Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Merhaba herkese iyi forumlar
7 YILLIK Dağ bisikleti deneyiminden sonra yol bisikleti ne geçmek istiyorum orta seviyede fiyatı 3600 ü geçmeyecek şekilde 0 bir bisiklet istiyorum yol bisikleti konusunda deneyimli olan arkadaşlar yardım edebilirmi.
 
Scudo
Arkadaşlar merhaba.

Ortalama 1 senedir bianchi 413 touring model şehir bisikletini kullanıyorum. Bisikletimden çok memnunum bekleneni kesinlikle karşılıyor. Sorum şu: uzun yol yapılmadığı sürece şehir içinde biryerden biryere gidip gelmek amacıyla inişli çıkışlı bozuk düzgün asfalt yollarda kullanmak için şehir bisikletinden yol bisikletine geçilirmi?
 
2200 tl ye kadar bir bütçem var ben carraro cr 12 ve kron rc 1000 arasında kaldım tavsiyeleriniz varmı 2. elde olur
 
@brstrmn eyvallah,şuan elimde şehir bisikleti var boluda yaşıyorum hafta 70-80 km felan yapıyorum,buranın havası belli değil bir anda yağmur yağıyor.Ulaşım amaçlı kullanacağım için yol bisikletine gerek var mı diye düşünmedim değil.Kışlık lastik alsam tur bisikleti işimi rahat görür diye düşünüyorum.Yağmuru bol yani anlayacağın. yazın alırım çünkü kullanamıcam gibi
 
@Ahmet TOPAL

Hayırlı olsun. :) Bu fiyatlara alınabilecek çok güzel bir bisiklet.. Keyifli sürüşler dilerim..
 
Birsey sorucam ben 52 kadro carraro cr52 aldim nedense cok kuuck geliyor bacak boyum76-78 arasi birsry cok egildigimi hissediyorum acaba kadromu kuuck geldi yoksa mtbden buma gectigim icinmi cozemedim
 
Merhabalar ben siteye yeni katıldım. Böyle bir site olduğunu daha önce bilmiyordum. Benim sorum şu abilerim kardeşlerim ben 3-4 bisiklet arasında kaldım 10 gündür aralıksız araştırıyorum ama karar veremiyorum. Bana yardımcı olursanız sevinirim. 2200 tlye kadar çıkarım ve istediğim modeller claris veya daha yükseği. Burdur'da oturduğum için buralarda böyle bisikletler yok o yüzden deneyemiyorum. 2.el tiagra setli bir bisiklet her halükarda daha iyi olurdu fakat güvenemiyorum. Mosso Cavalier 700 Claris, Sedona 610, Carraro cr022, Kron rc2000. Bu modeller arasında kaldım fakat içlerinden mosso daha ağır basıyor gibi hem dizaynı olsun kablolar neredeyse hepsinde içten geçiyor zaten ama görünüş istemiyorum aslında. Performans olsa daha iyi olur. Mosso full claris set olduğu için daha iyi geldi gibi bana. Bu bisikletler arasından bir bisiklet alacak olsaydınız hangi bisikleti alırdınız ?
 
evet dün bisikletim elime geçti bugün mazgala girdim jant gitti akort yaptırdım hala yamuk biraz
 
En ucuz yol bisikleti hangisi? Sıfır.
 
@berkaykocer


Kardeş önceki sayfalarda biraz konuşulmuştu sen baştan oku bu konuyu daha faydalı olur.;)
 
Başlangıç için ortalama 50-150 kilometre arası kısa turlar için kullanacağım bir yol bisikleti arıyorum. Daha önceleri Carraro Force 330 MTB kullanıyordum (1,5 yıl kadar) ve şu son zamanlarda asfalt üzerinde kullanmaya başladım ama performansı çok yetersiz kalıyor asfalt üzerinde, 15-20 kilometre sonra çok yoruyor. Elimde bütün bisiklet ekipmanlarım bulunmakta fakat sadece SPD pedal ve bisiklet ayakkabım yok.

Biraz araştırdım ve 3184TL'ye Carraro CR-RACE 052 modelini buldum, bana bu bisiklet bu fiyat aralığında çok cazip geldi, tamamen Tiagra set olması da cabası. Ayrı olarak 4110 TL'ye CARRARO CR-ROAD 052 modeli bulunmakta, ve aradalarındaki büyük farklar ise birinde Carraro'nun çift kat alüminyum jant setini, diğerinde ise SHIMANO RX10 CENTER LOCK jant setini kullanması ve birinde kumpas birinde hidrolik fren kullanması. Jant setleri ve frenler dışında bütün özellikleri aynı. Arada performans açısından çok fark olur mu acaba jant setleri ve fren farkı yüzünden?

Sizce hangi modeli seçmeliyim ve başlangıç için biraz yüksek mi olmuş bu bisikletler? Eğer daha iyi önerileriniz var ise belirtir iseniz sevinirim.
  • (link)
  • (link)
 
@DeadFrozen 4100 liraya çıkmak çok zor olmayacaksa disk fren olan model iyi görünüyor. Bu iki bisikletin kadroları arasında da çok ciddi farklılıklar var. V fren olan 3100 liralık modelde Carraro'nun yıllardır kullandığı tipik kadrosu var. Bu kadroyu 1500 liralık bisikletinde de kullanıyor :snzdglsn: Disk fren olan kadro ise yeni bir kadro. kablolama sistemi bile çok şık, kablolar hem alt boruda hem üst boruda içeriden geçirilmiş. Eski nesil kadroda kullanılan kavisli arka çatal yerini düz arka çatala bırakmış bu modelde. Alın borusu kısaltılmış, kısacası daha agresif bir kadrodan bahsediyoruz. Eski nesil kadro daha çok konfor kadrosuydu. Bu daha performans, daha yarış kadrosu, orası kesin.

Bisikletler arasında maşa farkı da belirgin görünüyor. 4100 liralık modelde daha aero bir maşa kullanılmış. Artık ince maşalar pek kullanılmıyor, 3100 liralık modelde oldukça ince bir maşa var.

Jantlar arasında ciddi farklılık var. 3100 liralık eski nesil kadrolu bisikletin jantları da gerçekten çok hantal. Yani o bisiklet için bile fazla hantallar. Aşırı giriş seviyesi jantlar. Piyasa değeri belki de 200-300 lira civarı o jantların ve ağırlıkları da 2200 civarı olması lazım. 4100 liralık modelde kullanılan shimano RX05 jantlar ise zaten 500 lira değerinde. Telleri, göbekleri, çemberleri, hepsi daha kaliteli diğerine göre. Arada ciddi fark var.

Disk fren meselesine gelelim. Bakımı, jantı çıkarıp takması, temizliği V frene göre daha zor doğal olarak. Fakat fren performansı çok daha iyi, frenlemenin dozajını çok daha rahat ayarlayabiliyorsunuz. Frenleme yapmak için daha az güç harcıyorsunuz. Ve bir başka avantajı, V fren bir bisiklette fren yüzeyi hızlı bir şekilde tozlanıyor veya fren yüzeyinde katman oluşuyor, fren pabucunun izi çıkıyor, fren pabucunun sık sık temizlenmesi gerekiyor, fren pabucundan fren pabucuna fren performansı çok değişiyor, yumuşak pabuç var sert pabuç var bildiğiniz gibi. Ve tüm bu etkenler fren performansının maksimuma ulaşabilmesini engelliyor. Disk fren bu açıdan daha net, daha rahat. Her zaman aynı performansına sahipsiniz. V frenli bir bisikleti temizledikten sonra frenlerinizin çok iyi tuttuğunu fark edip şaşırırsınız mesela :D Demek istediğim bu. Ve yağışlı havada frenleme. V fren bir bisiklette yağmurda neredeyse frenleriniz yok gibidir. Durma mesafeniz 3-4 kat artar. %75'lik bir frenleme kaybından bahsediyoruz. Çok riskli ve çok kötü. Disk frende ise böyle bir problem yok. Ve jantlarınız kirlense bile fren performansınız azalmıyor. Bu güzel birşey :harika: Kısacası disk fren genel kullanıcı için daha avantajlı.


4100 liralık bisiketi aldığınızda değiştirmeniz gereken tek şey lastikler. Lugano gördüğüm en berbat lastik. 1 günde 4 kez patlatmıştım :snzdglsn::acpsnr:
 
@Serkan Mıstınoğlu
Ayrıca bir şey daha sormak istiyorum, boyum 1.65 ayakkabı ile 1.69 oluyor. Boyuma en uygun kadroyu bulamadım, 51 kadro boyuma uyacak mıdır acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: sabit
Herkese selamlar yaklaşık 4 aydır bisiklet kullanıyorum, günlük ortalama 40 km yol yapıyorum( spor amaçlı). Başlangıç olarak btwin triban 100 aldım ve şuan onu kullanıyorum. Fakat bisiklet öncesinde de spor yaptığım için artık bana yetmediğini bisikletin sanki gitmediğini düşünmeye başladım. Kondisyonum fena değil, bu sebeple bisikletimi yükseltmek istiyorum 2 bisiklet arasında kaldım
1.Lapierre Sensium 500
2.CARRARO FIRE KARBON ERKEK YARIŞ 22-V 28
Bu iki hakkında bilgi sahibi olan arkadaşım var ise lütfen yardımcı olunuz. Bu arada yokuş çıkabilen bir biaiklet olması da benim için önemli
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
@mater her türlü lapierre derim. Ancak ciddi fiyat farki var diye biliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: mater
@mertznc aslında özellik olarak birbirine yakınlar bir de yurt dışından getirme ihtimalim var Lapierre 10000 tl civari oluyor diğeri için fiyat bekliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: mertznc
@mater

Selamlar :)

Lapierre dövüyor.

Grupsetler ruble dışında aynı. Rubleler 12/28'e karşı 11/32 gibi efsane bir ruble. Lapierre çok fena dövdü :D
Jantlar aynı. RS11, bir süre idare eder.
Lastikler; Schwalbe Lugano'ya karşılık Conti Ultra Sport 2. Lapierre yine dövdü :eek:
Sele; Seta Selle Royal'e karşılık Selle İtalia X1. Lapierre yine dövdü :ssrtcbya:

Eh, kadroda da Lapierre döver desek hayal kurmuş olmayız sanırım :D
Kendini ispatlamış bir endurance kadrosuna karşılık bu sene ilk kez üretilen bir Carraro kadrosu. Carraro kadrosu ortaya karışığa benziyor :D Down tubeye ve seat tubeye bakıyorum aero kadro bu diyorum. Arka çatala bakıyorum yok yok klasik kadro bu diyorum. E üst boruya, alın borusuna ve spacer kullanılarak ekstra yükseltilmiş gidona bakıyorum "tamam tamam bu kesinlikle yokuş bisikleti" diyorum :bsmagryr: Ben bilemedim ne olduğunu. Kafaları çok karışık

fantezi.png

Buradaki fanteziyi zaten anlayamadım :D Yine klasik kadro alameti:

12140032-2.jpg

Gerçekten fantezik bir kadro bu :D Ortaya karışık söylemişler. Muhtemelen all-round kadro yapmaya çalıştılar :naslyany:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bu arada Sensium 500'ün 2017 ve 2018 modelleri arasında sele,jant,aynakol farklılığı var. Aynakol düşürülmüş, jant düşürülmüş, sele yükseltilmiş ilginç Aliante R5 var
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu ve mater
Geri