Scudo Sports

Zincir hakkında sorular ve cevaplar

Zincir, ruble vs yağdan arındırmak için 9 tl ye aldığım Asperox Sarı Güç sıvısını kullanıyorum. Oldukça işe yarıyor. Kokusu mazot gibi rahatsız etmiyor. Daha önce gaz yağı ile balkonda yapıyordum temizliği ama ev sanayi gibi kokuyordu. Bu sıvıyı bisikleti banyoya sokup orada kullanıyorum. Sıkıp biraz bekleyip ardına fırça ile detaya giriyorum. Tavsiye ederim.
Asperoxun içinde ağır kimyasal maddeler var deniyor bununda bisiklete zarar verebileceği söyleniyor. Siz bu ürünü ne kadar süredir kullanıyorsunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Scudo
Asperoxun içinde ağır kimyasal maddeler var deniyor bununda bisiklete zarar verebileceği söyleniyor. Siz bu ürünü ne kadar süredir kullanıyorsunuz?
İki aydır kullanıyorum. Henüz bir sıkıntı görmedim ama eğer denildiği gibiyse yani ağır kimyasallar var ise sıkıntı çıkması olası. Aslında içeriği öyle ağır kimyasal barındırıyor gibi durmuyor ama yine de bilemedim.
 
Asperox kullandım, plastik parçaları çok fazla deforme ediyor. benim plastik aynakol kapağım 5-6 dk içinde beyaz-gri bir renge döndü, boyayı da matlaştırıyor. Ben sadece tekeri söküp ruble temizlerken kullanıyorum. Çok tavsiye etmem bu tarz asidik temizleyicileri ağır kimyasal içeriyor çünkü. Contalara, keçelere çok zararlı.
 
Ben FormulaX Extreme temizleme sıvısı kullanıyorum çok memnunum. Daha önce gaz yağı kullanıyordum ama kokusu çok ağır dı.
 
İki aydır kullanıyorum. Henüz bir sıkıntı görmedim ama eğer denildiği gibiyse yani ağır kimyasallar var ise sıkıntı çıkması olası. Aslında içeriği öyle ağır kimyasal barındırıyor gibi durmuyor ama yine de bilemedim.
Bu sıvı kumaşlarda da kullanılıyormuş dolasıyla çok fazla asit ya da baz içerdiğini düşünmüyorum.Ben şahsen en kısa sürede deneyeceğim
 
Özellikle karbon kadro kullanan arkadaşların kullandıkları kimyasallara dikkat etmesini öneririm
 
Araba jantlarında polisajı olan insanlar da kullanmış bu sıvıyı resmen karartmış ve leke leke yapmış. Asidik olduğundan bahsedilmiş heryerde. Kıyafetlerin renginide solduruyor. Mavi bir tişörtüm vardı bisikleti kaldırıp fotoğraf çekeyim derken yağ olmuştu makina da çıkmayınca ben de asperox sıktım yağı temizledi ama o bölge daha açık tonda. Bence şansınızı zorlamaya gerek yok aynakolun fotoğrafını ekliyorum sadece 3 4 fıs sıkıldı ve birkaç dakika bekledi. IMG-20210127-WA0008.jpg
Ayrıca kıyafetler de kullanabilmesi asidik yapıda olup olmamasını belirleyen bir belirteç değil, kıyafeti eritecek hali yok sonuçta. Tabiki kullanmakta özgürsünüz... Xcp zincir yağı kullanıyorum 500km kararmıyor ve arındırmak çok kolay sabunlu suyla pırıl pırıl oluyor. Jantı söküp rubleyide bir yağ çözücü ve diş fırçasıyla fırçalayıp, temizliyorum. Rubleyi temizlerken genelde rotoru maskeleyip wd40 ile bir kaç fısla ve fırçalama ile tertemiz yapıyorum. Bu iş için üretilmiş bir yağ kullanıyorsanız, temizlemekle alakalı bir sorun yaşamamanız gerek bundan önce dikiş makinesi yağı kullanıyordum temizlemesi çok uzun sürüyordu.
 
Merhaba arkadaşlar konu açtım ama yazan olmadı burası yeri değil biliyorum ama kusura bakmayın lütfen şimdiden özür diliyorum. Sorunum hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Arka artırıcı da 5 ve 6 nci dişliler de takır takır yapıyor geçmiyor du ayar yapayım dedim bu sefer de diğer yerler bozuldu ve video daki gibi ses çıkarmaya başladı. Kendim yapmak istedim ama bisikletçi ye götüreceğim gibi duruyor. Video izleyip yapayım dedim olmadı önerileriniz olursa dinlerim.
 
Merhaba arkadaşlar konu açtım ama yazan olmadı burası yeri değil biliyorum ama kusura bakmayın lütfen şimdiden özür diliyorum. Sorunum hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Arka artırıcı da 5 ve 6 nci dişliler de takır takır yapıyor geçmiyor du ayar yapayım dedim bu sefer de diğer yerler bozuldu ve video daki gibi ses çıkarmaya başladı. Kendim yapmak istedim ama bisikletçi ye götüreceğim gibi duruyor. Video izleyip yapayım dedim olmadı önerileriniz olursa dinlerim.
Eğer kadro kulağı veya aktarıcı bacağı yamuk değil ise ayarı yapamamışsınız demektir ama yamuksa ne kadar ayar yaparsanız yapın düzelmez. Eğer yamuksa düzeltebilir yada yeni parça alıp kullanabilirsiniz. Limitör ayarlarını yaptıktan sonra eğer rublede yukarı yani düşük vitese geçmiyorsa tel gevşek demektir, tel gerginlik ayar vidasını gevşeterek (saat yönünün tersine) teli sıkmanız lazım. Eğer rublede aşağıya yani yüksek vitese geçmiyorsa tel çok sıkı demektir bu durumda elle ayar vidasını sıkarak (saat yönüne) teli gevşetmeniz lazım. Okuyunca karmaşık gelebilir uğraşmak lazım 3 gün ayar yapmaya çalışıp yapamayıp sonunda öğrenmiştim.
Ayrıca bisiklet ters çevrili bir şekilde yapılan ayar sağlıklı olmaz en güzeli ya birinden yardım almak yada (zor olsada :D) kendiniz kaldırarak yapmaktır. Standınız varsa onun üstüne koymak en kolayı olacaktır. Sadece son viteslerde ise kadro kulağının yamuk olması daha ihtimal (teker doğru takıldı ise). Daha 2 hafta önce bende aynısını yaşadım 20km ayar yapmakla uğraştım en son baktım kadro kulağı yamuk, söküp iki pense ile düzelttim şuan bir sıkıntı yok.
 
@Kadir İLBAY Tamam hocam ilginizden dolayı çok teşekkür ederim. Düşme çarpma gibi kazalar olmadı ama yamukluk var mı bakarım. Dediklerinizi bu gece uygulayacağım. Bisikletçiye gitmektense kendim öğrenmek istiyorum.
 
@Kadıköylü Başıma aynı durum geldiği için sıkıntınızi anlayabiliyorum. Kadro kulakciginim yamulmuş. Her ne yaptıysam ayar tutturamadim. Kadro kulakciginin yamuklugu her zaman göz ile anlaşılmıyor. Tavsiyem kadro kulakcigini söküp düz bir zemin üzerine yatirarak yamuk olmadigindan emin olun. Arka vitesin ayar tutmasının ilk şartı kadro kulakciginin yamulmamis olması.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
@ToroMir Normal kullanım da yamulma ihtimali varmı kaza yapmasam da?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
@Kadıköylü Tabi ki mümkündür. Yokuş çıkarken yapacağınız sert bir vites değişimi bile kadro kulakçığını yamultabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Arkadaşlar elinize 1 adet prill bulaşık deterjanı alın diğer elinize bulaşık süngeri köpürte köpürte ovalayın köpürtün silin gerisini durulayın misss gibi bir bisiklet ortaya çıkacak emin olun boşverin asperoxu gaz yağını 🤣🤣🤣😂😂😂
 
Merhaba,

Başka bir başlıkta yazdığım aşağıdaki hususları bu konu başlığında da paylaşmanın ihtiyaç olduğunu gördüm.

En kolay ve zinciri oldukça güzel temizleyen yöntem şu şekilde:

Öncelikle zinciri pasdan mı arındıracaksınız yoksa üzerindeki yağa yapışmış kumdan ve topraktan mı temizleyeceksiniz bunu belirleyin. Genelde çoğunluk ikincisinden dolayı temizlik yapıyor. O yüzden bundan başlayalım.
Zincirdeki yağı çözerseniz kum ve topraktan da kurtulmuş olacaksınız. Amacımız yağdan kurtulmak.

Önce zincirinizi Quick Link'ten ayırın (Zincirinizi Quick Link ile kullanırsanız her şey daha pratik ve kolay olacaktır.) Yarım litrelik boş pet şişenin içine zincirinizi koyun. Üzerine yarım su bardağı kadar gazyağı koyun, kapağını kapatın ve çalkalayın. Bunu zincirinizin kirlilik durumuna göre bir veya iki defa yapabilirsiniz. Zincirinizi şişeden çıkartın. Temiz kuru bir bezle silin. Bu işlem ile kirli zincir yağını çözmüş olduk ancak zincirin üzerinde bu sefer gazyağı tabakası kaldı. Zinciri doğru yağ ile yağlamadan önce zincirin kuru olmasını (sudan ve gazyağından temizlenmiş olmasını) sağlamamız gerekmektedir. Başka temiz bir yarım litrelik boş pet şişenin içine zincirinizi koyun. Üzerine bulaşık deterjanı dökün ve şişenin yarısını geçecek şekilde sıcak su doldurarak şişeyi çalkalayın. Bunu iki defa yapmanızı tavsiye ederim. Sonra zinciri çıkarıp soğuk suyla durulayın, bezle silin ve güneşte/kaloriferin üzerinde kurutun. Tamamen kuruduktan sonra bisikletin üzerine takarak her baklaya bir-iki damla gelecek şekilde yağlayın. Yaz-kış durumuna göre uygun yağ kullanırsanız daha faydalı olur. Sonuç olarak kirli yağı çözüyoruz, kullandığımız çözeltiyi zincirin üzerinden deterjanla temizliyoruz, zinciri kurutuyoruz ve yağlıyoruz.

Pas için ise; bir su bardağı limon tuzunun üzerine 1.5 lt. kaynar su (sıcak değil, kaynar olmalı) dökerek hızlıca eritiyoruz ve zincirimizi içine bırakıyoruz. Açık alanda yaparak buharı solumamaya dikkat edin. Pasların kabarcıklar çıkararak zincirden ayrıldığını göreceksiniz. Bazen zinciri hareket ettirerek işlemi hızlandırabilirsiniz. Pası çözdükten sonra bulaşık süngerinin sert bölümü ile temizleyerek yukarıda anlattığım gibi yine deterjanla yıkayıp işlemleri sırasıyla yapıyoruz.

Zinciri sökmeden yaptığınız temizlik işleminde baklalardaki halkaların içleri yeterince temizlenmediğinden bu yöntemi kullanmanızı tavsiye ediyorum. Başka yöntemlerde var ancak hepsinde esas olan temiz ve kuru metale doğru yağı sürmek.

Tekerinize taş değmesin. Sağlıcakla kalın...
 
@ToroMir Hocam bir de siz bakarmısınız ben anlamadım tam olarak.

Edit: Hocam işaretlediğim yerde tırnak var o üste çıkmış onun ile alakası olabilirmi?
 
Geri