casadaras01
Üye
- Kayıt
- 23 Haziran 2020
- Mesaj
- 28
- Tepki
- 6
- Yaş
- 26
- Şehir
- Adana
- İsim
- Furkan Ç.
- Başlangıç
- 2006—07
- Bisiklet
- Diğer
Yok hocam temiz bulursam neden olmasın ama önceliğim sıfır olmasıİkinci el takintin var mı
Yok hocam temiz bulursam neden olmasın ama önceliğim sıfır olmasıİkinci el takintin var mı
Arkadaşlar şu an carraro cr race 052 modeli ile Peugeot R14 modeli arasında kararsızım siz hangisini önerirsiniz acaba ?
Hocam çok teşekkür ederim her parçayı ayrı ayrı yorumlamanız beni çok mutlu etti açıkçası Peugeota daha yakın gibiyim karbon maşadan dolayı dediğiniz gibi tek kafamı kurcalayan lastik ve jant olmadı ileride değiştiririm gözüyle bakıyorum tekrardan çok teşekkür ederimBaşlığa bu şekilde model mukayesesi vererek sormanız iyi olmuş aslında. Genelde arkadaşlar direk fiyat verip sorunca biraz zor oluyor tavsiyede bulunmak. Siz en azından bir ön araştırma yapmışsınız.
Iki bisiklet de hydroformed. Aluminyum kadro. Peugeot pürüzsüz kaynak demiş. Resimlere yakından bakınca işçilik var gibi gözüküyor. Ama bisan kadar yok sanki. Bunun yanında carraro da da smooth welding demiş ve benzer işçilik var. Her iki kadronun da içten kablolaması var. Peugeot pressfit orta göbek demiş. Carraro 'yu bilemiyorum. Kadro geometrisi olarak fotodan bakmak çok sağlıklı olmaz ama peugeot'nun top tube hafif kıvrımlı.. bisan'in rx 9500 modeline benzettim ki bence çok hoş bir geometriye sahip.
Vites sistemi aynı. Frenler dahil ikisi de full set tiagra kullanmış. Hatta vites dişli oranları bile aynı. Bu açıdan bir fark yok.
Seleler de aynı.
Lastik ve jantlara gelirsek.. ikisinin kullandığı jant ve lastik hakkında bir deneyimim yok ama peugeot'un jantlar pg 40 diye belirtilmiş. Eğer kendi taktığı no name jantlarsa carraro'nun kullandığı rodi marka jantları bir incelemek lazım. Bilgim yok bu marka hakkında ama daha iyidir muhtemelen. Yine lastik olarak carraro daha bilindik bir marka kullanmış. Jant ve lastik açısından carraro sanki 1 adım önde gibi.
Gelgelim maşaya.. sona bıraktım çünkü burada peugeot karbon maşayken carraro aluminyum. Karbon hem hafiflik hem konfor olarak geri yansıyacaktır. Aslında bunlar da aynı olsaydı ikisinin de ağırlık bilgisini sormanızı tavsiye ederdim ama bu durumda büyük ihtimalle peugeot öne geçer. Zira benim carraro'ların aynı emsaldeki diğer markalardan bir tık daha ağır oldugu konusunda bir önyargım var.
İki bisikletin fiyatı da aynı. Tiagra set çok da başlangıç seti de değil. Bu durumda ilerde lastik ve jant değiştirmek daha mümkün hatta arzulanan bir durum olduğundan ben olsam aynı fiyata karbon maşalı bir bisiklet alırdım.
Hocam Peugeot R14 kullanan bir arkadaşla görüştüm pedallı ağırlığının 10.5 kilo geldiğini söyledi bana biraz fazla gibi geldi ama siz ne düşünürsünüz ?Başlığa bu şekilde model mukayesesi vererek sormanız iyi olmuş aslında. Genelde arkadaşlar direk fiyat verip sorunca biraz zor oluyor tavsiyede bulunmak. Siz en azından bir ön araştırma yapmışsınız.
Iki bisiklet de hydroformed. Aluminyum kadro. Peugeot pürüzsüz kaynak demiş. Resimlere yakından bakınca işçilik var gibi gözüküyor. Ama bisan kadar yok sanki. Bunun yanında carraro da da smooth welding demiş ve benzer işçilik var. Her iki kadronun da içten kablolaması var. Peugeot pressfit orta göbek demiş. Carraro 'yu bilemiyorum. Kadro geometrisi olarak fotodan bakmak çok sağlıklı olmaz ama peugeot'nun top tube hafif kıvrımlı.. bisan'in rx 9500 modeline benzettim ki bence çok hoş bir geometriye sahip.
Vites sistemi aynı. Frenler dahil ikisi de full set tiagra kullanmış. Hatta vites dişli oranları bile aynı. Bu açıdan bir fark yok.
Seleler de aynı.
Lastik ve jantlara gelirsek.. ikisinin kullandığı jant ve lastik hakkında bir deneyimim yok ama peugeot'un jantlar pg 40 diye belirtilmiş. Eğer kendi taktığı no name jantlarsa carraro'nun kullandığı rodi marka jantları bir incelemek lazım. Bilgim yok bu marka hakkında ama daha iyidir muhtemelen. Yine lastik olarak carraro daha bilindik bir marka kullanmış. Jant ve lastik açısından carraro sanki 1 adım önde gibi.
Gelgelim maşaya.. sona bıraktım çünkü burada peugeot karbon maşayken carraro aluminyum. Karbon hem hafiflik hem konfor olarak geri yansıyacaktır. Aslında bunlar da aynı olsaydı ikisinin de ağırlık bilgisini sormanızı tavsiye ederdim ama bu durumda büyük ihtimalle peugeot öne geçer. Zira benim carraro'ların aynı emsaldeki diğer markalardan bir tık daha ağır oldugu konusunda bir önyargım var.
İki bisikletin fiyatı da aynı. Tiagra set çok da başlangıç seti de değil. Bu durumda ilerde lastik ve jant değiştirmek daha mümkün hatta arzulanan bir durum olduğundan ben olsam aynı fiyata karbon maşalı bir bisiklet alırdım.
Bence de fazlaca ağır. Kaç kadro acaba? Bir de carraro'inun ağırlığına bakmak lazım. Hatta bir başlıkta arkadaşlar carraro 062'nin -ki hem daha hafif 105 sete hem de karbon maşaya sahip- 10.40 kg olduğunu yazmışlardı. Bu durumda 052 modeli kesin daha ağırdır. Yine de bir sormak lazım tabii.Hocam Peugeot R14 kullanan bir arkadaşla görüştüm pedallı ağırlığının 10.5 kilo geldiğini söyledi bana biraz fazla gibi geldi ama siz ne düşünürsünüz ?
Hocam o profilli jantlarla normal bu ağırlık. Pedalsız yaklaşık 10.2 kg yapar. Jant değişimi ile minimum 500-600 gram daha hafifler. Tiagra setli yerli bisikletler (bisan hariç) genelde bu civarda ağırlık olarak 3 aşağı 5 yukarı.Hocam Peugeot R14 kullanan bir arkadaşla görüştüm pedallı ağırlığının 10.5 kilo geldiğini söyledi bana biraz fazla gibi geldi ama siz ne düşünürsünüz ?
Mustafa hocam benim triban 520 3'lü aynakol sora set vardı 10.5 kg idi. Valla decathlon iyi iş yapmış bu durumda.Hocam o profilli jantlarla normal bu ağırlık. Pedalsız yaklaşık 10.2 kg yapar. Jant değişimi ile minimum 500-600 gram daha hafifler. Tiagra setli yerli bisikletler (bisan hariç) genelde bu civarda ağırlık olarak 3 aşağı 5 yukarı.
Anladım hocam ağırlık bir tek kafamı kurcaliyordu ama sanırım peugot tercihi benim için daha mantıkli olacak jant ve lastik değişimi de ileride şart gibi gözüküyorHocam o profilli jantlarla normal bu ağırlık. Pedalsız yaklaşık 10.2 kg yapar. Jant değişimi ile minimum 500-600 gram daha hafifler. Tiagra setli yerli bisikletler (bisan hariç) genelde bu civarda ağırlık olarak 3 aşağı 5 yukarı.