Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletiyle en yüksek hızınız nedir?

Son 10 paylaşım da hız, benim motosiklet ile çıkamadığım rakamlar. Tebrikler. 👏👏💪
Umarım o hızların düz yolda yapıldığı gibi bir fikre sahip değilsinizdir 😀
 
Scudo
Merhabalar,

Yaklaşık 100km/saat hızlar bana da çok yüksek değerler gelse de eğimin oranına göre yakalanamaz bir hız mıdır bundan emin değilim, belki de yakalanabilir?
Diğer bir sorum ise genel; bazı arkadaşlar cep telefonu GPS ile hız ölçümde sapmalar olabileceğini belirtmişler, doğrudur ama anlık değer ölçümlerinde hata olabilse de uzun soluklu işlemlerde neden hata olsun (çok büyük fark olacak şekilde hatadan bahsediyorum)? Cep telefonu GPS i ile yol bilgisayarı GPS i arasında ne fark var ki? Bazı cep telefonlarının uydu-gps bağlantısında diğer cihazlardan daha iyi ya da geri kalmayacak şekilde değer vermesi beklenmez mi?
Bu arada youtube de yokuş aşağı iniş yapan usta bisikletçilerin Go-Pro videolarında "bu ne hızdır" dediğimde maks 80 km/saat ler falan oluyor. Ben o hızlarda sürüş yapamazdım sanırım, yapanlara gıpta ediyorum.

Selamlar
 
anlık değer ölçümlerinde hata olabilse de

Zaten sıkıntı burada, o anlık değer ölçümünün 100 km/h olduğunu düşünün. Ve bunun da max değer olarak tanımlandığını.
 
Yüklü olmanın tek avantajı, inişlerde hızlı oluyorsunuz.

Bu cümle acaip kafama takıldı....

Fizik dersinde anlatılır ya, potansiyel enerjiyi kinetik enerjiye dönüştürdüğümüzde mg=1/2*mv^2 formülü geçerlidir. İki taraftan da m gider ve kütle hızı etkilemez. Cismin şekli ve hava sürtünmesi burada dikkate alınmıyor tabi ki de.

Ağır ve hafif bisiklette bisiklet+sürücünün rüzgara karşı oluşturdukları alan aynı ise rüzgarın direnç kuvveti de eşit olur. Fakat, rüzgar direncinin etkisi hafif bisiklette daha çok olacak. Fr rüzgar kuvveti ise kuvvet formülü mg-Fr=1/2*mv^2 olur, hafif bisiklette hızlanmak için kalan kuvvet orantısal olarak dada az olur ve ivmelenmesi daha yavaş olur.

Yüksüz bisiklette daha kolay alçalıp rüzgar direncini azaltamazmıyız? O zaman da ağır yükün hızlanmadaki etkisi kalmaz :)
 
Yolu bilmemde MTB ile 100 ü görmüşlüğüm var. Km saati ondan sonrasını ölçemedi. Mtb yüklüydü. Antalya'da sahil yolunda oldu.akkuyu nükleer santralinin oralarda.

Bende de vardı o cateye :D 3 yıl kullandım. Arada takılıyor o öyle, çok dikkate almayın :snzdglsn:
 
YA niye benim km saatim böyle değil ya! :mad: Neden hep 50 - 60 km/h max gösteriyor ki :snzdglsn:
Bir kere de benim km saatim böyle göstersin istiyorum. :(
:koptum:
 
20000 liralık bisikletimle 20 km/sa ortalama ile takılıyordum.25000 liralık yol bisikletine geçiş yaptım ortalamam 25 e çıktı. Bu işte bir gariplik var dedim bisiklete şakkadanak 5000 liralık modifiye yaptım. Bisiklet 30 kağıtlık olunca ortalamam 30 ları gördü.Galiba ben kaç paralık bisiklete binersem o kadarlık hız yapıyorum. Şimdiki hedefim mi bir Trek almak. Alırsam 300 kağıtlık bir Tirrrek, Porschelere ayar veriririm.
 
Özel yolda mı? Trafiğe kapalı anlamında.
Özel yolda ne, ben o hızı salonun ortasında yaptım. Zwifte Radio Towera tırmanış yapıyorsun ondan sonra sal aşağı gitsin. 🤣🤣

Dışarıda o kadar hız yapılmaz değil ama ben o riske giremem. Dışarıdaki en yüksek hız aşağıdaki, onuda geçen sene Uludağ sürüşünde yapmışım. Tırmanış yaparken @Adil ÜNALDI arkasından bakıyorduk, inişte o bizim arkamızdan bakmıştı 😀

Screenshot_20230414_180116_Strava.jpg
 
Ben yerimi aldım izlemeye başlıyorum.
giphy.gif
 
  • Beğen
Tepkiler: can^ ve Gkgoko
Ya usta neden ya ? Aynı güzergahta 3 kayıt ??? 88, 92, 95 ??? E yerini de biliyoruz tabi ki ondan ne verdiyse yarıyoruz. O kısım da babam çıksa yola tanımıyoruz ??? Tamam ortalamam Jhonny Leşh. Kabul. Başka türlü de açıklarım. Ama onda şimdi hahaha ne dalga geçersiniz Allah bilir. :))))) Hayırlı Ramazanlar. 🥰
 
Arkanızda çocuğunuzla 100e mi çıktınız, ben mi yanlış anlıyorum?
Yok hocam. O kadar delirmedim. Akdeniz turunda çantalar vardı. Arkamda çocukla 20 km'de 32 ortalama yaptım.rüzgar etkili ama. Arkadan oldumu hızı iyi arttırıyor
 
Eğim ve ağırlık birleşince fena şeyler oluyor. Tandemle, hele ki yüklüyse uçmak için tek gereken fren yapmamak. Eğim %7 üstündeyse motorlu araç gibi hızlanıyor.
Burada 100 km/h hızı geçtik muhtemelen ama ne kadarla bilmiyorum. İki Garmin var, öndeki gps ile ölçüyor, arkadaki tekerdeki sayaca bağlı. Öndeki hızla 113 görüp düşerken arkadaki sakince 105 görüyor. 15 saniye civarı bir 90 km/h üzeri gitmişiz.
Prenelerde de benzer hıza çıkmıştık, videosu da var ama bulmak zor şimdi.

 
Yolla yakalanabilecek bir sürat ama oldumu ve Bisiklet ağır oldumu rampada uzun ve eğimi fazla olur ve rüzgarda arkadan eserse baya hızınız artar. Ayrıca düz yolda oğlan arkamda MTB ile 46 yaptığım doğrudur 🤣
Eğim ve ağırlık birleşince fena şeyler oluyor. Tandemle, hele ki yüklüyse uçmak için tek gereken fren yapmamak. Eğim %7 üstündeyse motorlu araç gibi hızlanıyor.
Burada 100 km/h hızı geçtik muhtemelen ama ne kadarla bilmiyorum. İki Garmin var, öndeki gps ile ölçüyor, arkadaki tekerdeki sayaca bağlı. Öndeki hızla 113 görüp düşerken arkadaki sakince 105 görüyor. 15 saniye civarı bir 90 km/h üzeri gitmişiz.
Prenelerde de benzer hıza çıkmıştık, videosu da var ama bulmak zor şimdi.

Yol böyle olsun, asfalt kalitesi böyle olsun ne sğrğlğr bre. İnstada inişlerde 80 le viraja giriyor adamlar. 90-100 arası gidiyorlar. Ve ağırlık olunca daha hızlı gidiliyor. Ve biraz fizik bilenler ağırlık arttıkça yer çekimi etkisininde arttığını bilirler. Bir gülle ve bir kuş tüyünü havadan bırakırsanız gülle daha hızlı düşer, çünkü ağırdır öz kütlesi fazladır. Bisikletttede aynısı geçerli. Birde hava sürtünmesi var tabi, rüzgar önden estimi ister sizde ister inişte olsun sizi baya bir yavaşlatır, arkadan estimide tam tersi. Yani ağırlık eğim ve rüzgar üçlüsü birleşirse 120-130 lu hızlarada rahatça ulaşılabilir.

(link) adam 167 km yapmış rampa aşağı. Dünya rekoru
 
Son düzenleme:
Bu cümle acaip kafama takıldı....

Fizik dersinde anlatılır ya, potansiyel enerjiyi kinetik enerjiye dönüştürdüğümüzde mg=1/2*mv^2 formülü geçerlidir. İki taraftan da m gider ve kütle hızı etkilemez. Cismin şekli ve hava sürtünmesi burada dikkate alınmıyor tabi ki de.

Ağır ve hafif bisiklette bisiklet+sürücünün rüzgara karşı oluşturdukları alan aynı ise rüzgarın direnç kuvveti de eşit olur. Fakat, rüzgar direncinin etkisi hafif bisiklette daha çok olacak. Fr rüzgar kuvveti ise kuvvet formülü mg-Fr=1/2*mv^2 olur, hafif bisiklette hızlanmak için kalan kuvvet orantısal olarak dada az olur ve ivmelenmesi daha yavaş olur.

Yüksüz bisiklette daha kolay alçalıp rüzgar direncini azaltamazmıyız? O zaman da ağır yükün hızlanmadaki etkisi kalmaz :)

Ağır olunca sürtünme daha fazla etkilemez mi?
 
65 üstü benim çıkmaya korkacağım rakamlar 🤷🏻‍♂️ , güvende hissetmiyorum kendimi ister istemez
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
100km/s aşırı iddialı bir rakam. MTB ya da tur bisikleti ile zaten hayatta mümkün olmaz. Yüklü bisiklet ile de olmaz. Ağırlık avantaj görünse de bu sefer sürtünme (hava ile) müsade etmez. Ayrıca o şekilsiz yük belli bir hızdan sonra stabiliteyi de bozup başa bela açacaktır.

Benim gördüğüm kadarıyla (youtube) iyi bir yol bisikleti ile uzun süre virajsız gidilebilecek uygun eğimli bir yolda, kıçı üst boruya, göğüsü gidona yapıştırmak gibi tehlikeli bir aero pozisyon alarak ancak 100km/s hıza ulaşılabiliyor. Ve gerçekten bisiklete çok hakim bir sürücü olmak gerekiyor çünkü bisiklet aşırı duyarlı hale gelip savruluyor.

GPS verisi hız konusunda sapıtabiliyor. Hele ki telefon GPS i ise zaten hiç güvenilmez, 180-200 bile yaparsınız.
Uyduruk km saati ve sensörler ayrı bir faktör.
Ayrıca insanların çoğunda lastik çap ayarı ve bisiklet ağırlığı gibi şeyleri bilerek ya da bilmeyerek yanlış girmek ve öylece bırakma huyu var. Stravada watt lar hep havada uçuşuyor mesela. Mantıklı bir değer çıkan adam görmeniz zor. 9 kiloluk yol bisikletine 15-20 kilo girince laylay yapılan tur 200-250W hesaplanıyor tabi.
 
Son düzenleme:
Ağır olunca sürtünme daha fazla etkilemez mi?

Teorik olarak evet ama rulmanlar sayesinde bisikletlerde sürtünme düşük seviyede. Bisiklet tekerlerinin ve rulmanların yuvarlanma direnci kilo farkı ile hissedilecek kadar etkili olmaz bence. En azından iyi bisikletlerde sürtünme minimal seviyelerdedir diye düşünüyorum.
 
Geri