Yaklaşık 5000 km Conti gp5000 lastikleri memnuniyetle kullandıktan sonra yavaştan lastik değişimi zamanı gelmeye başladığını hissettim. Devamlı continental ailesinden lastik kullanan biri olarak bu sefer farklı bir marka denemek istedim.
Çok merak ettiğim Pirelli Pzero Velo modelini aldım 25mm olarak. Lastik beni ciddi anlamda şaşırttı. Öncelikle yol tutuşu gp5000e oranla ciddi anlamda iyi. Özellikle virajlarda bisikleti yatırdığımda, lastiğin yolu tırmaladığını hissediyorum ve bu bana güven veriyor. Yuvarlanma direnci gp5000den biraz fazla olsa da ben herhangi bir fark hissetmedim. Lastiğin sürüş esnasındaki sesi oldukça düşük ve güzel. Gp5000ler biraz daha gürültülüydü onu da anlamış oldum.
Biraz farklılık yaratması açısından kahverengi yanaklı olan velo classic versiyonunu tercih ettim. Ne vittoria corsa gibi açık ve kirlenmeye müsait bir krem ne de sworks turbo cotton gibi turuncuya çalan bir sarı. Bildiğiniz güzel bi kahverengi ve oldukça güzel gösteriyor profil jantları.
İlk sürüşümde lastik patlattım. Ağır vasıta lastiklerinde kullanılan tellerden bir tanesi direkt olarak sırta dik bir şekilde girdi. Zırhı çok çok iyi olan tur lastikleri hariç herhangi bir yol lastiğini de patlatırdı bu tel muhtemelen. Dolayısıyla herhangi bir yorumda bulunamayacağım patlak rezistansı için.
Ek olarak şunu belirtmek gerekiyor. Lastiğin hamuru o kadar yumuşak ki levyesiz söküp takmak mümkün. Tabi bu yumuşaklık yol tutuş olarak artı yazarken, kullanım ömrü konusunda gp5000 ile aynı km’leri sağlayamayacaktır muhtemelen.
Genelde soğuk veya kalitesiz asfaltta, yağmur çamur demeden sürenler ve daha uzun ömür beklentisi olan arkadaşlar için bu lastiği değil de velo 4S modelini öneriyorum.
Ekstra olarak bir izlenimim olursa, yine buraya ekleyeceğim. Genel olarak aşırı memnunum.