Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

@Erdem C. Toplam ağarlık düşsede çember ağarlığı artıyor yada aynı kalıyor. Tubular olmadıkça 8 bardan fazla basamıyorsunuz. Zaten tubuları yolda kullanmak çok akıllıca değil.
Normal üst sınıf Janlar sanıldığından daha dayanıklı ve kalitelidir. Her türlü taşır ve akord bozulma durumu çok daha zordur.
Dengeli gerginlikte düzgün örülmüş jant zaten çok zorlamadan yıllarca akort istemez.
@Ozan k. Bahsettiğiniz bir iki km/s lik artık için 1000$ fark ödemeye değiyor mu? Ayrıca tur atıp eve 2-3 km daha hızlı bir ortalama ile geldiğinizde 3-5 bin Euro veren oldu mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: tırıvırı.
Scudo
@Zekeriya Çab 1km hiz artisi icin 1000dolar odemedim değdiğini de iddia etmedim. Mesajimi tekrar okuyup anlayin sonra konusalim isterseniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: justbasicfacts
@Zekeriya Çab abi easton ec90 slx kulanıyordum,şimdi ventoya geçtim inan atan inip eşeğe binmiş gibi oldum,bu kadar bariz fark olacağını tahim etmezdim,tubular set güzel hem hafif hem resmen akıyor ama lasitğie para dayandıramam düşüncesi ile satılığa koydum ayrıca özele bir bakamrısn yarıdmına ihtiyacım var
 
  • Beğen
Tepkiler: erdsde
@Zekeriya Çab tubular jantlar günlük kullanım için pek sorun teşkil etmiyor. Ben her türlü antremanda kullanıyorum. Yanınızda ekstra Lastik taşıdığınız sürece sorum yok. 5000km de toplasan 2 bilemedin 3 kere patladı. Öyle kolay patlayan bişi değil. Herkese Tubular tavsiye ediyorum.

@Erdem C. Artıları eksiklerine oranla daha çok. Kullanmayan bilemez.
 
@Yavuz S. siz profilli jant seti kullanıyorsunuz ne zorluklar yaşadınız profil kalınlığı yuzunden yada yaşamadınız. söylendiği gibi tırmanışlarda zorlanıyormusunuz yada yanal rüzgarlar etkiliyormu haddinden fazla.
 
Profilin bence zararı tam 90°yandan gelen rüzgarda resmen sizi 1 şerit firlatmasi. Bisiklete hakim olmak gerçekten zor bu gibi durumlarda. Ama alışıyorsun.
2. Kötü noktası yüksek hızda yokuş aşağı inmek. Gene rüzgar yandan aniden vurduğunda bisikletine hakim olmak zorlaşıyor.

Bunun dışında eksi noktası yok.

Artı olarak hızını çok uzun süre koruma sağlıyorsun. Çok daha çabuk hızlanıyor, çok daha yüksek hızlarda sprint atıyorsun. Yokuş aşağı füze gibi iniyorsun.

İşin şak şakçılığına gelirsek bisiklet üzerinde çok güzel duruyor. :)
 
@Erdem C. Tubular kullanmak için birde arkanda takım arabası olması ve 2 set jantı taşıması lazım. Bezden yapılmış iç lastik gibi dış lastik yerine biraz kalın yüzey eklenmiş bir lastik. İç lastiği direk janta yapıştırıcı ile yapıştırıp patladığında da jantla değiştiriyor yada eve yürüyor, patlak lastiği çöpe atıyor yenisini yapıştırıyor ve bir daha ne zaman patlar diye merak ediyorsunuz. Bazı durumlarda 2000$ lık jantın 600 dolarlık çemberini çatlatıp masraf şöleni yaşarsınız.
Bence para derdiniz yoksa bile çekilecek dert değil. Sorunsuz ekipmanı hızlısına her zaman değilirim.

@Yavuz S. Anlatıyoruz ama biri çıkıp sen peleton nedir bilmiyorsun diyor. Diyoruz ki profil jantı kalkan olarak kullanıyorlar peletonun içine daha az hava girsin diye. Tek başına olan yararı yarışma dışında hesaplanacak bir değer değil halbuki baya bir sakalımızda var.
 
@Zekeriya Çab yanlış bilgi. Tamamen yanlış. Tufo denen çift taraflı bant var. Bununla yapıştırıyor patladığında normal cylincer lastikten daha rahat sokuyorsun. Sonra cebinde taşıdığın diğer lastiği yerine takip şişirip sürüyorsun. Bu kadar basit.

Önceden açıkladığım tamir işini buraya koyuyorum.

@Yavuz S.

Kısaca hiç bir şey çöpe gitmiyor. Yüksek Profil jantin sağladığı avantajlar düşük profil jantların sağladığı avantajlar kadar. 2 sinde kullanım alanı amacı birbirinden farklı. All rounder bir jant sizlerin işini fazlasıyla görecektir. Yani medyum profil.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetaldag
Tufo dan atan lastik hikayesi yabancı forumlarda çok ama tabi belir bir noktaya kadar dayanıyorki ticari olarak satıyorlar.
Benim iddam tubular almadan önce hafif iyi bir dış lastikle lateks iç lastik ikilisini iyi bir janta kullanmak aradaki fark bu eksileri çekmeye değmeyecek kadar azalıyor.
Tubular kullananlar bu ikili kullanınca bir duraksama yaşıyor. Çok teknik uzun anlatması ama durum bu
 
  • Beğen
Tepkiler: tırıvırı.
@Zekeriya Çab Tam olarak 20 gün önce Tubular Lastiklerimin biri sibob dan hava kaçırmaya başladı. Continental'e gerekli resimler ile mesaj attım bugün döndüler. Garip bi şekilde özür dilediler yeni Lastik gönderimi için (karşılıksız) Adresimi istediler ve benden eski lastiği kontrol için geri göndermemi.

Şimdi bunu neden dedim bu kadar süredir dışarıda boş boş duran tufo yapışmış Lastik halen deli gibi yapışkana sahip. Ben kalitesinden bu sebebten hiç bir şekilde şüphe duymuyorum.

Ha birde eğer içinizde şüphe varsa Vittoria nin özel yapışkani var. Söküğünüzde halen yapışkan kalıyor ve eve gidene kdar sizi idare ediyor. Ama bir tufo kadar güven vermez baskı noktası çok olan sürüşlerde mesela yokuş aşağı frenleme.

Latex lastiklere gelirsek. Onları da ben sevmiyorum. Her gün bir lastiğin %15-%20 havası mi iner? Continental den önceki tubular lastiklerim Vittoria nin Latex serisi idi. Continental e geçmenin 1 numaralı sebebi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan kocatepe
Tubular latex ayrı iç lastik lateks ayrı birşey. Evet iniyor ama problem değil her gün şişirp öyle çıkıyorum zaten normal iç lastik te %5-10 iniyor.
 
Çok teşekkür ederim. Pek bilgili değilim ama ben de jantlara yatırım yapmanın boşa olmadığını düşünenlerdenim. Dediğin gibi hocam; bisikleti satsam bile jant her zaman benimle. Fulcrum Racing 3 ya da Campagnolo Zonda en çok duyduklarım. Üç aşağı beş yukarı ikisi de belirttiğim fiyat aralığında sayılır. Genel olarak forum dışından gelen yorumlar da "çok şey değişir" yönünde. Bir iki hafta içinde sipariş veririm diye düşünüyorum.


@Zekeriya Çab @baykuş97
 
Ben yurt dışından spariş vermedim özellikle çant konusu biraz hassas. Compagnolo alırsanız tr den alın derim ama benim aldığımda kampanyada idi yurtdışı fiyatından 100 tl fazla idi riski almadım. Şimdi fiyatlar uçtu hesap size kalmış. Ama alıp sorunsuz kullanan var.

@C. Tiryaki
 
  • Beğen
Tepkiler: tırıvırı.
@Erdem C. zamanında 50mm profilli jant kullanıyordum. Yüksek hızlarda hızınızı korumaya o kadar yardımcı oluyor ki anlatamam size. Tek artı yönü buyken 2 tane eksi yönü var, hem de ciddi şekilde eksi diyebilirim. İlk olarak rampa çıkışlarında. Ben profilsiz janta geçtiğimde yokuş performansım bi anda o kadar yükseldi ki kendim bile tahmin edemezdim o kadar fark ettiğini. İkinci olarakta yan rüzgarda (özellikle kullandığım jant 50mm olunca) bisikleti hafif rüzgar tarafına yatırmadığım sürece sürekli istemsizce yana doğru gidiyor. Ama düz yolda profilli jant her zaman artıdır bana soracak olursanız. 30mm idealdir, fazlası rampalarda ve rüzgarlarda zorluyor.
Hatam varsa düzeltebilirsiniz, ben çok profesyonel bir bisikletçi değilim, sadece kendi gözlemimdir bu.
 
Zonda ile scirocco arasinda sadece profil farki mi mevcut?
 
@Zekeriya Çab campagnoloyu niye yurtdışından almıyoruz? orayı anlamadım..
 
(link)
Scirocco kargo dahil 244$ . Jant 601 TL ye geliyor kargo hariç. Vergisinide hesaplayın üstüne ekleyin.
 
Geri