Abi arkaya yatmak bana da en mantıklısı geliyor ama arkaya yatınca arka teker hızlı kilitlenebiliyor bazen selenin ortalarında konum alınsa acaba en iyisi değil midir. Yol bisikletinde arka teker kilitlenince fazla savruluyor da... Dağ bisikletinde kendimi arkaya çok rahat atabiliyorum da yol bisikletinde fren hakimiyetimi kaybediyor gibi hissediyorum gidondan uzaklaştıkça.
Arka tekeriniz dağ bisikletinde kilitlenmiyor, yol bisikletinde kilitleniyor diyorsunuz. Bunun bir çok sebebi olabilir. Ama zaten iki bisikletin birbirinden çok farkı var. Fren sistemi ve kadro yapıları da birbirinden çok farklı değil mi zaten.Abi arkaya yatmak bana da en mantıklısı geliyor ama arkaya yatınca arka teker hızlı kilitlenebiliyor bazen selenin ortalarında konum alınsa acaba en iyisi değil midir. Yol bisikletinde arka teker kilitlenince fazla savruluyor da... Dağ bisikletinde kendimi arkaya çok rahat atabiliyorum da yol bisikletinde fren hakimiyetimi kaybediyor gibi hissediyorum gidondan uzaklaştıkça.
düz kuru asfalt yolda bunların çok önemi yok. bisikletle o kadar hız yapamıyorsunuz zaten. ama yüzde 10 inişli toprak çakıl yollarda çok net şekilde anlarsınız. hatta birkaç seferden sonra kendiniz otomatik yapmaya başlarsınız arka kaymasın diye.Kuru yolda selede otururken arka tekeri kitleyebilecek güçte v-fren var mı ki?
Bu kuralı daha önce de duydum ama pek anlamadım. Demek istenen şey, arka fren ile hızın büyük kısmını alıp sonrasında bırakarak ön frenle durmak mı? Neden var böyle bi kural?
Bisiklet sürerken bisklete 3 noktadan ağırlık uyguluyoruz doğal olarak. Bunlar Gidon, Pedallar ve Sele. Ağırlığın büyük bölümü ise Gidon ve Sele'de. Vücudumuzun duruşuna göre de bu ağırlıkların oranı değişiyor. Örneğin popomuzu seleden kaldırdığımızda ağırlık sadece Gidon ve Pedllar arasında paylaşılıyor. Eğer popomuzu selenin arkasına, boşluğa kaydırırsak gidon'a da düşen ağırlık da iyice azalıp bütün yük pedallara yani orta göbeğe yığılıyor. Bu görece artan ağılıkla arka tekerimiz yolu daha sıkı kavradığı için arka frenimiz daha etkili oluyor, ön frenin gücü ise azalıyor.@suyunsesi Çizime verdiğiniz emek için teşekkürler. Grafikteki eğim paintte ölçtüğüm kadarıyla %38. Böyle bir inişte paşa paşa elime alırdım bisikleti.
(Eğimi görselin kolay algılanması için abarttığınızı biliyorum. Yine de dayanamadım )
Ben de yokuşlu bir yerde yaşıyorum. Bisikletimi yeni aldım. Hidrolik disk fren var. Çok sık kullanımda ömrü ne kadardır acaba? Yanımda fren pabucu taşımam gerekiyor mu?
Müthiş bir anlatım.V fren, siz mandallara asılsanız bile direnci hissetmedikçe kayabilirken, disk frenin göz kararı uyguladığı gücü tahmin edebiliyorsunuz.
En hızlı frenleme yöntemi olarak şöyle demiş :Sheldon Brown'ın frenlemeyle ilgili fikirleri:
(link)
sizi durduran ön frendir.En hızlı frenleme yöntemi olarak şöyle demiş :
The fastest that you can stop any bike of normal wheelbase is to apply the front brake so hard that the rear wheel is just about to lift off the ground. In this situation, the rear wheel cannot contribute to stopping power, since it has no traction.
Arka tekerin yerden kesilme sınırındaki ön fren en hızlı durmayı sağlar demiş. Bana mantıklı gelmedi. İki tane enerji sönümleyicimiz (yani frenimiz) varken tekini kullanmak niye?
Arka fren kısmı ilginç, tek seferde 50 kilometreden arka lastiği kilitleyip durursak kuşağına kadar eritiriz diyor. Gerçekten böyle mi? Arka freni birkaç defa kilitlediğim oldu, ön lastik kadar hızlı yıpranmıyor. Her seferinde ön arka lastiklerin eşit ömrünün olması için eşit kullanmaya çalışırım, deltadaki çalışandan öyle duydum.Sheldon Brown'ın frenlemeyle ilgili fikirleri:
(link)
@Baybora Arka frenin etkisi öne göre az mıdır? Neden azdır? Fizik bilgimce mantıklı bi cevap bulamıyorum.