Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Öncelikle merhaba.Bisikletimin çalınmasından sonra yeni bir bisiklet almak için para biriktirmeye başladım ve baya biriktirdim.Ailemle de konuştum 2000 liraya kadar tamamlayabilirler.İçimde hep bir yol bisikleti alma isteği vardı ve umarım alacağım artık.Fakat aklımı karıştıran bazı düşünceler var.Şehir içinde sık sık dur kalk yapacağım için yol bisikletinde rahat etmeyeceğim kaygısı var.Böyle bir durum var mı yoksa bana mı öyle geliyor ? Aklımda carraro race 052 modeli var jantları kendi üretimi sanırım sorun çıkarır mı bu jantlar ? Ya da başka bisikletlere mi yönelmeliyim ? Son olarak bulunduğum yerde hiç bisiklet bayiisi yok.Carraro race 052 yide alabileceğim bir site bulamadım.Bildiğiniz güvenilir siteleride söylerseniz sevinirim.
 
Scudo
salcano xrs 030 2000 TL civarında alınabilecek en üst bileşenlere sahip bir model.
TİPİ
ROAD BIKES
KADRO
700
MAŞA
KARBON MAŞA
ARKA VİTES
SHIMANO RD-4600 TIAGRA
KADRO ÖLÇÜLERİ
45CM-48CM-51CM-54CM-57CM
AYNA VE KOL
SHIMANO FC-4600 TIAGRA
FREN TAKIMI
SHIMANO BR-4600 TIAGRA
VİTES KOLU
SHIMANO ST-4600 TIAGRA 20 VİTES
RUBLE
SHIMANO CS-4600 TIAGRA
ÖN DEĞİŞTİRİCİ
SHIMANO TIAGRA
GİDON
RITCHEY COMP
BOĞAZ
RITCHEY COMP
SELE BORUSU
RITCHEY COMP
SELE
RITCHEY COMP
TEKER SETİ
CONTINENTAL GRAND PRIX 700x23C LASTİK
JANT SETİ
SHIMANO R501 TEKER SETİ
AĞIRLIK
8,93 kg
(link)
 
2000 lira bütçe varsa başlangıcı iyi bir modelle yapmak lazım, zamanla alışılır diye düşünüyorum.
Aynı fiyat aralığında olan XRS 030, Carraro 052'den daha üst bileşenlere sahip bir bisiklet.
 
Bahsettiğiniz salcanonun etiket fiyatı 2580 tl.Burda bayiisi olsaydı 2200 2100lere kadar düşürebilirdik iyi bir pazarlıkla fakat internetten alacağım onun için böyle bir şansım yok.Böyle oluncada bütçem elvermiyor.
 
apex olanına değil xrs030 tiagralı olana bakacaksınız, pazarlıkla 1800 liraya alınabilir.
 
@Erdem KONYALI

Tiagra vites grubu aynı.
Salcano'da ki Ritchey ekipmanlar en alt seviye olduğundan pek bir fark yaratmıyor.
Shimano R500 ile aynı ayarda bir janta sahip Carraro.

Dolayısıyla fark kalmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: A.Aşkar
Bence Salcano xrs030- Carraro 052 karşılaştırmasının galibi Salcano olacaktır. Apexli modeli kullanan birisi olarak ritchey ekipmanlar ritcheyin en alt serisi olabilir ama yine de ritchey olduğu gerçeğini değiştirmiyor ve noname ürünlerle bir tutmak haksızlık olacaktır. Aynı durum jantlarda da geçerli. Sonuçta jantların ne olduğunu, teknik özelliklerini, kalitesini markası bize gösteriyor. Evet vites grubu aynı ama lastiklere bakacak olursak yine salcano daha iyi durumda. Geriye zaten kadro ve maşa kalıyor onlar da malzeme olarak aynı.
 
(link) şu bisikleti alma imkanım var. 0 olarak tabi.Karbon maşa. İlk yol bisikletim olacak, tur bisikletinden geçiyorum.
siz ne düşünüyorsunuz ?
 
Kadro boyu vs. olarak uygun mu size?
 
Evet uygun, bunun kadro biraz daha farklı sanırım. normalde 54 bana uygunken bunda 56'nın ölçüleri sıkıntı yaratmayacak şekilde.Bir bisikletçi ağabey bana bi kıyak yapacak ve piyasadan ucuza gelecek bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: :DDD
Merhaba arkadaşlar. Yol bisikleti almak istiyorum ama kararsız kaldım. Amacım hem üniversiteye bisikletle gitmek hem de güzel günü birlik geziler yapmak. Samsunluyum ve bizim On dokuz Mayıs Üniversitesine gitmek için baya bi tırmanmak gerekiyor.(bilenler bilir :))Günü birlik gezilerden de kastım şu: mesela bi Ordu'ya yada bi Sinop'a sabah yola çıkıp akşama doğru dönmek istiyorum. Baya bi araştırma yaptım forumda yazılanları takip ettim ve aklımda oluşan fikirleri sizlerle paylaşmak istedim. Şunu da belirteyim bisikletin estetik, göz alıcı görünüşü de çok önemli benim için; mesela Salcano bisikletlere çok soğuk bakıyorum o yüzden.
Son olarak da bütçem 3.500TL civarında eğer beni çok etkileyebilecek bisiklet önerebilirseniz kendimi zorlayıp 4000TL ye çıkabilirim.

Bunlarda araştırmalarım sonucu hoşuma giden bisikletler;

Cube 2014 Peloton Pro Trıple Bisiklet Siyah/Mavi (50x39x30)

ÖZELLİKLERİ:
KADRO: ALEMİNİUM SUPERLİTE,AMF,DOUBLE BUTTED,RFR GEOMETRY,İNNER CABLE ROUTİNG

ARKA AKTARICI: SHİMANO 105RD-5701GS,3X10-SPEED

ÖN AKTARICI: SHİMANO 105FD-5703BLL, CLAMP 34.9mm

VİTES VE FREN KOLLARI:SHİMANO TİAGRA ST-4603

FREN AYAKLARI:SHİMANO BR-R561

AYNA KOL: SHİMANO FC-R563, HOLLOWETCH II, 50X39X30,

JANT SETİ: FULCRUM RACİNG 77

DIŞ LASTİK: SCHWALBE LUGANO, 25X622

GİDON: CUBE WİNG RACE BAR, COMPACT

MAŞA:CUBE CSL RACE CARBON,TAPERED

AĞIRLIK:9KG

FİYAT: 1111 €

Arkadaşlar bu CUBE çok hoşuma gitti zaten Alman bisikletlerine hastayım görünüşleri çok güzel. Siz ne düşünürsünüz sizce bana uygun mu bu bisiklet?

Bir başka hoşuma giden bisiklet de şu :

Scott Speedster 30 CD20

ÖZELLİKLER:

KADRO Speedster Aero / D.Butted 6061 Alloy / Road geometry / Integrated Head Tube

ÖLÇÜ L-56

MAŞA Speedster Carbon/Alloy 1 1/8" Alloy steerer

FURÇ TAKIMI Integrated Steel Cup

VİTES ARKA Shimano Tiagra RD-4601-SS 20 Speed

VİTES ÖN Shimano Tiagra FD-4600

VİTES KOLU Shimano Tiagra ST-4600 Dual control 20 Speed

FREN KOLU -

FREN Tektro SCBR-525 Catridge Pads

AYNAKOL Shimano Tiagra Compact FC-4650 Hyperdrive 50 x 34

ORTA GÖBEK Shimano Tiagra BB - 4600

GİDON Syncros RR2.0 Anatomic 31.8 mm

GİDON BOĞAZI JD ST57 Alloy 1-1/8" / four Bolt 31.8 mm

PEDAL -

SELE BORUSU Syncros RR2.5 31.6/300

SELE Syncros RR3.0

GÖBEK ÖN Formula Comp 20 H

GÖBEK ARKA Formula Comp 24 H

ZİNCİR KMC X10

RUBLE Shimano Tiagra CS-4600 10 Speed 12-30 T

JANT TELLERİ CN - Standard Black 2 mm

JANT Syncros Race 27 Aero Profile 20 Front / 24 Rear

LASTİK Schwalbe Lugano 700 x 25 C

AĞIRLIK 9.54 kg

Ancak bu bisikletin ayna kolu 2 dişli olduğu için üniversiteye çıkarken bana sorun çıkarabilir o yüzden pek fazla sıcak bakamıyorum buna.

Aşağıdaki bisiklette çok hoşuma gitti ama ayna kol yine 2 dişli maalesef :(

CANNONDALE CAAD8 6 TIAGRA TRIP. YOL BİSİKLETİ
KADRO : CAAD8, Optimized 6061 Alloy
MAŞA/AMORTİSÖR : Cannondale Ultra, Carbon blades, 1-1/8"
FURÇ TAKIMI : Tange Seiki Integrated, 25mm top cap
ÖN VİTES : Shimano Tiagra 4600, 31.8 clamp
ARKA VİTES : Shimano Tiagra 4600
VİTES KOLLARI : Shimano Tiagra 4600
ARKA FREN : Cannondale C4, dual pivot, cartridge pad
ÖN FREN : Cannondale C4, dual pivot, cartridge pad
FREN KOLLARI : Shimano Tiagra 4600
AYNAKOL : FSA Omega BB30
ORTA GÖBEK : FSA BB30
ARKA GÖBEK : Formula RB-52
ÖN GÖBEK : Formula RB-51
JANT : Maddux RS 3.0, 32-hole (36h 58 -61cm)
JANT TELLERİ : Stainless Steel, 15g
LASTİK : Schwalbe Lugano, 700×23c
BOYUN : Cannondale C4, 31.8, 6 deg
GİDON : Cannondale C4 Compact
SELE : Cannondale Stage Ergo w/ Crmo Rails
SELE BORUSU : Cannondale C3, Alloy, 27.2×300mm

Sizce ne yapim CUBE yi alıyım mi yoksa sizin bana önerebileceğiniz daha iyi seçenekler var mı ? Şunu da belirtiyim Salcano, Trek gibi bisikletlerle hiç aram yoktur.
 
Be Cube, :rolleyes: or Focus on
diğerleriyle işim olmaz :cool:
 
Bu üç model arasında görüntü kalitesi bakımından Cube'u seçerdim ayrıca Cube'un bir kaç parçası daha iyi.
Son mesajda Salcano, Trek gibi bisikletlerle işim olmaz demişsiniz ama Trek dünyanın en iyilerinden sayılır. Sanırım yanlış bilgiye sahipsiniz.
 
Trek'in ne kadar büyük bir firma olduğunu biliyorum ama sorun bunların Türkiye'deki distiruburlerinde. Bize çok pahalı fiyata satıyorlar.
 
@Yusuf Kemal EREN

Fiyat konusunda haklısınız.
Bu durumda ben Cube alın derim bir de şu modele bakabilirsiniz: (link)
 
Arkadaslar gereksinimlerinizi dogru belirleyin fazla para harcamayin bisikletin gorunusu belki antremanlara daha cok cikmaniza yarar baktikca suresiniz gelir falan. Onun disinda kozmetik kaygilarla secim yapmayin derim. Bu benim kendi gorusum. Ha ben buna binersem beni bu guzel bisiklet ustunde goren tum kizlari tavlarim falan diyorsaniz onu bilemem. Aramizda bayanlar olabilir. Biraz komik bir dusunce... (amacim latifedir boyle oldugunu dusunmuyorum)

Bu aralar indirim zamani. 3500-4000liraya orta halli karbon bisiklet bile alirsiniz ama deger mi bilmiyorum. Verebiliyor olmak yeterli mi? Gereksiniminize bakarak iyi bir alu yol bisikleti fazlasiyla isinizi gorur ve 2000-2500 civarina rahatlikla alirsiniz. Yillarca da binersiniz. Bende cube peloton race 2014 compact aynakol var 32x34 ile duz duvar disinda her yere cikarsiniz. Anladigim su ki sizin yola gidisinizi iki guc belirliyor. Cekis ve surtunme. Cekisten kastim sizin uyguladiginiz kuvvet, kadans ve surekliligi, aynakol ruble disli oranlari ve kadro ve teker boyutlari vs. Surtunme adi altina bisikletin agirligi, lastik yuvarlanma direnci ruzgar yol tutus vs. Tabi bir de konfor ve yol tutsa katkisi olan kadro esneme burkulma yanitlari gibi faktorler var. Bunlarin hepsi zamana veya diger kisilere karsi yarisirken onemli. Yokus ve geziler anlaminda once kendi agirliginizi optimize etmeli, atletik ozellikleriniz arttirmayi dusunun. Belki daha iyi bir teker seti daha sorunsuz aktaricilar duaunulebilir. O dik yokusun bir de inisi var. Hepsinin ayri ayri teknikleri var o teknikleri ogrenmeye ve uygulamaya calisin. Bu konuyu biraz arastirin ve daha onemlisi deneyin derim. 3500 liram var ne alayim demeden once benim de bilmedigim bir cok degiskeni optimize etmelisiniz. Ben hatalarimi paylasiyorum. Kimse pur pak degildir. Boyle etip tutuyor diyebilirsiniz. Amacim suclamak degil hatalarimi aktarmaktir. Bu forumlarin en mesru gorevinin de bu oldugunu dusunuyorum. Tabi para sizin, karar da sizin... Iyi yillar.

Ekleyeyim commuting yani gunluk rutin yolculuklar icin bisiklet seciminiz cok uygun sakin vazgecmeyin. Keske hepimiz boyle yapabilsek... ben de universitedeyken alayim dedim. Ankarada Seyranbaglarindan GOPa cikan yokusu bilenler bilir. Cikmaya calistim ama yolda kaldim. Ne teknik ne akil be techizat vardi. Halbu ki ne hata yapmisim. Siz bu fikri unutmayin ve kesinlikle yapin. Ben köyden cikip araba aldigimdan beri hastayim.
 
  • Beğen
Tepkiler: zsinankarabulut
@Berke K.

Bir şey sorabilir miyim acaba ? Niye Herkese Kendi Bisikletinizi Veya Carraro yu Öneriyorsunuz ?
 
Geri