Scudo Sports

Yol bisikletine başlangıç rehberi

@Fırat Y. Abi seni en iyi ben anlarım forumda görüyorum 80-82 cm iç bacaklar çıkıyo özenmiyo değilim :D 175 ya da 176 falanım, bacak boyum 77-78 geliyor ayakkabısız
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Y.
Scudo
@Fırat Y. Ben bu ölçüleri ilk kez benden başka birinde duyuyorum :D ama kabullendim artık iç bacak boyuma göre kadro arıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Y.
@Fırat Y.
Evet altın oranı biliyorum. Leonardo da Vinci'den öğrenmiştim. Linkini verdiğiniz yerde hata var yalnız. İlk formülde boy/bacak boyu=altın oran yazan yer hatalı. Doğrusu altta söylenmiş zaten: Boyun göbek merkezine bölümü altın oranı verir. Ayrıca ilk verdiği şemada dikkat ettiyseniz bazı rakamlar yazılmamış...
Keyifli sürüşler
altin_oran_10_th-e1347758400904.jpg
 
Merhaba arkadaşlar. Bisan marka dağ bisikletimi 2 gün önce çaldırdım. Yaklaşık 6 ay boyunca kullandım bisikleti ve bu sporu sevdim. Hem ulaşım hep eylence amaçlı olarak yeniden bir bisiklet almak istiyorum. 2 gündür forumu takip ediyorum ve üye olmaya karar verdim. Yeni bir bisiklet alacağım ve anladığım kadarı ile şehir yada yol bisikleti almam gerekiyormuş. Düzgün bir bisiklet alıp bir daha apartmana kitlememeyi düşünüyorum. Yol bisikleti işimi görür mü? Konuları takip ettiğime göre bisikletin boyu değişiyormuş. 175 cm boyum var hangi boyda bir yol bisikleti almam gerekiyor. Bu akşam bisiklet almayı planlıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
 
@fatihİ.10

Patlamayan lastiğinizle karşılaştırıyorsunuz.
Diğer lastikle aynı sertliğe gelene kadar şişiriyorsunuz kısacası :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Invisibleman
Bu konu altında bulunması faydalı olabilir: Dağ ya da şehir bisikletinden Yol bisikletine geçmeyi düşünenlerin sık sorduğu soru "yokuşlarda ne kadar zorlanırım", " yol bisikletinin vites dişili oranlarını tolere edebilirmiyim" oluyor. Buna karşılık "antremanlı isen problem olmaz", "zamanla alışırsın" gibi subjektif cevaplar geliyor. Sizin form durumunuzu tahmin etmek dışarıdan mümkün olmadığından buna en doğru cevabı da siz verebilirsiniz. Deneyerek !
Yol bisikleti güncel en rahat vites oranı 50x34 -11x32 denilebilir. Bu Yokuşu ön 34 arka 32 yani 34/32 oranı ile çıkmanıza imkan verir. Şehir ya da dağ bisikletinde de ön 44x32x22 vb arka da 11x34 gibi olur. (mevcut bisikletinize bakarsınız) örn: ön 44x32x22 ise yokuşlarda mevcut bisikletinizi ayna kol ortada yani 32 arkayı da 30 da tutarsanız yaklaşık yol bisikleti ile neyle karşılaşacağınızı denemiş olursunuz. Yaklaşık olarak yazdım. Almayı düşündüğünüz bisikletin vites kombinasyonuna göre mevcut bisikletinizin kombinasyonuna göre uyarlamak bu şekilde denemek mümkün.
Uzun yıllar bisiklete binmeyi planlıyorsanız ve ortalama bir bisikletçi iseniz Sizi yokuşlarda çok düşük kadansa zorlayacak olan 52x39 - 11x25 gibi kombinasyonlar yerine daha yumuşak oranlarda vites grubu seçmeniz dizlerinizin genç yaşta ağır stres altına sokmadan sürmenize olanak verir. Eklem sağlığı elbette eklemin nasıl kullanıldığından fazla kalıtımıza bağlı şekillenir ama ikincisi için elimizden bir şey gelmez. Vücudumuzu hoyratça kullanmamak (sıkı antreman yapmayı kast etmediğim umarım anlaşılmıştır. ) bisikletle olan arkadaşlığımızı daha keyifli ve uzun kılar.
 
@fırat bey benim boyum 178 bacak boyum 79 :) bilginize bence sizin bacak boyunuz normal gibi
 
Aynen kısa olan benim ☺
 
@caner ünsal
18 kg.'lık demir bir city bike kullanıyorum. Lastiklerim 1.50. Basınçlarını 60 PSI'da tutmaya çalışıyorum. Ayna kolum 48-38-28 Bugün tırmandığım bir bayırda Ön 1 arka 1'de iken neredeyse artık bisikletten inecektim. Kendimce kırmızı ışık dışında inmemek gibi bir iddia geliştirmiş olmasam kesin bayırın sonunu bulamazdım. Gerçi mazaretmi bilememiyorum ama Strava 10-12 derecelik eğimde 4km. gibi bir mesafeydi gösteriyor. Bir yol bisikleti edinmeyi planlıyorum; ama açıkçası bu gün kendime sormadan edemedim. Altımdaki yol bisikleti olsa "bu bayırı çıkabilirmiydim? " diye. Strava linkini aşağıya koymaya çalıştım. Yol bisikleti kullanan hiç arkadaşım yok bu nedenle bir fikir edinemiyorum. Pişman olup olmayacağım konusunda bir değerlendirme yapabilecek tecrübeli arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
(link)
 
@herdagli kullandığınız bisikletten 10 kg daha hafif bir bisiklet kullanıcaksınız birazda kondisyon varsa yokuşlarda şehir bisikletine oranla çok daha rahat çıkarsınız fakat günün sonunda herşey bacaklarınızda olan küvvetle doğru orantılı olarak gelişicek.
 
  • Beğen
Tepkiler: herdagli
Merhaba,

Süper konu başlığı. Ne bilgiler ne püfler birikecek kim bilir. Yazanın, çizenin, soranın, cevaplayanın eline sağlık şimdiden.

15 gündür yol bisikleti üzerindeyim. İlk iki günden sonra baya baya alışmaya başladım. Güzergah seçiminde biraz daha seçici olmak dışında sürüş esnasında güvensiz hissetmeme yol açacak bir durum yaşamadım. Arada dağa taşa girelim dersek emektar şehir bisikletine nasıl binerim bilmiyorum.

Bu kısa süreçte yaşadığım sıkıntılar, izlenimler:

1) Düşük hızlarda girilen özellikle ıslak, eğimli çıkışlar (kaldırım, yokuş platformlar vb).
Kaldırımların çıkış platformlarına açıyla girersem tekerde sürtünme, tutunma hiçbir şey kalmıyor. Hemen kayıveriyor. Düşmeden bir yada iki ayağı da yere basıp bisikleti elime alıyorum. Hızım yavaşsa tabii. 2-3 kere aynı sorunu yaşadım. Her zaman da dik girilmiyor ki bu platformlara... Sanırım bunun çözümü sürüş anında bu platformlara baştan girmemek, kaldırım falan hiç uğraşmamak?

2) Akıcı trafikte öndeki aracın ani frenine bisikletin vereceği tepki,
Yine trafikte bir şekilde araçların arkasından devam ettiğim anlar oluyor. Çok yaklaşmamama ve çok da hızlı olmamama rağmen 2-3 kez ani fren yapmam gerektiğinde arka tekerin anında kilitlenip kaydığını, toparlanamayacak kadar olmasa da kontrolü kaybettiğimi gördüm. Hani hızım da 25-30'dur. Daha yüksek hızlarda böyle bir durumda nasıl duracağıma dair soru işaretleri oluştu. Şimdi anlamaya başladım duramayıp arabaya, kamyona arkadan giren arkadaşları. Şehir bisikletinin mekanik disk freniyle abs misali frenliyorduk. Şimdiki frenler baya baya etkili geldi. Alışırız herhalde?

3) Son dönemde güzergahımdaki şantiyeye dönen asfalt yolların bozuk zemini.
Sürekli kullandığım ve alternatifi olmayan güzergahım, türlü yol çalışmaları, üst geçit, tramvay hattı çalışması derken bildiğiniz stabilize yola dönüştü. Kaya parçasından mıcırına, çukurundan yarığına her şey var. Görünen o ki daha baya bir süre güzergahın bir bölümü böyle. Milletin arabasını taşlamak da istemiyorum. İki tekerli bir sapan gibi ön teker arka teker ata ata gidiyoruz bu yollarda. Ne olacak bakalım. Doğuştan kabak ve hala alışmaya çalıştığım incelikteki lastiklerle bu yollar sürekli nasıl katedilir muamma. Sürekli patlama çatlama kaçınılmaz sanırım bu yollarda. Var mı böyle yol bisikletiyle stabilize yolların fatihi olmuş, periyodik olarak gidip gelen arkadaşlar? Bisikletin sunacağı performans artışını hesaba katıp yolu bir 10 km uzatarak idare ederim diyorum ama... Çok ciddi sorun oldu bu derece bozuk yollar.

Olumsuzluklara vurgu yapıyor oluşum her zaman her durumda yol bisikleti üzerinde olma isteğimle alakalı. Akıcılık, hafiflik, ataklık derken müptelası oldum çıktım kısa sürede. Şimdilik böyle.
 
@apeironur
Ya siz böyle diyince ben de alırsam bunları yaşayacağım gibi geldi sanırım tek çarem cyclocross ama onlarında fiyatı çok fazla geliyo maalesef :/
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur
fren olayı için yapmanız gereken ağırlık olarak ön frene basmanız gerekiyor. Arka fren destek olarak kullanılmalı.
 
@İhsnn_zyvl
Yok yok. Birkaç günlük deneyime dayanarak daha efektif nasıl kullanabilirim derdiyle yazdım onları. Her koşulda yol bisikletiyle devam etme isteği oluştu. Keza birçok arkadaş benim başta sorun olarak gördüklerimin üstesinden çoktan gelmiştir. Birkaç gün oldu ve hergün daha güvenli geliyor sürüşler. Çok zorlayıcı yol şartları dışında her türlü yol bisikleti diye düşünür oldum. Biraz daha dikkat, biraz daha deneyim, biraz da tekniğin gelişmesiyle hallolacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: İhsnn_zyvl
@oktayakgoz
Bugün ön frene biraz daha ağırlık vererek duruşlardaki randımanı arttırdım. Eyvallah.
 
@oktayakgoz ben bu zamana kadar hep arkayı kullandım ama teker kitleniyor ve kayma gerçekleşiyor arkayı tam sıkınca. önü tam sıkınca da bisikletin hatrı sayılır bir hızı varsa taklaya kadar gidiyor. tam olarak yöntemi nedir bunun? yapılıyosa bile nasıl yapılması gerekir? ben sizin dediğinizin tam tersi şekilde arkaya tam basarken önü hafif kullanarak daha güvenli fren yapıyorum gibime geliyor ama konu hakkında tamamen bu zamana kadar içgüdü ile hareket ettim. doğrusunu sebebiyle açıklarsanız sevinirim :)
 
@Isabado @apeironur Yol bisikletinde frenleme kolay bir olay değil, ben de çok tecrübeli değilim ama yaşadıklarımdan yola çıkarak arka veya ön freni kullanmak çözüm değil, ikisini aynı anda kullanarak iyi sonuçlar alabilirsiniz. Ön freni kullanıyorsanız yükünüzü arkaya vermeyi de unutmayın tabi ve frenlerinizi uzun süre sıkmayın, bu arkayı kullandığınızda kaymaya, önü kullandığınızda taklaya gider ama sıkıp sıkıp bırakırsanız yavaşlarsınız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur ve Turan
@Isabado doğrusu bu mu bilmiyorum ama ben hep böyle kullandım. Arka fren özellikle yol bisikletinde çok etkisiz. Fren kilitlendiğinde kontrolü kaybedersiniz. Fren mesafeniz artar. Arka çok çabuk kızakladığı için ön freni iyi kullanmanız gerekmekte. Ön frene hakim olduğunuz da kontrollü bir şekilde durabilirsiniz.

ben takla olayı yaşamadım ama bazen hafif arka kalkıyor. Durmaya yakın seleden kalktığım için. Bir de yanlış hatırlamıyorsam sen 90 lı kilolardaydın. Doğruysa sana takla attıracak kadar ön frene basmak ciddi anlamda fren konusunda zayıf olduğunu gösterir. Bir iki gün dene kısa zamanda çok iyi fren yaparsın

@taner07 sıkıp bırakma yavaşlamak için olabilir ama acil durumlarda o kadar vakit olmaz. Ön takla atmayacak arka kaymayacak şekilde fren sıkmalısınız. Benim on frenim baya sıkı arka baya gevşek ayarlı. Alışınca çok güzel ve kontrollü fren sıkabiliyorsunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: apeironur ve Turan
Geri