Scudo Sports

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

Bütçe var ama sıfırı 50k olan bisiklet için iyi bir fırsat ya da makul bir seçenek arıyorum. Mavic tavsiyesi geldi diye baktım ama karşılaştırma yapamıyorum. Kumpas fren ile karbon oluyor mu? Olsa da çok pahalı mıdır? Tam böyle bir tavsiyeye ihtiyacım var Fulcrum Racing 6 yerine en azından şu seviyeye çıkmak gerekir dense süper olur.
Kumpas frende elbette karbon jant seçeneği var, ona göre fren papucu kullanılıyor. Karbo olup fren yüzeyleri alüminyum olan setlerde mevcut. Marka ve modeline göre değişiyor jant setlerinin fiyatları. Örnek olarak yurtdışı fiyatları aşırı uçuk olmayan modellerden Campagnolo Zonda C17 (1540 gram) , Vision Trimax 35 (1610 gram), Fulcrum Racing 3 C17 (1560 gram) bakabilirsiniz. Muhtemelen bu örnek olanrak yazdığım setler Türkiye de 2 katı fiyattan satılıyordur. Yüksek profil ve karbon isterseniz fiyatlar bayağı yükseliyor.

Aslında yarışlara girmiyor, sadece spor amaçlı sürüşler yapıyorsanız elinizdeki seti değiştirmeye pek gerek yok gibi.

(link)

(link)

(link)
 
Scudo
Anladım ki janta dair pek bir şey bilmiyormusum. Destek olursanız sevinirim. Aslında bu arayışa girme sebebimi aktarayım. Van rysel edr af 105 bisikletim var. İstesem daha iyisini alabilirim ama bu işin sınırı yok. Bu sebeple acaba bisikleti değil de jant setini mi değiştirsem diye düşündüm. Fulcrum racing 6 da kalsam mi yoksa onun yerine campognolo jantlardan mi alsam diyorum ama ödediğim paraya değecek mi ve nelere dikkat etmem gerekir. Şu anda bisiklet disk fren değil ileride öyle bir kadroya geçecek olsam jantlar hem disk fren hem diğer fren uyumlu olabiliyor mu? Seçenekleri daraltmak adına nereden başlamak gerekir
Bence disc frene gecmeden bisiklette upgrade yapma kesinlikle.
 
Selamlar. fiyat performans jant frenli jant seti öneriniz nedir? Campagnolo Zonda, vision trimax 35, cole rollen elite kullanımı çoğunlukta. Veya bütçeyi artırıp shimano dura ace mi almalıyım? Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Selamlar. fiyat performans jant frenli jant seti öneriniz nedir? Campagnolo Zonda, vision trimax 35, cole rollen elite kullanımı çoğunlukta. Veya bütçeyi artırıp shimano dura ace mi almalıyım? Teşekkürler.
Zonda net
 
şu anda canyon ultimate v frenli bir bisikletim var. tırmanışlarda bendeki güç neyse onu veriyor. ama düz yolda giderken biraz daha hızlanması için nasıl bir jant tavsiye edersiniz acaba ? profil jant mı karbon aero jant mı ? her türlü tavsiyeye açığım.
 
şu anda canyon ultimate v frenli bir bisikletim var. tırmanışlarda bendeki güç neyse onu veriyor. ama düz yolda giderken biraz daha hızlanması için nasıl bir jant tavsiye edersiniz acaba ? profil jant mı karbon aero jant mı ? her türlü tavsiyeye açığım.
Daha akıcı göbeklere sahip bir jant seti derim. Yüksek profil aero jantlar avantajını 40km/s hızdan sonra gösteriyor.. Sürüşlerimde 40+ sürekli hızlarda gidiyorum diyorsanız profil jant öneririm.
 
Daha akıcı göbeklere sahip bir jant seti derim. Yüksek profil aero jantlar avantajını 40km/s hızdan sonra gösteriyor.. Sürüşlerimde 40+ sürekli hızlarda gidiyorum diyorsanız profil jant öneririm.
bende şu andaki mevcut jant şuymuş. bu jantlarla bugün bir grupla sürüş yaptım, yokuşlarda sorun yoktu ama düz yolda sürekli 15-20m arkadan takip ettim. onlardan az pedal da çevirmedim hatta. kadanslarımızın çok farklı olduğunu sanmıyorum. düz yoldaki hızıma baktım da stravadan şimdi mesela 28-30 arası gitmişim genelde.
1728851118292.png
 
bende şu andaki mevcut jant şuymuş. bu jantlarla bugün bir grupla sürüş yaptım, yokuşlarda sorun yoktu ama düz yolda sürekli 15-20m arkadan takip ettim. onlardan az pedal da çevirmedim hatta. kadanslarımızın çok farklı olduğunu sanmıyorum. düz yoldaki hızıma baktım da stravadan şimdi mesela 28-30 arası gitmişim genelde.
322278 dosyayı görüntüle
Bütçeni bilmediğim için uçuk rakamları olan karbon set önermek istemiyorum, orta fiyatları olan biraz ağır alüminyum ama akıcılığı bana göre gayet iyi olan bizzat kullandığım marka ve modelleri yazayım. Değerlendirmek isterseniz bisikletinizin fren sistemine uygun olarak fiyatına bakarsınız.

1- Dt swiss E1800 Spline
2- Mavic cosmic elite
3- Mavic Aksium
4- Vision Trimax 35
 
Bütçeni bilmediğim için uçuk rakamları olan karbon set önermek istemiyorum, orta fiyatları olan biraz ağır alüminyum ama akıcılığı bana göre gayet iyi olan bizzat kullandığım marka ve modelleri yazayım. Değerlendirmek isterseniz bisikletinizin fren sistemine uygun olarak fiyatına bakarsınız.

1- Dt swiss E1800 Spline
2- Mavic cosmic elite
3- Mavic Aksium
4- Vision Trimax 35
sizi yine darlicam ama :) karbon setlerden neler örnek verebilirsiniz mesela ? fiyat olarak da 30-35 bine kadar çıkabilirim. hatta yurtdışından alma şansım da var. uçak biletini ben bayağı uyguna alabiliyorum. genelde yurtdışında bu ürünler daha ucuza geliyor ya onun için dedim. yani yurtdışı fiyatı 600-1000$ kadar jant seti bakabilirim.
 
sizi yine darlicam ama :) karbon setlerden neler örnek verebilirsiniz mesela ? fiyat olarak da 30-35 bine kadar çıkabilirim. hatta yurtdışından alma şansım da var. uçak biletini ben bayağı uyguna alabiliyorum. genelde yurtdışında bu ürünler daha ucuza geliyor ya onun için dedim. yani yurtdışı fiyatı 600-1000$ kadar jant seti bakabilirim.
Zipp 303s butcenizi 1500lere cikarabilirseniz 303firecrest. Zipplerdeki ömür boyu garanti olayi çok büyük 1 arti ve tek basina bile tercih etmeniz icin gecerli bir sebep.Ama bisikletiniz geniş lastik desteklemiyorsa 28mm gibi kullanamassiniz bunlari. Benim suanki bisikletim 30mm destekliyor max 28mm lastigi 303FC ile limitte kullaniyorum.
 
Zipp 303s butcenizi 1500lere cikarabilirseniz 303firecrest. Zipplerdeki ömür boyu garanti olayi çok büyük 1 arti ve tek basina bile tercih etmeniz icin gecerli bir sebep.Ama bisikletiniz geniş lastik desteklemiyorsa 28mm gibi kullanamassiniz bunlari. Benim suanki bisikletim 30mm destekliyor max 28mm lastigi 303FC ile limitte kullaniyorum.
v fren diyor arkadaş.
 
sizi yine darlicam ama :) karbon setlerden neler örnek verebilirsiniz mesela ? fiyat olarak da 30-35 bine kadar çıkabilirim. hatta yurtdışından alma şansım da var. uçak biletini ben bayağı uyguna alabiliyorum. genelde yurtdışında bu ürünler daha ucuza geliyor ya onun için dedim. yani yurtdışı fiyatı 600-1000$ kadar jant seti bakabilirim.
Fiyatlara şuan hakim değilim ama fiyat/performans açısından ilk aklıma gelen linkteki oldu. Siteyi inceleme imkanım olmadı ama gördüğüm kadarıyla indirimler başlamış. Yurtdışı imkanın varsa bence güzel birşeyler yakalayabilirsiniz indirimlerde.

(link)
 
çok teşekkürler bilgiler için.
 
Selamlar, bisiklet kullanan ve biraz işten anlayanlar için söylemem gerekirse, suruslerimizi genel olarak 3 farklı profilde toparlayabiliriz. Tırmanış / iniş ve düzlük.. profilli jantlarin faydasını büyük oranda inkar eden yokuşcular; malesef durumu 1-0 yapsalar da bu işlerin iniş ve duzlugunu unutuyor gibiler.. Haliyle iniş ve duzlugu düşünenler için de profilli jantlar, durumu 1-2 ye getirmiş oluyor. Bu müsabakanin sonucuna paralel olarak, kadrolarin profil tipi de çok çok önemli.. her ne kadar şimdilerde hibrit kadro ve jant profilleri pazarlama maliyeti açısından (bizim değil) firmalarin avantajına da olsa bence tırmanış ve düzlük kadroları, her zaman alanlarinda fazlasıni veriyor.. Uzattım ama , ozetlemem gerekirse, profilli ve aero tasarımlı jant ve kadroları öneriyorum kısacası. Sonraki konu dişli oranlari, lastiklerin ve gobeklerin akiciliklari geliyor.. Sadece aero teller bile %2 katkı sağlıyor iken, bu konulardaki faydalanabilirlik eşikleri göz önünde bulunursa, 10 kere düşünüp 1 kere alacak durumda kabul ediyorum her birimizi, böyle olunca konu daha da ciddilesiyor... Forumun bir yerlerine yazmıştım ama aero kazançlar, ort 13 km/sa itibaren fayda sağlamaya başlıyor.. Ne önerirsin diye sorarsanız da, madem profilli bir karbon janta çıkıyorsaniz, göbekleri de seramik ve arka göbeklerinin watt kazandiran teknolojili tiplerinden kombinlenmis, marka ve modelden önce bu hizmetleri vaad eden jant setlerini irdeleyin..
 
Selamlar, bisiklet kullanan ve biraz işten anlayanlar için söylemem gerekirse, suruslerimizi genel olarak 3 farklı profilde toparlayabiliriz. Tırmanış / iniş ve düzlük.. profilli jantlarin faydasını büyük oranda inkar eden yokuşcular; malesef durumu 1-0 yapsalar da bu işlerin iniş ve duzlugunu unutuyor gibiler.. Haliyle iniş ve duzlugu düşünenler için de profilli jantlar, durumu 1-2 ye getirmiş oluyor. Bu müsabakanin sonucuna paralel olarak, kadrolarin profil tipi de çok çok önemli.. her ne kadar şimdilerde hibrit kadro ve jant profilleri pazarlama maliyeti açısından (bizim değil) firmalarin avantajına da olsa bence tırmanış ve düzlük kadroları, her zaman alanlarinda fazlasıni veriyor.. Uzattım ama , ozetlemem gerekirse, profilli ve aero tasarımlı jant ve kadroları öneriyorum kısacası. Sonraki konu dişli oranlari, lastiklerin ve gobeklerin akiciliklari geliyor.. Sadece aero teller bile %2 katkı sağlıyor iken, bu konulardaki faydalanabilirlik eşikleri göz önünde bulunursa, 10 kere düşünüp 1 kere alacak durumda kabul ediyorum her birimizi, böyle olunca konu daha da ciddilesiyor... Forumun bir yerlerine yazmıştım ama aero kazançlar, ort 13 km/sa itibaren fayda sağlamaya başlıyor.. Ne önerirsin diye sorarsanız da, madem profilli bir karbon janta çıkıyorsaniz, göbekleri de seramik ve arka göbeklerinin watt kazandiran teknolojili tiplerinden kombinlenmis, marka ve modelden önce bu hizmetleri vaad eden jant setlerini irdeleyin..
bende işte durum tırmanışta iyi ama iniş ve düzde geride kalıyorum. kadans olarak da dediğim gibi çok da geriden gelmiyorum. kullandığım bisiklet 2018 model v fren canyon ama benim için gayet yeterli. jantı da halledince benden iyisi şamda kayısı olur heralde 😅 😅
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
bende işte durum tırmanışta iyi ama iniş ve düzde geride kalıyorum. kadans olarak da dediğim gibi çok da geriden gelmiyorum. kullandığım bisiklet 2018 model v fren canyon ama benim için gayet yeterli. jantı da halledince benden iyisi şamda kayısı olur heralde 😅 😅
Bu konuda yabancı bir sitede işlenmişti, jantlarin ya da kadroların, aero olması ve yüksek profillerden faydalanmalari söz konusu olduğunda , hatta pelatonda kalma çabaları düşünüldüğünde, kesinlikle profilli jant almanız gerekir. Yanlış bir formül olabilir ancak ben kabaca jant profillerinizin ölçülerini, bisikletiniz ile yaptığınız ortalama hıza göre tercih etmenizi öneririm. Mesela, ağırlıklı olarak 35 km / sa ortalamalarda geziyorsaniz, 35 profil ya da 38, 40-45 arası ort ile geziyorsaniz da 40 profil onerebilirim.. Tabi burada kilonuz ve vücut tipiniz de önemli. Yani ağır / iri bir kullanici iseniz, özellikle rüzgarlı havalarda ya da aktif trafikte daha az etkilenecekken, zayıf bir fiziginiz varsa, yüksek profilli kadro ve jantlar, kontrolunuzu her an sinayacaktir..Ancak hazır bisikletiniz de tırmanış kombinasyonlu ama iniş ve duzluklerde biraz daha hızlı olmak isterseniz de 35-40 arası size yeterli. Canyon markası,.genelde zipp takılıyor. O yüzden zipp 353 ya da 303 doğrulugu yuksek bir tercih olur..
 
40mm profil al gec. Yokustada iyi duzdede. Ama sakin sari sitede satilan cakma zipplerden alma. Arkadasin zipp 353 dedigi jant 2700euro
 
Geri