Scudo Sports

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

@Özhan Akgöğ

Detaylı cevabınız için teşekkür ediyorum. Mevcutta Mavic R-SYS SLR exalith kullanıyorum, bir kaç farklı marka ve model karbon jant denedim, ancak yan rüzgarlar konusunda henüz yeterli tecrübeye sahip değilim. Elimdeki tırmanış jantının yanına bir profil karbon jant alma niyetindeydim ki, Fulcrum 40mm. bakarken bu jantları gördüm. Açıkçası fiyat bana cazip geldi, bu profil seviyesinde karbon jantların fiyatı epey yükseklerde. O yüzden kullanıcı deneyimlerini merak etmiştim.
 
Son düzenleme:
Scudo
@Özhan Akgöğ

Detaylı cevabınız için teşekkür ediyorum. Mevcutta Mavic R-SYS SLR exalith kullanıyorum, bir kaç farklı marka ve model karbon jant denedim, ancak yan rüzgarlar konusunda henüz yeterli tecrübeye sahip değilim. Elimdeki tırmanış jantının yanına bir profil karbon jant alma niyetindeydim ki, Fulcrum 40 mm sonrasında bu jantları gördüm. Açıkçası fiyat bana cazip geldi, bu profil seviyesinde jantların fiyatı epey yükseklerde.
Yan rüzgarlar için ön jantı düşük profil arka jantı yüksek olan bir set alabilirsin. Prolar genelde bu şekilde kullanıyor özellikle nairo quintana zayıf ve minyon olmasından dolayı bu şekilde tercih ediyor. Googledan aratıp bisikletine bakabilirsin. Janta gelince kullanmadım ama çevrembe gördğüm kadarı ile bir sürü kişi kullanıyor, kötü olsa onca kişi kullanmazdı sanırım :)
 
Cole rollen elite vs Vision trimax 30

Cole rollen elite

outer: 23 mm | internal: 17.5 mm
1590 gr

(link)

Vision trimax 30

outer: 23.7 mm | internal: 18.9 mm
1590 gr

(link)

Ağırlıklar ve fiyatlar 3 aşağı 5 yukarı aynı. Bu setleri kullanan var mı? Hangisini tercih etmek daha mantıklı sizce.
 
Cole rollen elite vs Vision trimax 30

Cole rollen elite

outer: 23 mm | internal: 17.5 mm
1590 gr

(link)

Vision trimax 30

outer: 23.7 mm | internal: 18.9 mm
1590 gr

(link)

Ağırlıklar ve fiyatlar 3 aşağı 5 yukarı aynı. Bu setleri kullanan var mı? Hangisini tercih etmek daha mantıklı sizce.
Cole rollen elite ve team 30 (trimax 30 dan daha düşük model) modellerini kullandım zamanında. Cole rollen elite ülkemizde biraz abartılan bir jant açıkca. Fren yüzeyleri çok çabuk aşınıyor ve metal görüntüsü çıkıyor ortaya. trimaxde bu durum nedir bilmiyorum. Cole jantların tel başları (nipple) kısımları aşırı dandik yani bir süreden sonra akord anahtarında kalıyor parçalar. Tel kırılması, akord sorunu vs. gibi durumlar da yaşanıyor. Kullandığım Team 30 ise ağır olmasına rağmen baya güzel ve akıcı bir janttı. Çok uzun süre kullanmadım ama Vision markasıyla Cole markası arasında segment farkı var diyebilirim. Türkiyede aslı bisiklet sayesinde Cole jantları fazlaca görüyoruz. Yerinizde olsam tercihimi Vision'dan yana kullanırdım :) Ayrıca Vision'un daha geniş olması 25mm lastikle aero avantaj sağlar.
 
Aramızda Mavic aksium disc jant setini kullanan var mıdır?
 
Eski Fuji Sportif 1.3 Disk bisikletimde kullanmıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
@Furkan TK hocam 15000 km ye yakın oldu Cole rollen elite olanı kullanıyorum halada kullanıyorum, 2 kez akort gördü o da ilki ilk kullanımda teller yerine oturduktan sonra, ön rulman daha yeni değişti arka rulman hala sorunsuz devam ediyor, tabi bu kiloya ve kullanıma bağlı değişken olabilir, mesela ben yarışlara girmedim ama hassasta kullanmadım, fren yüzeyleri kronik Cole rollen elite sorunu yani üstte arkadaşın dediğine harfiyen katılıyorum, kozmetik dışında sorun yok, en azından bende öyle ve bendede öyle kozmetik görüntü takıntısı yok ve çöp olana kadar devam, bende Vision ile Cole arasında kalmıştım,ama vision kullanmadığım için kıyas yada yorum yapamam, bir dahakine alacak olursamda tercihim campangole zonda olur....
 
Merhaba halen Cannondale Synapse bisikletimde Mavic ksyrum elite jantseti kullanıyorum ve aktarım sisteminde düşündüğüm yükseltmeye ek olarak jant setinde de bir yenilenme düşünmeye başladım.Sürüş tarzım uzun yol,performans ve özellikle tırmanış ağırlıklı.
Bütçeme göre (2.500-3.500)aradığım özellikler hafiflik, akıcı ve kaliteli rulmanlı göbek sistemi,az bakım gerektirmesi, çeşitli bozuk yol koşullarına uyumlu olması,bulunabilir parça ve teknik desteği sağlaması şeklinde özetlenebilir. Ek olarak 25 mm lastiklere uygun tubeless lastiklere uygun Campagnolo Zonda ve Mavic Ksyrium Elite UST modelleri öne çıkıyor,vision trimax35 fiyatı da çok yükselmiş.
Tubeless modellerin avantajı gerekirse iç lastikle kullanılabilmesi gibi görünüyor ancak sıvıyla kullanım,şişirme, hava ve sıvı kaçırma, dış lastiklerde daha az çeşit ve fiyat yüksekliği gibi sorunları var sanıyorum.
Mavic le ilgili satıcıyla yazıştığımda yanak yüzeylerinden sıvı sızması olabileceği ve özel akort anahtarı ve özel ibreli ayar makinası gerektiği bilgilerini de eklemişler.(Özel akort anahtarı bilinse de ayar bozulması durumunda akort makinası gerekmesi ve bunu doğru şekilde yapacak servis bulmak sorun olabilir)
Bu bilgilere göre
1. Önerileriniz ne olabilir gözümden kaçan ya da aradığım özelliklere uygun başka set var mıdır?
2.Tubeless jant seti ve uyumlu dış lastikler sıvı eklenmeden de kullanılabilir mi?
3.Tubeless setlerde gerekirse iç lastikle birlikte klasik clincher dış lastik de kullanılabilir mi?
Özellikle adı geçen jantsetleri kullanan arkadaşlardan bilgi rica ediyorum teşekkürler..
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
değerli arkadaşlar,

tam olarak yeri değil ama popüler bir konu olduğu için buraya yazmak istedim.

dün bir kaza geçirdim. ön jantım ciddi hasar aldı. genel yamukluğu akord ayarı ile düzebilir sanırım ama çemberde aşağıdaki gibi bir eğilme var. bu düzelir mi bilmiyorum. o yüzden size danışmak istedim. bisikletçi direk düzeltebilir mi yoksa tornacıya falan mı götürmem lazım? en azından fikir verirseniz çok sevinirim.

şimdiden teşekkürler.

20191029_190727.jpg

bu da jantın genel görünümü
20191029_190803.jpg


20191029_190752.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Turisti
değerli arkadaşlar,

tam olarak yeri değil ama popüler bir konu olduğu için buraya yazmak istedim.

dün bir kaza geçirdim. ön jantım ciddi hasar aldı. genel yamukluğu akord ayarı ile düzebilir sanırım ama çemberde aşağıdaki gibi bir eğilme var. bu düzelir mi bilmiyorum. o yüzden size danışmak istedim. bisikletçi direk düzeltebilir mi yoksa tornacıya falan mı götürmem lazım? en azından fikir verirseniz çok sevinirim.

şimdiden teşekkürler.

212697 dosyayı görüntüle

bu da jantın genel görünümü
212698 dosyayı görüntüle


212700 dosyayı görüntüle
Aynı ilk resimdeki gibi çukura girmemde olmuştu. Birkaç bisikletçiye sorduğumda hepsi yeni jant almamı tavsiye etti. Yani pek umut bağlama o janta.
 
değerli arkadaşlar,

tam olarak yeri değil ama popüler bir konu olduğu için buraya yazmak istedim.

dün bir kaza geçirdim. ön jantım ciddi hasar aldı. genel yamukluğu akord ayarı ile düzebilir sanırım ama çemberde aşağıdaki gibi bir eğilme var. bu düzelir mi bilmiyorum. o yüzden size danışmak istedim. bisikletçi direk düzeltebilir mi yoksa tornacıya falan mı götürmem lazım? en azından fikir verirseniz çok sevinirim.

şimdiden teşekkürler.

212697 dosyayı görüntüle

bu da jantın genel görünümü
212698 dosyayı görüntüle


212700 dosyayı görüntüle
Sanırım yeni jant almak daha mantıklı olur. Wiggle a bakabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
yeni jant alacak pek imkanım yok şuan. bisikletçim ile görüştüm düzeltirken kırılma ihtimali yüksek dedi. şansımı bir de tornacı ile deneyeceğim.
 
@makaram Geçmiş olsun...

Asıl tehlike düzeltirken değil, düzeltildikten sonra (siz üzerindeyken) kırılması. O yüzden yamulan çemberin çekiç ile vurarak düzeltilmesi pek tavsiye edilen bir şey değil. Ayrıca yamukluk tamamen düzeltilemeyeceği için frenleme sırasında titreme yapacak büyük olasılıkla. Arka teker olsaydı fazla sorun olmazdı ama ön teker olunca en doğru çözüm yeni çember almak.
 
@Murat B. teşekkür ederim abi.

ısıyla düzeltmeyi deneyeceğim yine de. sanırım tek çember bulabilirsem çember almak en mantıklısı dediğin gibi. aşağıdaki jantın tellerine uygun çember bulabilir miyim? aero telli

(link)
 
@makaram
tellerin yassı (aero) olup olmaması önemli değil bildiğim kadarıyla, Corima gibi birkaç istisnayı saymazsak bütün ön jantlar radyal örümlü olduğu için aynı tel sayısına sahip çemberler sizdeki göbek ile uyumlu olacaktır. Aynı telleri kullanmak istiyorsanız da tel başlarının ve profil yüksekliğinin aynı olması gerekli.

İkinci el ön teker bulmak da makul bir çözüm olabilir. Pek çok eski arka jantını trainera takıyor, ön jant kiminde boşta duruyor, kimi satıyor.
 
Merhaba halen Cannondale Synapse bisikletimde Mavic ksyrum elite jantseti kullanıyorum ve aktarım sisteminde düşündüğüm yükseltmeye ek olarak jant setinde de bir yenilenme düşünmeye başladım.Sürüş tarzım uzun yol,performans ve özellikle tırmanış ağırlıklı. .......
Merhaba önceki sorularıma ek olarak, doğrudan tubeless jantseti almak yerine klasik clincher seçip çeşitli kitlerle gerekirse tubelesse çevirmek seçeneği mantıklı mıdır? yoksa doğrudan tubelesse set mi almalıyım?
Tubeless ready deyince henüz geliştirilme aşamasında eksikleri olan bir ürün tipi anlıyorum ,gerçekten durum böyle midir?
teşekkür ederim..
 
Merhaba önceki sorularıma ek olarak, doğrudan tubeless jantseti almak yerine klasik clincher seçip çeşitli kitlerle gerekirse tubelesse çevirmek seçeneği mantıklı mıdır? yoksa doğrudan tubelesse set mi almalıyım?
Tubeless ready deyince henüz geliştirilme aşamasında eksikleri olan bir ürün tipi anlıyorum ,gerçekten durum böyle midir?
teşekkür ederim..
Çevirmek daha ucuza geleceği için yeni set almana gerek yok. Benim param çok diyorsan tabiki orası ayrı konu :komik:

Çeviri nasıl yapılıyor burada anlatmışlar bak istersen

(link)

Tubeless ready anlamı: Hem iç lastik ile hemde iç lastiksiz kullanılabilir demek. Zira lastik ve jant birbirlerini doğrudan kapatacak şekilde tasarlanmıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan1
Merhaba önceki sorularıma ek olarak, doğrudan tubeless jantseti almak yerine klasik clincher seçip çeşitli kitlerle gerekirse tubelesse çevirmek seçeneği mantıklı mıdır? yoksa doğrudan tubelesse set mi almalıyım?
Tubeless ready deyince henüz geliştirilme aşamasında eksikleri olan bir ürün tipi anlıyorum ,gerçekten durum böyle midir?
teşekkür ederim..
Tubeless ready; tubelessa çevirmeye hazır demek. Tubeless için gereken bandı çekip, supabı takıp tubeless lastik kullanabilirsiniz yani. Daha sonradan çıkan UST, 2bliss gibi sistemlerde ise bu şekil bir dönüşüm genelde gerekmiyor.

Clincher jant alıp tubelessa çevirmek ise çok kötü bir fikir. 20-30 psi basınçta kullanacağınız dağ bisikleti lastiklerinde bu yapılıyor ama yol lastiğinin içindeki havanın hacmi az, basıncı fazla olduğu için lastiğin içindeki tüm havanın aniden dışarı kaçarak ciddi kazaya sebep olma riski var.
 
Geri