liège-Bastogne-Liège
✅ Giro d'Italia
✅ Tour de France
✅ Olympics Paris
✅ Québec & Montréal
✅ Worlds Championships Zürich
✅ Il Lombardia
 
Tadej Pogacar 2024 yarış takvimi:) Klasikler, Giro ve Fransa bisiklet turu. Güzel bir sezonun habercisi.

✅ Strade Bianche
✅ Milano-Sanremo
✅ Liège-Bastogne-Liège
✅ Giro d'Italia
✅ Tour de France
✅ Olympics Paris
✅ Québec & Montréal
✅ Worlds Championships Zürich
✅ Il Lombardia
Yarış programını düşürğüne göre Giro ve Tour double yapmaya çalışacak gibi. Geçen sene tek günlük ve etaplı yarışlar olmak üzere 20 tane yarışa girmişti. Değişiklik olmazsa 9 tane ile sezonu kapatacak.
 
Yarış programını düşürğüne göre Giro ve Tour double yapmaya çalışacak gibi. Geçen sene tek günlük ve etaplı yarışlar olmak üzere 20 tane yarışa girmişti. Değişiklik olmazsa 9 tane ile sezonu kapatacak.

Geçen sene yarış takvimi seçimi ve Liège-Bastogne-Liège'te yaşanan kaza ve sonrası Fransa turuna etkisi çok olumsuz olmuştu. Bu yıl sanki daha istediğini bilen bir takvim ve yarış sayısı makul görünüyor. Ama Giro sonrası Fransa turu nasıl olur?

Ve evet kesinlikle duble yapmak istiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Geçen sene yarış takvimi seçimi ve Liège-Bastogne-Liège'te yaşanan kaza ve sonrası Fransa turuna etkisi çok olumsuz olmuştu. Bu yıl sanki daha istediğini bilen bir takvim ve yarış sayısı makul görünüyor. Ama Giro sonrası Fransa turu nasıl olur?

Ve evet kesinlikle duble yapmak istiyor.
UAE, TdF'ye. Pogacar ile birlikte Yates, Almeida ve Ayuso'da götürecekmiş. Anlaşılan bu sene çoklu lider ile turu kesin kazanmak istiyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: anspoki
Giro Kuss'un bi kere, kimse hallenmesin :) Şakası bi yana, Kuss'u Strava'dan takip ettiğim kadarıyla 2000m irtifa kazanımsız bi sürüşünü görmedim desem yeri. Adam canavar gibi tırmanış kasıyor, kime dosetiklik edecekse Giro'da favorim o olacak büyük ihtimalle. Ama bi taraftan da Pogacar geçen sene her elini attığını kazanmaya çalışınca ne olduğunu görmüştür diye düşünüyorum, o yüzden bu sene büyük turlarda çok daha güçlü olacaktır.

@Semih Cavdar Pogacar gibi mutlak lider, takımın yegane süperstarı konumunda olan ve psikolojik açıdan aslında fiziksel olarak olduğu kadar güçlü olmayan biri için en başta "sana güvenmiyoruz" mesajıyla tura girmek UAE için çok mantıklı değil gibi geldi bana, ne düşünürsün? Jumbo'nun mesela Vuelta'da ne istediği çok belliydi ve sporcularına "yarışmak serbest" diyerek başlamışlardı, gidişhatı çok değişti yarışın gerçi sonra ama ben Pogacar'ın Ayuso'ya, Almeida'ya veya sürpriz bir başka lidere domestik demeyelim de destek olacağını hiç sanmıyorum..
 
Geri