yol bisikletinde hızlı olmak için asıl ama asıl kural basit bir fizik kuralıdır. ağırlık ve dönen nesnelerin ağırlığı. ağırlık senin kilondur. ne kadar hafifsen o kadar hızlı gidersin. illa tırmanış vs gerekmiyor ortalama yollarda bu kural geçerlidir. ikinci ana kural ise dönen nesne ağırlığı yani jant setin ve lastiklerin ne kadar hafif olursa o kadar kolay çevrilir yolda akarsın. pro lar için yok profil jant yüksek hızı korur yada en hafif grup seti almalıyız vs gibi durumlar olabilir ortalama bir insan bu konular çok gereksizdir. zira ülkemizde profesyonel yol bisikletiçi sayısı 10 u geçmez ama kilolarına bak 60 kg yi geçmezler. ünlü pantani dediğiniz adam 50 kgdır. vay müthiş tırmanıcı falan. 50 kg biri tabiki en önce tırmanır bu basit bir fizik kuralı. siz hiç 50 kg 35 yaşında adam gördünüz mü? arasan bulamazsın. bu sporda zayıf olmak esas kuraldır. örneğin ben 90 kg'ım. bana dura ace campy bora ultra jantlı bir karbon ver hatta tubular lastik olsun. 60 kg bir arkadaşa da 105 setli bir alu bisiklet ver. jantı başlangıç mavic aksium olsun. lastiğide 4000 sII. ben sabah kadar uğraşsam bu kişiyi geçemem. 90 kg olanların hiçbiri pro değilse geçemez. kaldıki teknolojinin en iyilerini kullanmama rağmen. 30 kg bir farkı iyi bir jantla vs tolere edemezsin. o yüzden hafif olucan ve hafif bi jant alıcan. o zaman uçarsın.