özgür duygu
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 24 Nisan 2014
- Mesaj
- 1.284
- Tepki
- 2.388
- Şehir
- istanbul
- Başlangıç
- 1991—92
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Bende şöyle hesap ettim 325$ +kargo 20$ * vergi 1.20* dolar9= 3726tlÖncelikle jantlar bence aynı ayar değil zonda 1 adım önde ayrıca ben mi yanlış hesapladım vergi ile iki jantta 4000 liralar civarına geliyor dolar 8,86 ama kredi kartından alınacaksa 9 gibi hesaplamakta fayda var.
3726-3600 = 126 TL bu da = 4 adet iç lastik.Bende şöyle hesap ettim 325$ +kargo 20$ * vergi 1.20* dolar9= 3726tl
(link)
(link)
Aynı ayar jant setleri,fakat 5bin dediğiniz için bu rakamlara bir göz atın derim,zira örneğin mavic jant seti kargo ve vergi eklenince 3600e falan geliyor,siz bilirsiniz tabi yinede 1500tl az para değil belki 1 ay beklersiniz ama...
+121/16 tel oranı bana çok garip geldiğinden 20/18 olan ksyrium daha güven veriyor Jant yüksekliği olarak da Mavic 22mm iken zonda 24/27 olarak geliyormuş. Zondanın telleri de yuvarlak kesim iken Mavic’in bıçak şeklinde telleri var.
Mavic benim için bir adım önde. Ama jantlar başa baş gerçekten de
Arkadaş 5000 deyince o yüzden yapmıştım hesabı,yoksa aramızda üçün beşin lafı olmaz3726-3600 = 126 TL bu da = 4 adet iç lastik.
Alacak olsam bencede mavic bir adım önde,ama zondanın parçaları artık köşedeki bakkalda bile var birde daha gaddar yani Türkiş asfalt style21/16 tel oranı bana çok garip geldiğinden 20/18 olan ksyrium daha güven veriyor Jant yüksekliği olarak da Mavic 22mm iken zonda 24/27 olarak geliyormuş. Zondanın telleri de yuvarlak kesim iken Mavic’in bıçak şeklinde telleri var.
Mavic benim için bir adım önde. Ama jantlar başa baş gerçekten de
kilon kaç ustamYaklaşık 5 6 bin k dır campagnolo kullanıyorum en ufak bir akort sorunu yaşamadım
Bir mavic kullanıcısı olarak, bende oyumu mavic’ten yana kullanıyorum. Tavsiye ederim gönül rahatlığı ile 5bin km dir sorunsuz kullanıyorum.Alırsam büyük ihtimalle zonda alacam.1500 gr civarı ve sağlam .Syncros jantlardan sonra etkisini iyi fark edeceğimi düşünüyorum 😉
Merhaba,Ben bu zondadan bahsettiğimizi düşünüp fotoğraflarda yuvarlak kesim tel görünce yazmıştım ama yanılmış da olabilirim. Belki de zondanın da farklı modelleri vardır
(link)
Şu tel sayısı meselesinde de, 16 tel ön jant 2010 civarı popülerdi. Hatta zipp bayılırdı o orana ve uzun süre de 16/20 oranını kullanı. Ama daha sonra bu orandan vazgeçildi. Akort sorunu, dayanıklılık sorunu, olumsuz kullanıcı geri dönüşleri gibi sebepler olası diye düşünüyorum. Daha sonra ön jantı önce 18 telli, ilerleyen yıllarda da 20 telli üretmeye başladı mesela firma Ve hala da 20 telli üretiyor. Artık çoğu firma ön jantı 20 tel çıkarmaya başladı Zonda da bu sebeple bana eskide kalmış izlenimi verdi Tıpkı bundan birkaç yıl önce 23c lastiğin kral olması ama şimdilerde hiçkimse trafından tercih edilmemesi gibi
Fakat tüm bunlar zondanın göze hitap eden yakışıklı bir jant olduğu gerçeğini de değiştirmiyor
Neden? Bunu neye dayanarak söylüyorsunuz mesela. Göbeklerde kullanılan bilya kalitelerini mi kıyasladınız, jant çemberlerinin aşırı yük altında esneme katsayılarını mı biliyorsunuz? Veya jant fren yüzeylerinin fren pabuçlarını kavrama katsayılarını mı biliyorsunuz? Veya sprintte veya yokuşta ivmelenme katsayıları mı ölçtünüz? Ya da bu jantların ortalama kullanım ömürlerini mi biliyorsunuz? Ya da jant tellerinin kırılmaya karşı dirençlerini mi biliyorsunuz? Ya da örüm şekillerinin performansa veya dayanıklılığa hangi ölçüde katkı sağladığını mı biliyorsunuz?Scirocco bile Ksyriumdan bir adim ileride gider. Buna emin olabilirsiniz.
Biraz abarttınız sanırım? Sonuçta kimse burada profesyonel seviyede yarışçı değil ki bu seviyede bilgi sahibi olsun, yok demiyorum alaninda bir cok insan bu forumda uzman ara ara görüşlerini paylaşıyor ama fiyat ve performans olarak birbirine bu denli yakin jantlarin bu kadar detaya inip karşılaştırma çabası bana biraz abarti geliyor. En nihayetinde hepimiz ülke sartlarinda fiyatina karşılıklı en yüksek dayanıklılık e performans sunacak janti almak için çaba gösteriyoruz. Sorduğunuz soruların cevabını tabiki açıklaması yapılırsa hepimiz bilgi sahibi oluruz bunda bir yanlış durum yok ama bana biraz abartı geliyor bu tamamen şahsi düşüncemdirNeden? Bunu neye dayanarak söylüyorsunuz mesela. Göbeklerde kullanılan bilya kalitelerini mi kıyasladınız, jant çemberlerinin aşırı yük altında esneme katsayılarını mı biliyorsunuz? Veya jant fren yüzeylerinin fren pabuçlarını kavrama katsayılarını mı biliyorsunuz? Veya sprintte veya yokuşta ivmelenme katsayıları mı ölçtünüz? Ya da bu jantların ortalama kullanım ömürlerini mi biliyorsunuz? Ya da jant tellerinin kırılmaya karşı dirençlerini mi biliyorsunuz? Ya da örüm şekillerinin performansa veya dayanıklılığa hangi ölçüde katkı sağladığını mı biliyorsunuz?
Bu soruların hiçbirinin cevabını bilmiyorum, bilebilseydim son noktayı koyar geçerdim. Bunu yapamadığım için de bu jantlar hakkında bildiğim 3-5 bilgiden çıkarımlar yapmaya çalışıyorun doğal olarak. Elbette bu komik. Arada birkaç on gram ağırlık farkı var. Tel sayısı farkı var. Tel örümü farkı var. Marka farkı var. Firmaların geliştirdiği ve çok iyi olduğunu iddia ettiği bazı teknolojileri var (örneğin campagnolonun balance teknolojisi: İç lastik sibobunun denk geleceğin yerin tam karşısına bir ağırlık koyarak jantın sekmeden dönüşünü dengeleme çabası)
Siz şirokkonun bile önde olduğuna nasıl emin olabiliyorsunuz? Ya atıyorsunuz, ya da bizim bilmediğimiz şeyleri biliyorsunuz. Her iki durumda da bize lütfen bu durumu açıklamanızı rica ediyorum. Bir tanıdığınızın şirokko jantı 30.000 km sorunsuz kullandığına tanık oluşunuz gibi şeylerle cevaplamamanızı umuyorum Yeter ki bize emin oluşunuzun sebebini söyleyin, biz de boşuna yormayalım daha fazla kendimizi, biz de sizim gibi emin olalım ve bilelim