Scudo Sports

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

Merhaba Bigpatron teşekkür ederim ,2 gün önce detaylı olarak yazdığım açıklamalara ve sorulara bakarsanız jantlarımın belirgin bir sorunu olmasa da aktarım sistemi yükseltmesine bağlı olarak jant setinde bir yenienmeye gitmenin iyi olabileceğini düşündüm.Tubeless sistemleri biraz profesyonellere yönelik geliştirilmiş gibi ve gelişme aşamasındaymış gibi görünüyor,bu yüzden özellikle kullanıcıların ve bilgisi olanların önerilerini merak ediyorum..

Tubeless ready; tubelessa çevirmeye hazır demek. Tubeless için gereken bandı çekip, supabı takıp tubeless lastik kullanabilirsiniz yani. Daha sonradan çıkan UST, 2bliss gibi sistemlerde ise bu şekil bir dönüşüm genelde gerekmiyor.


Merhaba teşekkür ederim, bu durumda tubeless kitle geçiş seçeneği iptal oluyor.
Bir gün önceki açıklamanın sonundaki soruları aşağıya ekledim..

1. Önerileriniz ne olabilir gözümden kaçan ya da aradığım özelliklere uygun başka set var mıdır?
2.Tubeless jant seti ve uyumlu dış lastikler sıvı eklenmeden de kullanılabilir mi?
3.Tubeless setlerde gerekirse iç lastikle birlikte klasik clincher dış lastik de kullanılabilir mi?
Özellikle adı geçen jantsetleri kullanan arkadaşlardan bilgi rica ediyorum teşekkürler..
 
Son düzenleme:
Scudo
@Erhan1

1. Açıkcası ben niye jant setini değiştirmek istediğinizi anlamadım. Sırf tubeless kullanmak için ksyrum'dan ksyrum UST'ye mi geçeceksiniz? Öyle ise diğer seçenek neden sadece clincher olarak kullanılabilen Zonda?
2. Bazıları kullanılabiliyor, mesela mavic UST'ler. Ancak lastik patladığında yeni dış lastik takarak devam etmeyi planlamıyorsanız, sıvı er ya da geç girecek o lastiğe.
3. Genelde evet, ama iç lastik ile kullanacaksanız niye tubeless alasınız ki? "Sıvısız kullanayım, patlarsa iç lastik takarım" diye düşünüyorsanız, clincher kullanmaya devam edin bence, çünkü bir şey değişmiş olmayacak...
 
  • Beğen
Tepkiler: sinobjk
@Erhan1

1. Açıkcası ben niye jant setini değiştirmek istediğinizi anlamadım. Sırf tubeless kullanmak için ksyrum'dan ksyrum UST'ye mi geçeceksiniz? Öyle ise diğer seçenek neden sadece clincher olarak kullanılabilen Zonda?
2. Bazıları kullanılabiliyor, mesela mavic UST'ler. Ancak lastik patladığında yeni dış lastik takarak devam etmeyi planlamıyorsanız, sıvı er ya da geç girecek o lastiğe.
3. Genelde evet, ama iç lastik ile kullanacaksanız niye tubeless alasınız ki? "Sıvısız kullanayım, patlarsa iç lastik takarım" diye düşünüyorsanız, clincher kullanmaya devam edin bence, çünkü bir şey değişmiş olmayacak...
Merhaba , jantlarım Synapse üzerinde gelen 14 yılı bulmuş durumda bir set,değiştirme düşüncemi tetikleyenler ,aktarım sisteminde R8000 Ultegra 11 li sisteme geçişle birlikte uyumlu bir set almak, (katalog verileri doğruysa)400 grama yakın hafifleme ve tubelessle birlikte kullanımda çeşitlenme şeklide özetlenebilir.
Zonda modelinde tubeless seçeneği var gibi görmüştüm onun seçeneklerine tekrar bakmalıyım.
Sıvısız kullanımda patlama durumunda iç lastik takmak yerine sıvı konması daha doğru değil mi?
Sizce tubelesse geçmek klasik iç lastikli kullanıma göre daha geniş bir aralık sağlar mı yoksa dezavantajları daha mı ağır basıyor?
iyi geceler teşekkürler.
 
Tubeless jant ı niye millet istiyor anlamıyorum. Ya kardeşim kaç saniye veya milisaniye farkedecek bir hız için buna değer mi? Tubeless jant ı prolar yarışlarda kullanıyor. Pinarello doğma f10 disk alan bir abim bile ne tubeless ı manyak mıyım ben demişti. Öncelikle tubeless jant için gerçekten çok ama çok iyi bir bisiklet , grupset ve jant setinizin olması gerekli. Sonrada bunları kullanacağınız avrupadaki gibi üzerinde toz bile olmayan asfalt yollar. Yok jeliydi yok patlağı, şişirmesi lastik fiyatı vs herşeyi başlı başına bir sorun. Asla önermem kullanan tanıdıgim arkadasim bile sövüyor. Pro değilseniz tam bir saçmalık. O yarışlardaki adamlar bisikleti bir etap kullanıp pertede çıkarıyor cunku bisikleti sponsor bedava veriyor. Kendi versin bakalım 100 bin tlyi bi daha o şekilde bisiklete binermi:) adam patlağa kizdimi bisikleti parcaliyor cunku şeyinde degil ama sizin olur o yüzden bir kaç saniye veya salise için değmez. Daha üst seviye bi jant alın aynı hız gelir zaten.

değerli arkadaşlar,

tam olarak yeri değil ama popüler bir konu olduğu için buraya yazmak istedim.

dün bir kaza geçirdim. ön jantım ciddi hasar aldı. genel yamukluğu akord ayarı ile düzebilir sanırım ama çemberde aşağıdaki gibi bir eğilme var. bu düzelir mi bilmiyorum. o yüzden size danışmak istedim. bisikletçi direk düzeltebilir mi yoksa tornacıya falan mı götürmem lazım? en azından fikir verirseniz çok sevinirim.

şimdiden teşekkürler.

212697 dosyayı görüntüle

bu da jantın genel görünümü
212698 dosyayı görüntüle


212700 dosyayı görüntüle
Aynisi bana oldu. 2019 campy lerle mazgala girdim. Ön jant birebir kopya oldu. Yeni çembersiz imkansiz. Ben de teller ve göbekte çizik bile yoktu sende var sanırım teller yamulmuş. Ben italyaya wiggle a aktif pedala vs herkese yazdım sonunda yeni ön jantı sıfır aldım. Çember parası yeni jant tan pahalı campyde valla. Ayrıca senin jant token mi? Tokende 2 yıl crash replacement policy var. Sitesine gir bi incele ben öyle okumuştum bi zamanlar bende token almayı planlıyordum ama sonra campy ci olduk. Italya ya adamlara en son resmen sövdüm ama caresiz yine f/p den dolayi tercih ettim fakat musteri memnuniyeti tipik italyan adamların. Araki bulasın resmen.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: makaram ve Erhan1
Merhaba , jantlarım Synapse üzerinde gelen 14 yılı bulmuş durumda bir set,değiştirme düşüncemi tetikleyenler ,aktarım sisteminde R8000 Ultegra 11 li sisteme geçişle birlikte uyumlu bir set almak, (katalog verileri doğruysa)400 grama yakın hafifleme ve tubelessle birlikte kullanımda çeşitlenme şeklide özetlenebilir.
Zonda modelinde tubeless seçeneği var gibi görmüştüm onun seçeneklerine tekrar bakmalıyım.
Sıvısız kullanımda patlama durumunda iç lastik takmak yerine sıvı konması daha doğru değil mi?
Sizce tubelesse geçmek klasik iç lastikli kullanıma göre daha geniş bir aralık sağlar mı yoksa dezavantajları daha mı ağır basıyor?
iyi geceler teşekkürler.

Tubelessa iç lastik takmak için önce lastiği çıkartmanız ve supabı sökmeniz gerekli. Bunun yerine sıvı basmak daha kolay bir çözüm.
Bence çok kilometre yapmıyorsanız veya çok yüksek performans beklentiniz yoksa tubeless fazla zahmetli.
 
yeni aldıgım bisiklet mavıc tubeless ust setle birlikte geldi. geldiği gibi sıvıyı bastım. cunku turda patladıgında değişmesi oldukca zor yada iç lastik takayım devam edeyim derseniz buda zor , zor olmasının yanında cok güvenli bir yöntem de deil kimse tavsiye etmiyor. herkesin de dediği gibi prolar için uygun olabilir. clincher a göre yuvarlanma direnci oldukca iyi diyorlar ben cok ciddi bir fark hissedemedim. yakın zamanda satıp clincher bir set almayı düşünüyorum. aslında elimdeki mavic setten oldukça memnunum fakat ilk patlakta memnuniyetsizliğim acıga cıkacak :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan1 ve Murat B.
@Roadlover cevabınız için teşekkür ederim.

tokene yazdım ama dönüş olmadı henüz. token küçülüyor mu kapanıyor mu anlamış değilim. wiggle da hiç jantı yok. merlinde de çok az var. benim kullandığım zaten tarih olmuş.

tellerin bir kaçında hafif eğilme var ama akor ayarı ile düzelir muhtemelen. düzelmese de yedek telim de var. o sorun değil.

dün youtube da biraz araştırdım adamlar daha yamuk kenarları baya bodozlama düzeltip kullanıyorlar :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
Merhaba Bigpatron teşekkür ederim ,2 gün önce detaylı olarak yazdığım açıklamalara ve sorulara bakarsanız jantlarımın belirgin bir sorunu olmasa da aktarım sistemi yükseltmesine bağlı olarak jant setinde bir yenienmeye gitmenin iyi olabileceğini düşündüm.Tubeless sistemleri biraz profesyonellere yönelik geliştirilmiş gibi ve gelişme aşamasındaymış gibi görünüyor,bu yüzden özellikle kullanıcıların ve bilgisi olanların önerilerini merak ediyorum..




Merhaba teşekkür ederim, bu durumda tubeless kitle geçiş seçeneği iptal oluyor.
Bir gün önceki açıklamanın sonundaki soruları aşağıya ekledim..

1. Önerileriniz ne olabilir gözümden kaçan ya da aradığım özelliklere uygun başka set var mıdır?
2.Tubeless jant seti ve uyumlu dış lastikler sıvı eklenmeden de kullanılabilir mi?
3.Tubeless setlerde gerekirse iç lastikle birlikte klasik clincher dış lastik de kullanılabilir mi?
Özellikle adı geçen jantsetleri kullanan arkadaşlardan bilgi rica ediyorum teşekkürler..

Üstte açıklanmış ancak kısaca üzerinden geçeyim.
Sıvı eklemeden kullanabilirsiniz ancak sıvı sadece patlak engellemek için değil jant kenarından hava kaçmaması için de kullanılıyor dolasıyla sıvı olmadan kullanım önerilmez.
Teker seti tubeless olduktan sonra iki yönlü kullanım mümkün .Sipop değiştirmeniz gerek hepsi bu kadar .
Tubeless set kullanıyorum ama temel amacım yarışlarda patlak sorunu yaşamamak. İki teker setim var bir tanesi ile antrenman yapıyorum yarışlara yakın tubeless sete geçip sürüş karakterine alışıp yarışa giriyorum ve defalarca faydasını gördüm.Yalnız antrenmanlarımda da Tubeless kullanıyorum patlak olunca devam edip gidiyorsunuz .
Normal kullanımda da çok keyifli tubeless ama 6 ayda bir sıvı ilave edip kullanımıza bağlı 1 yılda komple yenilemek gerekebiliyor. Sıvıyı kendiniz yenilemek isterseniz biraz pis işlem evde pek olmuyor. Benim müsait ortamım olduğu için rahatlıkla söküp temizlik yapıp sıvıyı yenileyip lastiği takıyorum. İmkanım olsa hep tubeless kullanırım ama sürüş kalitesini seviyorum ben
 
Tubeless Ready jantlarımı yaklaşık 2500 kilometredir tubeless sıvısı ve Conti GP 5000 TL lastik kombinasyonuyla kullanıyorum, iç lastikle kullandığım döneme göre sürüş hissi daha yumuşak ve konforlu. Daha mı hızlıyım bilmiyorum, çünkü o tür bir ölçüm yapamıyorum. Trafik, rüzgar, güzergah, form düzeyi vesaire parametreleri ayrı ayrı ölçemem ama daha hızlı olduğumu hissediyorum. İç lastikli sürüştekinden farklı olan hissi sanırım dış lastiğin doğrudan bir hava üzerinde yuvarlanıyor olması yaratıyor.

Sanılanın aksine profesyonel yarışlarda tubeless jantlar ve lastikler pek kullanılmıyor. Yuvarlanma direnci tubeless sistemlerdekinden de düşük tubular setler ve diğer bütün lastiklerden daha yumuşak tubular lastikler kullanılıyor yarışlarda. Tubular için harcamanız gereken paraysa çok daha fazla.

Tubeless için akılda tutulması gereken şey, lastikte sıvının kapatamayacağı uzun kesikler oluşması ya da valfin hasar görmesi durumunda tekerinizi şişiremeyecek olmanız. Kauçuğumsu özel tamir şeritleri, yedek valf, tubeless sıvısı ve CO2 tüpüne ihtiyacınız olur, ama bunların hepsini toplasanız iki iç lastik kadar ağırlık etmezler. Zaten bu en kötü senaryo ve üstelik ultra mesafe yarışlarını ya da uzun bikepacking turlarını bu kitle tamamlayanlar var. İspanya'dan Ermenistan'a sadece iki tamirle gelen ve artık dönüş yolunda olan bir bisikletçiyle tanışmıştım Karabük'te. Ben onun kadar akıllı olmadığımdan yedek valf ve sıvı taşımıyordum ve birkaç gün sonra eksilen havayı tamamlayım derken vida ağızlı bir pompayla valfi janttan oynatmış ve bütün sıvıyı dışarı dökmüştüm. Dünyanın sonu değil, bu durumda janttaki ve lastikteki sıvı kalıntısını yıkayıp iç lastikli sürüşe geçebilirsiniz.

Sürüş hissi ve belli bir seviyeye kadar sağladığı patlak koruma için bu zahmete değer mi bence günlük sürüşler ve kısa mesafe yarışlar, granfondolar vesaire için kesinlikle değer. Bikepacking tarzı etkinlikler içinse daha garantili olan Durano Plus, Gatorskin, Marathon, Zaffiro Pro gibi lastiklerin daha uygun olduğunu düşünüyorum.
 
@Roadlover cevabınız için teşekkür ederim.

tokene yazdım ama dönüş olmadı henüz. token küçülüyor mu kapanıyor mu anlamış değilim. wiggle da hiç jantı yok. merlinde de çok az var. benim kullandığım zaten tarih olmuş.

tellerin bir kaçında hafif eğilme var ama akor ayarı ile düzelir muhtemelen. düzelmese de yedek telim de var. o sorun değil.

dün youtube da biraz araştırdım adamlar daha yamuk kenarları baya bodozlama düzeltip kullanıyorlar :D


sanırım yeni jant alacağım. bugün lastiği söktüğümde gördüğüm manzara tahmin ettiğimdan daha içler acısıydı. çemberin 20-25 cm lik kısmı yan yatmış resmen. düzeleceğine dair umutlarım iyi tükendi maalesef.

token ec22w muadili alabileceğim jant önerilerine açığım. biraz wiggle ve merlinden baktım ama pek karar veremedim. 2. el olarak da hala duruyorsa serkan mıstınoğulunun sattığı mavic cosmic elite var. (Mavic Cosmic Elite Jant Seti ) henüz sormadım kendisine. benim jantıma göre de nasıldır bilmiyorum. bir de kadans bisiklet fulcrum s-five diye bişey satıyor 810 liraya 2. el set olarak. ( (link) ) specialized bir bisikletten sökülmüş. pek teknik verisi yok. mevcut jantımın tek ön satanını bulsam ne kadar mutlu olurdum.

bir de ucuz olması açısından biraz daha ağır bir janta yönelsem hissedilir derecede performans kaybı yaşar mıyım?
 
Son düzenleme:
@makaram
O Fulcrum için 810 lira bence fazla; sonuçta seri dışı ve giriş seviyesi bir jant. Aynı marka, çok farklı olmayan sıfır jant da alabiliyorsunuz aynı paraya:
(link)
 
(link) bu ürünü almayı düşünüyorum indirime girince. görüşlerinizi merak ediyorum. mevcut ve kullanılamaz haldeki jantlarıma kıyasla çok bir dezavantaj yaşar mıyım? özellikle tırmanışta çok fark eder mi?

bir de bu jantları alıp kendi göbek ve tellerimi taktırsam olur mu sizce? buna değer mi? kendi tellerim aero. bunlar değil.

geçen hafta token tayvan a yazdığım mail sonucu pazartesi günü token türkiyeden mail geldi. ön jant çemberi istemiştim, token türkiyeden gelen mailde bayileri olan bisiklet.com da ürünün olduğunu, ilgili kişiyi de maile eklediklerini söylediler. hemen mail attım tabi. sitelerinde olmadığı için sipariş ve fiyat bilgisi istedim. bugün gelen mailde ürünü sitelerine eklediklerini söylediler. benim jantın üst modeli olan EC22A nın çemberini eklemişler. 4 bin liralık setin çemberi. fiyatı da 577 lira. üstelik karta taksit ile 600 ü geçiyor. (link)

ördürme vs mevzuları da var tabi. o da ayrı maliyet. sizce bu çemberi alıp ördürmeye değer mi yoksa bin lira civarına giriş seviye bir set alsam daha mantıklı ve sağlıklı olur mu? ayrıca sonradan farkettim, önerilen lastiğe 23c yazılmış. 25c ile sorun olur mu? mevcut jantlarımı 25c ile kullanıyorum.

çok kafa patlattım bu jant konusunda. çok da canımı sıktı zaten. maddi ve manevi olarak en doğru tercih sizce ne olur? ben bir karara varmakta zorlanıyorum.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Arkadaşlar merhaba. Yol bisikletime yeni jant seti alacağım.
•Bozuk toprak yollarda kullanılacak ara sıra.(Gravel - syclecros tarzı)
•700×25-32 uyumlu olursa iyi olur.
•Bütçem Max 500 ₺.
Birkaç ürün buldum, hangisi işimi daha iyi görür?
Rs-10 mu daha üst seviyedir rs-20 mi?
Sizin öneleriniz varsa tavsiye alınır.
1)(link)
2)(link)
3)(link)
4)(link)
5)(link)
6)(link)
6)(link)
7)(link)
8)(link)
9)(link)
10)(link)
 
@makaram @Serkan Mıstınoğlu mavic cosmic sıfır bir jant seti satıyordu... market ilanlarında jant ile ilgili bilgi mevcut, işine yarayacağını düşünürsen ve ilgilenirsen kendisine bir ulaş derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
@Serkan Mıstınoğlu sattığı jant takımını alabilirsin, bende aynı yerden almıştım 1 sene boyunca işe gidip gelirken kullandım akıcılığı falan gayet iyi. Kargo ücreti ile 120 dolara almıştım daha 2 ay önce 140 euroya sattım disk frene geçtiğimden dolayı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
bu jantları anladım zaten, dolardan eurodan hızlı yükseliyor. tam bir yatırım aracı. şimdi alsa seneye en az yüzde 50 kar.

100 lira indirim teklif ettiler çember için. sanırım değerlendireceğim. ama havale istiyorlar o sıkıntı biraz. umarım ördürme maliyeti çok tutmaz.
 
merhaba,

aşağıdaki iki jant arasından hangisi tavsiye edersiniz?

(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
Üstadlar cevap verecektir ama aradaki fiyat farkı çok olmadığından ve ağırlık olarak 100 gr hafif olan ve jant tel sayısı daha az olan campagnaloyu seçerdim, ama dediğim gibi tamamen kişisel tercihim :) jant hakkinda kullanıp tecrübe sahibi olanlar daha doğru yorum yapacaktır :)
 
@makaram khamsin modelini kullandım. çok memnun idim. zondalardan farklı olarak bu modeller rulmanlıdır. asimetrik olandı kullandığım, zonda ya geçmeseydim satmayı dşünmeyeceğim bir modeldir.
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram ve Özcan
Geri