Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir hakkında sorular ve cevaplar

Merhaba,

Başka bir başlıkta yazdığım aşağıdaki hususları bu konu başlığında da paylaşmanın ihtiyaç olduğunu gördüm.

En kolay ve zinciri oldukça güzel temizleyen yöntem şu şekilde:

Öncelikle zinciri pasdan mı arındıracaksınız yoksa üzerindeki yağa yapışmış kumdan ve topraktan mı temizleyeceksiniz bunu belirleyin. Genelde çoğunluk ikincisinden dolayı temizlik yapıyor. O yüzden bundan başlayalım.
Zincirdeki yağı çözerseniz kum ve topraktan da kurtulmuş olacaksınız. Amacımız yağdan kurtulmak.

Önce zincirinizi Quick Link'ten ayırın (Zincirinizi Quick Link ile kullanırsanız her şey daha pratik ve kolay olacaktır.) Yarım litrelik boş pet şişenin içine zincirinizi koyun. Üzerine yarım su bardağı kadar gazyağı koyun, kapağını kapatın ve çalkalayın. Bunu zincirinizin kirlilik durumuna göre bir veya iki defa yapabilirsiniz. Zincirinizi şişeden çıkartın. Temiz kuru bir bezle silin. Bu işlem ile kirli zincir yağını çözmüş olduk ancak zincirin üzerinde bu sefer gazyağı tabakası kaldı. Zinciri doğru yağ ile yağlamadan önce zincirin kuru olmasını (sudan ve gazyağından temizlenmiş olmasını) sağlamamız gerekmektedir. Başka temiz bir yarım litrelik boş pet şişenin içine zincirinizi koyun. Üzerine bulaşık deterjanı dökün ve şişenin yarısını geçecek şekilde sıcak su doldurarak şişeyi çalkalayın. Bunu iki defa yapmanızı tavsiye ederim. Sonra zinciri çıkarıp soğuk suyla durulayın, bezle silin ve güneşte/kaloriferin üzerinde kurutun. Tamamen kuruduktan sonra bisikletin üzerine takarak her baklaya bir-iki damla gelecek şekilde yağlayın. Yaz-kış durumuna göre uygun yağ kullanırsanız daha faydalı olur. Sonuç olarak kirli yağı çözüyoruz, kullandığımız çözeltiyi zincirin üzerinden deterjanla temizliyoruz, zinciri kurutuyoruz ve yağlıyoruz.

Pas için ise; bir su bardağı limon tuzunun üzerine 1.5 lt. kaynar su (sıcak değil, kaynar olmalı) dökerek hızlıca eritiyoruz ve zincirimizi içine bırakıyoruz. Açık alanda yaparak buharı solumamaya dikkat edin. Pasların kabarcıklar çıkararak zincirden ayrıldığını göreceksiniz. Bazen zinciri hareket ettirerek işlemi hızlandırabilirsiniz. Pası çözdükten sonra bulaşık süngerinin sert bölümü ile temizleyerek yukarıda anlattığım gibi yine deterjanla yıkayıp işlemleri sırasıyla yapıyoruz.

Zinciri sökmeden yaptığınız temizlik işleminde baklalardaki halkaların içleri yeterince temizlenmediğinden bu yöntemi kullanmanızı tavsiye ediyorum. Başka yöntemlerde var ancak hepsinde esas olan temiz ve kuru metale doğru yağı sürmek.

Tekerinize taş değmesin. Sağlıcakla kalın...
Bu kadar emek verip kimyager olmaktansa zincire kolonya döküp yakmayı tercih ederim :D
 
Scudo
Bu işin en ekonomik yöntemi nedir arkadaşlar ? Mazot olabilir mi ?
aynen mazot veya gaz yağı zinciri yıkarken dışarda bisikleti duvara bir yere yaslayın gazete kağıdı serin aynakol ruble tarafına bir koli yaprağını kesin ruble aynakol tarafına zincirin altından sokun dış lastiğe fırça ile yıkarken değmesin mazot veya gaz yağı lastiği yakar bilginize bu işlemi çimen üzerinde yapmayın yakıyor doğayı kirletmeyelim
 
@Kadıköylü Hocam işaretli yer ile ilgisi olduğunu sanmam ancak resim ile teşhis koyma işi zor. Etrafta varsa bisikletçi götürün. Arka aktarıcı sorununu normal mahalle bisikletçisi de rahatlıkla çözebilir.
 
Merhaba,

10 lu tiagra setim var. Aynakol 36-52, ruble 11-28. Dün yeni zincirim geldi. Mevcut sram zincirin aynısından aldım. Yeni zincir 114 bakla. Eskisi söküp saydım ki 105 bakla olduğunu farkettim. Önceki sahibi ayar çekmiş sanırım. 114 olarak direk taksam sorun olur mu? Yeni zinciri küçültmenin pratik bir yolu var mı yoksa bisikletçiye gidip aparat ile mi kısalttırmam gerekiyor?
 
Merhaba,

10 lu tiagra setim var. Aynakol 36-52, ruble 11-28. Dün yeni zincirim geldi. Mevcut sram zincirin aynısından aldım. Yeni zincir 114 bakla. Eskisi söküp saydım ki 105 bakla olduğunu farkettim. Önceki sahibi ayar çekmiş sanırım. 114 olarak direk taksam sorun olur mu? Yeni zinciri küçültmenin pratik bir yolu var mı yoksa bisikletçiye gidip aparat ile mi kısalttırmam gerekiyor?

Zincir uzunluğu bisikletinizin ruble ve aynakol dislisine gore ölçerek ayarlamanız gereken bir olgudur. Bisiklopedi sitesinden alıntıladiğim gorsel en basit yöntemi size gösterecektir umarim. Zincirler satılırkenbelli standartlarda bakla sayısına göre satılır, siz bisikletinize göre ayarlayabilirsiniz.

Gereğinden uzun zincir vites gecislerinde sorun yaratacak ve sarsıntılarda kolayca atacak, yuke bindiginde tarayacaktir.
Gereğinden kısa zincir vites gecislerinde sorun yaratacak, asiri gerildiginde buyuk dislilere gecerken zorlanacak hatta gecmeyecek, aktarici bacaginda aşiri gerginlik yapacak asinmaları arttıracaktır.

a1.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
@makaram Zincir uzunluğunun doğru olup olmadığını pratik bir şekilde şu şekilde kontrol edebilirsiniz. Arka vitesi en küçük, ön vitesi en büyük dişliye alınca arka aktarıcı makarları birbiri ile tam olarak üst üste olmalı. Başka bir deyişle ikisinin ortasından hayali bir çizgi çekersek yere 90 derece dik bir şekilde düşmesi lazım. 114 bakla olarak takarsanız ciddi problemler yaşarsınız. Bir aktarıcının aklınıza gelebilecek her şeyini dört dörtlük hale getirsemde ayar tutmuyordu (tel, Kadro kulağı, aktarıcı bacağı vs.) Zincirden 3 bakla çıkarttım sorun çözüldü. Bir bisikletciye gidip hızlıca yaptırabilirsiniz. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
Merhaba,

İlk kez zincir değişiklği yapıyorum. Shimano CN-HG601 11 Speed zincir aldım ve uzunluğunu eski zincirime göre ayarladım fakat bir şey dikkatimi çekti. Yeni zincir resmen WD40 gibi bir şeyle yağlanmış. Montaja gemeden önce bir güzel temizleyeyip sonra takıp yağlamak mı lazım bilemedim. Montaj dokümanında da böyle bir şeyden bahsetmemiş. Deneyimli kişilerden yardım bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
@Cagdasa Merhaba, genelde o yağ, zincir üretildiği andan itibaren kullanılmak için beklerken küflenip, paslanmaması için sürülür. Asıl amaç akıcılık veya aşınmayı önlemek için değildir. Sıfır bisiklet aldığımda benim zincirimde de bahsettiğiniz yağdan vardı. Sistem sesli çalıştığı için temizliğini yapıp zincir yağı ile yağladım. Çok daha sessiz ve akıcı oldu. Bu yüzden temizleyip yağlamakta fayda var diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cagdasa
@Cagdasa Merhaba, genelde o yağ, zincir üretildiği andan itibaren kullanılmak için beklerken küflenip, paslanmaması için sürülür. Asıl amaç akıcılık veya aşınmayı önlemek için değildir. Sıfır bisiklet aldığımda benim zincirimde de bahsettiğiniz yağdan vardı. Sistem sesli çalıştığı için temizliğini yapıp zincir yağı ile yağladım. Çok daha sessiz ve akıcı oldu. Bu yüzden temizleyip yağlamakta fayda var diye düşünüyorum.

Şahsen ben de sizin gibi düşündüm. Son kullanıcıya düzgün ulaşsın diye uygulanmış bir şey. Baya baya WD40 gibi kokuyor. Yıkayıp paklayıp o şekilde takacağım. Zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
@Cagdasa Ne demek, rica ederim. :)

Başka insanları yanlış yönlendirmek gibi olmaması için ufak bir araştırma yaptım. Fabrika çıkışında sürülen bu yağ waxlı oluyormuş ve kesinlikle piyasadaki tüm yağlardan daha kaliteliymiş. Bu nedenden ötürü 3 hafta veya 450-500km kadar bu yağ ile sürülmesinde bir ziyan olmuyormuş. Sadece tavsiye edilen şey fazlasını bir bez ile almak. Ben de bu şekilde yaptım bakalım. Deneyimlerimi bu mesajı alıntılayarak buradan paylaşırım.
 
@Cagdasa Dediğiniz doğrudur. Zincir yeniyken üstünde gelen yağ koruyor bir müddet. Campagnolo zincirin üretim videosunu görmüştüm orada zinciri paketlemeden önce biraz ısıtılmış ufak yağ kazanı içine bu zincirleri daldırıyorlardı. Şimdiye kadar chain-l ve xcp markalarını kullandım. Chain-l daha kaliteli geldi bana. Bu zincirin üstündeki koku ve yapışkanlığı bana 80w90 transmisyon yağını hatırlattı fabrika yıllarımdan. Ben de 80w90 numara metale yapışma özelliği olan aşınmaya karşı etkili bir yağ satın aldım. Yağın akıcılığı ve kokusu tamamen aynı. Bir deneme yapıyorum şu an daha 450 km civarı oldu kararması ve zincirin üstünde kalması aynı. Ama memnun olduğum özelliği ise zincirin sesini tamamen kesmesi oldu. Benimki bir deneme, çok yol yapıyorum 700 km civarı zincir temizliği yapıyorum. Bu 700kmyi yapmam da 10 gün falan sürüyor maksimum. Her baklaya 2-3 saat arayla 3 defa büyük damlalar halinde damlatıyorum sonunda fazlalıkları siliyorum. Önceki zincirimi saydığım yağlarla 5600km kullanmıştım. Bakalım ne olacak. Bana bir zincir maliyetine malolursa da olsun. Bu denemeyi yağlar pahalı olduğu için yapmıyorum. Dediğim gibi bu bir test. Zincirin kuru olmasına fırsat vermeden temizlik zamanı geliyor zaten . Bol bol kullanıyorum
Şimdi mühendis kökenli arkadaşlar büyük markalar dünya kadar argeye para döküyor derler. Doğrudur. Ben de zaten o yağlar kötü işe yaramaz demiyorum. Benim kullandığım yağ da çok sık tazelendiği için işe yarar diyorum.
 
Şahsen ben de sizin gibi düşündüm. Son kullanıcıya düzgün ulaşsın diye uygulanmış bir şey. Baya baya WD40 gibi kokuyor. Yıkayıp paklayıp o şekilde takacağım. Zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
Sıfir zincirin üzerindeki yağ çok kalitedir. 500 km kullandım banamisin demedi.
 
Allah allah, bir bende mi böyle oldu acaba Shimano 10lu zincir vardı 200km geçmeden kararmıştı üzerindeki yağ. (Bisikleti ev ortamında saklıyorum ama %60 arazi kullanımı.) Bir kaç yerde öyle olduğunu okumuştum bilgi doğru değil sanırım. Lakin sistem sesli çalışıyor onu söyleyeyim bu da aşındırmayı önleyemediği anlamına gelir. Kararmaması her zaman kaliteli olduğu anlamına gelmeyebilir. Şimdi xcp kullanıyorum aynı şartlarda 600km civarı kararma yapmıyor.
 
@Kadir İLBAY Şimdi şöyle bir durum da var: Yağı çok az kullanırsanız haliyle üzerine toz yapışmayacaktır ve kararmayacaktır. Yolda dikkat ediyorum bazı arkadaşlara zincirleri zincir renginde ama şakır şakır ötüyor. Yağsızlıktan resmen beni yağla diye bağırıyor resmen. Zincirinizi yağlarken yağın pimlerin ortasına kadar işlediğinden emin olun. Aksın yağ, fazlasını silin. Artmadan yetmezmiş diye bir söz var ya o hesap işte;)
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
@Kadir İLBAY
Taziyikli su ile detarjansız yikayin zincir tertemiz çikar. Wax kullanildigi icin yağ kalir toz ve pislik gider.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
@EnginK. Zaten öyle yapıyorum. Çok daha sessiz çalıştığını da ekledim zaten mesaja ki az yağladığımı düşünmeyin. Bakla başına bir damla, bir saat bekle, fazlasını siliyorum bu kadar. Bu km mevzusu bisikleti saklama yerine göre ciddi değişkenlik gösteriyor evin bodrumunda aynı yağ 5 gün kullanılmadan durunca simsiyah oldu. Ama 600km kullanım sonunda ancak kararıyor. 1000kmde 2 kere yağlama yaptım sadece ve bu arazi kullanımında. Aynı yağı yol bisikletinde 1000km kullananlar tanıyorum lakin çok sağlıklı değil. 800kmden sonra akıcılığı gidiyor yağın, kuruyor.

@Atasoy Bunu bilmiyordum. Bir daha sıfır zincir alırsam deneyeceğim. Bu wax bu durumda kaç kere bu şekilde temizlenebilir? Bahsettiğiniz gibiyse normal yağdan çok daha avantajlı. Bir tane edinmek isterim sanırsam ülkemizde yok. Waxlı yağlar parafin içerikli oluyor diye biliyorum. Düz beyaz bir mum da aynı işi görmez mi?
 
Zinciri söküyorum bir kavanoz içine koyup gaz ile dolduruyorum en az 15 dk zamanım bol ise 1 gün bekletiyorum temiz bez ile sildikten sonra her baklaya bir damla yağ ve sonuç sıfır gibi bir zincir..
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Bu işin en ekonomik yöntemi nedir arkadaşlar ? Mazot olabilir mi ?
Zinciri sokebılıyorsan yatır mazuta, hatta bır pet sıseye koy çalkala. Az bısey mazotla epey kır cıkarırson o şekilde. Daha sonra aynı ıslemı temız mazotla tekrarlayabılırsın ben öyle yaptım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahimguler
Geri