Scudo Sports

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

@Fırat İler , fren pabuçlarınızın marka ve modeli nedir?
Ben de Zonda yı yaklaşık bir yıldır yaz - kış kullanıyorum, herhangi bir sorun gözlemlemedim...
Baradine abs kullaniyorum genelde. Gunde 60 km ortalama. Arka sol oyulmus gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: finarod
Scudo
@Fırat İler Baradine pabuçları kullanan arkadaşlar ; sağlam- sert olduklarını ancak ortalama 6-7 bin km. den sonra özellikle inişlerde ses yapmaya başladığını söylemişlerdi...
O ses, pabucun aşınması ile alt tabakanın janta gereğinden çok ve aşındırıcı biçimde sürtünmesinden çıkıyorsa jantın yüzeyini deforme edebilir.
İkinci olasılık ta jantın fabrika çıkışlı bir sorunu olabileceğini hesaba katmalı...
 
  • Beğen
Tepkiler: finarod
ucuz token karbon alıp karbon aldım denilemez bence. alan arkadaşım token e de aman abi demişti.
Token c28 prime kullancısıyım(1385g).(7 bin olmuştur tahmini) Tokenin hero serisi tiramic rulmanlı jantları iyidir. Alüminyum versiyonu da token c28a'dır antreman için mükemmel jantlardır.
Herkes birşeyler söylüyor bu konuda. Yok ona bulaşma yok buna bulaşma diye. Size tavsiyede bulunanlar için bir şey söylemiyorum yanlış anlaşılmasın ama ağzı olan konuşuyor :)
Fulcrum da kullandım campagnolo da kullanan yoldaşlarım var. İkisi zaten neredeyse aynı marka aynı fabrikadan çıkan ürünler. Akort şikayeti olan duymadım çevremde. Bunlar tamamen farklı örüm tekniklerine sahip jantları akortlamayı bilmeyen ve sadece kendi ürünlerini satmaya çalışan satıcı söylemleri :) NOT: Fulcrum racing 5 i yaklaşık 22 bin km kullandım en sonunda tel kırdım hala trainer jantı olarak kullanıyorum.
Firma ismi vermek istemiyorum ama zamanında bir jant seti örüp akortlamak için 4 farklı tel boyuna ihtiyacım olduğunda, aradığım firmanın teknik elemanı "jantınız kaç inch ona göre verelim" gibi bir ifade ile geliyorsa durumu siz düşünün :harika:
 
kafamda netleştirmeye çalıştıgım bir durum var sizlere danışmak istiyorum. 7-8 ay sonra aeroroad almayı planlıyorum , şuan ki bisikletimi de tırmanış bisikleti olarak tutma gibi bir niyetim var. Canyon endurace cf 9.0 normalde rr21 dicut ile geliyor (1430gr) ben onu satıp prime 50 almıştım. aeroroad aldıktan sonra prime jantımı satmayı planlıyorum onun yerine (tercihen alü) başka bir jant bakıyorum. aklımdan hunt jantlar geçiyor. onun dışında tubular seçeneğini de düşünüyorum. En az 300-400 gr kadar bir fayda sağlıyor.

ne dersiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: :DDD
@srdrmrs

Kendinize şunu sormanız gerek: "tırmanış bisikletini ne kadar kullanacağım?". Bu soruya "yılda 1-2 kere araba ile kartepe'ye gidip sadece HC tırmanışta kullanacağım"dan, "düz yoldaki hızlı sürüşler dışında bunu kullanmaya devam edeceğim"e kadar farklı cevaplar verilebilir. İlkine yakınsanız ucuz tubular jant ve pist lastiği tavsiye ederim, ortada bir yerdeyseniz de tubular düşünülebilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: sadi imren
bu sene 12k cıvarı yapmış olacağım , seneye de daha fazlası olabilir. aeroroadı daha düz yollarda kullanmak istiyorum. @Murat B.
 
  • Beğen
Tepkiler: sadi imren
@srdrmrs bende hem tırmanış hem aeroroad bisiklet olsa en çok tırmanış bisikletini kullanırdım herhalde. Bursa'nın coğrafi yapısı ve uygun yarışların genellikle 1000-1500 elevatıon bandında seyretmesi buna etken olurdu.
 
Baradine abs kullaniyorum genelde. Gunde 60 km ortalama. Arka sol oyulmus gibi.

Ben de FSA Vision Trimax 35 jantlarda Baradine ABS kullandım ve şu an 8800 km'de. Viraj tekniğim iyi değil, sürdüğüm parkurlar genelde bol tırmanışlı, haddinden fazla frenleme yapmış olabilirim, benim de jantlar yarı ömrünü çoktan doldurdu, bombeleşme belirgin.

ABS pabuçlarda, pabuca anti-lock özelliği veren ikili doku kaybolduktan hemen sonra pabucu değiştirmekte fayda var diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: cazci
kafamda netleştirmeye çalıştıgım bir durum var sizlere danışmak istiyorum. 7-8 ay sonra aeroroad almayı planlıyorum , şuan ki bisikletimi de tırmanış bisikleti olarak tutma gibi bir niyetim var. Canyon endurace cf 9.0 normalde rr21 dicut ile geliyor (1430gr) ben onu satıp prime 50 almıştım. aeroroad aldıktan sonra prime jantımı satmayı planlıyorum onun yerine (tercihen alü) başka bir jant bakıyorum. aklımdan hunt jantlar geçiyor. onun dışında tubular seçeneğini de düşünüyorum. En az 300-400 gr kadar bir fayda sağlıyor.

ne dersiniz?
Ben de Endurace 8.0 a Hunt 50mm düşünüyorum. Alüminyum almanızın sebebi nedir acaba? (link)
 
Merhabalar bende bisikletime yükseltme ve hafifletme amaçlı yeni jant seti yada jant çemberini değiştirmek istiyorum ince profilli bir şey arıyorum benim bisikletim 11.030 kg civarında Shimano r540 pedallar dahil benim düşüncem 10.5- 10.4 civarlarına düşerse çok iyi olur ama şu konuda kararsız kaldım orta göbekleri değiştirmeden jant çemberini daha hafif bir şey ile değiştirip hafifletmek yada toptan kendi jant setimi oluşturmak kararsız kaldım sizin düşünceleriniz nelerdir
 
Ben de Endurace 8.0 a Hunt 50mm düşünüyorum. Alüminyum almanızın sebebi nedir acaba? (link)

karbon jantları yüzeyleri zaman ile yıpranıyor. 2 senede 25k üzeri bir yol yapacağım için jantın ömrü çok uzun süreli olmayacaktır diye düşünüyorum. o yüzden aeroroad tercihi disk fren olarak yaptım. şuan prime ile 8k dayım henüz bir yıpranma yok ama 20k gideceğini de düşünmüyorum.

@Murat B. bike radarın bir videosu var clincher ile tubuluarı karşılaştırmışlar. time trail ve tırmanışta clincher daha hızlı çıkıyor. (jantlar ve wattlar aynı) siz tubular tercihi konusunda ne diyorsunuz?
 
karbon jantları yüzeyleri zaman ile yıpranıyor. 2 senede 25k üzeri bir yol yapacağım için jantın ömrü çok uzun süreli olmayacaktır diye düşünüyorum. o yüzden aeroroad tercihi disk fren olarak yaptım. şuan prime ile 8k dayım henüz bir yıpranma yok ama 20k gideceğini de düşünmüyorum.

@Murat B. bike radarın bir videosu var clincher ile tubuluarı karşılaştırmışlar. time trail ve tırmanışta clincher daha hızlı çıkıyor. (jantlar ve wattlar aynı) siz tubular tercihi konusunda ne diyorsunuz?

Öncelikle, karbon jantların yüzeyleri daha yavaş yıpranır. Hem karbon fren yüzeyi daha sert, hem karbon jantlar için olan fren pedleri daha yumuşak. Gene de aeroad için disk frene yönelerek doğru tercih yaptığınızı düşünüyorum.

Clincher, aerodinak olarak da yuvarlanma direnci olarak da tubulardan iyi. Ancak bikeradar'ın testinde bir takım sorunlar var:
-Karşılaştırılan lastikler aynı değil; lastiklerin hamurları aynı iç lastikler de benzer veya aynı olsa bile, competition'un karkası 60tpi, gp4000sii'nin 110 tpi, dış yüzeyler birinde dümdüz, diğerinde eğe gibi. Testin yapıldığı yollarda asfalt da hayli bozuk gözüküyor. Sert (düşük tpi) lastiklerin yuvarlanma dirençleri bozuk yüzeylerde daha da artar.
-Testte kullanılan lastik basınçları, competition için üretici spesifikasyonunun dışında. Continental 115-170psi belirtmiş; önde 100, arkada 105 kullanmışlar.
-2km'lik tırmanış 5 dakika sürmüş, demek ki ortalama hız saatte 24 km. Bir yerde yokuşun sonunun %14 eğimli olduğu da söyleniyor, muhtemelen hafif başlayıp sonradan dikleşen bir yokuş ve testi yapan kişi yokuşun ilk bölümlerini clincherların aerodinamik avantajının öne çıktığı hızlarda sürdü.

Bir de şunu eklemek istiyorum, bu testte kullanılan clicher ve tubularlar lastiklerin ağırlıkları hemen hemen aynı, hatta tubular biraz daha ağır olabilir. Toplam ağırlıktaki 300 küsur gramlık farkın tamamı çemberlerden geliyor. Fakat çok hafif tubular lastikler var ve onlardan kullanarak bir 200-250 gram fark da oradan eklemek mümkün.
 
Son düzenleme:
Öncelikle, karbon jantların yüzeyleri daha yavaş yıpranır. Hem karbon fren yüzeyi daha sert, hem karbon jantlar için olan fren pedleri daha yumuşak. Gene de aeroad için disk frene yönelerek doğru tercih yaptığınızı düşünüyorum.

Clincher, aerodinak olarak da yuvarlanma direnci olarak da tubulardan iyi. Ancak bikeradar'ın testinde bir takım sorunlar var:
-Karşılaştırılan lastikler aynı değil; lastiklerin hamurları aynı iç lastikler de benzer veya aynı olsa bile, competition'un karkası 60tpi, gp4000sii'nin 110 tpi, dış yüzeyler birinde dümdüz, diğerinde eğe gibi. Testin yapıldığı yollarda asfalt da hayli bozuk gözüküyor. Sert (düşük tpi) lastiklerin yuvarlanma dirençleri bozuk yüzeylerde daha da artar.
-Testte kullanılan lastik basınçları, competition için üretici spesifikasyonunun dışında. Continental 115-170psi belirtmiş; önde 100, arkada 105 kullanmışlar.
-2km'lik tırmanış 5 dakika sürmüş, demek ki ortalama hız saatte 24 km. Bir yerde yokuşun sonunun %14 eğimli olduğu da söyleniyor, muhtemelen hafif başlayıp sonradan dikleşen bir yokuş ve testi yapan kişi yokuşun ilk bölümlerini clincherların aerodinamik avantajının öne çıktığı hızlarda sürdü.

Bir de şunu eklemek istiyorum, bu testte kullanılan clicher ve tubularlar lastiklerin ağırlıkları hemen hemen aynı, hatta tubular biraz daha ağır olabilir. Toplam ağırlıktaki 300 küsur gramlık farkın tamamı çemberlerden geliyor. Fakat çok hafif tubular lastikler var ve onlardan kullanarak bir 200-250 gram fark da oradan eklemek mümkün.

yanıt için teşekkürler. sürüş disiplinimden burada bahsettim. hafta içi genelde sahil hattında hafta sonu da fener-darlık-göçbeyli tarzında yollarla antremanlar yapıyorum. tubular kullanmayı düşünüyorum , sizde kullanıyorsunuz diye biliyorum. Bana tavsiye eder misiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: a.valverde
@srdrmrs
Tubular/clincher/tubeless tercihi tamamen kişinin kendi tercih ve önceliklerine bağlı bence. Şu anda 50mm clincher ve 35mm tubular jantım var, bir jant daha alacak olsam gene tubular olur, ama yeni bisiklet alacak/toplayacak olsam disk frenli tubelessa yönelirim.

Tavsiye eder miyim, konusuna gelince. Lastiğinizi sık sık patlatıyorsanız, veya patlamasın diye sert ve yüksek korumalı lastik kullanıyorsanız, tavsiye etmem (Ben senede 5000 km falan yapıyorum, son 2 yılda 2 kez patladı yanlış hatırlamıyorsam). Benim tubular tercih etmemdeki en önemli nedenlerden bir tanesi sürüş hissine ve yol tutuşuna fazla önem vermem. İyi tubular lastikler genelde latex iç lastikli oluyor, bu da lastiğin bütününün daha yumuşak olmasını sağlıyor. Clincher ile de latex iç lastik kullanmak mümkün ama hayli sorunlu olduğu için tercih etmiyorum.

Darlık-Teke taraflarına yapılacak sürüşlerde tubuların pek avantajı yok sanırım; yolda kalırsanız dönüş büyük sıkıntı olur, yolda kalmamak için yanınızda yedek lastik taşımanız da tubuların ağırlık kazancını büyük ölçüde ortadan kaldırıyor. Ben sahilden tuzlaya giderken bile genelde yedek lastik taşıyorum.
 
@srdrmrs
Tubular/clincher/tubeless tercihi tamamen kişinin kendi tercih ve önceliklerine bağlı bence. Şu anda 50mm clincher ve 35mm tubular jantım var, bir jant daha alacak olsam gene tubular olur, ama yeni bisiklet alacak/toplayacak olsam disk frenli tubelessa yönelirim.

Tavsiye eder miyim, konusuna gelince. Lastiğinizi sık sık patlatıyorsanız, veya patlamasın diye sert ve yüksek korumalı lastik kullanıyorsanız, tavsiye etmem (Ben senede 5000 km falan yapıyorum, son 2 yılda 2 kez patladı yanlış hatırlamıyorsam). Benim tubular tercih etmemdeki en önemli nedenlerden bir tanesi sürüş hissine ve yol tutuşuna fazla önem vermem. İyi tubular lastikler genelde latex iç lastikli oluyor, bu da lastiğin bütününün daha yumuşak olmasını sağlıyor. Clincher ile de latex iç lastik kullanmak mümkün ama hayli sorunlu olduğu için tercih etmiyorum.

Darlık-Teke taraflarına yapılacak sürüşlerde tubuların pek avantajı yok sanırım; yolda kalırsanız dönüş büyük sıkıntı olur, yolda kalmamak için yanınızda yedek lastik taşımanız da tubuların ağırlık kazancını büyük ölçüde ortadan kaldırıyor. Ben sahilden tuzlaya giderken bile genelde yedek lastik taşıyorum.

sıvı olayı o zaman pek etkili olmuyor o zaman , bende sürüş hissiyatını merak ediyordum ama gereksiz bir macera gibi olacak sanırım.
 
@srdrmrs
Patlakların ikisinde de lastikte sıvı yoktu, birinde patladıktan sonra vittoria pit stop ile tamir etmeyi denedim ama deliği kapatmaya yetmedi.

Tubular lastiklerin sürüş hissiyatları clincher versiyonlarından çok farklı değil. Vittoria Corsa veya Challenge Strada'nın clincherı ile de neredeyse aynı sürüş hissini alabiliyorsunuz; hatta latex iç lastik ile kullanırsanız bence fark kalmıyor.
 
Tubeless lastiklerin neden yaygınlaşmadığını anlayamamış biri olarak tubeless sistemi de düşünmenizi öneririm. Hem iç lastikli hem de iç lastiksiz kullanılması, düşük basınçlarda kullanılabilmesi sebebiyle nispeten bozuk yollarda daha konforlu sürüş olanağının olması clincher veya tubulara göre avantajları. 1 yıldan fazla tubeless kullanıyorum, bisikletten inip tamir etmemi gerektirecek patlak yaşamadım. Bir kere lastik patladı onda da içindeki sıvı patlağı kapattı. Ancak sıvının kapatamayacağı büyüklükte patlak olması lazım. O durumda da yedek iç lastik takarak clincher gibi yola devam edilebiliyor.
 
İyi akşamlar. Açıkçası 2 bisiklet arasında kaldım. Karar verme aşamasında jantlarıda karşılaştırarak seçimimi oturtmak istiyorum.

Birisinde fulcrum racing sport, diğerinde ise bontrager affinity tubeless ready var. İkisi arasında hissedilebilecek seviyede kalite, akıcılık farkı olur mu acaba ?
 
Herkese merhaba, aşağıdaki jant setini kullanan arkadaşımız var mı? Şayet varsa görüş ve önerilerini rica ediyorum.

(link)

Mavic-Cosmic-Pro-Carbon-Exalith-Road-Wheelset-Internal-2018-P8276130-0.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: hakankcksrklk
Herkese merhaba, aşağıdaki jant setini kullanan arkadaşımız var mı? Şayet varsa görüş ve önerilerini rica ediyorum.

(link)

211968 dosyayı görüntüle
Cosmiclerin bir önceki serilerini kullanıyorum. Bundan biraz daha hafifler. Zaten makyajlı aluminyum profil diyebiliriz bu exalith için fren yüzeyleri özel bi alaşım mavic tarafından üretilen. Normal karbon jantlara göre frenlemede daha iyiler diye biliyorum. Haricinde cosmicler all-rounder jantlar aslında yani üçgen yapısından ötürü zipp gibi rüzgarı çok iyi yarıp gitmiyor ama yine de profilden ötürü tabi ki hız korunumu var. Tırmanışta da ağırlığından ötürü çok yoran bir jant değil. Telleri karbon olan model için en azından tırmanışta güzel tepki veriyor diyebilirim. İnişlerde ve ıslak havalarda çok avantajlı. Yani çok iyi veya çok kötü diyemiycem tam all rounder tipte profil jant.
 
Geri