Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletiyle en fazla hız

@Voltaire Kısa sürede olan o %10 eğim sizi kurtarmaz uzun süreli %10 eğim olması lazım.
@a.gul29 Rüzgar size 5 km hızla düzlemsel itiş sağlamayacak onu da unutmayın. %10 iniş yaparken iki yönlü rüzgar etkisi olacak.
Rüzgar ile aramızdaki bağıl hız önemli değil mi rüzgar direncini hesaplarken? Rüzgarın iniş yaptığımız tepeyi yalayarak indiğini varsaydım.

Limit hiz 85 km/s ise, arkadasn 5 km/s ruzgar aldiginizda 90 km/s'e cikabileceginizi nasil hesapladiniz?
Ben demiyorum linkini attığınız site diyor abi :D (Fareyi 90'ın üzerinde getirmek lazım bu arada görmek için)
Girdiğim değerlerin linki: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Scudo
@Voltaire Kısa sürede olan o %10 eğim sizi kurtarmaz uzun süreli %10 eğim olması lazım.
@a.gul29 Rüzgar size 5 km hızla düzlemsel itiş sağlamayacak onu da unutmayın. %10 iniş yaparken iki yönlü rüzgar etkisi olacak.

Lütfen şahsi olarak alınmayın... Sanırım en güzeli test etmek fakat verileri farklı birkaç belgeyle şakadanak ortaya koysak dahi burada fayda etmiyor maalesef. Yeminle tırsmama rağmen denemek istiyorum ama ben 90 üzeri yapsam, bunu GPS+sensör ile kaydetsem (önceden olduğu gibi) dahi boşa olacak ve benim psikolojim çökecek. Eğimin, yolun, rüzgarın, kilomun ne olduğunu bilmeden, bizzat tecrübe ettiğim bir yeri istatistik olarak bana imkansız göstermek özür dilerim basitçe Orta Çağ kafasıdır. Hani atmosfer geçilemez fikrinden çokta farklı değildir. Konudaki son mesajımdı. Sevgiler...
 
@a.gul29 O varsayım üzerine doğru konuşmuşsunuz ama o tepeyi 5 km ile yalayan rüzgar 5 km hızdan fazla esiyordur. :)
 
@a.gul29 O varsayım üzerine doğru konuşmuşsunuz ama o tepeyi 5 km ile yalayan rüzgar 5 km hızdan fazla esiyordur. :)
Rüzgarların dinamiklerini bilmediğim için varsayımım ne kadar gerçekçi bilmiyorum abi ama herhalde 5 kmh makul bir değerdir diye düşündüm tepeden aşağı. :)
 
Sizi az çok takip ediyorum. Tahminen marmara bölgesinde tekerinizin değmedi yol kalmamıştır :)
Burada yazan birçok arkadaşa göre de performansınız çok çok iyi. Bisiklet hakimiyetiniz de iyi olduğunu biliyorum. Siz dediğiniz gibi bir inişte 100k/s hızı rahatça gördünüz mü hiç? Sizin gibi performansının iyi olduğu bir bisikletçi için bile bu değerler çok çok yüksekken bu hıza kolayca ulaşılır demek imkansız.

Yoksa "labaratuvar koşullarında" gibi (çok uzun, çok eğimli ve kaliteli yol), sırf o hıza çıkmak için ekstra çaba harcanırsa çıkılabilir. Ama bu "sıradan bir bisikletçinin,eğimi yüksek düz bir yolda efor sarfetmeden 100 km/s" görür sözüyle aynı olmuyor.

öncelikle çok teşekkür ederim. ben en fazla 80 falan gördüm. Türkiye bünyesindeki en iyi bisikletçilerle sürüşler yapıyoruz böyle bir konu pek konuşulmuyor. süren sürebilir , iyi olan kondisyonuna güvenen kişiler , camia küçük oldugu için az çok biliniyor.
 
Rüzgar ile aramızdaki bağıl hız önemli değil mi rüzgar direncini hesaplarken? Rüzgarın iniş yaptığımız tepeyi yalayarak indiğini varsaydım.


Ben demiyorum linkini attığınız site diyor abi :D (Fareyi 90'ın üzerinde getirmek lazım bu arada görmek için)
Girdiğim değerlerin linki: (link)

Hocam benim gonderdigim linkte limit hiz konusunda herhangi bir hesaplama yok, ben mi goremiyorum? Verilen parametrelere gore cikilan hizda ne kadar guc harcamaniz gerektigini hesapliyor site.
Lütfen şahsi olarak alınmayın... Sanırım en güzeli test etmek fakat verileri farklı birkaç belgeyle şakadanak ortaya koysak dahi burada fayda etmiyor maalesef. Yeminle tırsmama rağmen denemek istiyorum ama ben 90 üzeri yapsam, bunu GPS+sensör ile kaydetsem (önceden olduğu gibi) dahi boşa olacak ve benim psikolojim çökecek. Eğimin, yolun, rüzgarın, kilomun ne olduğunu bilmeden, bizzat tecrübe ettiğim bir yeri istatistik olarak bana imkansız göstermek özür dilerim basitçe Orta Çağ kafasıdır. Hani atmosfer geçilemez fikrinden çokta farklı değildir. Konudaki son mesajımdı. Sevgiler...

Hocam hala lineer ve logaritmik artis arasindaki kavram farkini gozardi ederek bizi ortacag kafasinda olmak ile itham ediyorsunuz.

95 km/s 90/a indi hedefiniz ama sunu da hatirlatayim bahsettiginiz kosullarda 90-95 arasinda yaklasik 2 kat daha fazla guc uygulamaniz gerekiyor.
 
Bu bağlamda hiçbir nesne bu listedeki hızları geçememeli zira serbest düşmede sürtünme dışında bir değişken yok, kütleden bağımsız bir durum.Yani araba ve motosiklette bu listeye tabi olmalı..Tek farkları kütleleri, ama teker genişliklerinide hesaba katarsak sürtünme daha fazla? Sürtünme hem rüzgar direnci hem de dönen ve yere dokunan parçalardaki dönme direnci. Arabadaki rulmanlar daha büyük mesela. Evet aerodinamik olarak belki araba ve motosiklet daha şanslı gibi görünüyor ama rüzgara maruz kalan yüzeyleri yinede fazla...Ama hiç denemesemde hem araba hemde motosikletin uygun eğimlerde, 100 ü geçebileceğine eminim..
Eğer olay yokuştan 80 le inmekse bisikletin ilk hızınıda hesaba katmak gerekmez mi, yani 20 ile geldim ve inişin başında pedalı bıralktım, aero pozisyonu aldım, rüzgarda en azından karşıdan esmiyor, lastiklerim 23 taban ve dişsiz, yol kalitesi mükemmel, %10 eğim 5 km devam eden bir rampa..Yinede 80 bu kadar mı imkansız, sebep nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: ordi
Hocam benim gonderdigim linkte limit hiz konusunda herhangi bir hesaplama yok, ben mi goremiyorum? Verilen parametrelere gore cikilan hizda ne kadar guc harcamaniz gerektigini hesapliyor site.
Fareyi grafiğin üstüne getirdiğimizde "To maintain 90.27 km/h in these conditions, you must brake with 6.57 watts of power." gibi bir ifade çıkıyor. "Brake" ile "pedal" kelimeleri değişiyor fareyi götürdüğünüz değere göre. Yani tam "brake" den "pedal" a geçtiğimiz yer limit hız. Turuncu fren gücü, kırmızı da pedal gücü. İkisinin de olmadığı nokta serbest düşüş.
1598006907787.png
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
Bu bağlamda hiçbir nesne bu listedeki hızları geçememeli zira serbest düşmede sürtünme dışında bir değişken yok, kütleden bağımsız bir durum.Yani araba ve motosiklette bu listeye tabi olmalı..Tek farkları kütleleri, ama teker genişliklerinide hesaba katarsak sürtünme daha fazla? Sürtünme hem rüzgar direnci hem de dönen ve yere dokunan parçalardaki dönme direnci. Arabadaki rulmanlar daha büyük mesela. Evet aerodinamik olarak belki araba ve motosiklet daha şanslı gibi görünüyor ama rüzgara maruz kalan yüzeyleri yinede fazla...Ama hiç denemesemde hem araba hemde motosikletin uygun eğimlerde, 100 ü geçebileceğine eminim..
Eğer olay yokuştan 80 le inmekse bisikletin ilk hızınıda hesaba katmak gerekmez mi, yani 20 ile geldim ve inişin başında pedalı bıralktım, aero pozisyonu aldım, rüzgarda en azından karşıdan esmiyor, lastiklerim 23 taban ve dişsiz, yol kalitesi mükemmel, %10 eğim 5 km devam eden bir rampa..Yinede 80 bu kadar mı imkansız, sebep nedir?

Atomlarımızın yüzde 90'ı boşluktan oluştuğu için rampa aşağı gerekli kütleyi/ağırlığı sağlayamıyoruz Hakan abi. Tabi birde Higgs alanındaki boşluk mesafesinden rüzgar fazla aldığı için içeride türbülans oluşuyor :) (tamam cidden bu sondu).
 
Fareyi grafiğin üstüne getirdiğimizde "To maintain 90.27 km/h in these conditions, you must brake with 6.57 watts of power." gibi bir ifade çıkıyor. "Brake" ile "pedal" kelimeleri değişiyor fareyi götürdüğünüz değere göre. Yani tam "brake" den "pedal" a geçtiğimiz yer limit hız. Turuncu fren gücü, kırmızı da pedal gücü. İkisinin de olmadığı nokta serbest düşüş.
238006 dosyayı görüntüle

Hocam kusura bakmayin tanimlar konsusunda biraz hassasim ama bu "limit hiz" icin dogru bir tanim degil, cunku isin icinde yuvarlanma direnci de var. Limit hiz sadece hava direncine karsi yer cekimi kuvvetinin ulastirabilecegi maksimum hiz.

Bu kucuk detayi gecip "pedal basmadan cikilabilecek hiz" dersek dediginizde haklisiniz. Grafikteki bu degisimi de fakretmemisim simdi gordum, tesekkurler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249
@Voltaire Bende nerden esiyor diyordum..😁..Hay sağolasın..
Birde paraşütçüler el kol açık 200 e ulaşabiliyorlarmış, kanat gibi dalsalar allah kolaylık versin...🙂
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
Eğer olay yokuştan 80 le inmekse bisikletin ilk hızınıda hesaba katmak gerekmez mi, yani 20 ile geldim ve inişin başında pedalı bıralktım, aero pozisyonu aldım, rüzgarda en azından karşıdan esmiyor, lastiklerim 23 taban ve dişsiz, yol kalitesi mükemmel, %10 eğim 5 km devam eden bir rampa..Yinede 80 bu kadar mı imkansız, sebep nedir?

Siz rampaya basinda 20 km/s ile de baslasaniz, 50 km/s ile de baslasaniz atiyorum 90 km/s ciktiktan size etki eden ruzgar direnci yer cekiminin size uyguladigi kuvvete esit oldugu icin daha fazla hizlanmaniz mumkun olmuyor. Yokusun basinda ya da sonunda olsun fakretmez ruzgar direncinin uyguladigi kuvvet = yer cekimi kuvveti oldugu an daha fazla hizlanamazsiniz. Tabi burada pedal cevirmdiginizi, hizlanmaniza etki eden tek kuvvetin yer cekimi oldugunu varsayiyoruz. Gerci pedal cevirmeye kalksaniz da belli bir hizdan sonra disli oranlari yuzunden pedal bosa donecek, 130-140 kadans uzerine cikabilirseniz bu ancak etkili olabilecek.

80 imkansiz degil, kimse imkansiz da demedi. Bisiklet uzerinde hiz artisi icin gerekli olan kuvvetin hiz lineer olarak artmadigini aciklamaya calisiyoruz sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@umutcelik Eğer ben bir ok ucuysam? Aynı mıdır?
ya da arkamdan 30 km hızla rüzgar esiyorsa bana karşıdan uygulanan rüzgar direnci aynı mıdır?
 
@umutcelik Eğer ben bir ok ucuysam? Aynı mıdır?

serbest dusus icin limit hiz denklemi m * g = k * a * v^2 butun cisimler icin gecerlidir.

m: kutle
g : yer cekimi ivmesi
a : cismin hava direncine maruz kalan kesit alani
k : ortamin direnc sabiti ( bizim icin hava direnci )
v : hiz

Bisiklet icin etki eden tum kuvvetleri bu arkadas usenmemis aciklamis detayina buradan bakabilirsiniz. (link)
 
@umutcelik Hocam arkadan esen rüzgar bizi hızlandırıyorsa, karşıdan rüzgar esmemesini sağlıyorsa yerçekimi kuvveti rüzgar direncinden büyük olmaya devam etmeyecek midir?
 
  • Beğen
Tepkiler: ordi
@umutcelik Hocam arkadan esen rüzgar bizi hızlandırıyorsa, karşıdan rüzgar esmemesini sağlıyorsa yerçekimi kuvveti rüzgar direncinden büyük olmaya devam etmeyecek midir?

Serbest dususte ( yukaridan asagiya ) arkadan nasil ruzgar esecek onu anlayamadim ben?

Bahsettiginiz bisiklet ile yokus asagi inmek ise, arkanizdan eser ruzgar hizi surekli olarak artarsa ( sabit ya da artan ivme diyelim ) bu mumkun. Ruzgar hizi sabit ise bu sizin ulasabileceginiz maksimum hizi bir miktar attirir sadece, devami gelmez dogal olarak.
 
@umutcelik serbest düşüşü bisikletle inişte 80 i geçtiğimizi açıklamak adına dile getirdik...Sonuçta yerçekimine karşı güç ne kadar azsa hız o kadar artar, kah arkadan esetek kah karşıdan eseni azaltarak...Aerodinamiyi gözden kaçırıyoruz, bir ok ucu, kanat ile düz bir masa birbirinden farklı..sizin "biraz arttırır" dediğiniz konu başlı başına bir branş...Motoru olmayan gemileri itiyor rüzgar...Başta dediğim gibi 80 olur diyorsanız 85 i mi irdelesek..🙂
 
Geri