Yalnız, soruda birşey dikkatimi çekti. Kimse, ön maşadaki wheel flop özelliğinden bahsetmemiş.
Bisikletlerde wheel flop özelliği, rake ve trail gibi özelliklerin sonucu olarak bisikletin gidonunu çevirdiğimizde bisikletin önünün ne kadar alçaldığını belirler. Yokuş yukarı giderken, wheel flop nedeniyle ön tekerleğin ağırlığı azalır. Bu nedenle de tırmanırken bisikletin s harfi çizmeye başladığı farkederiz.
Yokuş inerken ise tam tersi olur, ön tekerleğe binen yük artar ve wheel flop gidonu çevirmeyi daha zorlaşır.
Yokuş aşağı gittiğimizi hayal edelim, ön tekerleği çeviriyoruz ve maşa 1cm aşağı iniyor. Ne kadar tekinsiz bir durum ortaya çıkıyor bu nedenle.
Bisiklette yokuş aşağı inerken fren yapmak çok zordur, çünkü dediğim nedenle eğer gidonu hareket ettirmeniz gerekirse, yokuş aşağı giderken gidonda artan bir direnç hissederiz. Ön maşa wheel flop nedeniyle aşağı yönde eğime girerken dikkat etmemiz gerekir, bisikletin yönünü yanlışlıkla çok hızlı değiştirirsek tekerlerin temasını kaybetme veya öne savrulma riskimiz artar.
Yüksek hızda fren yaparken yön değiştireceksek, tercihen anlık olarak freni bırakıp, bisikleti doğrultup ondan sonra tekrar yönünü değiştirdikten sonra frenleri kavramak daha iyi olur düşüncesindeyim. Arka freni kavrarken teker kilitlenirse bisiklet en fazla sallanabilir, ön tekerlek sayesinde yönümüzü koruyabiliriz. Ön tekerlek kayarsa yönümüzü koruyamayız, o nedenle ön freni bisiklet hep aynı yöne giderken kullanmak daha risksiz olur.