Scudo Sports

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

Arkadaslar cit sesini buldum. Malesef jant telleri arka catala surtuyormus;(
Benim arka catal ic bukey, yeni jantlari takinca catala cok yaklasmis jantlar. Ustunde degilken ses yoktu ondan uyanmadim. Ama yuk binince jantlar catala surtmeye basliyor.

Bisikletciye goturdum pul mu taksak dedim. Bisikletci akott yapalim dedi ama yanasmadim yeni bisiklete akort yapmaya. Pul taktik( rublenin ters tarafina)Halen yakin ama surtmiyor Suan.
Fotografi da ekliyorum, fikri onerisi olan varsa beklerim.

image.jpeg
 
Scudo
@Kazuya yahu senin yüzünden pişman olmak üzeriyim bak :) jantlarımı bekliyorum keşkelere kalmak istemiyorum zonda vento derken ventoyu aldım,sonuçta iyi güzel janta,sende sıkıntı olmuş buda endişe etirmeye başladı bak beni,gerçi jant seti bizim ülke yoları için biçilmiş kaftan ama işde keşke olayı geliyor gidiyor kafaya :)

hocam birde set 1,660 gr ağırlık diyor acaba tartma imkanınız oldumu,zonda ile arasında 100 gr var bu 100 gr için acaba 90 euro fark verilirmyidi sizce
 
@Kazuya hiç akıla gelecek iş değil :-( her iki tarafa da pul takilabilir. Maşa biraz açılır ve kurtarabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya
@Kazuya

Lastiğe max değere yakın hava basıncı bir nebze telin vurmasını önleyebilir. Tabi yüksek basınç sürüşü biraz rahatsızlık verecektir. Aslında çatalın orta bölümu bu kadar bombeli tasarım yapılması dikey darbeleri bir miktar absorbe etmek için. Ama firma arge çalışmasında jant set uyumunu hesap etmeleri gerekir.

Artık digital/yazılım ortamda, kadro açıları istenirse 100 çeşit jantsete uyumu kontrol ediliyor. Örneğin BMW'in cabrio modelinde tavan brandası kapanınca 1.80 üstündeki sürücü + yolcunun kafasına baskı yaptığını sanal ortamda ölçüp ona göre tasarımı yeniden oluşturduğunu hatırlıyorum.

Diğer bir seçenek ise yeniden akort etmektir, jant ruble kısmında dikeye yakın, diğer tarafda eğimlidir; bu eğim ruble tarafına daha yakın olacak şekilde yeniden toplanması sorunu bir nebze çözücektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya
@Yılmaz Uyar cok tesekkurler bilgilendirme icin, pul isi cozmesse dediginiz gibi akort isini deneyecegim. Ama sasirdim bole bisi hic Beklemiyordum. Neyse her serde bi hayir vardir. Arkaya110-115 vuruyorum normalde 120 vurabilirim. Biraz kilo da verirsem uygulanan basinc azalir belki;)

Bu arada su an pul koydum demistim ya, pul ile gitmem yuk binmesiyle birlikte kadroya ya da janta eksik/fazla guc uygulayip bir zarara neden olur mu acaba?
@mutlu07 abi zonda da alsan farketmezdi, tellein orulmesiyle ve acisiyla alakali anladigim kadari ile;) cok dusunuosun bak olumsuzlugu cagiriosun resmen;)
Ilk aldiginda bakmistim, hassas tartim yok ama kendim tartilip sonra jantlarla tartildim, 1600 civari cikti hep. Profosyonel, ya da surekli yaris kosan biri degilsen, 100grama 90 euro fark bence verilmez. Ha hersey tastamamdir is agirliki azaltmaya kalir o zaman mantikli.

@ahmetaldag masa acma olayini hic bilmiyorum ama kadronun tum ayarlarini ( guc dengeleri, aerodinami vs) bozar sanirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: tırıvırı.
@Kazuya specialized in hangi modelini kullanıyorsunuz, gerçekten ilginç bir durum, bütün modellerde varmı böyle bir şey
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya
@Fırat Y. Allez sport, her allez sport bole mi bilmiyorum ama. Ilginc gercekten
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Y.
@Yağız Gökmen normalde cok sikmazdim ama simdi baya bi sıktım. Şu an bir sorun yok gibi, ama çok güvendiğim bir usta daha var, bir ara ona götürcem.
 
@Kazuya hocam size şiddetle bülent birson u tavsiye ediyorum onun üstüne mekaniker tanımam türkiyede beş kişiden birisidir pedal bisiklet dukanin ismi sanirsam lütfen kendisine ulaşmaya çalış bu işin erbabı bülent birsondur
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya
@mutlu07 saol öneri için hocam, ankaradayım, performans bisiklet var bilen bilir. katlanırı bakıma götürcem, o zaman bunu da bir gösteririm.
 
@Kazuya, member: 53458

@Kazuya, member: 53458

@Kazuya
- Lastik üzerinde max basınç bilgisi vardır ona göre hava basınçı ayarlayın 120 limite yakın bir değer yinede lastik üzerindeki max değerlerini kontrol etmekde fayda var. Fakat 120 basınç uzun süreli antremanda çok rahatsız eder. Yüksek basınç yuvarlanma direncinde olumlu etkisi olsa bile, yol tutuşu özellikle ıslak/nemli ortamlarda dikkat edin.

- Ben pul koymazdım! tepe/uç bölüme eklenen 2mm merkez noktada daha fazla gerilime/ayrılmaya neden olur. (km'lerce ve sürekli olarak bu gerilim) Üretici firma tarafından; üretim işleminde bu tarz dış etkenler arge işleminde hesaplanmaz. (Çünkü üretim/varsa arge aşamasında böyle bir dış etken mühendis/veya üretici kimsenin aklına gelmez)

Örnek vermek gerekirse; inşaat/bina aşamasında kolonlar ve destek birimler kat sayısı/belirli ağırlık birimine göre hesaplanır. Fakat adamın biri gelir. Binanın alta katına Oto galeri açar ve 2 kolonu iptal eder. Sonuç er yada geç?

- Sadun beyi (Performans bisiklet) çoook uzun zamandır tanırım, işini düzgün yapan ender insanlardan biridir. El ustalığı iyidir. Galiba 4-5 sene önce bizim ceramicEASTON'lara hassas akort ayarı çektirmiştim.

Ek: Hani jantlar sıfır/yeni buna da akort mu olur gibi aklınıza bir durum gelebilir. Eğer işin ehline denk gelirse, Campy'den daha kaliteli sonuça alırsınız. Neticede fabrikada işlemini yapan görevli senelerce ve binlerce akort işlemi (veya robotik işlemler) neticede otomatikleşmiş ama yeterli seviyede yapılır.

Buraya da bir örnek vermek gerekirse: Hani marketden hazır çorba alırsın ve işini görür ama evde yapılan mis gibi tahrana çorbasının yerini tutmaz. Mesele o çorbayı yapacak kişidir!
 
@Yılmaz Uyar ayrıntılı bilgilendirme için çok çok teşekkürler.
O halde ben cmtsi günü atlayıp gideyim performans bisiklete, dediğiniz gibi onlar da bir görsün. Pul işi kolayıma geldi ama aklımda da hep bir soru vardı. Sizin yorumunuz iyi oldu, hafta sonu götüreyim burdan paylaşırım sonucu. Tekrar teşekkürler ilginize
 
@Yılmaz Uyar sadun beyle telefonla görüştüm. O da çok şaşırdı:)
eğer 1 pul ile hallolduysa sorun olmaz, milimlik pul yük dağılımını çok fazla etkilemez dedi. Eğer teker ve kadro doğrusal ise - ki 1 pulla çok değişmez zaten dedi- sorun çıkmaz ama yine yolun düşünce getir bakalım dedi. Hafta sonu falan götüreceğim her ihtimale karşı.

bu arada cevap vermeyi unutmuşum, tekerler michelin pro 3, max 116 sanırım
 
@Kazuya
Pul 1mm/2mm olsa bile maşanın merkez noktasını etkileme durumu tahminlere göre davranılmamalı, tekrar belirtmekde fayda var; üretim aşamasında bu etkenler hesap edilmez. Hiç bir mühendisin aklına yahu buraya 2mm pul konursa ona göre maşa merkezini daha dirençli yapalım demez/düşünmez.

Tabii işi olumsuz etkileri düşünerek değerlendirmeye çalışıyorum. Diğer yandan hiçbir ters etkiside (az ihtimal versem de) olmayabilir. Fakat bu ekstra gerilimin her antremanda km'lerce (veya sert girilen bir çukurda) yapacağı etkiyi şöyle anlatayım:

Damlardaki yağmur saçaklarının altına denk gelen beton bölümde ufak ufak çukurlar oluşur. Betonu delen suyun azmi ve sürekli olarak aynı işlemi yapmasıdır.
 
Evet arkadaşlar sonunda campy vento jant setim geldi,az önce yeni lastikte takip bisikletime monte etim,pek hosuma gitigini soyliyemem ama günlük kulanim icin kulanicam.tavsiye sorar iseniz başka model markalara bakın derim.
 
Bakalım bugünde benim zonda geliyor. PTT getirebilirse. İngiltere'den iki günde geldi ptt 3 günde getiremedi eve.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya
@Sefa coskun pazartesi gelir muhtemelen, ben de zonda siparis etmiştim gelirken sabirsizliktan ölüyordum.
Geldiginde kutu hafif ezik cizik vs ise postacinin off poff demesine aldırış etmeden kurutu acip dikkatlice kontrol etmenizi oneririm.

Malum fren yuzeyinde en ufak cizik vs janti kullanilmaz yapar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya
@mutlu07 tubular karbon jant setinden sonra aynı hissi vermemesi normal :) amaç antreman değil mi bu sebebten sorun etme.
 
@Yavuz S. evet hocam aynen dedğini düşünüyorum,antrenman için güzel set,ama hocam gerçektende tubular olayı çok çok başka bir şey,biisklet sporu vaar olduüu müdetçe tubular jant ve lastik üstüne bir teknoloji gelmeyecek bunu savunur bunu bilrim,hocam tubulardan vaz geçmeyin ciden muazam bir şey tubular
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
Geri