Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

Hocam haklısın düzelteyim aslında giriş seviyesi değil. Aksium Elite yada Vento ayarında. Zonda ile arasında dağlar yok tabiki.. @trainspotting35
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Scudo
Rollenlerde kronik fren yüzeyinde zamanla boya kalkması gibi sıkıntı dışında çok akıcı olduğu yönünde olumlu yorumlar var. Benim için boya kalkması sıkıntı değil, yanlız yurtiçi alabileceğim bir yer önerisi verebilecek varmı acaba (ikinci elde olabilir forum tabiki tercih sebebi ) sıfır fiyatları 1600-1700 aralığı sanırım
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
@bilalfidanboy Aslı bisiklet var bildiğim kadarıyla. Hepsiburada da kampanya vardı bir dönem 1150 tl ye düşmüştü sıfır fiyatı.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Merhaba,Forumda Yeniyim Forumdaki Arkafaşlara Bi Sorum Olucak,İkinci El Triban 3 Yol Bisikleti Aldım,Üzerinde Salcano jant seti mevcut(Salcano Xpro hb) ön ve arka 32 telli.Bu jant seti hakkında internette bilgi bulamadım,galiba yol bisikleti jantı değil,üzerinde 700x23 lastik takılı,ilk yol bisikleti deneyimim suruşte herhangi bi sorun yaşamadım,jant setini değiştirmem gerekir mi?

Not:Yanlış Konuya Sorduysam,Kusara Bakmayın,İyi Günler.
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
Bisikleti biraz kullanın sonrasında ihtiyacınıza göre bu şekilde bir yükseltme yaparsınız. @tahir_3
 
Vision team 30 hakkinda bilginiz var mi tavsiye eder misinjz 900 tl civari butcem var ne onerirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Muad dib
@Emir haberal merhaba. Benim bisikletimin üstünde geldi. Ben memnunum. Akışkanlığı güzel. Ağırlık olarak nedir tam bilmiyorum. Trimax 35 de kullandım. Arasında açıkcası hub sesinden başka çok fark göremedim:) ama bu antrenmanın sürekliliğiyle meydana gelen farkedişler oluyor kanımca. Sorunuza gelince ben memnunum. 2. El trimax de bulursanız değerlendirin derim ama..
 
  • Beğen
Tepkiler: Emir haberal
Döner kütledeki her azalış 3 katı fark ile size avantaj sağlar. 200gr hafif bir janta geçtiğinizde bisikletin üstünde mesai harcayan bir sporcuysanız bunu farketmeniz çok olası çünkü teoride 600gr bacaklarınıza binen yük azalır. Mosso'nun 2.2kg lik jantlarından Maviclere geçişim bana yaklaşık 650gr kazandırmıştı. İlk sürüşümde yeni bir bisiklet sürüyor gibi hissetmiştim. Jant, lastik ve iç lastik teknik olarak ne kadar hafif ve akışkan ise genel performansınızı olumlu yönde o kadar etkiler.. @TORUKOJİN
 
H
@hydrocon
Demekki etkiliyormuş, tabi ben turcu adamım bu yol bisikletçi tayfadan olmadığım için ağırlık konusuna pek takılmıyorum. O zaman sele borusu, gidon gibi şeylere yatırım yapmak yerine janta yatırım yapmak çok daha mantıklı bir seçenek diyebiliriz hocam.
 
İyi jant seti alır bakımları düzgün yapılırsa sizinle yaşlanır. İyi den kastım illa üst seviye değil rüştünü ispatlamış orta seviye jantlar da gayet güzel olur. Daha önce bolca konuştuk.. @TORUKOJİN
 
Merhaba bende böyle bir jant seti buldum :(link)

Size şöyle bir sorum olacak ilk olarak benim bisikletin orijinal jantları yanılmıyorsam 27.5 inç ti ama bunlar 26 inç yani bir sıkıntı çıkarmı acaba
 
@hydrocon

Döner kütle üzerine iddianız bir mitten ibaret. (link)
 
Hocam öncelikle iddia şahsımdan ziyade sporun kendi içerisinde olan konuşulan ve sporcuların kişisel tecrübeleriyle bize aktarılan bir konu. Verdiğiniz linkte 17 yıl önce yapılmış bir araşrırmanın, mevcut hafifletmenin oransal olarak aynı etkiyi yaratmadığından bahsediyor. 1 e 3 olsun 2 olsun 1 olsun çok önemli değil. Önemli olan ağır jant seti kullanıp daha sonra hafif jant setine geçtiğiniz zaman bir fark hissedip hissetmediğiniz. Bu soruya menfi yanıt veren henüz görmedim. @rodya
 
@hydrocon
Tamamen size katılıyorum. Ağır jant setinden sonra hafif sete geçince bariz hissedilme oluyor özellikle tırmanışlarda. Zira arada bir fark olmasa ne diye onca profesyonel sporcu ve takimlar hafif jant seti kullansın değil mi
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
@hydrocon
Genelde hissedilen kötü bir setten daha iyi bir sete geçiş oluyor aslında. Yani daha akıcı bir göbek, daha iyi bir çember ve örüm şekli vs. Bu dönen kütle denen olayda kullanıcının hissedilir farklar yakalaması öyle 200-300 gr'larla olacak bir şey değil. Bu ağırlıklarda farkı hissetmek için 50+ hızlarla yol alması gerekli ki kaç kişinin bu hızlarla sürdüğü ortada :) Basit fizik hesaplar, bisiklet sürerken hava direncine karşı, yer çekiminden daha fazla iş yaptığımızı gösteriyor. Yani aero katkılar, hafiflikten çok daha hissedilir farklar yaratıyor. 200 gr hafif jant almak yerine, 23mm profilden 35mm profile geçiş çok daha etkili bir fark yaratacaktır kısaca özetlersek.
Yer çekimine karşı iş yaptığımız en kritik an yokuş tırmanmak. %10'ları bulan bir eğimde ağırlık aero etkilerin önüne geçmeye başlayacaktır. (Tırmanış hızınız yüksekse bu yine geçersiz oluyor tabi) Burada da şöyle bir hesap yapmalı; Kaç km tırmanıyorum, kaç km hızla sürüyorum ? Parkura göre jant değiştirme lüksünüz varsa tırmanış yapacağınız gün hafif, diğer zamanlarda aero bir jant kullanmak akıllıca olacaktır. Ama bu lükse sahip değilseniz; sürüşlerinizin ne kadarı tırmanış, bu tırmanışlarda sağlayacağınız ufacık ağırlık katkısı kalan sürüşlerde vazgeçeceğiniz aero katkılardan fazla mı? Bunlar sorgulanmalı.
 
@BerkEvrenDaha içime sinan bir izah oldu. Daha akışkan göbek daha aero teller ve iyi örülmüş çember bahsettiğin gibi 200gr lık farktan daha fazla etkiyi kullanıcıya verir. Özellikle yokuşlarda daha hafif ve daha akışkan jant seti, ivmelenme hissini daha yoğun olarak kullanıcıya verecektir. Bir diğer seçenek ise düz yol için daha aero jant seti. Şayet bizim gibi bütçesi sınırlı olanlar için tek jant seti ile her yola girmek farz oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Geri