Umur Bora
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 2 Ekim 2014
- Mesaj
- 1.355
- Tepki
- 2.629
- Yaş
- 34
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Bora
- Başlangıç
- 2013—14
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Profesyonel yarış stratejileri hakkında pek bi bilgim yok ama bu şekilde farklı özelliklerin ne tip farklı çıktılar sağladığını tespit etmek için de yapılan bi uygulama olabilir mi? Bizim turumuz tarzındaki turlar bu tip denemeler için faydalı olabilir belki.Geçtiğimiz aylarda Türkiye'deki turu izlerken, Türkiye'ye gelen dünya takımlarının ve önde lokomotif görevi gören sporcularının bisikletlerine göz attım.. Babadağ etabında bile aynı takımda bazı sporcuların ama bu nispeten daha az bir oranda (örn: 6 kişilik takımda 1 tanesi, 7 kişilik takımda 2 tanesi gibi) aero ve jant profilleri bir tık daha büyük bisikletleri kullandıklarını farkettim. Elbette sprinter için son taşıyıcı, takımı son yokuşa getirici, su ve gıda taşıyıcı gibi görevleri olduğunu biliyordum ama bisikletlerinde bariz farklar olması geçrekten de aero kadronun bile farkını ortaya koyuyor ve takımların neden world tour takımları olduklarını..Adam gerektiğinde en arkaya gelip takım aracının girmediği yerlere varıp arkadaşlarına katık getirirken, bazen de mekanik sorunları olan takım arkadaşı için kendi sorunsuz bisikletini tereddütsüz takas eden ve adı anca böyle anlarda zikredilen 10 larca sporcu...
Kullanılan ekipman seçimi birazda sporcunun kişisel tercihidir. Mesela eski WT sporcusu Adam Hansen kendi tasarladığı ayakkabıyı kullanırdı, gidon boğazı pro sporcular arasında en aşağı seviyede olurdu, 180mm krank kullanırdı. Bikefite göre 44cm gidon kullanması gerekirken o 38cm gidon kullanırdı, selesini en öne kadar çekerdi vs vs birçok aykırı seçimleri vardı yani. Eski bir bisikletinden görüntüGeçtiğimiz aylarda Türkiye'deki turu izlerken, Türkiye'ye gelen dünya takımlarının ve önde lokomotif görevi gören sporcularının bisikletlerine göz attım.. Babadağ etabında bile aynı takımda bazı sporcuların ama bu nispeten daha az bir oranda (örn: 6 kişilik takımda 1 tanesi, 7 kişilik takımda 2 tanesi gibi) aero ve jant profilleri bir tık daha büyük bisikletleri kullandıklarını farkettim. Elbette sprinter için son taşıyıcı, takımı son yokuşa getirici, su ve gıda taşıyıcı gibi görevleri olduğunu biliyordum ama bisikletlerinde bariz farklar olması geçrekten de aero kadronun bile farkını ortaya koyuyor ve takımların neden world tour takımları olduklarını..Adam gerektiğinde en arkaya gelip takım aracının girmediği yerlere varıp arkadaşlarına katık getirirken, bazen de mekanik sorunları olan takım arkadaşı için kendi sorunsuz bisikletini tereddütsüz takas eden ve adı anca böyle anlarda zikredilen 10 larca sporcu...
Kıtasal takım dediğimiz continental takımlar oluyor ve onlar tour de france a katılamıyor. Eski pro continental şimdi pro team diyoruz,onlar katılabiliyor.Hocam zaten bu dediklerinizden belki de fazlasını yapan takımlar, sırf bu işlere baksın diye kadro kuruyor, yarışan ve mekanikçiler dışında ... Sonucu sky , ineos ve visma gördük zaten.. harika bir sezon geçirip , doğru teker arkasında konum bulamayan ve bu yüzden 2.,3.,7. Olan elit sporcular varken, diğer elitlerin toplu halde (ihtimal ya) kazaya karışmasından kendisini bir anda Fransa turu etap galibi bulan kıtasal takımın bisikletçileri de var.. Kısacası; çok fonksiyonlu, türlü türlü sürprizlere gebe , ve takımların büyük-küçük,iç-dış her türlü tehtidi en aza indirmek ya da kaldırmak istediği bir süreci takip eden takımlar genelde adından söz ettiriyor.. onun dışındakiler bizim ülke liyakati ve torpilleriyle açıklanabilir bir sisteme hapsolmuş oluyor..
Pro takımlarında sadece en iyi 2 tanesi direk katılma hakkına sahip 2 takımda organizasyonun wildcard vermesi ile katılabilir. Yani her pro takımda katılamıyor.Kıtasal takım dediğimiz continental takımlar oluyor ve onlar tour de france a katılamıyor. Eski pro continental şimdi pro team diyoruz,onlar katılabiliyor.
Yarış programını düşürğüne göre Giro ve Tour double yapmaya çalışacak gibi. Geçen sene tek günlük ve etaplı yarışlar olmak üzere 20 tane yarışa girmişti. Değişiklik olmazsa 9 tane ile sezonu kapatacak.Tadej Pogacar 2024 yarış takvimi Klasikler, Giro ve Fransa bisiklet turu. Güzel bir sezonun habercisi.
✅ Strade Bianche
✅ Milano-Sanremo
✅ Liège-Bastogne-Liège
✅ Giro d'Italia
✅ Tour de France
✅ Olympics Paris
✅ Québec & Montréal
✅ Worlds Championships Zürich
✅ Il Lombardia
Yarış programını düşürğüne göre Giro ve Tour double yapmaya çalışacak gibi. Geçen sene tek günlük ve etaplı yarışlar olmak üzere 20 tane yarışa girmişti. Değişiklik olmazsa 9 tane ile sezonu kapatacak.
UAE, TdF'ye. Pogacar ile birlikte Yates, Almeida ve Ayuso'da götürecekmiş. Anlaşılan bu sene çoklu lider ile turu kesin kazanmak istiyorlar.Geçen sene yarış takvimi seçimi ve Liège-Bastogne-Liège'te yaşanan kaza ve sonrası Fransa turuna etkisi çok olumsuz olmuştu. Bu yıl sanki daha istediğini bilen bir takvim ve yarış sayısı makul görünüyor. Ama Giro sonrası Fransa turu nasıl olur?
Ve evet kesinlikle duble yapmak istiyor.