Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Merhaba. Boyum 1.70cm, iç bacak boyum ise 79cm. Peugeot R14 53cm kadro bana uyar mı? Profesyonel veya agresif sürücü değilim, hız odaklı sürmeyeceğim. Hobi olarak uzun yol yapacağım. Yardım ederseniz çok sevinirim.

Bende 50 kadro R13 var. Boyumuz aynı. Size de 50 olur sanıyorum. Deneme fırsatınız varsa 53'ü de deneyin tabii.
 
Scudo
Merhabalar benim bir sorum olacak faturasız yol bisikleti alınır mı? Bisiklet sahibine sordum kağıda durumu anlatan yazı yazıp imzalamayı kabul etti ne dersiniz?
 
Bende 50 kadro R13 var. Boyumuz aynı. Size de 50 olur sanıyorum. Deneme fırsatınız varsa 53'ü de deneyin tabii.
Komşu, hb internet dağıtıcısı sitede bakındım. Aynı model "R16" bisiklet için 1.73m boya emir bisiklet satıcısı 48cm boydaki kadrosunu önermiş.
 
Merhabalar benim bir sorum olacak faturasız yol bisikleti alınır mı? Bisiklet sahibine sordum kağıda durumu anlatan yazı yazıp imzalamayı kabul etti ne dersiniz?

Bisikletin seri numarasını, satış bedelini, her iki tarafın isim, TCKNO ve adres bilgilerini, tarih ve yer bilgisini içeren bir evrak düzenleyip ödemeyi de evrakta ismi geçen alıcının banka hesabından yine evrakta ismi geçen satıcının banka hesabına "falanca seri numaralı falanca marka model bisiklet satın alımı" benzeri bir açıklamayla göndermek yeterli olur. Bir de bisikletin başında el sıkışırken fotoğraf çekilirsiniz, ek delil olur. Sonuncusu tabii ki gerekli değil ama ben olsam yapardım.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve by0ne
Bisikletin seri numarasını, satış bedelini, her iki tarafın isim, TCKNO ve adres bilgilerini, tarih ve yer bilgisini içeren bir evrak düzenleyip ödemeyi de evrakta ismi geçen alıcının banka hesabından yine evrakta ismi geçen satıcının banka hesabına "falanca seri numaralı falanca marka model bisiklet satın alımı" benzeri bir açıklamayla göndermek yeterli olur. Bir de bisikletin başında el sıkışırken fotoğraf çekilirsiniz, ek delil olur. Sonuncusu tabii ki gerekli değil ama ben olsam yapardım.
tamamdır çok teşekkürler
 
@trainspotting35
Cok tesekkur ederim tavsiyeniz icin. Burada iki secenek var siz 105 setliyi mi yoksa ultegra olani mi tavsiye ediyorsunuz?
 
Merhabalar benim bir sorum olacak faturasız yol bisikleti alınır mı? Bisiklet sahibine sordum kağıda durumu anlatan yazı yazıp imzalamayı kabul etti ne dersiniz?
İkinci elde size satanın elinde fatura olması yeterince güvence sağlamaz, hırsızlık mali olmasa dahi bin türlü sorun çıkabilir. Düzgün insanlarla alışveriş yapmaya çalışın.
 
@trainspotting35
Cok tesekkur ederim tavsiyeniz icin. Burada iki secenek var siz 105 setliyi mi yoksa ultegra olani mi tavsiye ediyorsunuz?
İlk yatırım ve kullanım maliyetleri size dokunmayacaksa her zaman bir üst set derim. Ama limitlerimin son sınırı ultegra diyorsanız 105 alın kafanız rahat eder.
 
İkinci elde size satanın elinde fatura olması yeterince güvence sağlamaz, hırsızlık mali olmasa dahi bin türlü sorun çıkabilir. Düzgün insanlarla alışveriş yapmaya çalışın.
umarım düzgün insanlar denk gelir
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
E71A478E-EFC7-429D-88BB-FF14ADF3732C.jpegarkadaşlar merhaba , boyum 1.72 iç bacak ölçüm 76
Bu bisikletin boyu 52 Cm yani *M* olarak geçiyor . 2 ayağım yere basınca kadroya sıfıra sıfır oluyor ama çok sıkı şekilde değil . Bu bisiklet bana boy olarak uygun mu ?
 
285257 dosyayı görüntülearkadaşlar merhaba , boyum 1.72 iç bacak ölçüm 76
Bu bisikletin boyu 52 Cm yani *M* olarak geçiyor . 2 ayağım yere basınca kadroya sıfıra sıfır oluyor ama çok sıkı şekilde değil . Bu bisiklet bana boy olarak uygun mu ?
Merhaba, birebir aynı ölçülere sahibiz. Bende race 062 modelinin 52 kadrosunu kullanıyorum. 50 kadro bulabilirsen 50 ile daha rahat edersin. Ben maalesef bulamadım zam gelmeden aldım ama çok büyük de hissettirmiyor.
 
Lastik konusuna yazdım bir de burada şansımı deneyeyim belki bir cevap gelir =)

Şu an kullandığım lastikler continental grand prix 4 seasons 700x25, yedek olmadı için bir çift lastik almayı planlıyorum. Alternatif olarak continental ultra sport 3 yellow düşünüyorum. Ağırlık olarak 100gr gibi bir dezavantaj var 2 lastikte.

Her ikisini de kullanan var ise yorum yapabilir mi? Ultra serüvenine değer mi yoksa gp 4 seasons mı almalıyım. Bir de michelin pro4 service course 25mm var. Deli sorular...
 
Slm Arkadaşlar forumda bu modeli kullanan bir arkadaş var mı acaba Merida scultura Evo 909
 
Lastik konusuna yazdım bir de burada şansımı deneyeyim belki bir cevap gelir =)

Şu an kullandığım lastikler continental grand prix 4 seasons 700x25, yedek olmadı için bir çift lastik almayı planlıyorum. Alternatif olarak continental ultra sport 3 yellow düşünüyorum. Ağırlık olarak 100gr gibi bir dezavantaj var 2 lastikte.

Her ikisini de kullanan var ise yorum yapabilir mi? Ultra serüvenine değer mi yoksa gp 4 seasons mı almalıyım. Bir de michelin pro4 service course 25mm var. Deli sorular...
Alternatif lifeline primelara bakabilirsiniz.
Ha yok iyice daralttım bunlardan biri derseniz.
Kazanan kadroya (gp 4 seasons) devam bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Herkese iyi günler. Yaza gelmeden önce kendime bir yol bisikleti almak istiyorum ama aynı zamanda gravele çevirebileceğim bir bisiklet peşindeyim. Şu an için Btwin Triban 520 bakıyorum ve boyum 175 o yüzden M beden almaya karar verdim. Bir kaç adet buldum ama birilerine sorduğumda kadro açısından rahatsızlık duyabileceğimi söyledi. Bu bisikleti kullanan ya da kullanmış olanların herhangi bir şekilde bisikletten rahatsızlık duyduysa nasıl ve neden olduğunu öğrenebilirsem çok sevinirim.
 
Yol bisikletlerinin tekerlerinin sık sık patladığını okumuştum bi yerde fakat bununla ilgili yapılan herhangi bir açıklama hatırlamıyorum, bu doğru mu, eğer doğruysa neden?
 
Yol bisikletlerinin tekerlerinin sık sık patladığını okumuştum bi yerde fakat bununla ilgili yapılan herhangi bir açıklama hatırlamıyorum, bu doğru mu, eğer doğruysa neden?

"Yol bisikleti tekerlerinin sık sık patladığı" derken ince yol bisikleti lastiklerinin daha kalın benzerlerinden daha fazla patlaması ise: İnce olduğu için birim hacim başına daha yüksek hacim gerektirirler. Yeterli basınçla kullanılmadığında ya da basınç kaybetmesi durumunda (düşük hacim nedeniyle her psi daha önemli) jant kesmesi / yılan ısırığı durumlarıyla karşılaşılma olasılığı fazla. Bir de yüksek basınçtan dolayı jant şeridi o basıncı kaldıracak kapasitede değilse janta bakan yüzeyde iç lastiğin tel boşluklarına taşmasıyla sıkışarak ya da tel/tel başının batmasıyla patlaklar oluşur.
Yine "yol bisikleti tekerlerinin sık sık patladığı" derken yol bisikleti için üretilmiş bir performans lastiğinin aynı ebattaki trekking/şehir/tur lastiğine göre daha çok patlaması ise: Hafiflik ve hız odaklı olduklarından zırhlı lastikler kadar dayanıklı değiller. Genelde patlak önleyici katmanları yok, olsa da trekking/şehir/tur amaçlı üertilen lastiklerden daha hafif ve bu yüzden de daha dayanıksız malzemelerden üretiliyor.
 
"Yol bisikleti tekerlerinin sık sık patladığı" derken ince yol bisikleti lastiklerinin daha kalın benzerlerinden daha fazla patlaması ise: İnce olduğu için birim hacim başına daha yüksek hacim gerektirirler. Yeterli basınçla kullanılmadığında ya da basınç kaybetmesi durumunda (düşük hacim nedeniyle her psi daha önemli) jant kesmesi / yılan ısırığı durumlarıyla karşılaşılma olasılığı fazla. Bir de yüksek basınçtan dolayı jant şeridi o basıncı kaldıracak kapasitede değilse janta bakan yüzeyde iç lastiğin tel boşluklarına taşmasıyla sıkışarak ya da tel/tel başının batmasıyla patlaklar oluşur.
Yine "yol bisikleti tekerlerinin sık sık patladığı" derken yol bisikleti için üretilmiş bir performans lastiğinin aynı ebattaki trekking/şehir/tur lastiğine göre daha çok patlaması ise: Hafiflik ve hız odaklı olduklarından zırhlı lastikler kadar dayanıklı değiller. Genelde patlak önleyici katmanları yok, olsa da trekking/şehir/tur amaçlı üertilen lastiklerden daha hafif ve bu yüzden de daha dayanıksız malzemelerden üretiliyor.
Yol bisikleti lastiği uygun basınçta kullanılsa bile risk daha fazla oluyor yani, doğru mu anladım, teşekkürler.
 
Yol bisikleti lastiği uygun basınçta kullanılsa bile risk daha fazla oluyor yani, doğru mu anladım, teşekkürler.

Lastiğin yapısı ve uygun basınçta kullanıldığında yüksek basınçtan kaynaklanabilecek sorunlar nedeniyle öyle ama basınçla ilgili konular yol bisikleti lastiğinin kıyaslandığı diğer lastiklerden daha ince olduğunu düşünerek yapılan genelleme.
Şartlar aynı olduğunda, mesela hem yol hem trekking bisikletine 35 mm lastik taksak basınçla ilgili konu geçersiz oluyor. Yol bisikletine en zırhlısından bir yol lastiği ile trekking bisikletine ona denk korumalı bir lastik takınca lastik yapısı/malzemesiyle ilgili konu geçersiz oluyor.
Yani yol lastiği daha ince ve/veya daha zayıf malzeme kullanıldığı sürece diğer lastiklerden daha çok patlar.

Bunların dışında kullanım şekillerinden kaynaklanan farklar da olabilir. Mesela jant frenli yol bisikletiyle uzun bir yokuşu yüksek hızla inerken ya da yokuşun sonunda yapılan frenlemenin jantı ısınmasından kaynaklı (jant bandı olması gerekenden darsa) patlak oluşabilir ama şehir bisikletinin bu durumla karşılaşması daha zor.
 
Geri