Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

@Serkan Mıstınoğlu Serkan Bey, ikazınız üzere defalarca ölçmeme rağmen yine bacak boyumu ölçme ihtiyacı hissettim. Fakat bu sefer kullandığım materyalleri değiştirdim. Önceden kalın ciltli kitap kullanıyorken bu sefer oklava tarzı bir tahta parçası kullandım. Bu ölçümle değil 81-83, 85 cm çıktı. Artık kitap yamuk mudur, nedir, neden defalarca 81 çıktı bilemiyorum. Bu sefer doğru ölçebildiysem tecrübenin ne anlama geldiğini ve neden önemli olduğunu göstermiş olduk. Tekraren teşekkürler.

Bu arada sanıyorum bakmam gereken kadro boyu 56-58 cm durumuna geldi. Fakat bu boyda bisiklet bulamıyorum. Bu konuda da tavsiyelere açığım.

Arkadaşlar, tavsiyelerinize açığım. Birkaç Bayi ile görüştüm. 54 kadro carraro 022 mevcut. Yarın için 2000 liraya alabiliyorum. Haftaya fiyatı 2700 lira olacak, bazı bayiler şimdiden zam yapmış. Ne yapmamı önerirsiniz, 54 tolere edebilir mi beni?
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Scudo
@veterans

Ben etmezdim ama bir boy küçük kadro tolere edilebilir. Carraro'nun CR kadrosunun geometrisine bakayım dedim ama internette bir yerde yok. Bayi ile iletişim içindeyseniz bir sorun isterseniz kadronun ölçümlerine sahipmiymişler.
 
Merhaba arkadaşlar ben de yeni başlayacağım. Balık tutmaya giderken şehir içi sahilde 20-50 km max günlük sürmek için 1000 tl lik ve 2000 tl lik 2 bisiklet önerisinde bulunabilir misiniz?
 
@Bisiklet sever 93 XRS 030 Apex'de dikkati ilk çeken şey 53/39 aynakol ve 11/26 ruble. Bu oranlar yokuşta adamı yer bitirir :D Oturamazsınız yani seleye. Vitesi en düşüğe aldığınızda bile pedala ciddi güç uygulamanız gerekecek ve oturarak bu gücü uygulayamayacaksınız. Uzun yokuşlarda bunu yaşayacaksınız. 1-2 dakikalık, ayakta kat edilebilecek yokuşlarda sorun olmaz. Ayağa kalkar, nabzı 180'e dayar geçer gideriz :D İlk değişiklik bu dişli oranlarında yapılabilir. Çok sert oranlar var.

İkinci zorunlu değişiklik ise sizin satın alacağınızın gidonu böyle monteli mi gelir bilmiyorum ama gidon ve STI kol ayarı.

dram.png

Çünkü bu kokpit sürücüyü şekilde şekle sokar :D STI kol resmen yere bakıyor. Eh, gidonu az gevşetip yukarı çevirecek olsak bu kez gidonun bittiği yeri tutamayacağız, yer kalmayacak ve güvensiz bir sürüş demek bu. Gidon bandını o bölgeye kadar söküp, STI kolların kelepçesini gevşetip, biraz yukarı kaydırmak gerekecek. Bu durumda Vites ve fren kablolarıyla da başımız derde girecek :acpsnr: Onlarla da biraz uğraşmamız gerekecek. Kısacası burada baya bir iş var :D

Salcano tamamlama parçalarını Ritchey kullanıyor ve gidon, sele borusu gibi parçalar hep Ritchey, ben bu parçaların kadroya oldukça denk olduklarını düşünüyorum ve değiştirilmelerine gerek görmüyorum. Tabiki biraz fanteziye kaçılarak karbon sele borusu geliştirmesi yapılabilir ama ben olsam yapmam :) Bozmam yani orjinalliğini.

Üzerinde gelen lastikler de iyi, jantlar kadronun çok az bir tık altında gibi görünse de aslında neredeyse denk. Yani kadro performansı 10 üzerinden 7 ise, jantların performansı da 10 üzerinden 6'dır. Birbirlerine yakınlar. Bu şekilde gayet verimli kullanılabilir :harika:

Geriye sadece sele kalıyor. Kullanılan Ritchey seleyi değiştirip değiştirmemek tamamen size bağlı bir durum
 
@merdobilal

Bagajlı olan tur ve şehir bisikletleri sizin için daha kullanışlı olabilir. İlla yol bisikleti istiyorum diyorsanız, Decathlon'un yol bisikletleri hem daha rahattır hem de kadroda bagaj delikleri vardır, onlara bakabilirsiniz.
 
@vetohan Bayinin de haberi yok ki. Dün bir bayiden söz aldım nakit 2000 liraya 54 kadro. Bugün başka bayiye gittim 56 var mı diye onlar 2700'e çekmişler. Satıcı 2000 liraya kaçırma isterse 54 olsun, bu fiyata ben 52'sini bile alırdım, dedi. Şimdi baktım bana söz veren mağaza dışında herkes 2700'e çekmiş fiyatı. Tolere eder derseniz alacağım.
 
@merdobilal

Hibrit bisiklet tavsiye edebilirim. Sele bagajli olarak alirsiniz esyanizi da tasirsiniz. Anladigim kadariyla sehir icinde kullanicaksin. Sakin mtb almayin. Sehir icinde mtb kullanmak kadar gereksizi yok. Yol bisikleti alabilirsin ama bence sehir bisikleti tercih etmeniz makul. Marka olarak da whistle kron kullandim ikisini de tavsiye ederim. Ikisi de iyidir.

Fakat ben sunu gordum. Isler hic boyle gelismiyor. Benim fikrim amator kullanici bisikletciye gidecek. Orada deneyecek kendine en cok uyani begenip alacak..sonradan profesyonel oldukca internetten siparis etmeler, vitesini yukseltmeler basliyor. O kisma kadar cok derin arastirip arastirip hic bir sey alamadan kalakaliyor insan. Gidin bisikletcinize begenin alin binin.
 
@Serkan Mıstınoğlu

Bunları pek fark etmemiştim bilgiler için teşekkürler gelelim sti kollara bisikleti ilk aldığımda zaten kendime göre ayarlamak için yeteri kadar ekipmanım ve bilgim var bence üstesinden gelebilirim birde başka bir sorum olucak benim iç bacak boyum 80-87 civarı ve hangi kadro bana uygun olur bana 54 kadro uygunmudur birde hazır konusu açılmışken bu bisikleti buldum sizce alınır mı yakınımda ve bence fiyatı çok uygun (link) sizin düşünceleriniz benim için çok önemli:)
 
@veterans Kadro boyu seçerken boyunuz ve iç bacak boyunuz dışında vücut esnekliğiniz de önemlidir.
Küçük kadroda alın borusu da alçaktır.Bu da daha fazla eğilmeniz gerektiğini gösterir ki yeterince esnek değilseniz sıkıntı yaratabilir.
Ayrıca sele ile orta yatak mesafesi kısa olacağından bacak boyunuzun boyunuza oranla biraz kısa olması gerekir.Sizdeki normal olduğu için dizleriniz olması gereken optimum pozisyondan ileride olacağından dizlerinize sıkıntı yaratabilir.

Küçük kadroyu bazı prolar seçer.Onların da sürüş pozisyonları çok agresiftir.
 
@Serkan Mıstınoğlu

Boyum 184cm bacak boyum 87herhalde çünkü her ölçtüğümde başka çıkıyor birde abi yanlış anlamada azarlarmış gibi yazmışsın
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Serkan Mıstınoğlu

O zaman daha küçüktür yanlış ölçmüşümdür çünkü 58 kadro çok büyük bir kadro bence
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@veterans

Tolerans işi size kalmış.
Detaylara çok önem vermeyen biriyseniz sıkıntı olmaz sizin için.
Pinpirikli biriyseniz, 70-80 liraya uzun gidon boğazı alıp rahat edebilirsiniz. Ya da uzun krank kolları falan... Biraz uğraş/masraf.
Ama saplantılı, mükemmeliyetçi biriyseniz, işte o zaman bisikleti satmak zorunda kalırsınız.

Ben tolere etmem şahsen. Ama anlıyorum sabırsızlığınızı da, alıp binmek istiyorsunuz. Döviz yüzünden fiyatlara da zam geliyor sürekli o da var. Eğer illa da Carraro istiyorum demiyorsanız. Mosso Cavalier, Btwin Triban, Kron, Salcano ve Bianchi muadillerine de bakın. Mutlaka size uygun bir kadro vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: veterans
Gençler yardım eder misiniz ?
4 bisiklet arasında kararsız kaldım
  • Sedona 610
  • Corelli sprint Kr 200
  • CARRARO 012
  • Salcano Xrs 050
Yardım ederseniz sevinirim.
 
Merhaba! İstanbulda, 4km mesafede, yaklaşık 100 metre rakım olarak evimden yüksekte çalışıyorum. Her gün bir kere git gel yapacağım. Mümkün olduğunca az terlemek istiyorum. bütcem 5000tl ama 5500'e şu var kaçırma derseniz ilgilenirim tabii. Amacım commuting olmasına ramen verimliliğe çok önem veriyorum. Şimdiye kadar minübüse verdiğim parayla hem baba bir bisiklet alabilir hem de çok sağlıklı olabilirdim. boyum 172cm kilom 70kg, neredeyse her gün kondisyon içerikli spor yapıyorum ve bacaklarımın sağlam olduğuna inanıyorum. Bana uygun olduğuna düşündüğüm bisiklet giant defy-contend gibi endurance bisikletleri.
 
  • Beğen
Tepkiler: newbike
@ahlaksız

İstanbul yol koşulları yüzünden çakıl zemin bisikletleri daha mı uygun olur?. Bu arada ağırlığı ne kadar tam bulamadım. Teşekkürler
 
@ahlaksız @Scatz Biliyorum segmenti farklı ama 5000+ TL verip sora setli, mekanik diskli ve noname jantlı bisiklete sahip olmak istemezdim.
 
Geri