Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti lastik önerisi

schwalbe one raceguard tle kullanıyorum , bisikletimin üzerinde geldi. Söküp takması gerçekten çok uğraştırıcı , benim tecrübesizliğim mi dedim ama birkaç kişi daha sorun yaşamış. taktıktan sonra janta oturmama problemi var , evde birkaç defa havasını tamamen indirip . tekrar şişirip lastiği yerde sektirerek oturttum. Daha kolay söküp takılan bir lastik bakıyorum , conti 5000 gp nasıldır , yurtdışında çift lastik artı iki tane iç lastik 80 euro civarı. Nerdeyse Türkiye'de sadece 1 dış lastik bu fiyat seviyelerinde :(
Conti lastikler İstanbul gibi cam kırıklarının çok olduğu yerler için biraz yumuşak kalıyor gp4000 lerimin üzerinde bir sürü cam yarığı vardı. Şimdi Raceguard kullanıyorum bende takması zor ama ayaklı bir pompa ile yüksek basınç bastığınızda jantlara oturmasında sorun olmuyor. Şimdi Veloflex Corsa larım gelecek yurtdışından bir de onları deneyeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: berk92
Scudo
michelin arabada da tutunması iyi konforlu ama çabuk erir, pilot sportlar iyidir mesela ama çok uzun dayanmaz
Yol tutuş ve dayanım. Dayanıklı lastikler biraz daha yol tutuş açısından verimsiz olur. Yol tutan lastiğin ömrü de biraz kısa olur. Bahsettiğiniz michelin ps serisinin amacı zaten takayım uzun yıllar gitsin değil de taktığımda viraja da girsin, yol da tutsun, fren mesafesi de kısa olsundur. Mesela biraz daha alt seri michelinlerde yol tutuş ve fren mesafesi kötüleşir. Her lastiğin amacı farklı. Kısacası ne kadar yol tutarsa o kadar aşınır diyelim. Şuanki lastik teknolojisinde aynı anda hem yol tutuş hem dayanım üst seviyelerde değil. Aynısı bisiklette de geçerli. Belki gelecekteki yeni teknolojik gelişmeler bunu aşmayı başarır.
 
GCN videosu ve delilden aynı cümlede bahsedilince bi' sarsıldım.
Niye videoda ne hata buldunuz? "Delil" olarak beğenmediyseniz size göre güvenilir olanı atın.

Norcal cycling.
1719499152549.png
 
Niye videoda ne hata buldunuz? "Delil" olarak beğenmediyseniz size göre güvenilir olanı atın.

Kişisel olarak algılamayın, konu GCN ve benzerlerinin testleri.

GCN videolarında (ve benzerlerinde) deney kriterlerine uyulduğunu görmek pek mümkün değil. Mesela iki tane birbirinden farklı bisiklet alırlar, biri disk frenli, biri HD frenli. Tür dışında birbirine benzemez bu iki bisikletten önce biriyle fıtı fıtı pedal çevirip yaklaşık aynı hızda, tahminen aynı noktada frene basıp ölçebildikleri kadar durma mesafesine bakarlar, sonra diğer bisiklete geçip aynı işlemleri yaparlar; yaklaşık, tahmini, hemen hemen, keyfe göre gibi kriterlerle "deney" tamamlanıp biri kazanan ilan edilir.

Aynı örnekten yola çıkarsak,
- iki bisikletin fren dışındaki özelliklerinin kusursuz aynı olması gerekir
- rüzgar ve hava sıcaklığının iki bisiklet sürülürken mutlaka aynı olması gerekir
- bisikletin frenlemeye başladığı yerin, hızın, frenlemenin yapıldığı zeminin mutlak aynı olması gerekir. 3 cm sağı bile olmaz, kusursuz aynı yer olmalı.
vesaire, vesaire.

Dolayısıyla bu tür videolar "delil" olmaz, "gözlem sonucu" olur. "Biz öyle gözlemledik" denir, "bu böyle" denmez.

Yukarıdaki video özelinde bir bisikletin hiçbir özelliği değişmeden 26-30-35 mm lastikle, her lastiğin ideal basınçta olduğunun garantisi verilerek, bisiklete etki edecek başka hiçbir değişken unsur yokken (sıcaklık, rüzgar, sürücüdeki ağırlık değişimi, sürücünün mutlak şekil ve konumu ve daha nicesi) rüzgar tüneli, mekanik bir test platformu üzerinde aletli ölçüm yapsınlar, o zaman "delil" olarak kabul edebilirim.

Yoksa bu kritersiz, kontrolsüz, ölçümsüz, değişken testlerin sonuçlarına inanacaksak ben kırmızı bisikletimle bir tur atarım, yeşil bisikletimle bir tur atarım, kırmızı bisikletle turu çabuk tamamlarsam "kırmızı renk bisikletler daha hızlıdır" derim, "delil" de keyfim olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
Bu senenin başından beri schwalbe pro one kullanıyorum. Lastiği takması ve sökmesi tam bir işkence. İki levye yardımı ile zar zor söküp takıyorum. Semih abi banada veloflex corsa önermişti yanlış hatırlamıyorsam. Muhtemelen bir daha schwalbe yol lastiği almayacağım. Geçen sene pirelli p7 sport kullanıyordum ucuz lastikti fakat söküp takması epey kolaydı levye bile gerekmiyordu nerdeyse.
 
Niye videoda ne hata buldunuz? "Delil" olarak beğenmediyseniz size göre güvenilir olanı atın.

Norcal cycling.
318551 dosyayı görüntüle
Jeff ve Will dün yavaş sürmüştü, bugün hızlı sürdüler şeklinde deney ve delil olmaz. Onlara ancak kullanıcı deneyimi denir.
Daha bilimsel çalışan kaynakları ciddiye almalısın. Aşağıdaki makale bu konu için umarım seni tatmin edecektir:
(link)

Özetleyeyim okumayı sevmeyenler için, aynı basınçta aynı lastik modeli, genişledikçe yuvarlanma direnci az da olsa düşer.
Ancak aynı basınçla şişirirseniz. Bu da mümkün değildir, geniş lastik aynı yüksek basınçta hava basınca çabuk deforme olur, hatta yarılır.
Zaten üreticilerin lastik üzerine yazdığı önerilen basınç aralığı, lastik genişledikçe aşağı iner.

Bir daha söyleyeyim:
110 hava basılmış aynı model lastik, genişledikçe daha düşük yuvarlanma direnci gösterir. Ancak böyle sürüş yapılmaz.
Lastik genişledikçe basınç da 100-90-80-70 şeklinde düşürülür. Düşürdükçe de yuvarlanma direnci artar.

Tavsiye edilen basınç aralığında kullanılan hiçbir lastik, genişledikçe daha az yuvarlanma direnci göstermez.


1719558582978.png
Bu da önerilen basıçta şişirilmiş lastik testi. Yuvarlanma direnci artacağı gibi, dış ve içlastikler genişlediğinden ağırlıkları da artar.
Bu da ilave güç harcanmasına neden olur.

Kaybedilen hızın karşılığı ise konfor ve yol tutuştur. O da ayrı bir meseledir, kişisel tercihlere girer :)
 
Jeff ve Will dün yavaş sürmüştü, bugün hızlı sürdüler şeklinde deney ve delil olmaz. Onlara ancak kullanıcı deneyimi denir.
Daha bilimsel çalışan kaynakları ciddiye almalısın. Aşağıdaki makale bu konu için umarım seni tatmin edecektir:
(link)

Özetleyeyim okumayı sevmeyenler için, aynı basınçta aynı lastik modeli, genişledikçe yuvarlanma direnci az da olsa düşer.
Ancak aynı basınçla şişirirseniz. Bu da mümkün değildir, geniş lastik aynı yüksek basınçta hava basınca çabuk deforme olur, hatta yarılır.
Zaten üreticilerin lastik üzerine yazdığı önerilen basınç aralığı, lastik genişledikçe aşağı iner.

Bir daha söyleyeyim:
110 hava basılmış aynı model lastik, genişledikçe daha düşük yuvarlanma direnci gösterir. Ancak böyle sürüş yapılmaz.
Lastik genişledikçe basınç da 100-90-80-70 şeklinde düşürülür. Düşürdükçe de yuvarlanma direnci artar.

Tavsiye edilen basınç aralığında kullanılan hiçbir lastik, genişledikçe daha az yuvarlanma direnci göstermez.


318560 dosyayı görüntüle
Bu da önerilen basıçta şişirilmiş lastik testi. Yuvarlanma direnci artacağı gibi, dış ve içlastikler genişlediğinden ağırlıkları da artar.
Bu da ilave güç harcanmasına neden olur.

Kaybedilen hızın karşılığı ise konfor ve yol tutuştur. O da ayrı bir meseledir, kişisel tercihlere girer :)
Kalın lastik daha hızlı gider diye kim ilk söylediyse atasözü gibi oldu malesef. Yukarıdaki incelemede açıkça yazıyor. Kalın lastik daha rahat bir sürüş sağlar ama basınç düşeceği için yuvarlanma direnci artar.

Bu yüzden yol bisikletimde 23 mm dışında lastik hiç kullanmadım ve kullanmayacağım mecbur kalmadıkça :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Vittoria Road Rubino Pro Control 700x28 G2.0 uzun zamandır bu markanın 700x25 ini kullanıyordum geçen ay daha 400 km olmuş lastiğim yolda anlayamadığım göremediğim bir cisim tarafından boydan boya kesildi ön lastiğim yeni olduğu için (keza arka lastik de yeniydi) sadece arka lastiğe 28 mm genişlik de olanı taktım ivmelenme olarak 25 ile 28 arasın da çok fark yok fakat yol tutuşu ve konfor 1 tık daha arttı maddıyatı toplayıp ön lastiği de aynısından takmayı planlıyorum tavsiye ederim güzel lastik
 
Siparişini verdiğim Continental Ultra sport 3 lastikler geldi fakat şişirdikten sonra yan tarafında fotoğraftaki siyah lekeler dikkatimi çekti. İlk geldiğinde mi böyleydi sonradan mı oluştu takma şişirme esnasında bilmiyorum. İlerde bir sorun yaratır mı acaba?
 

Dosyalar

  • IMG_20240629_002810.jpg
    IMG_20240629_002810.jpg
    47,7 KB · Okunma: 53
  • IMG_20240629_002810.jpg
    IMG_20240629_002810.jpg
    47,7 KB · Okunma: 53
Siparişini verdiğim Continental Ultra sport 3 lastikler geldi fakat şişirdikten sonra yan tarafında fotoğraftaki siyah lekeler dikkatimi çekti. İlk geldiğinde mi böyleydi sonradan mı oluştu takma şişirme esnasında bilmiyorum. İlerde bir sorun yaratır mı acaba?
Ben bir sorun göremedim. Sanırım sizin lastiğin yanağı gri renkte. İlk defa gördüm bunu. Belki de kameradan dolayı öyle gözükmüştür.
 
Ben bir sorun göremedim. Sanırım sizin lastiğin yanağı gri renkte. İlk defa gördüm bunu. Belki de kameradan dolayı öyle gözükmüştür.
Evet kameradan dolayı o şekilde gri duruyor. Dediğim kısımları kırmızı içine aldım sanki soyulmuş yada birşey sürtünmüş gibi duruyor. Ordan yırtılmasından yada çatlamasından korktum.
 

Dosyalar

  • IMG_20240629_011020.jpg
    IMG_20240629_011020.jpg
    49,1 KB · Okunma: 25
Vittoria Road Rubino Pro Control 700x28 G2.0 uzun zamandır bu markanın 700x25 ini kullanıyordum geçen ay daha 400 km olmuş lastiğim yolda anlayamadığım göremediğim bir cisim tarafından boydan boya kesildi ön lastiğim yeni olduğu için (keza arka lastik de yeniydi) sadece arka lastiğe 28 mm genişlik de olanı taktım ivmelenme olarak 25 ile 28 arasın da çok fark yok fakat yol tutuşu ve konfor 1 tık daha arttı maddıyatı toplayıp ön lastiği de aynısından takmayı planlıyorum tavsiye ederim güzel lastik
Ben aynı lastiğin 28 mm olanın kullanıyorum. 5000 km’ye yaklaştı. Genel olarak memnun kalsam da hamurda uzunlamasına çatlaklar oluştu. Yanaklarda da benzeri var, bu nedenle yeniden bu lastiği almayı düşünmüyorum. 7-8 binde bunlar olsaydı daha kabul edilebilir olurdu bence. 5000 bana erken geldi. Sadece asfaltta kullanıyorum, 70 kiloyum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ATALAY16
Ben aynı lastiğin 28 mm olanın kullanıyorum. 5000 km’ye yaklaştı. Genel olarak memnun kalsam da hamurda uzunlamasına çatlaklar oluştu. Yanaklarda da benzeri var, bu nedenle yeniden bu lastiği almayı düşünmüyorum. 7-8 binde bunlar olsaydı daha kabul edilebilir olurdu bence. 5000 bana erken geldi. Sadece asfaltta kullanıyorum, 70 kiloyum.
28 mm sini ilk defa kullanıyorum 25 olanı kullandım onda yoktu bakalım bu yapacak mı
 
Ben yine aynı çizgide devam ediyorum, 28 mm lastiklerim geldi. Kardeşim gelirken İngiltereden getirdi Merlin’de çiftinin fiyatı 50 Pound

318538 dosyayı görüntüle
Çok fena lastik 700x25c katlanır modelini kullandım. Kullandığım sürede lastiğe giren diken, küçük cam parçalarına rağmen mükemmel şekilde devam etti hiç birinde iç lastik ve yama ile uğraşmadım. İlk zamanlar biraz zor takılıyordu sonradan ya lastikler ya ben alıştım. Lastiği alıp 1500-2000km kullandıktan sonra pandemi ve hastane ortamı ile hiç binemedim 3 yıl yattı üzerine dağ bisikletini aktif 1 yıl kullanmam ile daha yattı derken 4-5 ay önce inen lastikleri şişirdiğimde çatlaklar oluştu. Galiba lastiğin raf ömrü bitti. Şuan kullanmaya korkuyorum yolda giderken bir anda patlarsa çok hayırlı şeyler olmayabilir diye düşünüyorum.

Geçtiğimiz günlerde uygun fiyatlı jant seti alınca yeniden lastik arayışına girdim. Bir çok bisikletçi gibi benim de isteğim patlamaması. Ağırlık olarak çok fark aramıyorum gramajlarla çok olmuş olmamış bana fark etmiyor. Önerebileceğiniz lastiklere açığım, acaba yine aynı model lastikten mi devam etsem?
 

Dosyalar

  • IMG_20240421_120505.jpg
    IMG_20240421_120505.jpg
    42,9 KB · Okunma: 26
  • Beğen
Tepkiler: EsQaRe66
Jeff ve Will dün yavaş sürmüştü, bugün hızlı sürdüler şeklinde deney ve delil olmaz. Onlara ancak kullanıcı deneyimi denir.
Daha bilimsel çalışan kaynakları ciddiye almalısın. Aşağıdaki makale bu konu için umarım seni tatmin edecektir:
(link)

Özetleyeyim okumayı sevmeyenler için, aynı basınçta aynı lastik modeli, genişledikçe yuvarlanma direnci az da olsa düşer.
Ancak aynı basınçla şişirirseniz. Bu da mümkün değildir, geniş lastik aynı yüksek basınçta hava basınca çabuk deforme olur, hatta yarılır.
Zaten üreticilerin lastik üzerine yazdığı önerilen basınç aralığı, lastik genişledikçe aşağı iner.

Bir daha söyleyeyim:
110 hava basılmış aynı model lastik, genişledikçe daha düşük yuvarlanma direnci gösterir. Ancak böyle sürüş yapılmaz.
Lastik genişledikçe basınç da 100-90-80-70 şeklinde düşürülür. Düşürdükçe de yuvarlanma direnci artar.

Tavsiye edilen basınç aralığında kullanılan hiçbir lastik, genişledikçe daha az yuvarlanma direnci göstermez.


318560 dosyayı görüntüle
Bu da önerilen basıçta şişirilmiş lastik testi. Yuvarlanma direnci artacağı gibi, dış ve içlastikler genişlediğinden ağırlıkları da artar.
Bu da ilave güç harcanmasına neden olur.

Kaybedilen hızın karşılığı ise konfor ve yol tutuştur. O da ayrı bir meseledir, kişisel tercihlere girer :)
Çok yakın arayla önce 28mm lastikle sonrasında ise 25mm lastikle aynı mesafeyi gittim 25mm lastikte 28mm ye göre hiçbir konfor kaybı yaşamadım hız ortalamam da önceki sürüşe ek olarak karşıdan esen rüzgar olmasına rağmen 28den 30a çıktı gerçekten büyük pişmanlıkmış geniş lastik.
 
Arkadaşlar merhaba tecrübesiz olduğum bir konuda yardımınıza ihtiyacım var:
* 2016 scott speedster 10 modeli yol bisikleti kullanıyorum
* Sadece şehir içi keyfe keder sürüyorum, hızlı sürmüyorum veya uzun yol gitmiyorum
* Ben 115 kiloyum
* Benim için yol tutuşu önemli, bütçe sıkıntım yok, Kaliteli bir model arıyorum
* Mevcut lastiklerime ait detaylar fotoğraflarda mevcut
Bana iç ve dış lastik önerisinde bulunabilir misiniz, şimdiden teşekkür ederim.
 

Dosyalar

  • 20240702_213033.jpg
    20240702_213033.jpg
    89,5 KB · Okunma: 21
  • 20240702_213110.jpg
    20240702_213110.jpg
    74,8 KB · Okunma: 21
Merhaba, çifti 3000 liraya kadar lastik bakıyorum.
vittoria zafiro pro 700x25c
continental ultra sport 3 700x28

Şuanda hutchinson equinox 2 kullanıyorum. Bu iki lastiği tavsiye eder misiniz?

schwalbe durano plus telli 700x25
schwalbe one addix raceguard katlanır 700x25
continental gr sport rc 700x28C de düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Benim için yol tutuşu önemli, bütçe sıkıntım yok, Kaliteli bir model arıyorum
Türkiye'de ki bisikletimde Schwalbe Durano Plus kullanmıştım, 700X25 olmasına rağmen gayet rahat ve yol tutuşuda iyiydi.
Zaten tekeri takıp ilk sürüşümde havasını kontrol ettim. Teker inik gibi gelmişti.
 
Merhaba, çifti 3000 liraya kadar lastik bakıyorum.
vittoria zafiro pro 700x25c
continental ultra sport 3 700x28

Şuanda hutchinson equinox 2 kullanıyorum. Bu iki lastiği tavsiye eder misiniz?

schwalbe durano plus telli 700x25
schwalbe one addix raceguard katlanır 700x25
continental gr sport rc 700x28C de düşünüyorum.

Pirelli P7 sport öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Kalın lastik daha hızlı gider diye kim ilk söylediyse atasözü gibi oldu malesef. Yukarıdaki incelemede açıkça yazıyor. Kalın lastik daha rahat bir sürüş sağlar ama basınç düşeceği için yuvarlanma direnci artar.

Bu yüzden yol bisikletimde 23 mm dışında lastik hiç kullanmadım ve kullanmayacağım mecbur kalmadıkça :)
Pogacar şuan Fransa turunda önce 32mm arkada 33mm lastik kullanıyor.. Dün etap kazanma rekorunu kıran Cavendish 29mm lastik kullanıyor.. Bu adamlar 1-2 watt gibi marjinal kazanımların hesaplarını yapan adamlar. Kalın lastik dezavantaj sağlamış olsa sence kullanırlar mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Geri