@Mustafa AYDIN Tamam bende dış lastikten bahsediyorum zaten, hamur tipi, diş tipi, hava basıncı yol tutuşta ikinci etkenler. Yol tutuşta birinci etken taban genişliği o da eşittir lastiğin yola basan yüzey alanı. Bu arttıkça kuru asfaltta tutuş artar.
İnce tekerleğin kuruda daha iyi yol tutacağı görüşüne kesinlikle katılmıyorum. Tutup 60 yıl öncesinin araçlarına bakmaya gerek yok. O zamanki otomobik teknolojisi şimdiye göre çok ilkel. Bugünün teknolosinde spor otomobiler çok daha hızlı ve kıvrak. Eski zamanın spor otomobilleirndne çok daha yüksek hızlara çıkıyorlar, çok daha yüksek hızla viraj dönüyorlar ve çok dah akeskin manevralar yapabiliyorlar. Bu güçle başa çıkabilemeleri için, daha iyi viraj kabiliyeti için, daha iyi durabilmek için yola daha çok yapışan lastiklere ihtiyaçları var. Bunun da en temel yolu taban genişliğini arttırmaktan geçer. Sonra hamur yumuşak tercih edilir, ince yanak,diş yapısı daha slick tipe doğru performansa özel üretilir o ayrı. Ama geniş taban hem virajda yol tutuşta, hem durmada frenlemede yolu daha iyi tutacaktır ince lastiğe göre. Kalın tabanlı tekerleğin tek dezavantajı yuvarlanma direnci yüksektir bu da ivmelenmeyi düşürür, ama zaten güçlü araçlarla kullanıldıklarından sorun olmaz. Neden kuru yolda diyoruz, kar gibi durumlarda lastiği geniş tabana yaymak lastiğin karın üstünden kayıp gitmesine yani kızaklamaya neden olur, bu durumda birim alana en yüksek baskıyı uygulayarak tekerleğin zemine sağlanması istenir ki bu da ince lastikle sağlanır. Misal karda ralli yapan araçlarabakarsanız 125lik incecik lastikler kullandıklarını görürsünüz.Ama kuruda iş farklı.
Yani bazı arkadaşlar konuyu başından beri dallandırıp budaklandırmaya çalışıyorlar, halbuki olay basit kuruda geniş tabanlı lastik ince tabanlı lastikten daha iyi yol tutar, daha iyi frenleme sağlar. Yok dişiymiş, hamuruymuş, basıncıymış, şuymuş buymuş ikincil diğer etkenler, onları tartışmıyoruz. Ben birşey diyorup tutup biri geliyor ama havası şöyle olursa böyle olur diyor. Ben ondan bahsetmiyorum tabanı konuşuyoruz diyorum, bir başkası geliyor ama hamur yumuşaklığıdır diyor. Ya ben bunları konuşmuyorum ki dallandırıp budaklandırmanın manası yok arkadaşlar? Biz burada en iyi hangi lastik tipi asfalta uygundur tartışması mı yapıyoruz? Ta cyclocross yol bisikleti lastik farkında olayı bu kadar detaylandırdınız ben başından beri aynı şeyi söylüyorum halbuki.
@Godzilla Ülkemizde satılan bianchilerin italyan bianchileriyle alakası yok. İsim lisansı alınıp türkiyede üretilen yerli bisikletler türkiyede satılanlar.