Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine geçtikten sonra yaşadığınız değişimler

Şöyle bir gerçek vardır ki yol bisikleti sizi bisikletçi gösterir. Dağ bisikleti kullanırken yanınıxa yaklaşmayanlar yola geçince size yetişip selam vermeye çalışır. insanlar sizi tura davet eder. (dağ bisikletini genelde veletler ön kaldırmak için kullandığı için ve artık çok sıradan olduğu için kullanıcıyı özel göstermez , adam gibi bir şey değilse) . her neyse yarış bisikleti demenin de ayrı havası vardır. sürüş falan ise ilk başlarda fren yapmayı falan bilmezsiniz ve duruş sizi zorlar. emin olun duruşa bir süre alıştıktan sonra dağ bisikletinsen daha rahat geliyor. fren konusunda ise kuvvet X kuvvet kolu mantığı iyi kavranırsa nerde droplardan tutulup frenleneceği nerede rahatça kollardan tutulup kolun ortasından frenleneceği kavranırsa o da sıkıntı olmaz. tek sıkıntı çukur işte ama bunun da bir artısı var ki o da reflekslerinizi geliştirmek
 
Scudo
Benim için yol bisikletine geçmiş olmanın en öncelikli negatif yönü yumuşak bir binişten, sözün özü tam bir tahta binişe geçmiş olmak. Bir diğer negatif yön ise, temiz düz yol harici diğer yollara girememek. Patika olsun taş toprak olsun diğer yollara girmek eziyet. Bunların dışındaki diğer tüm negatif yönlerine bir şekilde alıştım. Ama bisiklet, tabi ki olması gerektiği gibi hala çok sert :) ve patikada sürmek hala zorlu. Ha peki değer mi? Bence değer :D.
Neden olması gerektiği gibi sert dedim, gerçi burası ayrı bir konu ama şöyle yazalım. Çünkü uyguladığınız tüm gücü tekerlere yumuşamadan ve esnemeden aktarmalı. Bu sayede uyguladığınız gücünüzün bir kısmı esnemeyle yumuşamayla eriyip kaybolmaz. Bu da gücünüzün büyük bir kısmını tam olarak kullanmanızı sağlar. Bu sayede yokuş tırmanmanız, hızlanmanız ve ataklamanız daha az kayıpla, daha kolay olur.
Sonuç: Hızından ve hafifliğinden aşırı ödün vermeden yumuşaması ve patika yollara girmesi için ne yapılabilir? Tabi ki dişli oranları benzer bir gravel'e geçmek... :) Hanüz benim bisikletin ağırlığı 10 kg ve teker kalınlığı 28 mm olduğu için ben bu seçeneği çok fazla düşünmedim. Hem sağolmasın yönetim de buna pek izin vereceğe benzemiyor (Dolar malumunuz).
 
Son düzenleme:
Yol bisikletine geçiş yapmak en büyük tabularımdan, mtbdeki konfor alanım bir başka, bırakası gelmiyor insanın. İklimin her an değiştiği bir yer olunca da mtb bırakılmıyor kolay kolay :( Ama zaman zaman yolda mtb sürerken zamanı geliyor galiba demekten de kendimi alamıyorum..
 
Yol bisikletine geçiş yapmak en büyük tabularımdan, mtbdeki konfor alanım bir başka, bırakası gelmiyor insanın. İklimin her an değiştiği bir yer olunca da mtb bırakılmıyor kolay kolay :( Ama zaman zaman yolda mtb sürerken zamanı geliyor galiba demekten de kendimi alamıyorum..
Bence MTB'nizi bırakmayın. Yapabiliyorsanız, yol bisikletini onun yanına 2. bisiklet olarak alın.
 
Bence MTB'nizi bırakmayın. Yapabiliyorsanız, yol bisikletini onun yanına 2. bisiklet olarak alın.

Belki de ama evde yer yok, bir de maliyetler :) Bende bir de bel fıtığı da olduğundan beli sürekli eğmek zorunda olacağım yol bisikletine geçiş yapmak da istemiyorum. Şehir içinde sürüyorum sadece özellikle işe gitmek için, bu yüzden her türlü yola giriyorum bu sebeple yol bisikletine geçemiyorum kolay kolay. MTB asfaltta çok hantal geliyor ama kötü yerlerde de bir o kadar keyifle biniyorum. Yol bisikleti hiç sürmedim muhakkak asfaltta o farkı alacağımı biliyorum ama işte dediğim sebepler :(
 
Belki de ama evde yer yok, bir de maliyetler :) Bende bir de bel fıtığı da olduğundan beli sürekli eğmek zorunda olacağım yol bisikletine geçiş yapmak da istemiyorum. Şehir içinde sürüyorum sadece özellikle işe gitmek için, bu yüzden her türlü yola giriyorum bu sebeple yol bisikletine geçemiyorum kolay kolay. MTB asfaltta çok hantal geliyor ama kötü yerlerde de bir o kadar keyifle biniyorum. Yol bisikleti hiç sürmedim muhakkak asfaltta o farkı alacağımı biliyorum ama işte dediğim sebepler :(
Aynı kriterler benim için de geçerli. MTB ile orman patika sürüşleri yapıyordum. Yağmur çamur da patika sürüşlerine ara verince bozuk asfalt üzerinde geziler başladı. Ancak MTB nin hantallığı beni yeni bir bisiklet arayışına itti. Diğer taraftan konfor u da bırakmak istemiyordum. O yüzden mtb nin yanına bir de Gravel aldım(G2). Şu anda bozuk asfalt ve düz yol gezilerimi gravel ile yapıyorum. Hatta arada patikalara da giriyorum. Gayet rahat ve beklediğim kadar konforsuz değil. Aynı zamanda hafifliği de var. Çanta, çamurluk vs istendiğinde takılıyor.
Benim de bel fıtığı var. Ancak doğru kadro ile bir rahsatsızlık olacağını sanmıyorum. Yaklaşık 1 aylık sürüşlerim sonunda hiç bir rahatsızlık yaşamadım.
Almadan önce korktuğum kadar eğilmiyorum sürüşlerde. Bir yol bisikleti gibi değil sürüş pozisyonu. Daha rahat. Ancak MTB ve Gravel arasında tabi ki konfor farkı olacaktır.
 
Ben sabit maşalı bir şehir bisikletinden yol bisikletine geçtim. Dolayısıyla mtb ile kıyaslandığında asfalt üzerinde çok daha çevik olan şehir bisikletinden yol bisikletine geçince sadece biraz daha hızlanır ve daha atik bir sürüş olur diye tahmin ediyordum ama yanılmışım.

Şehir bisikletindeki dik oturuş pozisyonu sayesinde lay lay lom etrafı izleye izleyerek, "aa ne güzel kuşlar, çiçekler" diye bakına bakına sürerken, yol bisikleti adeta görünmez bir el ile enseden tutup kafayı gidona bastırıyor ve " Bundan sonra önüne bakacaksın koçum, yola bakacaksın ve o pedallara asılacaksın, akıllı olacaksın" diyor.

Bisikletin üzerine doğru tutuş pozisyonu gereği daha çok yatınca, önceden paraşüt gibi rüzgarı böğüre yemek yerine adeta bıçak gibi yararak içinden geçiyorsunuz ve ortalama hızınız da bir anda %30-%40 artıyor neredeyse. Dar gidonu sayesinde en küçük boşluktan geçebiliyor, pedala basar basmaz ileriye doğru atılıyorsunuz. Altınızdaki bisiklet sürekli "bas bas bas" diye bağırıyor adeta.

Tüm bu değişim beraberinde bisiklete bakışınızı da değiştirmeye başlıyor. Daha önce 2 saatte aldığınız mesafeyi 1,5 saatte aldığınızı görünce kendinize ister istemez bunun da altına inebilir miyim diye sormaya başlıyorsunuz. Kendi limitlerinizi zorlamak hoşunuza gitmeye başlıyor. Tabii bu da beraberinde "lan şu stok jant setini değiştirsem mi acaba, lastikleri şöyle mi yapsam, bilmemneresini böyle mi etsem" diye yeni masraf kapıları açıyor :)

Özetle yol bisikleti sizi daha yarışmacı, limitleriniz üzerine daha fazla düşünmeye sevk edici ve asfaltın üzerinde o akıp gitme hissine daha bağımlı hale getiriyor. Bunu yol bisikletinin artısı ya da eksisi olarak söylemek istemem. Bence farklı disiplinlerdeki bisikletlerin birbiriyle kıyaslanması pek de doğru değil. Örneğin şehir bisikletindeki dik sürüş yüzünden rüzgarı yemek onun yol bisikletine göre eksi tarafı olabilir ama bir yandan da etrafı izleyebilmenize imkan vermesi ve çevrenizle daha fazla iletişim kurmanıza olanak sağlaması da aynı zamanda artısı. Dolayısıyla bunlar birbiri ile kıyaslanabilecek şeyler değil. " Zeytinyağlı yaprak sarması tat dengesi ile mükemmel bir yemek ama içinde kıyma olmaması onun en büyük eksisi" demeye benziyor bu. E evet, çünkü içinde kıyma olanı başka bir sarma, kıyma olmadığı için ona zeytinyağlı diyoruz ya? :)

Keşke ekonomik durumlar izin verse de bu farklı lezzetlere sahip bisikletlere ayrı ayrı sahip olabilsek ve hepsinin tadını alabilsek. Ama işte bu şartlarda karnımızı en çok ne doyurur diye esnaf lokantasında tek çeşit yemek seçmeye çalışıyoruz. Yoksa durumlar iyi olsa hepimiz çorbalı tatlılı ara sıcaklı yemek yemeyi biliyoruz :)
 
Uzun turda ve asfalt yolda zevkiniz kat kat artıyor. Yol bisikleti kullanınca ayrı bi havası oluyor, vayy sen yarış bisikleti kullanıyorsun havasından. Yol bisikleti kendini çok belli eder, birisi eline aldığında bu ne kadar hafifmiş yaa der. Hafiflikten dolayı daha az yorar, mtb bisiklet asfalt için eziyetttir. Daha agresif bir duruş sergilersiniz. Bisiklet grubu falan çevre genişler, grup antrenmanları güzel oluyor. Giyimi değiştirir, asla tayt giymem diyenlere tayt giydirir. Daha seri gidersiniz. Diyelim merdiven çıkacaksınız ya da elinize alıp karşıya geçireceksiniz mtb bisiklet gibi kolu koparmaz. Yola geçtikten sonra öbür bisikletlere binmek istemezsiniz. Ha bide dez avantajları var mesela şehir içi çok sıkıntı oluyor. Yolların ne kadar kötü olduğunu daha iyi farkediyorsunuz. Akor bozulmasın, janta zarar gelmesin diye dikkat ediyorsunuz. O yüzden genellikle şehir içi mtb sürerim. fren mesafesi uzun olabiliyor. Yedek parçası, ekipmanları falan pahalı. Öbür bisikletler gibi dik ve rahat bir pozisyonda oturamıyorsunuz.
Gravel :d lastiğe ne kadar hava bassam diye düşünüyorum sadece
 
  • Beğen
Tepkiler: CengoCenk
Dediğim gibi mtb ile çok daha agresif kullanıyorum mesela bağdat caddesinde giderken araçların arasından dilediğim gibi zigzag yapıp gidebiliyorken yol bisikleti ile belirli bir doğrultugu tutmak gerekiyormuş gibi geliyor. Manevra kabiliyeti asla bir mtb gibi değil zaten şeklen bu imkansız.
Yol bisikleti hakimiyetiniz artınca,aynı hareketleri araç aralarından zigzagları,kaldırım veya tümseklerden bunnyhopları,rahatça yapabildiğinizde alacağınız keyfin garantisini %100 verebilirim.Yaşım 40ları geçti ben yapabiliyorsam siz hayli hayli yapabilirsiniz.Bazen ışıklarda kırmızıya kalınca sırf kilitli pedaldan ayrılmamak için hareketsiz bile durduğumuz doğrudur😎 (arabadakilere artislik olsun diye 🤣🤣) ama düştüğümüzde aynı yerlerden aylarca geçmediğimizde doğrudur tanıyan olur diye:koptum:
Bir de sertlik mevzusu var. 700/35 lastik kullanmama rağmen taş düşürürcesine bir sertlik var
Bırakın 35leri 28leri,çok uzun zamandır 23mm kullanıyorum ama herhalde köreldim konfor mevzuunda,bana süper lüks konforlu geliyor :komik:haliyle yerdeki nohut tanesi boyundaki taşlardan objelerden bile kaçarım sürerken,konfor artık bisikletle yanyana gelebilecek bir kelime değil benim için.
O yüzden bisikletin her türlüsünün zevki ayrı,sürmeye devam hocam👍
 
Bende yokuşlardan ve düz yoldaki sprint atmalardan keyif alma gibi bir pozitif etkisi oldu. Fren konusunda sıkıntı yaşamadım, konfor olarak da şehir bisikletinden sonra çok zorlanmadım. Bazen tabii eğilip kullanıyor olmak garip gelse de aşırı konforsuz diyemem. En zorlandığım şey ise şimdilik çantayı sırtımda taşımam oldu bir de dizimdeki dış kaslarımı daha önce hiç kullanmamış olacağım ki oralarda kas ağrısı oluyor. Henüz 180km yaptığım için zamanla geçecek diye düşünüyorum, bakalım.
 
Bende yokuşlardan ve düz yoldaki sprint atmalardan keyif alma gibi bir pozitif etkisi oldu. Fren konusunda sıkıntı yaşamadım, konfor olarak da şehir bisikletinden sonra çok zorlanmadım. Bazen tabii eğilip kullanıyor olmak garip gelse de aşırı konforsuz diyemem. En zorlandığım şey ise şimdilik çantayı sırtımda taşımam oldu bir de dizimdeki dış kaslarımı daha önce hiç kullanmamış olacağım ki oralarda kas ağrısı oluyor. Henüz 180km yaptığım için zamanla geçecek diye düşünüyorum, bakalım.
Hocam bisikletin bedeninize uyumu için kendi çapınızda (evde bikefit) ayarlarını tekrar gözden geçirmeniz belki de dizleriniz için çok olumlu olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Tüm bu değişim beraberinde bisiklete bakışınızı da değiştirmeye başlıyor. Daha önce 2 saatte aldığınız mesafeyi 1,5 saatte aldığınızı görünce kendinize ister istemez bunun da altına inebilir miyim diye sormaya başlıyorsunuz.

Haah... Tam bunu yapmaya başladığınızda kaza geçiriyorsunuz, kolunuz omzunuz bacağınız kalan hayatınız boyunca sakat kalabiliyor. Sonra da inişte bile ''35-40'ı geçmeyeyim'' diyosunuz. (En kötüsü de ne biliyor musunuz? Eskiden ''Senin boyun yetişiyor, şunu bi taksana'' diyen eşiniz [ya da eski eşiniz] ''Sen buraya uzanamazsın ben komşuyu çağırayım'' diyor ve öööyyle kalıyorsunuz..)

Aşırı hız öldürmeyebilir ama süründürebilir :) Çok abartmayın :D
 
Beyler yol bisikleti denemedim keskin dönüşlerde sorun yaşıyor musunuz ? Ya da dönüşleri biraz daha yuvarlak mı almaya çalışıyorsunuz ? MTB kadar çevik hareket edebiliyor musunuz ?
 
Beyler yol bisikleti denemedim keskin dönüşlerde sorun yaşıyor musunuz ? Ya da dönüşleri biraz daha yuvarlak mı almaya çalışıyorsunuz ? MTB kadar çevik hareket edebiliyor musunuz ?
Gravel için kendi adıma söylemem gerekirse; MTB ile yol hakimiyeti benim açımdan oldukça fazla. Hata tolaransı daha kolay ve risksiz. Ancak gravel de kısmen hakimiyet hızlı tepkiler sebebiyle düşüyor gibi hissediyorum. Hata töleransı daha düşük. Dönüşler daha çizgi üzerinde gidiyor gibi. Eminim yol bisikletinde bu hissiyat daha fazladır.
 
Yol bisikleti tecrübem bu soruya cevap verebileceğim kadar çok değil. Ama şuna dikkat çekip soruyu geliştireyim istiyorum.
Acaba mtb bisikletlerin daha kalın tekerlekleri, bizlere psikolojik olarak daha fazla rahatlık hissi veriyor olabilir mi? Bu yüzden de farkında olmadan keskin virajlara daha rahat ve daha sert giriyor olabilir miyiz? Yol bisikletinin dar gidonu ve ince lastikleri bizim gibi tecrübesiz bisikletlileri korkutup daha yavaş ve yumuşak dönmemize yol açıyor olabilir mi? Belki de yol bisikletleri bu konuda çok daha başarılıdır?
 
Yol bisikleti tecrübem bu soruya cevap verebileceğim kadar çok değil. Ama şuna dikkat çekip soruyu geliştireyim istiyorum.
Acaba mtb bisikletlerin daha kalın tekerlekleri, bizlere psikolojik olarak daha fazla rahatlık hissi veriyor olabilir mi? Bu yüzden de farkında olmadan keskin virajlara daha rahat ve daha sert giriyor olabilir miyiz? Yol bisikletinin dar gidonu ve ince lastikleri bizim gibi tecrübesiz bisikletlileri korkutup daha yavaş ve yumuşak dönmemize yol açıyor olabilir mi? Belki de yol bisikletleri bu konuda çok daha başarılıdır?
Düşünmedim değil ama mtb ile Pedal yere değecek kadar yatıp döndüğüm yerde yol bisikleti ile yatarsam kalkamam diye korkuyorum. Lastik daha sert ve temas noktası daha az olduğu için minicik bir zerre denk gelse bile anında yapışırım yere diye düşünüyorum. Eğer pistte binilirse kontrol edilmiş özel bir zeminde kesinlikle yol bisikleti daha hızlı ve yatarak döner derim ama şehirde oyumu mtb den yana kullanmak istiyorum. (kesinlikle mtb lastiklerinin toleransı fazla olduğu için)
 
Benim tahminime göre yol bisikletinin dişlerinin çok ince ve temas alanı çok az olduğundan keskin viraj işi daha sıkıntıya girer diye düşünüyorum. Dönerken en ufak kayma ve engel bisikleti ciddi bozar diye düşünüyorum. Hele yağmurlu havada kontrol iyice azalır sanırım, MTB'de bile işler kötüleşiyor yağmurda..
 
Düşünmedim değil ama mtb ile Pedal yere değecek kadar yatıp döndüğüm yerde yol bisikleti ile yatarsam kalkamam diye korkuyorum. Lastik daha sert ve temas noktası daha az olduğu için minicik bir zerre denk gelse bile anında yapışırım yere diye düşünüyorum. Eğer pistte binilirse kontrol edilmiş özel bir zeminde kesinlikle yol bisikleti daha hızlı ve yatarak döner derim ama şehirde oyumu mtb den yana kullanmak istiyorum. (kesinlikle mtb lastiklerinin toleransı fazla olduğu için)
Ancak yol bisikleti yarışlarında ekranlardan gördüğüm kadarı ile, çok yüksek hızlarda, epey de yatarak virajlara girebiliyorlar. İzlerken bazen diyorum "aha gitti kayacak eleman" ama yok, kaymadan dönüyor o virajı adam.
 
Geri