Scudo Sports

Yol bisikleti almalı mıyım?

yol bisikleti al ihtiyacın oldukça kullanırsın :D
 
Scudo
Hidrolik fren=ani fren gücü (bu tamamen yanlış). Kaliteli jant freni en az kaliteli hidrolikler kadar ani fren gücü sağlıyor. (Hem kaliteli hem kalitesiz hidrolik ve hem kaliteli hem kalitesiz jant frenlerinin hepsini kullanmış biri olarak yazıyorum bunu. ) Zaten düşünürseniz ani fren anlamında bir fren setinin yapabileceği maksimum şey tekeri kilitlemektir, bunu hemen hemen tüm frenler sorunsuz yapabiliyorlar. Hidrolik frenin asıl artısı ıslak ve çamurlu koşullarda kendini gösteriyor. Yoksa çoğunlukla kuru havada biniyorsanız hemen hemen tüm frenler benzer performans veriyor. (ha bir de uzun vadede tel paslanması pislenmesi vs'den gelen güç transferi kaybı olmuyor, o da düzenli bakımla önüne geçilebilecek bir durum).

Ben kiloları dağ ve fitness bisikleti ile verdim, yol bisikleti aldığım zaman 100 kilodan 79 kiloya inmiştim.O yüzden o konuda yorum yapamıyorum maalesef. 4 bisikletimde de ciddi akort sorunu yaşamadım. Yol bisikleti hariç diğerlerinde ufaktan kaçtığı oldu ama kendim yaptım akordları hep. Yol bisikletinde hiç kaçmadı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar k
Bende bir cesaretle xrs40 sora donanımlı salcano siparişi verdim ben yol bisikleti ile ilgili tüm kaygıları kafamda aştım ancak tek endişem gece sürmek ince tekerden dolayı mazgallardan geçerken çok daha dikkatli olmak gerekiyor sizler ne gibi önlemler alıyorsunuz bu konuda aydınlatma sistemi yeterli oluyor mu ?
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar k
Akor ayarının bozulması taşıdığı ağırlık ile ilişkisi son sıralardadır. normal bir cant sorunsuz 150 kg taşır ki bisklette iki jant vardır. Akort ayarı öncelikle tel nipelleri dizilirken yapılan yanlışlardan kronik hale gelir. yÜksek viteste ayakta kullanmak, bozuk yol, nipellere gelen aşırı yağ- pas sökücü, ısı değişimi tellerin yanlış dizilimi akort ayarını etkileyen etkenlerdir.
Yol bisikletinde disk fren dünyanın en gereksiz şeyidir f16 uçagına ABS sistemi takmak gibi birşey. Lastikleriniz ince olduğundan fren güçünüzün çokta önemi yoktur çünkü sıktığınızda lastikleriniz kilitlenir ki bu kaliper sistemde de mümkündür. Yol bisikletinde frenden önemli olan yola dikkati vermek tehlike anında durmaktan önce kaçmaya odaklanmak. Disk frenlere abs sistemi gibi bir şey gelirse ozaman üstün olur ki bunun içide pil falan taşımak gerekir. Yol biskletinde disk frenin tek avantajı uzun inişlerde aşırı ısıdan lastiklerin patlama olasılığını ortadan kaldırmasıdır ki bu 15 20 km sürekli iniş (frenleme)durumda olur. Aynı şekilde mtb lerde disk frenin gelmesi bu sebeptendir. Disk fren göbeğe bağlı olduğundan frenlemede göbeği durdurur göbek teller aracılığı ile tekerleği durdurur yani bütün fren kuvveti tellere yüklenir kaliper frende direk jant durdurlur tellere binen kuvvet nispeten daha azdır.

Kısaca bisiklet markaları her sene yenilik bulmak zorundadır ve 2015 için buldukları yenilik disk freni yol bisikletine koymaktır. Disk frenin bakım parçaları daha çoktur. Bakım maliyeti kalipere göre yüksektir. HD fren sizi markaya ve servise bağimli kılar. Yolda bozulan kaliper frenin en sık yaşadığı dert tel kopmasıdır ki birkaç yöntemle halledilir ama HD hidrlik kaçırmaya başladığınızda sepet gibi birisinin sizi gelip almasını beklersiniz.

@harun tınas
 
@serkan akta
Hiç yeterli olmuyor
Asfalt siyah, asfalta atılan yama da siyah
Dibine girmedikçe çukurları göremiyorsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan akta
@KaanG

Kaan dostum çok güzel özet geçmişsin. Ama bir kullanıcı olarak farklarıda ortaya koyarak yani artıları ve eksileri mtbde şöyle fitnesde şöyle yolda da böyle şeklinde bir anlatımda bulunursan forumda en ikna edici yazılardan birini yazmış olursun.
 
@serkan akta

Bunny hop mu yanlayım mı diye kararsız kalınca az önce mazgalda tekeri patlattım. gündüz bile sıkıntı iken gece daha zor. ben gündelik yolumdaki mazgalları ezberlemeye çalışıyorum açıkçası. güzel izmirin güzel mazgallarını tasarlayan uygulayan ve onay veren tüm mercilerine en içten selamlarımla
 
@Özal AYDIN

dostum benimki 400 değil 200. ama kadro aynı diye biliyorum, sadece donanımları farklı. alırken kadro boyunun bana büyük geleceğini düşündüm ama bindim iki tur attım, gayet rahattı. ve hafta sonları çıktığım zaman ortalama 100 km yapmadan dönmüyorum. hiçbir ergonomik sıkıntı yaşamadım. bir önceki bisikletim city bike idi ve dik konumuma rağmen günlerce sırt ve bel ağrıları çekiyordum.

bacak boyuna gelince, ne götü yere yakın bi adamım, ne de ahtapot gibi kafadan bacaklıyım, bildiğin 1.75lik bir adamım işte, hiç ölçmedim, metrem de yok zaten.

ya bin dene, uyarsa alırsın. lapierre çok iyi bir bisiklet. ben almadan önce bu denli ergonomik bir yapıya sahip olduğunu bilmiyordum. aldıktan sonra eniştemden öğrendim ki Lapierre fransada bisiklet markaları içerisinde bir "ikon"muş. hatta fransada uzun bir süre yaşamış olan eniştem Lapierre aldığımı öğrenince resmen duygulanıp aradı takdir etmek için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Exciting
Tek tavsiyem var,kendimle çelişeceğim ama yorumlara bakmamanızı öneriyorum. Bunun yerine ikisinide deneyin,50 km lik bir tura çıkın kiralayın yada arkadaşlarınızda varsa ödünç alın tadına kendiniz bakın. Zaten yolun tadını alırsanız boş kriterleri kafanızdan siler atarsınız. Çok konuşan olur akortmuş konformuş diye.
 
Gerçekten bende almak istiyorum. Şu an Scott sub 30 kullanıyorum. Şehir ama yinede yol a Geçmek istiyorum. Herkes ne gerek var bu altındaki daha iyi. İstediğin herşey bunda var bıdı bıdı. Ha bide yol bisikleti 30 lu yaşlardan sonra kullanılamazmışsın kalpten götürürmüş mazallah.
1- benim 24 vitesin 20 sini kullanmıyorum.
2- düz ayak yollar yapıyorum
3- spor salonuna gidiyorum ama bacak çalışmayı sevmiyorum bisikletle desteklemek istiyorum bunun için pedal ağırlaşmalı
4- dizaynı bu aralar Hoşuma gidiyor.
Aynı istekteyiz bence Mert Y
Bu durumda alıcaz bi yol Ammaaaa

Elimdekini satıp 2500 - 3500 aralığı bir yol mu ?
Yoksa Kalsın. 700 - 2000 aralığı ucuz bir yol mu ?

Cevabınızı marka model tavsiyesi ile verebilirmisiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçin Çoban
@harun tınas
Buna aşk denir...
 
istanbulda çok sorun olur mu yol bisikleti. iyi bir bisiklet almak istiyorum kendime. 2500 tl ye kadar düşünüyorum. bir şey dikkatimi çekti arka dişliler mtb lerden küçük gibi. istanbulda yokuş yukarı çıkarken sorun olur mu bu .
 
@oktayakgoz Yol bisikletlerinde 11-32'lik rubleler de var artık. Ama, İstanbul'da 11-32'lik ruble ne kadar gerekli olur bilemiyorum. Kondisyonunuzu artırarak 11-28'lik bir ruble kullanmanız bence en uygunu sizin için.
 
@Ahmet.KOÇ
hatta 11-28 rubleye 50-34 aynakol olursa yokuşlar daha rahat çıkılır bence de...
 
Aldım gitti .... 3 km kullandım hiç bir sorun fark yaşamadım. Ama asfaltta kayarcasına gidiyor. Hoşuma gitti yani bakalım bi 50 - 100 km lik bi tur atayım o zaman çıkacak ortaya.
 
Uzun turda hangisi peki
1000 lerce km yollarda
 
@gmfaruk Bahsettiğiniz uzunluktaki turlarda konfor, dayanıklılık, kolay yedek parça bulma gibi faktörler daha önemli hale geldiği için tur bisikletleri tercih edilmeli.
 
Bende yeni triban 3 kullaniciyim. Toplamda 2 defada 100km yaptim. Evet agri oluyor ama uzerinden indikten sonra agri falan kalmiyor ya da o kadar hafifliyor ki dikkat etmiyorum.

uzerindeyken de agridiginda dik oturusa geçiyorum ustten kavriyorum frenleri. Gayet yeterli geliyor.

@Sarper Uluoluk
 
Geri