Scudo Sports

Yol bisikleti sağlığımızı mı bozuyor?

Yol bisikleti vücudun duruşunu bozar mı?


  • Toplam katılım
    202

ahmtayd

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Mart 2015
Mesaj
500
Tepki
308
Şehir
Istanbul
İsim
Ahmet
Bisiklet
Carraro
Bir süre bisikletten uzak kalıp tekrar başladığımda bir şey farkettim. Biz yol bisikletçileri; sürüş esnasında ciddi anlamda öne eğiliyoruz. Boynumuzu da yukarı kaldırıyoruz saçma sapan bir duruş içerisine giriyoruz. Bu duruş gençlik çağındakiler için belin duruşunu, dikliğini bozmaz mı? Normal hayatta dik durmamak olarak tabir ettiğimiz omuzların öne doğru düşük kalması hastalığına sebep olmaz mı? Çok sevdiğim sporumun vücudumun duruşunu; sağlamlığını bozar mı düşüncesi içinde gölgede kalması canımı sıkıyor. Ne dersiniz bu konuda?

124970
 
Scudo
Droplardan tutarak bisikleti kullanırken, ileri bakmak için kafamızı yukarı doğru kaldırmak zorunda kalıyoruz ve bu yüzden boynun arka tarafında bir kasılma ve hafiften ağrı oluşuyor. duruş bozukluğuna sebebiyet verirmi bilmiyorum.

Kullandığınız fotoda örnekleme açısından güzel. Chris froomu'un kafası bir önüne bir ileriye bakarak belli bir ritimle hareket ediyor. Bazı kimseler bunu eleştiriyor yada sürekli power metre kontrolu yaptığı için sevmiyorlar, aksine ben bu hareketini boyunda ağrı oluşmaması açısından oldukça mantıklı buluyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Spor sağlıklı bişeydir ama yarışmacı sporculuk başka bişey. Bütün spor dallarında mesele yarışmaya geldiğinde vücudun limitlerini zorlarsınız. Sürekli limitlerde dolaşmanın sağlığa zararlı olduğu kesin. Diğer spor dallarındaki profesyonel sporculara bakın. Pek çok sporcuda meslek hastalığı diyebileceğimiz sakatlıklar var. Dolayısıyla yol bisikleti kullanırken ne seviyede kaldığınıza bağlı olarak sağlığımıza zarar verme ihtimalimiz mevcut. Bisikletçilerde bildiğim kadarıyla sadece omur rahatsızlıkları değil Varikosel görülme sıklığı da artıyor mesela. Futbolcularda kalp rahatsızlıkları ve kalıcı eklem harabiyetleri, boksörlerde sinirsel hastalıklar örnek verilebilir.
 
Çoğumuz için haftalık sürüş süresi 10 saat civarıdır. Hadi ben de sizin gibi abartayım; Tüm bu süre boyunca, sürekli aynı pozisyonda, sizin dediğiniz gibi "iki büklüm" olduğunuzu varsayalım. (Aslında durum bu değil, daha sonra açıklarım)
Peki haftanın geri kalan 150 saatinde siz, hiç mi televizyon izlemiyor, bilgisayar başında vakit geçirmiyor, hatta "iki büklüm" telefonunuzu kurcalamıyorsunuz? :)
Hiç telefona bakmaktan sakat kalan birini gördünüz mü? :eek:
Diğer bir gerçek: Çoğumuz telefona bakarak, bisiklet üzerinde geçirdiğimiz zamandan fazlasını geçiriyoruz haftalık. Aynı örneği TV için de, bilgisayar için de ayrı ayrı verebilirim.

Hepsini geçtim, dimdik oturabilen kaç kişi var aramızda? Otururken, yemek yerken bile çoğumuz kambur oturuyoruz zaten...

Endişenizi anlıyorum, fakat yersiz :naslyany: Çünkü, düşündüğünüz kadar iki büklüm gitmiyorsunuz bisiklette.

Tırmanış rehberinde bu konuyu yazmıştım az da olsa. Önemli olan üst vücut kaslarını(sırt,omuz-boyun) kullanmamak, kasmamak, boşuna enerji harcamamak amacımız demiştim. Burada enerji tasarrufundan bahsediyoruz. Biliyorsunuz kas kasılması enerji gerektirir, karbonhidrat gerektirir. Ve bahsettiğim gibi üst vücudunuzu gevşek bıraktığınızda zaten sizin "iki büklüm" dediğiniz pozisyona ulaşırsınız.

Bonus:
Eğer vücudunuzun gerçekten iki büklüm olmasını istiyor, hatta bu hissi merak ediyorsanız bir Triathlon veya zamana karşı(TT) kadro alın, hatta 1 beden küçük alın ki üzerinde daha iyi büzülebilin :)

Biz çaylaklar, aslında yol bisikletinde tabiri caizse "yata yata" gidiyoruz :uyku:

Bonusun da bonusu:
Bisikletiniz gerçekten size göreyse, hoodlardan tuttuğunuzda sırtınız,boynunuz veya omzunuzda anormal bir kasılma hissetmezsiniz zaten. Bu kasları germek zorunda kalmaz, serbest bırakırsınız.
 
Bendeki o uyuyuş pozisyonlarıyla bozulmuyorsa, bisiklet sürerken hiçbir şey olmaz :D
 
Çağımızda telefon kullanımı yüzünden "text neck" (mesaj boynu) gibi bi terim ortaya çıkmış durumda. Yani evet bilgisayar tv telefon vs.. boyun fıtıklarına düzleşmelerine sebep oluyo. İki büklüm olarak kastettiğiniz pozisyon bu düzleşmeyi tersine çalıştırıyo. Uygun bi bike fit le fayda dahi alırsınız. :)
 
Üç gündür belim, sırtım, boynum, el bileklerim, dizim ve ayak altım ağrıyor. Şehir bisikleti ile. Yinede fiziksel sağlıkta problem yok diyosanız akıl sağlığımda bi problem olmalı?!
 
İfade edildiği üzere yol bisikletine gelene kadar günlük faaliyetlerimizi gözden geçirmemiz daha faydalı olacaktır. Gelişen teknoloji ve masabaşı iş ortamının yaygınlaştığı bu çağın en büyük problemlerinden biri duruş bozuklukları. Ben de dahil çoğumuz uyurken kurbağa pozisyonuna giriyoruz ve uzmanlar bunun hatalı olduğunu ısrarla vurguluyor. Çevreme baktığımda birçok kimsenin kamburunun çıktığını veya omuzlarının aşırı düşük olduğunu görebiliyorum.
Diğer bir husus bisiklet alırken yine ben dahil çoğumuzun yaptığı cehalet şu ki, bedenimize uygun bisiklet yokken bir beden küçük veya büyüğünü alıp gidon boğazıyla oynayarak olayı hallettiğimizi sanmamız ya da daha da kötüsü büyük ya da küçük kadroyla binmeye alışmamız. Eski bisikletimde kadro bana göre büyük olduğu için, 1 saatlik bir sürüşte dahi boyun ve bel bölgemdeki baskıyı maksimum seviyede hissediyordum. Bu nedenle eğer imkan varsa mutlaka bike fit yaptırılmalı, popoyu duvara verip apış arasından topuğa bacak boyunu ölçmek gerekliyse de tecrübelerime göre maalesef tek başına yeterli olmuyor.
 
2 yıldan fazla yol bisikleti kullanıyorum ilk başlarda doğru ayarı bulamadığım için belim ve boynum ağrıyordu.Sonra kendime uygun kadro boyuna geçip doğru fiti uyguladığımda her hangi bir ağrı sızı duruş bozukluğu falan olmadı.Bu birazda kişiden kişiye değişen bir durum , froome ben bildim bileli böyle sürüyor kendi yapısı ile alakalı bir durum olabilir.O yüzden bir çok profesyonel kişileri referans olarak almamak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bisiklet Muptelasi
Öne eğilerek ağırlık merkezini bütün vücuda yayan başka bir bisiklet türü yok. Boyun,sırt vs ağrıları genellikle yanlış kadro seçimi,ergonomik ayar da ki hatalar ve kasların yeterince gelişmemiş olmasından kaynaklı. Duruş bozukluğu ya da kamburluğa yol açacağını sanmıyorum, aksine bisiklet üzerin de sakatlığı önleyen bir duruş şekli. Dik bisiklet sürmenin konfor olarak getirisi olduğu düşünülse de tümseklere bu pozisyonda yakalanmak belde ciddi sorunlara yol açabilir. Hangi bisiklet türü olursa olsun aslında ilk dikkat etmemiz gereken yer dizler. Sırtınız ağrır, boynunuz ağrır, kollarınız ağrır, buna göre çözüm arar, problemi çözersiniz ama dizler ağrımaya başladığın da genellikle iş işten geçmiş oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozy ve Haluk Eke
@Serkan Mıstınoğlu Bencede .. Bence Sürekli Değişik pozisyonlar ve bisikletin dogru ayarları ile hiç birşey olmaz. aksine Bisiklet sürmediğiniz zaman canınız çeker bisikleti. Ben öyle oldum açıkcası. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: bsklt07
Eğer gelişme döneminde iseniz bozabilir , ergenlik dönemi vs . ileri ki yaşlarda vücut yapısı oturacağından bozmaz .
 
Tüm sporların temelinde iyi bir "atlet" olmak vardır.Vücudumuzu düşünerek kas,eklem,kemik,tendon gibi bölgesel egzersizler gerekir.Basketbol la ilgilendiğim dönemde,yaz aylarında bir ay sadece kros ve fitnes yapardık.Topu elimize bile almadan vücudu hazırlardık.Eğer bireysel farklılıkları gözönüne alırsak,herkesin bisiklet kullanmadığı zamanlarda kendine özel bir antrenman yapması daha doğru olacaktır.
Pedallarken de olabildiği kadar duruş ve oturuş biçimini sıklıkla değiştirmek gerekir.Zaten bölgesel uyuşmalar aynı zamanda uyarı anlamını taşır.
Sağlıklı ve bisikletli bir yaşam dilerim..
 
İlk yol bisikleti kullanmaya başladığımda ya bu sele ye nasıl alışırım diyordum bir ay sonra vücut:) alışmış ben farkında bile değilim yani vücut bir yerden sonra alışıyor insan farkına varmıyor. Yol bisikleti alırken farklı modeller var mesela safkan yol bisikleti , ilk başta bu model yerine geometrisi daha rahat sürüşe uygun bisiklet tercih edilebilir.
 
Valla bende boyun düzleşmesi vardı. Yol bisikleti aldığım günden beridir ağrım kalmadı.
Aynı zamanda huzursuz bacak sendromum da vardı. Bu hastalık bacaklarınızı uzun süre hareketsiz bıraktığınızda ortaya çıkan hafif sızılara deniyor.
Bisiklet sürerken de sürekli bacaklarımı çalıştırdığımdan olacak,aldığım günden beridir kessinlikle ağrılarım azaldı. Önceleri bacaklarımdaki hafif sızılardan dolayı yatakta bir sağa bir sola kıvranırken;şimdi çok daha kaliteli bir şekilde uykumu alabiliyorum.
 
Merhaba arkadaşlar;

Herhangi bir bisiklet üstünde duruşunuz size göre ayarlandığı zaman hiç bir ortopedik bir sorun yaşamazsınız.

Bununla alakalı body geometry fit hakkında bilgi vermek isterim.

Retül ile Body Geometry Fit Uygulaması temel olarak kullanıcının vücut yapısı, deneyim seviyesi, şikayetleri, sürüş tarzı ve alışkanlıklarının incelenmesi, bunların sonuncuna göre hassas ölçümler yaparak bisikletin en uygun ayarlara getirilmesidir.
Bu uygulama mevcut bisikletiniz üzerinde gerçekleştirilebileceği gibi kendinize ait bir bisikletiniz yok ise Retül Müve SL bisiklet üzerinde de gerçekleştirilebilir. Retül Müve SL bisiklet üzerinde yapılan uygulama ile kendinize en uygun bisiklet ölçüsünü ve donanım özelliklerini tespit etmek mümkündür.
Retül ile Body Geometry Fit uygulaması tüm marka ve model bisikletlere uygulanabilmektedir.

Bike Fit Nedir? Retül ile Body Geometry Fit Nedir?

Son dönemde sportif anlamda bisiklet kullanan kişilerin sayısının hızla artması ile birlikte Aktif Pedal en iyi sürüş deneyimini sunabilmek amacı ile Body Geometry Fit uygulamalarına ağırlık vermeye başladı. 2016 yılında Retül ölçüm sistemleri ile güçlendirdiğimiz ve yenilediğimiz stüdyomuzda artık daha hassas ve yüksek kalitede servis hizmeti vermekteyiz. Peki ama Body Geometry Fit Nedir? Sıradan bike fit uygulamalarından farkı nedir? Retül ne işe yarar?
Temel anlamda bike fit uygulaması bisikletin kullanıcıya göre ayarlanmasıdır. Bu uygulama sırasında belirli kurallara göre sürücünün duruş pozisyonu, sele konumu ve gidon konumu ayarlanır. Body Geometry Fit uygulaması ise bu ayarlamaları sadece belirli kurallara göre değil aynı zamanda kullanıcının vücut yapısı, limitleri, sürüş tarzı ve sürüş alışkanlıklarını irdeleyerek bunlara en uygun pozisyonu oluşturmayı amaçlar. Bu sayede kullanıcı için teoride en verimli pozisyon değil reel olarak en verimli, rahat ve sakatlıklardan korunaklı pozisyon bulunmuş olur.
Body Geometry Fit uygulaması temelde 3 aşamadan oluşan ve bisiklet türüne göre 2 saat ile 3 saat arasında değişen sürede tamamlanan bir uygulamadır. Yol, dağ ve şehir bisikletleri ortalama 1.5-2 saat arası sürerken, zamana karşı (TT) bisikletlerde sökme takma ve ayar işlemlerinin uzun sürmesi ve parametrelerin daha fazla olması sebebi ile 3 saate kadar sürebilmektedir.

Uygulamanın ilk adımında kullanıcının şikayetleri, var ise mevcut sakatlık ve bilinen rahatsızlıkları, sürüş tarzı, sürüş yoğunluğu ve amacını keşfetmek amacı ile karşılıklı görüşme yapılır. Bu görüşme uygulama sırasında göz önünde bulundurulması gereken sağlık ile ilgili sınırları belirlememizi sağlar. Bu sayede uygulama sırasında mevcut sakatlıklar için önlem alabilir ve bisiklet sürüşleri sebebi ile şiddetlenmesinin önüne geçebiliriz.

Uygulamanın ikinci adımında kullanıcının vücut limitlerini, vücut hareket yapısını, basış şeklini ve anatomik özelliklerini anlamak, var ise belirgin vücut asimetrilerini tespit etmek için vücut analizi yapılır. Bu aşamada toplanan bilgiler uygulama sırasında göz önünde bulundurmamız gereken fiziksel sınırları ve gerek duymamız durumunda kullanacağımız ek destek ekipmanlarının (tabanlık, kal yükseltici vb) tür ve miktarını belirlememizi sağlar. Bu ekipmanlar mevcut rahatsızların giderilmesi ve yenilerinin oluşmasının önlenmesinde büyük fayda sağlarken, bisiklet üzerinde ki durmunuzu daha stabil hale getirebildikleri için verim ve performans artışı da sağlarlar.

Uygulamanın son aşasında iki farklı yol mevcuttur. Bunlardan bir tanesi kullanıcının kendi bisikleti üzerinde ölçüm yapılması diğeri ise Retül Müve SL hareketli bisiklet üzerinde ölçümlerin yapılmasıdır. Bu iki yöntem arasında tercih şu şekilde yapılabilir;
Kendi bisikletiniz var ve bu bisiklet üzerinde en iyi pozisyonu bulmak istiyorsanız mevcut bisikletiniz üzerinde ölçümleri alarak ayarlamalar yapılır. Ayrıca eğer şüpheniz var ise bisikletin size uygun olup olmadığı da bu sayede tespit edilmiş olur.
Kendi bisikletiniz yok ama almayı düşünüyorsanız ya da var olanı değiştirmeyi planlıyor ve size en uygun bisiklet ölçüsünü (marka modelden bağımsız olarak) tespit etmek istiyorsanız uygulamayı Retül Müve SL bisiklet üzerinde gerçekleştirerek sizin için en uygun bisiklet ölçüsünü hiçbir ölçüsel sınıra takılmadan tespit edebilir.

Uygulamanın son aşamasında pedal kallerinin ayarından başlayarak fren kollarının pozisyonuna kadar gerekli olan tüm ayarlamalar yapılır. Bisiklet üzerinde ki ayarlar yapılırken Retül Vantage V7 dijital ölçüm sistemi kullanılmaktadır. Bu ölçüm sisteminin statik ölçüm sistemlerine göre avantajı sadece dururken değil farklı güç ve kadans seviyelerinde, hareket halinde detaylı ölçüm alarak olabilecek her koşul için en ideal pozisyonu bulabilmeyi sağlamasıdır.
İlk iki aşamada toplanan bilgiler ve kullanıcının geri bildirimleri ışığında hareket halinde anlık olarak ölçümler yapılarak ayarlar tamamlanır. Ölçümler sırasında fark edilen ek durumlar (tutuş şekli, pedal çevirme şekli ve zayıf noktalar vb.) da sürücüye bildirilerek sürüş deneyiminin iyileştirilmesi amaçlanır.
Ölçümler tamamlandıktan sonra elde edilen ölçüler kayıt altına alınır. Bundan sonraki aşamada kullanıcının 30-45 süreyle gerçek yol koşullarında sürüş yapması istenir. Yapılan sürüşlerden sonra gerekli ise ince ayarlamalar ve düzeltmeler için bir kontrol randevusu organize edilir.

Daha detaylı bilgi için bize bodygeometryfit@aktifpedal.com adresinden yada şubelerimizi arayarak ulaşabilirsiniz.
 
@7800xt benzer faydaları ben de yaşadım.

@AktifPedal her şey güzel de o kadar açıklama sonrasında fiyatı da yazsaydiniz çok güzel olacaktı. Teşekkürler.
 
@Çağdaş78 Araya daldım! Bike-fit aktif pedal'da 350 - 400 tl gibi bir şey olmalı.Yaptırmak için sormuştum, öyle biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
Antalya subeniz var mi
 
Geri