Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine başlangıç rehberi

@Hikmetbyz sizin linkini attıgınız 53-39 olmayabilir tiagra ve üstü tüm seriler 53-39 diye soylenmişti bana sora set tam emin degilim arayıp sormak lazım. 53-39 yarışlarda tercih edilir. Düz yolda daha hızlı gider ama yokuşlarda üzer tabi bacak kuvveti olanı üzmez , ben 53-39 yokuslarda ızdırap gibi geliyor.
 
Scudo
@masumane anladım tşk bi sorayım bayiye uğrama fırsatım olursa hem yeni modellere de bakmış olurum
 
Merhaba, katlanır bisiklet kullanıcısıyım, işe gidiş gelişlerde, market, pazar alışverişlerinde bu bisikleti kullanıyorum. Daha önce tur bisikleti kullandım, sonra tur bisikletinin büyük boyutundan ve 2. elde doğru kadro boyu denk getiremediğimden geri katlanıra döndüm. Şimdi bu aralar yeniden tur alayım dedim ama (merida crossway urban 40d almaya karar vermiştim) turdan yola geçişler olduğunu okudum ve şimdilerde ise yol bakıyorum, carraro cr-race 052 bu model bana daha yakın geldi, Bu bisiklet ile işe gidiş gelişler, şehir içinde, şehir dışına çıkış yollarında ve sırt çantama sığacak kadar pazar market alışverişlerimde kullanmak istiyorum. birde arkaya bir çamurluk takacağım. Bu dediğim formatta kullanan var mı.
1,72m ve 108kg
 
@sonyaz
Selamlar. Yol bisikleti kullanıyorum. Hafta sonu antrenman ve gezi sürüşleri dışında her gün 35 km'lik işe gidiş yolumu yol bisikletiyle yapıyorum. Market - çarşı işlerinde de ufak bir sırt çantası ile tüm ihtiyacımı görebiliyorum. (Kışın çamurluk takıyorum bende)

IMAG2605.jpg
 
@BerkEvren

Şehir içinde duran trafikte aralardan geçerken sorun oluyor mu ? Karbon/alüminyum maşa hangisi olsa iyi olur veya karbon maşanın çok bi etkisi var mıdır ?
 
@sonyaz
Özellikle akşam iş çıkış saatlerinde Karaköy ve Caddebostan gibi iki bol trafikli noktadan geçiyorum. Yol bisikleti diğer bisikletlere göre daha dar bir gidona sahip olduğundan araçların arasında manevra yapmak çok daha kolay oluyor. (Düz gidon'la çoğu zaman durmam gerekiyor)
İmkanınız varsa karbon maşalı bir bisiklet alın derim. Bunu ağırlık için değil karbonun vereceği konfor için söylüyoum. Aluminyum maşada zemini çok daha fazla hissediyorsunuz. Karbon yapısı gereği titreşimleri sönümleyen bir malzeme. (Bir nevi yalıtım sağlıyor)
 
Drop Bar gidonlar el sağlığı için ne kadar kullanışlı acaba? Vücudun yarı yarıya yükünü baş parmağın kökündeki yumuşak dokuya yaslamak sıkıntı çıkartmaz mı ileriye dönük? Drop barlar nedense bana çok rahatsız olurmuş gibi geliyor. Gibi geliyor diyorum çünkü hiç denemedim. Ama diğer taraftan bu kadar sağlıksız olsaydı tercih de edilmezdi diye düşünmekten kendimi alamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@parathoner Aksine farklı tutuş şekil ve açılarına imkan tanıdığı için oldukça rahat esasen. 6-8 saatlik sürüşlerde bile sıkıntı olmuyor kesinlikle :harika:
 
O zaman bir denemek lazım. Belliydi zaten yoksa niye üretilsin ve çok tercih edilsin ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
arkadşlar başlangıç için ikinci el scott speedster 40 L beden bana uyarmı? boy 176 iç bacak 76 cm . fiyatı nasıl alınır mı?

(link)
 
@parathoner

Güzel soru ama hatalar var. Yükü yarı yarıya paylaşma durumu ancak yokuş aşağı olabilir. Bozuk ve virajlı bir inişte (Kartepe) gidonu alttan tutmanız risklidir, üstten tutunuz.
Sürüş esnasında sürekli dropbardan tutmak zaten mümkün değil. Sadece 1 saatlik kriteryum tarzı hızlı yarışlarda sürekli alttan tutuluyor. Örnek; Tour de bloom 2018 men’s p/1/2 criterium

Profesyoneller bile, sıradan bir yarışta uzun süre gidonu üstten tutar, bkz. pelotonda.

Bir diğer gözden kaçan nokta aynakolun da vücut ağırlığının ciddi bir kısmını aldığı. Yani aslında 3 bölge paylaşıyor:Gidon,sele,pedal. Antrenmanlarda amaca göre kullanın gidonu. Sadece yüksek hızda veya sprintte alttan tutun. Çünkü gidonu alttan tutmak da bize ciddi enerji harcatıyor ve belimizi ağrıtıyor (alttan tuttuğunuz süre boyunca sırt kaslarımız sürekli gergin oluyor, yani enerji sarfiyatı) ve bu alttan tutuş pozisyonu 15 dakikadan sonra insanı ciddi anlamda zorlamaya başlıyor.

En hızlı sürüşün, gidonu sürekli alttan tutarak yapılmadığına, bunun çok fazla enerji harcattığına değinmiştik zaten:
Aynı eforla nasıl daha hızlı gidilir?
 
@Serkan Mıstınoğlu

Çok teşekkürler güzel bilgiler için Serkan Kardeşim. Zaten bana drop bar hayal. Göbek varda ayıptır söylemesi :D Yalnız ağırlık paylaşımını ben sadece gidon ve sele diye biliyordum, pedal hiç aklıma gelmemişti. Doğru diyorsunuz.
 
Bisiklet dünyasına bisikletle yapılan uzun tur hikayelerini okumamla başladı bundan dolayı bisikleti ilk tur bisikleti ile tanıyarak başladım iyiki bisiklet hayatıma girdi eee normal olarak ilk bisikletimde tur bisikleti oldu ama zamanla diğer bisikler türlerini de tanımış oldum bunlardan en çok kafamda yer eden hep yol bisikleti ve cyclocross bisikletler oldu ve tabiki de strava olayı çok merak ediyorum nasıl bir hissiyatı var. Düz flatbar gidondan yol bisikleti olur mu dropbar şartmıdır bunu sormak istiyorum sizlere
 
Yol bisikleti kadro acilari lastigi gidonu komple farkli bi teknoloji tur sehir bisikletini yola cevirmek sahini modifiye edip spor arabayla yaristirmaya benzer :


SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Tur bisikletini yola çevirecem demedim yol bisikletine flatbar olur mu nasıl olur illa dropbar mı olması gerekiyor.
 
Olur illa flat istiyorsan surus pozisyonu ruzgar drenci artar bi bisikletci de takip deneme sansiniz varsa oyls karar verin belki sevmezsiniz surusu

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ned Stark
Fırsat bulunca deneyeceğim sağol
 
bende road bıke a geçtim . tank gibi gitmeyen crosway ı satarak. :ckkmk:
ODkA2Z.jpg
 
Sevgili arkadaşlar,
Uzun zamandır yol bisikleti araştımaktayım. Bütçem belli:2000 TL,2.el almam diyordum ama fikrim değişti. Bayağı ilan inceledim,2 adet model arasında karar kıldım ve 2sini de görmeye gittim. Ancak kararsızım ve fikirlerinizi bekliyorum
1-) Salcano Xrs 30 2015 model.Tiagra setli,karbon maşa. Kozmetik olarak iyi durumda,vites kollarında ve pedallarında hafif çizikler var. Zincir koruyucu ve suluk aparatı+suluk var
2-)Salcano Xrs 40 2016 model. Sora setli. Gidon boğazı,selesi,gidon bandı, jant seti(Rs11ile)tekerleri (Michelin Pro3 ile) değiştirilmiş durumda ve yeni. Ayrıca 1 adet iç ve dış lastik+yama seti+ön arka aydınlatma+2 suluk aparatı ve suluklar+sele çantası ekstra verilecek alırsam.İlk bisiklete göre kozmetik olarak daha iyi. Hangisini alayım fikirlerinizi belirtirseniz çok sevinirim.
Not:2.olan 100 TL daha pahalı,pazarlık yapmaya çalışacağım fakat en fazla öbürü ile aynı fiyat olacak büyük ihtimalle
 
  • Beğen
Tepkiler: bberkantt07
Geri