Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Scudo
Öncelikle merhaba arkadaşlar 4500 5000 tl civarı endurance bisiklet arıyorum önceliklerim karbon maşa ve tiagra set olması
 
Son düzenleme:
@JDJS Şu aralar piyasayı ve Bisiklet Forum'u bolca rahatsız eden bisiklet "GRAND TOUR" biraz aşacaktır bütçenizi fakat karbon maşalı endurance kadro geometrisi 105 grupset ve shimano rs100 jantları ile tatmin olacağınızı umuyorum :)
 
@M.İhsan teşekkürler düşüneceğim 👍
 
Merhabalar 2500-4000 TL aralağında en azında sora ve ya tiagra setli olacak bir yol bisikleti arıyorum gittiğim bir bayide bisan rx9300 önerilmişti ama o fiyata ikinci el daha üst bir model bisiklet alabilirim diye düşünüyorum tavsiyeleriniz açığım. Boyum 190 iç bacak boyum 87-88.
 
@Fukana sanırım 58 kadro bakmanız gerekecek. Şansınız varsa bulabilirsiniz.
 
Arkadaşlar şu an carraro cr race 052 modeli ile Peugeot R14 modeli arasında kararsızım siz hangisini önerirsiniz acaba ?
 
Arkadaşlar şu an carraro cr race 052 modeli ile Peugeot R14 modeli arasında kararsızım siz hangisini önerirsiniz acaba ?

Başlığa bu şekilde model mukayesesi vererek sormanız iyi olmuş aslında. Genelde arkadaşlar direk fiyat verip sorunca biraz zor oluyor tavsiyede bulunmak. Siz en azından bir ön araştırma yapmışsınız.

Iki bisiklet de hydroformed. Aluminyum kadro. Peugeot pürüzsüz kaynak demiş. Resimlere yakından bakınca işçilik var gibi gözüküyor. Ama bisan kadar yok sanki. Bunun yanında carraro da da smooth welding demiş ve benzer işçilik var. Her iki kadronun da içten kablolaması var. Peugeot pressfit orta göbek demiş. Carraro 'yu bilemiyorum. Kadro geometrisi olarak fotodan bakmak çok sağlıklı olmaz ama peugeot'nun top tube hafif kıvrımlı.. bisan'in rx 9500 modeline benzettim ki bence çok hoş bir geometriye sahip.

Vites sistemi aynı. Frenler dahil ikisi de full set tiagra kullanmış. Hatta vites dişli oranları bile aynı. Bu açıdan bir fark yok.

Seleler de aynı.

Lastik ve jantlara gelirsek.. ikisinin kullandığı jant ve lastik hakkında bir deneyimim yok ama peugeot'un jantlar pg 40 diye belirtilmiş. Eğer kendi taktığı no name jantlarsa carraro'nun kullandığı rodi marka jantları bir incelemek lazım. Bilgim yok bu marka hakkında ama daha iyidir muhtemelen. Yine lastik olarak carraro daha bilindik bir marka kullanmış. Jant ve lastik açısından carraro sanki 1 adım önde gibi.

Gelgelim maşaya.. sona bıraktım çünkü burada peugeot karbon maşayken carraro aluminyum. Karbon hem hafiflik hem konfor olarak geri yansıyacaktır. Aslında bunlar da aynı olsaydı ikisinin de ağırlık bilgisini sormanızı tavsiye ederdim ama bu durumda büyük ihtimalle peugeot öne geçer. Zira benim carraro'ların aynı emsaldeki diğer markalardan bir tık daha ağır oldugu konusunda bir önyargım var.

İki bisikletin fiyatı da aynı. Tiagra set çok da başlangıç seti de değil. Bu durumda ilerde lastik ve jant değiştirmek daha mümkün hatta arzulanan bir durum olduğundan ben olsam aynı fiyata karbon maşalı bir bisiklet alırdım.
 
Carraro 062 önerim
 
Başlığa bu şekilde model mukayesesi vererek sormanız iyi olmuş aslında. Genelde arkadaşlar direk fiyat verip sorunca biraz zor oluyor tavsiyede bulunmak. Siz en azından bir ön araştırma yapmışsınız.

Iki bisiklet de hydroformed. Aluminyum kadro. Peugeot pürüzsüz kaynak demiş. Resimlere yakından bakınca işçilik var gibi gözüküyor. Ama bisan kadar yok sanki. Bunun yanında carraro da da smooth welding demiş ve benzer işçilik var. Her iki kadronun da içten kablolaması var. Peugeot pressfit orta göbek demiş. Carraro 'yu bilemiyorum. Kadro geometrisi olarak fotodan bakmak çok sağlıklı olmaz ama peugeot'nun top tube hafif kıvrımlı.. bisan'in rx 9500 modeline benzettim ki bence çok hoş bir geometriye sahip.

Vites sistemi aynı. Frenler dahil ikisi de full set tiagra kullanmış. Hatta vites dişli oranları bile aynı. Bu açıdan bir fark yok.

Seleler de aynı.

Lastik ve jantlara gelirsek.. ikisinin kullandığı jant ve lastik hakkında bir deneyimim yok ama peugeot'un jantlar pg 40 diye belirtilmiş. Eğer kendi taktığı no name jantlarsa carraro'nun kullandığı rodi marka jantları bir incelemek lazım. Bilgim yok bu marka hakkında ama daha iyidir muhtemelen. Yine lastik olarak carraro daha bilindik bir marka kullanmış. Jant ve lastik açısından carraro sanki 1 adım önde gibi.

Gelgelim maşaya.. sona bıraktım çünkü burada peugeot karbon maşayken carraro aluminyum. Karbon hem hafiflik hem konfor olarak geri yansıyacaktır. Aslında bunlar da aynı olsaydı ikisinin de ağırlık bilgisini sormanızı tavsiye ederdim ama bu durumda büyük ihtimalle peugeot öne geçer. Zira benim carraro'ların aynı emsaldeki diğer markalardan bir tık daha ağır oldugu konusunda bir önyargım var.

İki bisikletin fiyatı da aynı. Tiagra set çok da başlangıç seti de değil. Bu durumda ilerde lastik ve jant değiştirmek daha mümkün hatta arzulanan bir durum olduğundan ben olsam aynı fiyata karbon maşalı bir bisiklet alırdım.
Hocam çok teşekkür ederim her parçayı ayrı ayrı yorumlamanız beni çok mutlu etti açıkçası Peugeota daha yakın gibiyim karbon maşadan dolayı dediğiniz gibi tek kafamı kurcalayan lastik ve jant olmadı ileride değiştiririm gözüyle bakıyorum tekrardan çok teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Merhaba arkadaşlar. Bir süredir triban 100 L boyu için stok bekliyorum ama bir türlü gelmiyor. Bu alet ayarında bana önerebileceğiniz bir bisiklet var mıdır acaba
 
Başlığa bu şekilde model mukayesesi vererek sormanız iyi olmuş aslında. Genelde arkadaşlar direk fiyat verip sorunca biraz zor oluyor tavsiyede bulunmak. Siz en azından bir ön araştırma yapmışsınız.

Iki bisiklet de hydroformed. Aluminyum kadro. Peugeot pürüzsüz kaynak demiş. Resimlere yakından bakınca işçilik var gibi gözüküyor. Ama bisan kadar yok sanki. Bunun yanında carraro da da smooth welding demiş ve benzer işçilik var. Her iki kadronun da içten kablolaması var. Peugeot pressfit orta göbek demiş. Carraro 'yu bilemiyorum. Kadro geometrisi olarak fotodan bakmak çok sağlıklı olmaz ama peugeot'nun top tube hafif kıvrımlı.. bisan'in rx 9500 modeline benzettim ki bence çok hoş bir geometriye sahip.

Vites sistemi aynı. Frenler dahil ikisi de full set tiagra kullanmış. Hatta vites dişli oranları bile aynı. Bu açıdan bir fark yok.

Seleler de aynı.

Lastik ve jantlara gelirsek.. ikisinin kullandığı jant ve lastik hakkında bir deneyimim yok ama peugeot'un jantlar pg 40 diye belirtilmiş. Eğer kendi taktığı no name jantlarsa carraro'nun kullandığı rodi marka jantları bir incelemek lazım. Bilgim yok bu marka hakkında ama daha iyidir muhtemelen. Yine lastik olarak carraro daha bilindik bir marka kullanmış. Jant ve lastik açısından carraro sanki 1 adım önde gibi.

Gelgelim maşaya.. sona bıraktım çünkü burada peugeot karbon maşayken carraro aluminyum. Karbon hem hafiflik hem konfor olarak geri yansıyacaktır. Aslında bunlar da aynı olsaydı ikisinin de ağırlık bilgisini sormanızı tavsiye ederdim ama bu durumda büyük ihtimalle peugeot öne geçer. Zira benim carraro'ların aynı emsaldeki diğer markalardan bir tık daha ağır oldugu konusunda bir önyargım var.

İki bisikletin fiyatı da aynı. Tiagra set çok da başlangıç seti de değil. Bu durumda ilerde lastik ve jant değiştirmek daha mümkün hatta arzulanan bir durum olduğundan ben olsam aynı fiyata karbon maşalı bir bisiklet alırdım.
Hocam Peugeot R14 kullanan bir arkadaşla görüştüm pedallı ağırlığının 10.5 kilo geldiğini söyledi bana biraz fazla gibi geldi ama siz ne düşünürsünüz ?
 
Merhabalar, yeni konu açamadığım için buraya yazıyorum. Giriş seviyesi yol bisikleti almak istiyorum ama 28 mm kalınlığında lastik kullanmak istiyorum, buna hangi bisikletler izin veriyor bilginiz, tecrübeniz var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: MertSeker
@EKREM_78 Giriş seviyesi nerdeyse her bisiklete 700*28 lastik takabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: EKREM_78
Hocam Peugeot R14 kullanan bir arkadaşla görüştüm pedallı ağırlığının 10.5 kilo geldiğini söyledi bana biraz fazla gibi geldi ama siz ne düşünürsünüz ?
Bence de fazlaca ağır. Kaç kadro acaba? Bir de carraro'inun ağırlığına bakmak lazım. Hatta bir başlıkta arkadaşlar carraro 062'nin -ki hem daha hafif 105 sete hem de karbon maşaya sahip- 10.40 kg olduğunu yazmışlardı. Bu durumda 052 modeli kesin daha ağırdır. Yine de bir sormak lazım tabii.

Bir de şu var, ilerde lastik ve jantla bu ağırlık azaltılabilir. Hatta karbon bir gidon ile iyi ce azaltılabilir. Tabii bu iki bisiklet içinde geçerli. Fakat maşa değişimi daha zorlu bir upgrade olur gibi geliyor bana.
 
Hocam Peugeot R14 kullanan bir arkadaşla görüştüm pedallı ağırlığının 10.5 kilo geldiğini söyledi bana biraz fazla gibi geldi ama siz ne düşünürsünüz ?
Hocam o profilli jantlarla normal bu ağırlık. Pedalsız yaklaşık 10.2 kg yapar. Jant değişimi ile minimum 500-600 gram daha hafifler. Tiagra setli yerli bisikletler (bisan hariç) genelde bu civarda ağırlık olarak 3 aşağı 5 yukarı.
 
Hocam o profilli jantlarla normal bu ağırlık. Pedalsız yaklaşık 10.2 kg yapar. Jant değişimi ile minimum 500-600 gram daha hafifler. Tiagra setli yerli bisikletler (bisan hariç) genelde bu civarda ağırlık olarak 3 aşağı 5 yukarı.
Mustafa hocam benim triban 520 3'lü aynakol sora set vardı 10.5 kg idi. Valla decathlon iyi iş yapmış bu durumda.
 
  • Beğen
Tepkiler: NoCycling
Hocam o profilli jantlarla normal bu ağırlık. Pedalsız yaklaşık 10.2 kg yapar. Jant değişimi ile minimum 500-600 gram daha hafifler. Tiagra setli yerli bisikletler (bisan hariç) genelde bu civarda ağırlık olarak 3 aşağı 5 yukarı.
Anladım hocam ağırlık bir tek kafamı kurcaliyordu ama sanırım peugot tercihi benim için daha mantıkli olacak jant ve lastik değişimi de ileride şart gibi gözüküyor
 
Arkadaşlar 062 nin pedalları biskletten ağır. Değişirseniz hafifleme sağlar kendimden söylüyorum
 
Geri