Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuş aşağı inerken nasıl yavaşlıyorsunuz?

Scudo
Geçen gün bir videoda, sürücü arka tekere ayak basarak fren yapıyordu.o anda aklımdan "bu yüzden mi yol bisikletlerinde çamurluk yok acaba?!" diye geçirdim.

Bu arada, konuyu görünce "frenler arızalı ise yokuş aşağı inerken nasıl yavasliyordunuz?" şeklinde anladım 🤓
 
  • Hahaha
Tepkiler: suyunsesi
ayağımı yere sürtüyorum. Yalnız dikkat edin ayakkabının tabanı eriyor. Gözden çıkardığınız bir ayakkabı olsun.
Ben bunu terligi arka tekere sürtme sekliyle deniyodum. Bi an terlik ayagimdan dustu arabaya carpmamak icin ciplak ayak tekere bastim direk ben eridim
 
Forum ahalisine soru: Popoyu sele arkasına almak arka tekere binen yükü azaltır mı? Ben hiç sanmıyorum da...
 
Forum ahalisine soru: Popoyu sele arkasına almak arka tekere binen yükü azaltır mı? Ben hiç sanmıyorum da...
Orada amaç, arka tekere daha çok yük vermek ve ön frene daha çok güç uygulanacağı için takla atma oranını azaltmak olabilir mi? Bilemiyorum. Bende az çok bisiklet sürüyorum hani.
 
Forum ahalisine soru: Popoyu sele arkasına almak arka tekere binen yükü azaltır mı? Ben hiç sanmıyorum da...
Aksine ağırlık noktasını daha da arka tekere yaklaştıracak ve daha fazla yük bindirecektir ayrıca ön frenlere fazla yüklenilmesi durumunda arka tekerin kalkmasını önleyecektir
 
Yalnız, soruda birşey dikkatimi çekti. Kimse, ön maşadaki wheel flop özelliğinden bahsetmemiş.
Bisikletlerde wheel flop özelliği, rake ve trail gibi özelliklerin sonucu olarak bisikletin gidonunu çevirdiğimizde bisikletin önünün ne kadar alçaldığını belirler. Yokuş yukarı giderken, wheel flop nedeniyle ön tekerleğin ağırlığı azalır. Bu nedenle de tırmanırken bisikletin s harfi çizmeye başladığı farkederiz.
Yokuş inerken ise tam tersi olur, ön tekerleğe binen yük artar ve wheel flop gidonu çevirmeyi daha zorlaşır.
Yokuş aşağı gittiğimizi hayal edelim, ön tekerleği çeviriyoruz ve maşa 1cm aşağı iniyor. Ne kadar tekinsiz bir durum ortaya çıkıyor bu nedenle.
Bisiklette yokuş aşağı inerken fren yapmak çok zordur, çünkü dediğim nedenle eğer gidonu hareket ettirmeniz gerekirse, yokuş aşağı giderken gidonda artan bir direnç hissederiz. Ön maşa wheel flop nedeniyle aşağı yönde eğime girerken dikkat etmemiz gerekir, bisikletin yönünü yanlışlıkla çok hızlı değiştirirsek tekerlerin temasını kaybetme veya öne savrulma riskimiz artar.
Yüksek hızda fren yaparken yön değiştireceksek, tercihen anlık olarak freni bırakıp, bisikleti doğrultup ondan sonra tekrar yönünü değiştirdikten sonra frenleri kavramak daha iyi olur düşüncesindeyim. Arka freni kavrarken teker kilitlenirse bisiklet en fazla sallanabilir, ön tekerlek sayesinde yönümüzü koruyabiliriz. Ön tekerlek kayarsa yönümüzü koruyamayız, o nedenle ön freni bisiklet hep aynı yöne giderken kullanmak daha risksiz olur.
 
hiç bir zaman ne yokuş aşağı ne düz yolda asla tek freni sıkmam. iki freni uygun dozda en mantıklı şekilde (ki bunu açıklamak çok zor, tamamen tecrübe ile ve bisikletinizi ve frenlerinizi tanıyarak öğrenilen bir şey) sıkarak hızımı ayarlarım. panik frende de bu şekilde ne arka kaldıracak ne de arka kaydıracak şekilde ufak ayarlamalarla kullanırım.
 
mgsin(theta) ya fren yaparak karşı koymaktan Allaha sığınırım. Newton'un Hareket Kanunları ne der özellikle de 2.cisi. (F=ma)
Meali eğer şişko bir bisikletçi isen bisiklette yokuş çıkarken vb de her daim kaybedenler kulubündesindir. Ama yokuş inişinde mg yani G yani ağırlık senden yana. Göster şişkoluğunu mgsin(theta) ile aşağı yönlü yardır. Bu durumda fren yapar mıyım. Allah ne verdiyse, inerim. Fren yapmak mı adrenalinim kurusun :ssrtcbya: yaptıramazlar:tskler:BMS_VOL2_C02_E01_037_S01.png
 
mgsin(theta) ya fren yaparak karşı koymaktan Allaha sığınırım. Newton'un Hareket Kanunları ne der özellikle de 2.cisi. (F=ma)
Meali eğer şişko bir bisikletçi isen bisiklette yokuş çıkarken vb de her daim kaybedenler kulubündesindir. Ama yokuş inişinde mg yani G yani ağırlık senden yana. Göster şişkoluğunu mgsin(theta) ile aşağı yönlü yardır. Bu durumda fren yapar mıyım. Allah ne verdiyse, inerim. Fren yapmak mı adrenalinim kurusun :ssrtcbya: yaptıramazlar:tskler:289652 dosyayı görüntüle
Katlanır yol bisikletin de güzlemiş ha.
 
Fren kolunda "kuvvet X kuvvet kolu" mantığını kavramanın işimize yarayacağını düşünüyorum. Özellikle yol bisikletlerinin fren kollarını kullanırken parmaklarımızın kolun menteşeye bağlı olan bölgesine olan uzaklığını iyi ayarlamamız gerekir. Vites kolunun üzerinden tutunurken 2 - 3 parmak kullanmamız gerekebilirken droplardan tuttuğumuz pozisyonda tek parmağımızla oluşturacağımız güç bizi güvenli şekilde durdurmaya yeterli olabilir. Yokuş aşağı konusunda ise parmaklarımı yormamak için droplara yatıp daha az kuvvetle daha çok frenleme kuvveti elde etmeyi tercih ediyorum. Yokuşlarda yol bisikletinde droplara yatıp frenlemenin bir eksisi ise (yani bilmem benden başka yaşayan var mıdır belki benim oturma pozisyonum hatalıdır droplara yatılıyken) frenlere sürekli yüklenildiği zaman veya sert yüklenildiği zaman bisikletin yavaşlama ivmesi vücudumuzun yavaşlama ivmesine eşit olmayabiliyor. Yani eylemsizliğe göre bisiklet geriye gider gibi olurken biz de öne doğru hareket ediyormuş gibi hissederiz ki zaten bu arka tekerin havaya kalkıp takla atılmasının temel mantığıdır. Buna(takla atmaya) maruz kalmayız ancak yine de bu durum droplardan tutunurken bileklerimize aşırı yük binmesine neden oluyor. Benim bunu önlemek için çözümüm ise bazen pozisyon değiştirip arka freni droptan tutunarak , ön freni ise fren kolundan tutunarak sıkmak oluyor. İlginö bir pozisyon ancak hakimiyeti de bir hayli arttırdığını düşünmekteyim.

Ne kadar iyi fren bilgisi olursa olsun sürücü her zaman ani frenden kaçınmalı ve 50metre ilerisinin güvenli olduğundan emin olduğu sürece hız yapabilmelidir.
 
Son düzenleme:
gerçek bir bisikletçi, gerçek bir sporcu, gerçek bir öğrenci, gerçek bir evlat, gerçek bir çalışan olmadım
 
Katlanır yol bisikletin de güzlemiş ha.

İnternetten kopyala yapıştır olunca böyle oluyor.Çoğunda bisiklet yerinde sandık vardı.Bari dedim, kendimi sandıkla benzeştirmeyeyim.Hem düzlemde theta 37 derece imiş.3-4-5 üçgeninden de hiç haz etmem
 
Benim bunu önlemek için çözümüm ise bazen pozisyon değiştirip arka freni droptan tutunarak , ön freni ise fren kolundan tutunarak sıkmak oluyor. İlginö bir pozisyon ancak hakimiyeti de bir hayli arttırdığını düşünmekteyim.

Eğer anlatımınızı doğru anladıysam, bence bu yüksek hızlarda dengesiz bir tutuş olacaktır. Bence diyorum, çünkü denemedim. Ama mantık olarak bakıyorum, iki elin kavrama ve güçlü tutunma durumu farklı. Frenlemenin güçlü olduğu sırada iki el eşit güçte tutunamadığı için, gidonu daha sıkı kavrayan elin olduğu tarafa daha fazla yığılma olacaktır diye düşünüyorum. Bu da gidonun dengesini bozacaktır bence. Bence yine en doğrusu, ağırlık merkezimizi geriye çekerek, ellerimizi de en sağlam kavranılan yerlerden, yani droplardan ellerin ikisini birden eşit şekilde kavramak. Fren sıkıldığı sırada, bisikletten farklı şekilde öne fırlamamak için de bisikletle bütün olacağın şekilde kol dirsekleri sert sıkı bir şekilde düz tutmak gerektiğini görüyorum. Yine ben düz tuttuğum dirseklerimle birlikte üst bacaklarımı da seleye yapıştırıp sıkıyorum. Bisikletten ayrı ivmelenme oluşmasın, beni öne fırlatmasın diye.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsa DEMİRKOL
Paraşüt Fren
Bizim @makaram hep sorguluyor,benimle dalga geçiyor.''Abi sen yol bisikletçisisin niye ,aşortman giyiyon diyor.Çünkü bisiklet yönünün tersine etkiyen aero kuvvetlere karşı aşortman ile drag etkisi uyguluyorum.Kısacası aşortman rüzgarla şişince yavaşlatıyor.:harika:Aşortmanım hem de paraşüt kumaşından.Gördün mü @makaram Bizim aşortman kabilesi, hep bilimin yanında.Biz de herşeyin bilimsel bir açıklaması var.Sadece haşortman üzerine giydiğim ropteşambrın yok, o kadar.
 
Geri