Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Bianchi almayin ne alirsaniz alin slr 500 aldim her yer dokuldu accel ile mahkemelik oldum
 
Scudo
@Gökhan Toros

sadece bu model mi yoksa bütün salcanolar mı ?
 
Abilerim, ablalarım Bildiğiniz gibi mtb 'den yol bisikletine geçmeye karar verdim ama kafama takılan bazı sorular var. Şimdi yolda giderken şehir içinde günlük güzergahımda kaldırım taşları gibi taşlardan oluşan belli bi kısım var ben hızlı giderken bu yola girersem bisikletin bir yerine birşey olur mu? Sonuçta zarif fazla ağır olmayan bi bisiklet bunlar. Diğer sorum kaldırımdan inersek bi sorun meydana gelir mi? Bunun gibi aklıma gelmeyen sorular var. Yani kısacası günlük hayatta şehir içinde nasıl kullanmalıyım? Benim gibi yeni başlıyacak olan arkadaşlarımında kafasında bu tür sorular vardır ve merak ediyorlardır. Herkese yararlı olabilecek bilgi ve düşüncelerinizi bekliyorum. Şimdiden Herkese teşekkür ederim iyi günler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Melogram
Yusuf kardeşim (yaşına hitaben böyle hitap ettiğim için kızmazsın umarım)

Konuyla alakası yok, zaten erbapları sana bilgi ve düşüncelerini ileteceklerdir de başlıkları yazarken, Türkçe'miz açısından, bir dahakine biraz daha dikkatli olabilir miyiz? "Yol bisikleti alacağım; kullananlar bir bakar mısınız?" şeklinde yazsak daha doğru olacak mesela, ne dersin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
yol bisikletleri insanların sandığı kadar çıtkırıldım aletler değildir, korkmayın. ama teker ince olduğundan kaldırıma falan çıkarken en az açıyla çıkmaya çalışın yoksa teker kayarsa devrilebilirsiniz. bozuk zeminde de gidebilirsiniz gayet, sadece pek konforlu olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer KARAN
yol bisikleti o kadarda narin değil ben kaldırımdanda gittim açıkcası pek öyle aman aman sarsılmıyorum sadece kaldırıma çıkarken inerken dikkatli olun yeter öyle kırılacak bişey değil yani :) bende senin gibi mtb den yola geçtim 1 hafta önce :) çok memnunum yol bisikletinden asfaltta zaten kayıyor yokuşları bile çok rahat çıkıyorum hafif oldundan.
 
Hızlı giderken o çukura girersen, kaldırıma çıkarsan jantlar çok dayanmayabilir sonuçta adı üstünde yol için üretilen bisikletler asfaltta kullanmak gerekir. Kaldırımdan inersem bir şey olur mu demişsin ineceğin kaldırıma bağlı 10-15 santimlik kaldırımdan yavaşça inersen belki çok bir şey olmaz ama sen 30-40 santimlik kaldırımlardan atlamaya kalkarsan dayanmaz o bisiklet. :) Bence sana uygun olan bisiklet türü şehir bisikleti sonuçta onların da lastikleri çok kalın değil düz yola gireceğin zaman süspansiyonu kilitlersin yine yol bisikleti hızına yaklaşırsın kaldırıma, taşa toprağa gireceğin zaman da süspansiyonu açarsın hem konforlu hem de bisiklete zarar vermeden gidersin.
 
@Mert E.

Haklısınız hocam kusuruma bakmayın forumda yeniyim fark etmişssinizdir. Arkadaşın verdiği konulara bakarak sorularımın Cevabını bulabilirim.

H.rkese çok teşekkür ederim arkadaşlar. Berke kardeşim öyle sürekli hoplayıp zıplamıycam sonuçta bi mtb değil farkındayım. 25 30 cm lik kaldırımlardan uçacak olsam mtbyi bırakmazdım ;-) Şehir bisikleti düşünmüyorum. Bunları öğrenmek istiyordum dikkat edilecek parçaları yerleri gibi ama yorumlarda düşündüğüm gibi çıktı tekrardan herkese teşekkürler sağolun...
 
Bütçeni öğrenebilirsek tavsiyede de bulunabiliriz.
 
1000 lirayı zorlamıştım ama anladım ki o fiyata kolay bulunmuyor. 1300 e kadar zorladım şu anda kafamda Sedona 610 Salcano xrs 040 sora kron rc 2000 gibi bisikletler var tanıdık aracıyla fiyat alıp konu açacaktım bunun hakkında ama neyse.
 
Parke taşlı yollarda 3 5 km sürmek kaldırımlardan inip çıkmak bunlar her sürüşte olabilecek ufak tefek kötü şartlar arkadaşlar. Bu kadar korkmaya gerek yok. Yol bisikleti parçaları dayanıklıdır sağlamdır. Hemen dağılacak parçalanacak şeyler değildir. Zaten 1 2 kere kaldırımdan inmeyle parke taşlı yola girmeyle bisiklete bir şey olacaksa o bisiklete binmenin bir anlamı yok. Yok yol bisikleti ile parke taşlı yola girilmez kötü yolda kesinlikle binilmez dağılır parçalanır diyen kişilere de Paris- Roubaix ( Kuzeyin cehennemi) yarışının parkurunu bir incelemelerini tavsiye ederim. Yanlış hatırlamıyorsam 254 km parke taşlı bir parkur. Bu parkurun tamamını sapasağlam geçebiliyor bisikletler siz 2 km girince mi hemen bozulacak. Yada bir iki kez kaldırımdan inince. Kaldırıma inip çıkacağım dersen dikkat edersin çok yavaş bir şekilde iner çıkarsın. Her işin bir tekniği var ağırlığını doğru noktaya verir bisikletin zarar görmesini engellersin olur biter. Yol bisikleti alma niyeti olupta şöyle böyle olsa bir şey olurmu? şu yolda binirlir mi? diyen arkadaşlar en azından Martin Ashton videolarını bari izleyin yahu :) ( burada forumda sorulmasını vs eleştirmiyorum yanlış anlaşılmasın sadece tavsiye ve araştırma yapma önerisi görelim bunu) Eğer yol bisikleti hiç kasis çukur olmayan dümdüz ip gibi asvalt üzerinde binilecek olsa idi Türkiye de yol bisikleti binemezdik ki. Türkiye nin neresinde var öyle kusursuz yollar.
 
Sadece 10 15 cm lik kaldırımdan değil 30 35 cm lik tende hoplasın dayanır. Ben neredeyse 4 yıldır yeri geliyor öyle hopluyorum zıplıyorum yeri geliyor kasislere lakalara girip çıkıyorum. Ama neredeyse hiç jant seti bozamadım daha. Yol bisikleti parçaları dayanıklıdır. Piyasada en çok özenilerek yapılan parçalardır. Tamam kullanırken çok özen gösterin. Girmeyin kurtarabildiğiniz kadar kaçmaya çalışın. Ama bu kadar da korkulmaz yol bisikletine bir şey olacak diye. 2 3 yıl kadar bir süre Denizli de öyle bir alt yapı çalışması başladı ki eve gittiğimde sele bi taraflarımı mahvetmiş oluyordu oturamıyordum. Asvaltı bırakın düz bir toprak yola bile hasret kaldığımız günler oldu. (detay görmek isteyen Google da arayıp bulabilir bir şeyler.) Bu şartlarda benim bile dandik dediğim teker setini 1.5 2 yıl kadar kullandım. Ne çukurlara daldım o 30 40 cm kadar yüksekliklerden hoplayıp zıplamak zorunda kaldım. Daha tehlikeli darbeler gördü bisikletim kaç kere dış lastik yardım. İç lastiği arkadaşıma izmir den 20 şer 30 ar tane sipariş vermeye başlamıştım. Ama teker setimi o 2 sene sonunda anca 2 cm kadar çatlatabilmiştim. Sadece ön tekeri tel başının kenarında çatlatabildim saatte 45 50 civarı bir hızla giderken kaldırıma bodozlama dalmam gerekti fren basamadan. kısacası benim görüşüm rahat olun yol bisikletleri öyle çıt kırıldım şeyler değil. Korkmadan ürkmeden kullanın biraz. Ben de ilk yol bisikleti aldığımda yeri gelir durur iner elimde taşırdım bisikleti. ama zamanla anlıyorsunuz. Kimsenin içine dert etmesine gerek yok. Bisikletinize bir şey olursa da kısmet olmazsa da.
 
@Yusuf Düzgüner

Hmm salcano xrs030 tiagra modeline bak derim gireceğin yollar zaten bozuk o bisikletlerin jantları pek dayanmaz gibi geliyor bana en azından xrs030 jantları biraz daha iyi.

@ömer karan

Tabi ki jant seti dağılmaz kaliteli parçalarla üretiliyor yamulabilir demiştim. :)
 
@Murat B.

Evet düzeltme için teşekkürler. O kısmı atlamışım parkurun tamamı değil bir kısmı parke taşı ve gayet zorlu bir kısım. Normal asfalt yol olan kısımları çoğunlukta. Araştıran yada bilen kişilerinde söyleyebileceği gibi hem sporcular için hem de bisikletler için gayet zor bir parkur. O yüzden adı kuzeyin cehennemi zaten. Hiç bisikletten düşmeyen adamların bile avuçlarının içinde deri kalmayabildiği, Bir çok kişinin katılmaya korktuğu ve katılanlarında tamamlayamadığı yada çok zorlandığı bir yarış. Belki benim bilmediğim ama bundan daha kötü parkura sahip yarışlarda vardır.

Bu arada alacak olan arkadaşa söylemek istediğim bir noktada şu benim izlenimlerime göre son zamanlarsa shimano jant seti ve jantlarının dayanıklılığı konusunda kendini çok iyi geliştirdi. Eğer dayanıklı olsun diyorsan Özellikle rs30 lar çok sağlam geldi bana. Taş gibi jant seti. İnsan bozmaya niyetlense garezine davransa yine bozamıyor. Ben kullandım bisikleti değiştirirken sattım. Hala keşke satmasamıydım diye düşünüyorum. Eğer dayanıklı olsun diye bir düşünceniz varsa jant setine önem verin biraz piyasa araştırın ona göre alın derim. Bu arada berke bey xrs030 un üzerindeki mavic aksium öyle çok ta kaliteli bir jant değil. Emin olun. 2 hafta kadar kullanma imkanım oldu ama hiç memnun kalmamıştım. Akıcılığı fiyatına göre kötüydü ve çok ta güven verecek düzeyde dayanıklılık hissedemedim. Bilmem mavic aksium teker seti kullandınız mı ama kullanmadıysanız benim tavsiyem çok ta gözünüzde büyütmeyin.
 
biz yol bisikletiyle kaldırımlardan zıplamıyosak, arnavut kaldırımlı yollarda gaza basmıyosak, jantımız yamulmasın diyedir. bisiklet kırılcağı için değil. o narin dediğin bisikleti yere yatır istediğin kadar tepin üzerinde kadrosuna bişey yapamazsın
 
Anladım hocam benim yanlış yazmamdan kaynaklanan bişey o kırılma olayı yoksa dediğiniz gibi kadrolar çok sağlam. Jantımın yamulmasını bende istemem illaki kaldırımlardan da zıplamıycam dikkat edicem yani ama mesela yolda giderken kafam dalgın olup yanlışlıkla bi kaldırım taşlı yola girdiğimde ne olur gibi bi soru takılmıştı kafama ki cevaplarınıda buldum teşekkürler :)
 
Cyclocross alabilirsin disk fren istiyorsan disk frenli cyclocross bisikletler var Salcano Cyc 02 güzel mesela gerçi mekanik disk ile gelir ama sen söküp hidrolik takabilirsin ama yol bisikleti hidrolik fren şu an için türkiye de yok diye biliyorum ama yurt dışında falan mevcut olması lazım
 
Geri