Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

Öncelik ile cevap yazan herkese çok teşekkür ederim. Genelde Bostancı-Tuzla güzergahı arasında gidip gelmeyi düşünüyorum. (Bisiklete alışmak için şu ara velodromda kendimi deniyorum(32km/h-65km)) Forumda yüksek profilli jantların sadece rüzgar bariyeri niyetine diğer kişileri öne çıkartmak için takımlar tarafından kullanıldığını söyleyen bir kaç yazı var, ne doğruluğunu bulabildim ne de yanlışlığını.
("Hafif jant mı, aerodinamik jant mı" konusu)

Şu anda önümde 2 tane seçenek var:

1.Yüksek profilli (50mm) jant takımı (PrimeRR-50 v3 veya PrimeRR-50 se)
2.Düşük profilli Dura-Ace 9100 C24

Son bir görüşlerinizi almayı çok isterim.
(Xrs001 kullanıyorum)
istanbulda yaşamadığım için bahsettiğiniz rotayı bilmiyorum ama aklıma düz olduğu geliyor nedense. Düz bir rota ise yüksek profil seçmeniz daha iyi olur. Yüksek profil etkisini 40km/s hızlarda gösteriyor yanlış bilmiyor isem. Sürüşlerinizi düşük hızlarda yapacaksanız yada yapıyorsanız, görsel haricinde pek bir getirisi olmaz profil jantın.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Scudo
Öncelik ile cevap yazan herkese çok teşekkür ederim. Genelde Bostancı-Tuzla güzergahı arasında gidip gelmeyi düşünüyorum. (Bisiklete alışmak için şu ara velodromda kendimi deniyorum(32km/h-65km)) Forumda yüksek profilli jantların sadece rüzgar bariyeri niyetine diğer kişileri öne çıkartmak için takımlar tarafından kullanıldığını söyleyen bir kaç yazı var, ne doğruluğunu bulabildim ne de yanlışlığını.
("Hafif jant mı, aerodinamik jant mı" konusu)

Şu anda önümde 2 tane seçenek var:

1.Yüksek profilli (50mm) jant takımı (PrimeRR-50 v3 veya PrimeRR-50 se)
2.Düşük profilli Dura-Ace 9100 C24

Son bir görüşlerinizi almayı çok isterim.
(Xrs001 kullanıyorum)
O bisiklet icin nerde sureceksen sür 50mm tabiki.
Xrs001 geometri olarak olmasada yapi itibari ile nerdeyse tt bisikleti gibi. Profil olmayan bi jant o bisikletin elini kolunu kesmek gibi birsey. Ruzgardanda cok korkma biraz sıkı tutarsin gidonu olur biter :)

Prolar bile artik 40 mm profilden asagisini kullanmiyor dağ etaplarinda bile. Eskiden profilli jantlar genelde 2kilonun ustunde oldugu icin yokus icin tercih edilmezdi.suanki jantlar daha hafif ve rijit.

Prime 50 xrs001 bence ayrilmaz ikili .
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: y4vuzz
Tamam ,ben de diyorum ki,mevcut yağınız kalmamış ki hangi yağı kullanacağınızı bilmiyorsunuz sonuçta ve çok güzel, bunu sordunuz..peki bu yağınız bittiğinde ne yapıyorsunuz ? Bisikletinizi kullanmıyor musunuz? Çünkü kullanılması gereken yağ tipine dair de bir takım bilgiye sahipsiniz sonuçta... İnş aradığınız yağı bulursunuz ama eski yağlar yok artık 😁
Kusura bakmayın hata tamamen bende. Sırf zipp 454 nsw kullanıyorum yazdığınız için, zipp 454 nsw kullandığınızı düşündüm. Nasıl bu hataya düştüm bilmiyorum. Önce profilinize girip bakmam gerekiyordu. Anladığım kadarıyla ürünleriniz replika. Üstelik belirli belgeleri almış, güvenlik testlerinden geçmiş birinci sınıf replikalar. Bunun için, basit bir soruya hassasiyet göstermeniz yersiz. Siz elinizdeki ürünlerden mutluysanız, kimin ne dediğinin bir önemi yok. Takılmayın, keyifle kullanın.
 
Kusura bakmayın hata tamamen bende. Sırf zipp 454 nsw kullanıyorum yazdığınız için, zipp 454 nsw kullandığınızı düşündüm. Nasıl bu hataya düştüm bilmiyorum. Önce profilinize girip bakmam gerekiyordu. Anladığım kadarıyla ürünleriniz replika. Üstelik belirli belgeleri almış, güvenlik testlerinden geçmiş birinci sınıf replikalar. Bunun için, basit bir soruya hassasiyet göstermeniz yersiz. Siz elinizdeki ürünlerden mutluysanız, kimin ne dediğinin bir önemi yok. Takılmayın, keyifle kullanın.

Yok, estağfurullah, lütfen.. teesüf ederim.. aaaa,asla kabul edemem...sorun tamamen bende. Olur mu öyle şey? Sizin ve yancılığını yaptığınız hoca efendi ile konunun amacı dışında ukala ve yersiz girişiminiz sonucu yazdığınız mesajlara cevap vermem, hata oldu asıl.. Siz, Taiwan üretimi ve çiftine 100 -150 bin TL verip bindiğiniz (bilemiyorum ama merak da etmiyorum değil, belki de acaba MADE IN USA mı yazıyordu sizin jant ve kadronuz üzerinde? ) ama bu kadar kalite ve ORJİNAL bisiklet ve kompenentlerin tepesinde ter akıtmanıza rağmen ne Türkiye ne de bisiklet camiasında bir iddialı başarınızı görmemem de ikinci hatam oldu.. Ne hikmetse son mesajınızın sonuna doğru yazdığınızı bu konuda ilk mesajınız olarak yazma ihtimalini de düşünmüyor değilim ama öyle bir şey olsaydı zaten, belli ederdiniz.. tabi, yine söylüyorum ben aldığım kadronun nereden hangi ölçüde renkte vs aldığımı gizlemiyorum.. Dürüstüm .. Siz de dürüst (olsaydınız) bir şekilde özelden bana kadro ve jantları nereden nasıl temin ettiğimi sorabilirdiniz.. Sonuç olarak Allah muhafaza kazayla da olsa yarın bir gün güncel bir kadro ya da jant ya da gidon bandı ya da sele değişimine gider ve üzerinde Taiwan üretimi yazıyor ise, lütfen darlanmayın, kafayı yemeyin, sağa sola tekmeler savurup tükürükler saçarak küfürler etmeyin, hemen aldığınız yere karşı savunma yapalım, hakkınızı savunalım, nasıl oluyor da bana bu memleketten ya da türevlerinden üretilen bir bisiklet ya da parçası satarsınız??? Gibi çıkışınız olmasın.. tanıdığım avukat arkadaşlarım var, lütfen çekinmeyin, özelden telefonumu da bırakıyorum .. Kalın sağlıcakla..
 
Ne gerek var bu tartışmaya ? Arkadaş soru sormuş cevap beklerken atışmalar ortaya çıkmış.
Bence yazı olayı sıkıntı.Eğer karşılıklı gelmiş olsanız mimikleriniz , vücut diliniz espriler yaptığınızı
,karşı tarafa söz söylerken tebessüm ettiğinizi görecektiniz.Fakat bunları görmeyip yalın bir şekilde yazıya
döküldüğü için durum ters anlaşılıp o günkü ruhiyatınıza göre şekil aldığından bu tarz atışmalar, tartışmalar
olmakta.Gerek yok bunlara.Bu kadar uzun bir yazı yazmak için çok zaman gerek.Şuan misal size bunun yanlış
olduğunu anlatmak için zamanımdan çalıyorum.Ama memnunum çünkü iki kişi arasındaki sorunu halletmek
adına yazıyorum.Lütfen asıl konu olan jant seçimi ile ilgili olarak arkadaşa yardımcı olalım.
Benim arkadaşa şu tavsiyem olabilir ; Bende de DT Swiss 1100 Dicut jantlar var.Çok aşırı rüzgarlı havalarda özellikle yandan
esiyorsa yüksek hızlarda ( 82 km/h yi gördüm bu arada geçen ki rüzgarlı inişte ) gerçekten problem oluyor.Baktım kontrol dışına
çıkmaya başladı hemen frenledim.Boyum 183 kilo 68 (zargana gibi adamım 😁 ) Onun dışında keyifli bir kullanımı var.Tavsiye ederim.
Seçmiş olduğunuz markalar için pek bir şey söyleyemem ama profilli olan tüm markalar rüzgardan az çok etkileniyor.Saygılar....
 
Öncelik ile cevap yazan herkese çok teşekkür ederim. Genelde Bostancı-Tuzla güzergahı arasında gidip gelmeyi düşünüyorum. (Bisiklete alışmak için şu ara velodromda kendimi deniyorum(32km/h-65km)) Forumda yüksek profilli jantların sadece rüzgar bariyeri niyetine diğer kişileri öne çıkartmak için takımlar tarafından kullanıldığını söyleyen bir kaç yazı var, ne doğruluğunu bulabildim ne de yanlışlığını.
("Hafif jant mı, aerodinamik jant mı" konusu)

Şu anda önümde 2 tane seçenek var:

1.Yüksek profilli (50mm) jant takımı (PrimeRR-50 v3 veya PrimeRR-50 se)
2.Düşük profilli Dura-Ace 9100 C24

Son bir görüşlerinizi almayı çok isterim.
(Xrs001 kullanıyorum)


Bir arkadaşımız çok iyi demiş , bu bisiklet geçrekten aero bir kadro.. bana kalırsa bir bisiklette zayıf yönü yükseltmek yerine , hali hazırda iyi olan bir durumu yükseltmek daha fazla etkili olacaktır..Mesela mekanik tiagradan mekanik 105 e ultegra ya geçmek bile çok çok aman aman bir etki bırakmazken jant ya da lastik yükseltmesi çok başka boyutta bir yükseltme olur ayrıca en verimli yükseltme.. fiziksel yapınız müsait , ben profilli jant tercihinizden yana oyumu kullanıyorum.. Aero tel, gidon, sele borusu, arka aktarıcı, suluk kafesi ve suluk gibi konulardan kazanılan aero puanlar hiç değeri taşıyabilir ancak her biri %1 er etkisi de olsa , toplandığında + %3, +%5 değerler çok iyi.. üstelik bu jant ve lastik kombinasyonlarınızda daha da etkili olacaktır.. Düşünün , yazın memelekete 150-200 km lik bir mesafeye çıktınız, profilli jant ile ve diğer aero kullanacağınız ekipmnlar ile 10 dakikalar fark atarsınız , standart haline nazaran.. 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
Yazdığımı dikkatli okuduysanız hangi yağı kullanmam gerektiğini biliyorum. Özellikle de belirttim. Bu iki ürün de Türkiye’de yok. Ben size incik boncuk sormadım. Yukarıda zipp 454 nsw kullanıyorum yazmışsınız. Eğer Türkiye’de bu yağlar yok ise, kullanan kişi mutlaka alternatif bulmuştur diye düşündüm. Bu jantlar fabrikasyon nsw göbekler ile çıkıyor ve sadece çember olarak satılmadığı için de, sizin novatec göbek kullandığınızı bilme ihtimalim yok.

Sipariş edeceğim yağ da bu. Niye böyle bir şey yazma ihtiyacı duydunuz insan hayret ediyor.
312380 dosyayı görüntüle

Yazdığımı dikkatli okuduysanız hangi yağı kullanmam gerektiğini biliyorum. Özellikle de belirttim. Bu iki ürün de Türkiye’de yok. Ben size incik boncuk sormadım. Yukarıda zipp 454 nsw kullanıyorum yazmışsınız. Eğer Türkiye’de bu yağlar yok ise, kullanan kişi mutlaka alternatif bulmuştur diye düşündüm. Bu jantlar fabrikasyon nsw göbekler ile çıkıyor ve sadece çember olarak satılmadığı için de, sizin novatec göbek kullandığınızı bilme ihtimalim yok.

Sipariş edeceğim yağ da bu. Niye böyle bir şey yazma ihtiyacı duydunuz insan hayret ediyor.
312380 dosyayı görüntüle


selamlar. jantı alırken normalde içinde yağ da çıkıyor , onu bitirdiniz herhalde? konu ile ilgili TR içindeki en iyi bisikletçi oldugunu düşündüğüm bisiklet sepetine danıştım. cevabı size iletirim. İstanbulda olsaydınız işi hemen çözerdik.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Mevzunun yağ olduğunu düşünen, iyi niyetli bir forum üyesi 🥰
 
2600euroluk bi jantin gobeklerine 10liraya aldigi yagimi surecek arkadas çözüm ariyor ne yapsin. Trde malesef aradigi ürün yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: theGenius
selamlar. jantı alırken normalde içinde yağ da çıkıyor , onu bitirdiniz herhalde? konu ile ilgili TR içindeki en iyi bisikletçi oldugunu düşündüğüm bisiklet sepetine danıştım. cevabı size iletirim. İstanbulda olsaydınız işi hemen çözerdik.
Selamlar,
Zipp'in nsw için önerdiği iki yağdan biri phil bio lube fakat, serkan abinin elinde ne yazık ki bulunmuyor. Aynı markanın başka bir yağı olan phil tenacious oil mevcut elide var. Kendisiyle görüştük konuyu. O da bio lube ürünene göre daha viskoz ve kalın bir yağ. Makine yağı olarak kullanıyormuş bunu kendisi.

Ekran Resmi 2023-12-07 11.01.11.png

Ek olarak kutu içeriğinde ne yazık ki nsw cognition oil yok. Siz yazdıktan sonra baktım youtube videolarında, herhangi bir unboxing videosunda da göremedim.
 
Selamlar,
Zipp'in nsw için önerdiği iki yağdan biri phil bio lube fakat, serkan abinin elinde ne yazık ki bulunmuyor. Aynı markanın başka bir yağı olan phil tenacious oil mevcut elide var. Kendisiyle görüştük konuyu. O da bio lube ürünene göre daha viskoz ve kalın bir yağ. Makine yağı olarak kullanıyormuş bunu kendisi.

312405 dosyayı görüntüle

Ek olarak kutu içeriğinde ne yazık ki nsw cognition oil yok. Siz yazdıktan sonra baktım youtube videolarında, herhangi bir unboxing videosunda da göremedim.

benim arkadaşın nsw sinden çıkmıştı , ama eski rim versiyonu onunki. serkan abi çözemediyse kimse çözemez zaten.
 
Max 30 veya 33 profil jantları tavsiye ederim, 50'leri de kullandım, olumsuzluklarından bahsedilmiş zaten mesajlarda, rüzgar vs. yanında sibop uzunluğu, akort ayarı derdi olanlar da var tel başı derinde olunca. Yokuşu seviyor ve o tip coğrafyada yoğunlukla sürüyorsanız 202 bile güzel seçim, ZIPP 202 kullandım 1 sene kadar..

Ama 50'nin görüntüsüne hastayım derseniz o başka, zevkler tartışılmaz. Aerodinamik kazançları için derseniz, ITT yarış çok koşuyorsanız neden olmasın, keza 400 Wattlarda 30 dk'dan uzun süre tempo verebiliyorsanız bir kaç saniye avantaj pro sporcularda çok işe yarıyor, salise ile yarış kaybedenleri düşünürsek ;)

Gerçekten ihtiyaç var mı onu düşünmek lazım belki de
 
Ne gerek var bu tartışmaya ? Arkadaş soru sormuş cevap beklerken atışmalar ortaya çıkmış.
Bence yazı olayı sıkıntı.Eğer karşılıklı gelmiş olsanız mimikleriniz , vücut diliniz espriler yaptığınızı
,karşı tarafa söz söylerken tebessüm ettiğinizi görecektiniz.Fakat bunları görmeyip yalın bir şekilde yazıya
döküldüğü için durum ters anlaşılıp o günkü ruhiyatınıza göre şekil aldığından bu tarz atışmalar, tartışmalar
olmakta.
Ağzınıza sağlık aynı şekil düşünüyoruz,konuya gelirsek ilk cevabı en kısa şekilde çok inciğine cinciğine girmeden cevap yazmışltım zaten,yanal rüzgarlarda zorlanırsınız ama alışınca olay biter bu kadar nokta,ama arkadaşlar bazen sağolsunlar o kadar gereksiz detaylara giriyorlar ki,sonrada sorulan ve kısacık cevabı olan sorular b.ka sarıyor ve tartışmalar çıkıyor,gerek yok arkadaşlar size göbeklerle,tellerle,seramik rulmanlarla,hangi yağ kullanılır ile ilgili bir soru soran olursa onlara uzuuun uzun yazarsınız,tamam bir konuda çok biligili olabilirsiniz ama unutmayın ihtiyacı olmayan alakası olmayan çoğu insan okumadan es geçiyor,bizler zaten okuma özürlüyüz halk olarak,uzun lafın kısası kasmayın karşınızdakine bilale anlatır gibi kısa ve en net şekilde yazarsanız hem herkes okur hemde anlar,sağlıklı sürüşler soğuklara dikkat edin hasta olmayın:kyfmyrn:
 
Ağzınıza sağlık aynı şekil düşünüyoruz,konuya gelirsek ilk cevabı en kısa şekilde çok inciğine cinciğine girmeden cevap yazmışltım zaten,yanal rüzgarlarda zorlanırsınız ama alışınca olay biter bu kadar nokta,ama arkadaşlar bazen sağolsunlar o kadar gereksiz detaylara giriyorlar ki,sonrada sorulan ve kısacık cevabı olan sorular b.ka sarıyor ve tartışmalar çıkıyor,gerek yok arkadaşlar size göbeklerle,tellerle,seramik rulmanlarla,hangi yağ kullanılır ile ilgili bir soru soran olursa onlara uzuuun uzun yazarsınız,tamam bir konuda çok biligili olabilirsiniz ama unutmayın ihtiyacı olmayan alakası olmayan çoğu insan okumadan es geçiyor,bizler zaten okuma özürlüyüz halk olarak,uzun lafın kısası kasmayın karşınızdakine bilale anlatır gibi kısa ve en net şekilde yazarsanız hem herkes okur hemde anlar,sağlıklı sürüşler soğuklara dikkat edin hasta olmayın:kyfmyrn:
Sağolasın.Eyvallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Belki biraz saçma soru olacak fakat sormak istiyorum. Trek FX2 2022 model bisikletime Fsa vision team 30 jantları satın alıp taksam uyumluluk sorunu çekermiyim? 1,80cm ve 88kg yim. Bisiklet ile beraber ağırlığım 101 kg küsür geliyor.
 
Campagnolo Calima C17 hakkında ne düşünüyorsunuz ?
Mavic Aksium ve Campognolo Calima arasında kaldım.
 
Belki biraz saçma soru olacak fakat sormak istiyorum. Trek FX2 2022 model bisikletime Fsa vision team 30 jantları satın alıp taksam uyumluluk sorunu çekermiyim? 1,80cm ve 88kg yim. Bisiklet ile beraber ağırlığım 101 kg küsür geliyor.
İki jant da aynı fren sistemine sahipse montaj anlamında hiçbir sorun olmaz. Ama bu jant yola özel olduğu için kalın mm lastik ile sürüşü desteklemez. Konfor anlamında eskiyi mumla ararsınız :) Ama buna rağmen bisiklet hafifler lastikleri de incesiyle değiştirirseniz bisiklet daha atik bir duruma gelir. Özellikle yokuşlarda aynı güçle daha hızlı gidersiniz.

Bir de dropbar takarsanız aerodinamik olarak kazanç olur ve bisiklet yol bisikletine benzer.
 
İki jant da aynı fren sistemine sahipse montaj anlamında hiçbir sorun olmaz. Ama bu jant yola özel olduğu için kalın mm lastik ile sürüşü desteklemez. Konfor anlamında eskiyi mumla ararsınız :) Ama buna rağmen bisiklet hafifler lastikleri de incesiyle değiştirirseniz bisiklet daha atik bir duruma gelir. Özellikle yokuşlarda aynı güçle daha hızlı gidersiniz.

Bir de dropbar takarsanız aerodinamik olarak kazanç olur ve bisiklet yol bisikletine benzer.
Bisikleti aldığımdan beri yol lastiği kullanıyorum 32c o yüzden konfor zaten ön planda hiç bir zaman olmadı fakat 32c den de aşağı inmek istemiyorum malum hem yollar iyi değil hem de viraj alırken daha rahat oluyor. Şuanda bontrager jant kullanıyorum toplam ağırlıkları 2kg küsür geliyor diye hatırlıyorum. Hafif bir sürücü olduğumda söylenemez o yüzden jant tellerini kırmaktan çekiniyorum. Drop bar düşündüm fakat değişimi vs her şeyi çok masraflı oluyor maalesef o yüzden ileri ki dönemlerde maddi durumumu düzeltince kaliteli bir yol bisikleti alacağım.
 
Bisikleti aldığımdan beri yol lastiği kullanıyorum 32c o yüzden konfor zaten ön planda hiç bir zaman olmadı fakat 32c den de aşağı inmek istemiyorum malum hem yollar iyi değil hem de viraj alırken daha rahat oluyor. Şuanda bontrager jant kullanıyorum toplam ağırlıkları 2kg küsür geliyor diye hatırlıyorum. Hafif bir sürücü olduğumda söylenemez o yüzden jant tellerini kırmaktan çekiniyorum. Drop bar düşündüm fakat değişimi vs her şeyi çok masraflı oluyor maalesef o yüzden ileri ki dönemlerde maddi durumumu düzeltince kaliteli bir yol bisikleti alacağım.
Yol bisikleti alırken de yine 32 destekleyen bir kadro seçmeye özen gösterin. Endurance kadrolar genelde bu amaçla üretiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
van rysel rc 500 bisikletim var yeni bir jant seti alma zamanı geldi ancak uygunluk konusunda soru işaretlerim var; bisikletimin jant özellikler aşağıdaki gibi
6063T6 Alüminyum
ETRTO Boyutları: 622 X 19 C
25 mm yüksekliği ile yan kısımları oldukça dayanıklıdır
Daha fazla sertlik için çapraz şekilde çelik jantlar (28 önde ve 28 arkada)
Su sızdırmaz balatalara sahip rulmanlar
Çift halde ağırlığı (kaset ve QR değeri olmadan): 2300 gram
sokma milli değil QR ayrıca mekanik disk frenı var, haliyle disk fren uyumlu jant setlerine bakıyorum onlarda da şöle bişey gördum centerlock ve 6vida...alabileceğimi düşündüğüm jant seti çoğu centerlock die geçiyor ama bisikletiminki 6vidali sanırım aşağıdaki fotoğraftan onu anladım. Ek olarak 9lu sora set var
1703664216503.png
mavic ksyrium 30 ust c.lock disk yada vision team 30 c.lock disk alma niyetindeyim bu iki jant bisikletim için uygun olur mu?yada fren rotorları dediğim gibi 6vidalı bu rotorları değiştirip centerlock yapıp bu jant setlerinden birini kullanabilir miyim? hadi olmadı önerebileceğiniz bir jant seti var mı?
 
Geri