Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti lastik önerisi

20211024_231118.jpgmerhabalar, dün sürüş esnasında kaldırım taşına çarpmam sebebiyle lastiğim yarıldı. Dün fazla araştırma yapamadan, mecburen bu lastiği aldım. Fakat hava vurunca sadece yazının olduğu yerlerde sanki yarıklar olduğunu gözlemledim. Sizce bu olay normal mi? Hava olarak 80-90 psi vurdum. Aldığım yer biraz uzakta. İrtibata geçmem gerekir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Scudo
Bunlar gerçekten yarık mı değil mi onu anlayabilmiş değilim. Lastikte yazının olduğu yerde fazlalık lastik parçacıkları olabiliyor. Yalnız Continental'in 3. nsinin üstündeki bana fazlalık lastik parçacığı değil de bayaa bayaa yarık gibi geldi.

Tırnağınızı o yarığımsıya sokun. Biraz ittirin. Eğer tırnağınız lastiğe girip ilerliyorsa (az ya da çok farketmez) o bir yarıktır ve aldığınız yere telefon açın.

Lastik şakaya gelmez. Sele dandikse poponuz ağrır, gidon dandikse tutuşunuz rahatsız eder... Hatta freniniz olmasa ayağınızla frenlersiniz (yine de siz bunu denemeyin. Fren önemli) ama lastik olmadık bir yerde yarılırsa en iyi ihtimalle jantınızın ömrü, en kötü ihtimalle sizin ömrünüz biter.
 
276158 dosyayı görüntülemerhabalar, dün sürüş esnasında kaldırım taşına çarpmam sebebiyle lastiğim yarıldı. Dün fazla araştırma yapamadan, mecburen bu lastiği aldım. Fakat hava vurunca sadece yazının olduğu yerlerde sanki yarıklar olduğunu gözlemledim. Sizce bu olay normal mi? Hava olarak 80-90 psi vurdum. Aldığım yer biraz uzakta. İrtibata geçmem gerekir mi?
ULTRA yazısının T harfine bakınca sanki, markanın olduğu kısım olduğu gibi dışarıdan yama yapıştırma gibi duruyor. Eğer öyleyse yapıştırma olan katmanın çatlakları olabilir. Dikkatli bakıldığında çatlaklı kısım burada bitiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: tamer öztürk
Üst kısımdakiler fazlalık. Onlar belli oluyor zaten. Sadece lastik markasının yazılı olduğu bölgede var çatlak gibi şeyler. İrtibat kurup, dükkan sahibine resmi ilettim, inceleyelim ve yarıksa değişelim dedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet1914
276158 dosyayı görüntülemerhabalar, dün sürüş esnasında kaldırım taşına çarpmam sebebiyle lastiğim yarıldı. Dün fazla araştırma yapamadan, mecburen bu lastiği aldım. Fakat hava vurunca sadece yazının olduğu yerlerde sanki yarıklar olduğunu gözlemledim. Sizce bu olay normal mi? Hava olarak 80-90 psi vurdum. Aldığım yer biraz uzakta. İrtibata geçmem gerekir mi?


ULTRA yazısının T harfine bakınca sanki, markanın olduğu kısım olduğu gibi dışarıdan yama yapıştırma gibi duruyor. Eğer öyleyse yapıştırma olan katmanın çatlakları olabilir. Dikkatli bakıldığında çatlaklı kısım burada bitiyor.

Web'deki diğer resimlerde de Continental'in başından bilgilerin sonuna kadar etiket gibi görünüyor:
71AZKorBEfL._AC_SL1500_.jpg

41OdmgwRGmL._AC_.jpg

continental_ultra_sport_road_tyre_700_x_28c_1542646939_9bee4c26_progressive.jpg

5dca91fe8f67c.jpg

Ancak hiçbirinde o yarık hissini veren görüntü yok.
Yeşiller etiketten kaynaklı desek bile kırmızılar şüpheli:
2021-10-25_12-37-26.jpg
 
Öncelikle Teşekkür ederim. Kırmızı çizgiler fazlalık gibi geldi bana. Hava vurmadan evvel böyle görünmüyordu. Web'den aldığınız görüntü gibiydi. Hava vurunca böyle şeyler belirginleşti.
 
Şansım yaver gitmiyor, lastikler 300 km olmamıştır ama geçen haftasonu bu kesigi farkettim acaba bir sıkıntı olur mu bilmiyorum, bu kesik arka lastikte, nispeten daha az basınçlı ön ile değişim yapsam mi ama bu seferde risk daha yüksek olur ? Bu şekilde biraz daha kollayarak sürsem mi acaba. 76BC40A7-538A-4FE6-9BBD-8A84FEC29C5C.jpeg
3B015B65-39D3-4329-8961-91D1F265DBA1.jpeg
 
@yavuzkosar fotoğraftaki durum her ne kadar çok benzer gözükmese de benim de başıma lastik yarılması geldi. Belki bir cam kesti ama o bölgedeki deformasyon nedeniyle iç lastik aşınıp patlamaya başlamıştı. Aşağıdaki videodaki tamir yöntemini uyguladım ve yaklaşık 2bin kilometredir tek bir patlak dahi olmadı. Hala daha sağlamlığını da koruyor. Ben alelade bir iç lastik yaması, dikiş ipliği ve son olarak da japon yapıştırıcısı ile sağlamlaştırdım. Yani eğer sizin de durum vahimleşirse bu çözümü göz önünde bulundurabilirsiniz diye paylaşmak istedim.

 
Şansım yaver gitmiyor, lastikler 300 km olmamıştır ama geçen haftasonu bu kesigi farkettim acaba bir sıkıntı olur mu bilmiyorum, bu kesik arka lastikte, nispeten daha az basınçlı ön ile değişim yapsam mi ama bu seferde risk daha yüksek olur ? Bu şekilde biraz daha kollayarak sürsem mi acaba. 276228 dosyayı görüntüle
276227 dosyayı görüntüle
Geçmiş olsun öncelikle, eskiden kullandığım Michelin Lithion 2 lastiklerime sahil yolunda giderken midye kabuğu saplanması sebepli böyle bir yarılma meydana gelmişti. Ben de sıkıntı olur mu diye düşünmüştüm ama uzun kilometreler bir sıkıntı çıkartmadı tekrar bana, belki şans yaver gitti de denebilir. Bir balon vs yapsaydı çöpe atardım ama beni götürdü lastik ömrünü tamamlayana kadar.
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
Bugün yeni lastik kesildi, lastikler 500km filan kullanıldı. Schwalbe pro one evo 25c. Lastiğimi kesen fotolardaki deniz kabukları, yaklaşık 20km kamyon yükünü saça saça gitmiş. F35200DB-6A73-44F5-AEB8-4B47729515FB.jpeg9209AF2C-C0D3-4243-AB2A-825E4B18BAB5.jpegFE16E782-E3EB-4D9C-BD21-565530653F3D.jpeg21F3D3CB-9709-44F6-BEDB-634B06C08C4F.jpeg
 
Şansım yaver gitmiyor, lastikler 300 km olmamıştır ama geçen haftasonu bu kesigi farkettim acaba bir sıkıntı olur mu bilmiyorum, bu kesik arka lastikte, nispeten daha az basınçlı ön ile değişim yapsam mi ama bu seferde risk daha yüksek olur ? Bu şekilde biraz daha kollayarak sürsem mi acaba. 276228 dosyayı görüntüle
276227 dosyayı görüntüle

Hocam tüm lastiklerim benzer şekilde. Bir sıkıntı olmaz çok büyük ihtimal. Ancak işinizi daha sağlama almak isterseniz kamyon lastikleri için kullanılan kalın yamalar var (bisiklet yamalarından bir miktar büyük) Ondan alıp, tam ortadan kesip, kesik olan uzun kısmı lastik yanağına içten güzelce bally ile yapıştırabilirsiniz. Çok daha fazla yarılmış lastiği bu yöntem ile çok uzun sure kullandım. Hala da kullanmaktayım.
 
Son düzenleme:
Tavsiyeler için teşekkür ederim arkadaşlar, biraz izlemede kalıp ilerleme görürsem müdahale edeceğim çok sağ olun 👍
 
Merhaba, 4000 tl bütçe ile 0 ucuz bir yol bisikleti almak istiyordum bilgili olan birisi bana bu üç bisikletten hangisinin daha iyi olduğunu ve nedenini açıklayabilir mi? daha iyi bir öneriniz varsa lütfen esirgemeyin

Salcano xrs 066
Kron RC 1000
Bisan rx9100 tourney
 
Merhaba, 4000 tl bütçe ile 0 ucuz bir yol bisikleti almak istiyordum bilgili olan birisi bana bu üç bisikletten hangisinin daha iyi olduğunu ve nedenini açıklayabilir mi? daha iyi bir öneriniz varsa lütfen esirgemeyin

Salcano xrs 066
Kron RC 1000
Bisan rx9100 tourney

Salcano'yu başlıca 52-42 aynakol dişlilerinden dolayı tercih etmezdim. Bisan'ı arattığımda farklı donanımlarla karşılaştım, bazısında vites kolları Claris, bazısında Tourney. Kron ise kadro olarak göze en çekici gelen. Tabi göz kararı bu, kadrolar hakkında pek bilgi malesef yok.
Ben şu şekilde sıralardım.

Kron=Bisan(Claris Kol)>Bisan(Tourney Kol)>Salcano
 
  • Beğen
Tepkiler: Ryan_gosling
Merhaba, 4000 tl bütçe ile 0 ucuz bir yol bisikleti almak istiyordum bilgili olan birisi bana bu üç bisikletten hangisinin daha iyi olduğunu ve nedenini açıklayabilir mi? daha iyi bir öneriniz varsa lütfen esirgemeyin

Salcano xrs 066
Kron RC 1000
Bisan rx9100 tourney

Çok küçük farklar var ama gördüğüm kadarıyla Salcano ve Kron'da Shimano MF-TZ500 vidalı ruble var, Bisan'da HG-200 kaset ruble. Vidalı rublelerde bunların beraberinde gelen 14-28 dışında sadece 14-34 mega range ruble var ama ona da bu bisikletlerdeki attırıcının max seviyesi izin vermiyor. Vidalı rublelerde küçük dişlinin 14'ten az dişli olma şansı da yok. Bisan'da ise kaset 12-28 ruble var, daha farklı oranları olan rubleler de takılabilir.
Ben bu nedenden dolayı diğer ikisini eleyip Bisan'ı öne çıkarırdım ama Bisan'ın kendi sitesinde de bu ürün olsaydı keşke. Başka sitelerde özellikler yanlış yazılmış da olabilir.
Tabii bütçeyi çok az daha yükseltip mümkünse Sora, olamıyorsa Claris setli bir bisiklete çıkmanızı da öneririm. Dün şurada 4146 lira fiyatlı bir (link) linki paylaşılmıştı, başka markalarda da benzerleri vardır.
 
Herkese merhaba fromdaşlar aranıza yeni katılıyorum. Bir kaç sorun olacak ikinci el olarak aldığım Scott Speedster 30 yol bisikletim için uygun fiyata bir lastik bakıyorum. Üzerinde shimano 105 seti takılı ayna kol tiagra bisiklet adeta akıyor. Ama lastik seçimi konusunda bir hayli acemiyim diyebilirim. Bu yüzden siz değerli from üyelerine danışmak istedim. Şuan kullandığım lastik schwalbe Lugano 700×23 zırhlı lastikler bunu 700×25 ile değiştirmek istiyorum. Lakin jant buna müsait mi bilemiyorum. Bu yüzden görsel olarak paylaşacağım. Bu konuda da fikir verirseniz çok sevinirim. Lastik olarak uzun yol için kullanabileceğim bir lastik arıyorum. Benim için önemli olan dayanıklılık beni yolda bırakmasını istemiyorum. Tabi yol tutuşu da iyi olursa tadından yenmez 😂 şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkür ediyorum :) IMG_20211206_192250_787.jpgIMG_20211206_191604_269.jpg
 
Herkese merhaba fromdaşlar aranıza yeni katılıyorum. Bir kaç sorun olacak ikinci el olarak aldığım Scott Speedster 30 yol bisikletim için uygun fiyata bir lastik bakıyorum. Üzerinde shimano 105 seti takılı ayna kol tiagra bisiklet adeta akıyor. Ama lastik seçimi konusunda bir hayli acemiyim diyebilirim. Bu yüzden siz değerli from üyelerine danışmak istedim. Şuan kullandığım lastik schwalbe Lugano 700×23 zırhlı lastikler bunu 700×25 ile değiştirmek istiyorum. Lakin jant buna müsait mi bilemiyorum. Bu yüzden görsel olarak paylaşacağım. Bu konuda da fikir verirseniz çok sevinirim. Lastik olarak uzun yol için kullanabileceğim bir lastik arıyorum. Benim için önemli olan dayanıklılık beni yolda bırakmasını istemiyorum. Tabi yol tutuşu da iyi olursa tadından yenmez 😂 şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkür ediyorum :) 278150 dosyayı görüntüle278149 dosyayı görüntüle

Lastik uyumluluğu jant iç çapından anlaşılır ama fotoğraflarınızdaki değerler lastik ve jant şeridi için. Jantın yan yüzünde küçük bir etikette ya da jant şeridini kaldırınca çoğu zaman sibop deliğine yakın bir yerde görebileceğiniz jantın iç yüzündeki bir etikette yazar. Yüksek olasılıkla jant 15 mm'dir, öyle ise ideal olarak 23, 25 ve 28 mm lastikler uyar, 30 ve 32 mm janta bağlı olmak şartıyla takılabilir. Tabii 25 mm'nin üstü için kadro uyumluluğuna da bakılmalı. 25 mm her durumda sizin jantlara uyar.

Dropbar_Tire_Rim_Compatibility.jpg


Daha yüksek dayanıklılık için Schwalbe'nin Durano serisinden bir ürün seçilebilir: (link) veya (link) . Tabii ki başka markalarda da benzer ürünler var.
 
Çok teşekkürler geri dönüşünüz için bu duruma göre en ideal ölçü 25mm olacak gibi gözüküyor. Yalnız ben biraz daha sağlam olabilmesi için 28mm bir lastik almayı düşünüyordum. Sizce 28mm bu janta göre zorlama olur mu? İdeal bir ölçüm de karar kılmak istiyorum. Çok teşekkürler
 
Çok teşekkürler geri dönüşünüz için bu duruma göre en ideal ölçü 25mm olacak gibi gözüküyor. Yalnız ben biraz daha sağlam olabilmesi için 28mm bir lastik almayı düşünüyordum. Sizce 28mm bu janta göre zorlama olur mu? İdeal bir ölçüm de karar kılmak istiyorum. Çok teşekkürler

28 de bu jant için ideal ölçülerden ama kadro uyumluluğuna bakmak lazım. 28 mm lastik alıp kadroya dokunduğu için tekrar 25'e dönenler var.

Yukarıdakini yazdıktan sonra Scott Speedster 30 hakkında bilgi var mı diye arattım, 2021 modeli zaten 28 veya 32 mm lastik ile geliyormuş:
Bunlarda 28 mm: (link) - (link) - (link)
Kendi sitesinde 32 mm (belki 2022 modeldir): (link)
Sizin bisikletin model yılına göre arama yapınca o yılın orijinal lastik ölçüsü çıkar, 28'e uyumlu olup olmadığı belli olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: _Madmexx _
Vallaha hocam bisiklet bu yılını bilemiyorum ne yazık ki ben üçüncü sahibiyim. Emekli bir amcadan almıştım. Açıkçası yanlış bir ürün de sipariş etmek istemiyorum. 25mm ile 28 mm arasında çok büyük bir farklılık olur mu acaba? Avantaj ve dezavantajları nelerdir? En kötü ihtimalle 25mm alma ihtimaline karşılık bu soruyu soruyorum. Şuan kullandıklarım 23mm
 

Dosyalar

  • IMG_20211126_213856_664.jpg
    IMG_20211126_213856_664.jpg
    88,1 KB · Okunma: 38
Geri